Mudellend, droonid jmt uudistes
Et toetada MLÜ-d tema töös uute regulatsioonide mudellendurite jaoks soodsamas suunas kallutamisel, soovitan kõigil mudelistidel klubidesse ühineda. Tundub, et nn "metsikud" ajad hakkavad varsti ümber saama
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
- ulmeKulgur
- Posts: 279
- Joined: Fri Oct 02, 2009 21:12
Paari aasta pärast on droonid lihtsalt mudast odavamad (ja mitte ainult vanaema, vaid ka tema kass oskab neid kasutada), ja riigikene tõstab käed üles, kuna kõigi elanike poolt kasutatavaid mänguasju Lennuameti kaudu ära reguleerida ei suuda.
Kas selle tulemusena õnnetusi kah juhtub? Ikka juhtub. Lehest saab kindlasti lugeda, kellel näpp otsast ja silm välja õnnestus lennata, ja pärislennukite ohutustehnikat ja lennuväljade varustust tuleb ilmselt täiendada. Samas, ei tundu tõenäoline, et kodused lendrobotid atmosfääri kõrgetesse kihtidesse koliks.
Ainult kui palju juhtub, ei sõltu regulatsioonidest, vaid seadmete arvust / kasutajate taiplikkuse tasemest. Massidesse minemisega seadmete arv tõuseb ja keskmine taiplikkuse tase ja ohutus-alane teadlikkus langeb, aga automaatika ja ohutuse tagamise tehnika paraneb. Lõplik jamade kogus peaks tõusma, seast seal kus on inimesed, juhtub ikka jamasid.
Kas selle tulemusena õnnetusi kah juhtub? Ikka juhtub. Lehest saab kindlasti lugeda, kellel näpp otsast ja silm välja õnnestus lennata, ja pärislennukite ohutustehnikat ja lennuväljade varustust tuleb ilmselt täiendada. Samas, ei tundu tõenäoline, et kodused lendrobotid atmosfääri kõrgetesse kihtidesse koliks.
Ainult kui palju juhtub, ei sõltu regulatsioonidest, vaid seadmete arvust / kasutajate taiplikkuse tasemest. Massidesse minemisega seadmete arv tõuseb ja keskmine taiplikkuse tase ja ohutus-alane teadlikkus langeb, aga automaatika ja ohutuse tagamise tehnika paraneb. Lõplik jamade kogus peaks tõusma, seast seal kus on inimesed, juhtub ikka jamasid.
ulmekulgur mainis õigesti, et teadlikkuse tase määrab.
...ja see teadlikkus just madal ongi ...
Seadused ja regulatsioonid on küll eluaeg olnud.
Ka kirjutamata seadus on seadus, ja tihtipeale palju kõvem seadus.
Ilmselt oleks ka "droonide" vallas vaja erinevaid ohutuse ja teadlikkuse kampaaniad korraldada
nagu päästeamet purjuspeaga sõitmise ja ujuma minemise koha peal.
O.T. Täna KUKU raadios käis läbi küsimus: "Kas purjus nimesele üldse saab mingit kampaaniat teha?"
Rohke Tebelak arvas, et ikka saab: Saab ju "erinevaid tooteid" reklaamida...
...ja see teadlikkus just madal ongi ...
Seadused ja regulatsioonid on küll eluaeg olnud.
Ka kirjutamata seadus on seadus, ja tihtipeale palju kõvem seadus.
Ilmselt oleks ka "droonide" vallas vaja erinevaid ohutuse ja teadlikkuse kampaaniad korraldada
nagu päästeamet purjuspeaga sõitmise ja ujuma minemise koha peal.
O.T. Täna KUKU raadios käis läbi küsimus: "Kas purjus nimesele üldse saab mingit kampaaniat teha?"
Rohke Tebelak arvas, et ikka saab: Saab ju "erinevaid tooteid" reklaamida...
Ma loodan et see nüüd jälle pahandust ei tekita uudistes...läksin siis mina eile ööjooksule ja rahvast filmis üks droonikas,phanton vms.ise veel räägin sõbrale et ,no mida jälle..ärge trügige nii rahva kohale jne..lõpuks kukkus ta inimeste hulka,(ma oletan et aku sai tühjaks)kuna tundus et kadus jõud jne..(st.ta hõljus nii umbes 4m kõrgusel kui jõud kadus,kaldus ja vajus alla..) hea seegi et propi kaitsmed kopteril.
Seadusemuudatus keskaja stiilis "Piloodil, kes lendab loata rahva pea kohal, lõigatakse üks sõrm maha"kyylik wrote:pole küll ilus nii öelda ,,aga "must huumor" mõnest sõrmest ehk piisaks? (eelistaks muidugi piloodi omasi)
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
Väike ülevaade õnnetustest http://puget3d.over-blog.com/article-ac ... 07431.html Küll on suurem osa oma süü aga on ka muud
- ulmeKulgur
- Posts: 279
- Joined: Fri Oct 02, 2009 21:12
"Päris" mudelkopteriga on inimesi laias maailmas surma ka saanud. Mida suurem ja mida rohkem katmata on rootor / propeller, seda suurema aupaklikkusega tuleks temasse suhtuda.
Seepärast ma ise seda süsikiust "jalgpalli" (seni veel maa peal) arendangi ja nende õhulaevadega mässan... ma tahan, et inimesed ja droonid (pigem lausa lendrobotid) sobiks samasse piirkonda, aga nii nagu nad hetkel on... peaks enamus neist teineteisest ohutut kaugust hoidma, ja reeglina peaks eemale hoidev osapool olema drooni operaator või roboti programm, sest teised ei tarvitse teada, mis kiirusel propeller ikkagi käib, ja kuivõrd terav see on.
Aga... öelda ja kirjutada võib sada inimest ja kolm korda üle, Murphy seadus ütleb, et see kellel lõpuks juhtub, ei ole õigel ajal lugemas/kuulamas.
Nii et ma ei vaata asja sellest vaatenurgast, et "tehke karmid reeglid ja elu on lill". Ei ole. :( Ainult bürokraatide ideaalmaailmas oleks. :( Praktikas ikka juhtub, varem või hiljem. Pigem vaatan nurgast, et "tehke ohutuid masinaid ja levitage infot, võib-olla siis ei ole elu päris nõgese võsa".
Seepärast ma ise seda süsikiust "jalgpalli" (seni veel maa peal) arendangi ja nende õhulaevadega mässan... ma tahan, et inimesed ja droonid (pigem lausa lendrobotid) sobiks samasse piirkonda, aga nii nagu nad hetkel on... peaks enamus neist teineteisest ohutut kaugust hoidma, ja reeglina peaks eemale hoidev osapool olema drooni operaator või roboti programm, sest teised ei tarvitse teada, mis kiirusel propeller ikkagi käib, ja kuivõrd terav see on.
Aga... öelda ja kirjutada võib sada inimest ja kolm korda üle, Murphy seadus ütleb, et see kellel lõpuks juhtub, ei ole õigel ajal lugemas/kuulamas.
Nii et ma ei vaata asja sellest vaatenurgast, et "tehke karmid reeglid ja elu on lill". Ei ole. :( Ainult bürokraatide ideaalmaailmas oleks. :( Praktikas ikka juhtub, varem või hiljem. Pigem vaatan nurgast, et "tehke ohutuid masinaid ja levitage infot, võib-olla siis ei ole elu päris nõgese võsa".
Droonilennutajad peavad endid Obama Tallinna-visiidi ajal taltsutama
http://forte.delfi.ee/news/kosmos/droon ... d=69620905
http://forte.delfi.ee/news/kosmos/droon ... d=69620905
Sõjarditel on militaardroonid. Drooni ja mudellennuki vahe ongi iseseisva lennu võime olemasolu või puudumine.nemo wrote:Milla need tohmanid aru saavad, et DROON on sõjarditel, meil aga tähti närida, siis mänguasjad
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
- ulmeKulgur
- Posts: 279
- Joined: Fri Oct 02, 2009 21:12
Ma kaldun ütlema "mudellennuk" kui on nähtavuse piires ja maa pealt vaadates juhtimine, ning autonoomsus olematu kandis.
Drooniks kipun nimetama, kui käib nähtavusest väljas, juhtimine video või telemeetria vahendusel, autonoomsus märkimisväärne, aga aparaat ei täida ise ülesandeid väljaspool seda, et tagab oma lennu jätkumise.
Lendrobotiks kipun siis nimetama, kui on (tänapäeval siis pigem pole veel) aparaadil piisavalt paindlikkust, et vaatab ise kuidas toimetab, lähtudes vaid oma sisemises programmis väljendatud abstraktsest ülesandest, ning ei sõltu operaatorist töö leidmisel ega tegemisel, tagasi tulekul, uueks lennuks jõuvarude taastamisel ega uuesti minekul.
Samas, pole minu asi öelda, kuidas teised peaks asju nimetama. Minu jaoks on kõige silmapaistvam aparaadi autonoomsuse telg, keegi teine võib-olla tahab suuruse (== kõrvalistele ohtlikkuse) järgi reastada, mispuhul võib kergelt öelda, et mudellennuk on väike, ja tahta drooniks nimetada vaid pärislennuki mõõtu kaugjuhitavaid... kuidas on õige, näitab mugavus ja praktika. Keel on sihuke asi, et seda kujundavad selle kasutajad. :D
Drooniks kipun nimetama, kui käib nähtavusest väljas, juhtimine video või telemeetria vahendusel, autonoomsus märkimisväärne, aga aparaat ei täida ise ülesandeid väljaspool seda, et tagab oma lennu jätkumise.
Lendrobotiks kipun siis nimetama, kui on (tänapäeval siis pigem pole veel) aparaadil piisavalt paindlikkust, et vaatab ise kuidas toimetab, lähtudes vaid oma sisemises programmis väljendatud abstraktsest ülesandest, ning ei sõltu operaatorist töö leidmisel ega tegemisel, tagasi tulekul, uueks lennuks jõuvarude taastamisel ega uuesti minekul.
Samas, pole minu asi öelda, kuidas teised peaks asju nimetama. Minu jaoks on kõige silmapaistvam aparaadi autonoomsuse telg, keegi teine võib-olla tahab suuruse (== kõrvalistele ohtlikkuse) järgi reastada, mispuhul võib kergelt öelda, et mudellennuk on väike, ja tahta drooniks nimetada vaid pärislennuki mõõtu kaugjuhitavaid... kuidas on õige, näitab mugavus ja praktika. Keel on sihuke asi, et seda kujundavad selle kasutajad. :D
https://www.youtube.com/watch?v=dMe0J-mTtLM
See on sama sõnakasutus nagu puitkiudplaati hakati soome papiks kutsuma. Kõik mis lendab ilma piloodita pole ikka droonid.
Nagu ka inimesed on eristatavad soo, rahvuse, rassi, ja veel 100 erineva tunnuse poolest. Kõik linnud mis lendavad pole ka vaid Linnud.
Aga rahva sekka on kord selline ilus sõna ilmunud ja siis nad seda ka kasutavad. Meil siin on vist mudelismifoorum Aga võiks vabalt siis olla droonifoorum
See on sama sõnakasutus nagu puitkiudplaati hakati soome papiks kutsuma. Kõik mis lendab ilma piloodita pole ikka droonid.
Nagu ka inimesed on eristatavad soo, rahvuse, rassi, ja veel 100 erineva tunnuse poolest. Kõik linnud mis lendavad pole ka vaid Linnud.
Aga rahva sekka on kord selline ilus sõna ilmunud ja siis nad seda ka kasutavad. Meil siin on vist mudelismifoorum Aga võiks vabalt siis olla droonifoorum
http://www.ecaa.ee/index.php?id=202192
See on selge nagu 1x1
See on selge nagu 1x1
Kusjuures, see on väga huvitav küsimus, kas ikka on keelatud. Mingi aeg tagasi oli seadus (seaduse eelnõu) selle koha pealt siiski veel vahet tegev.meduus wrote:Ühesõnaga harjumaa lennu mudelism keelatud 2. septembri kella 17.00st kuni 3. septembri südaööni.
On ikka kõva miis see Barack Obama
Olid olemas "mehitamata õhusõidukid" ja olid olemas mudellennukid. Viimased erinesid selle poolest, et pidid kogu lendamise aja olema piloodi vahetus pilkkontaktis (välistas automaat/autonoomse lennu ja samuti ka FPV).
Kusjuures, kui ise pisut tigedam oleks, siis helistaks ametisse ja küsiks järgi, mida nad konkreetses kirjatükis mõtlevad.
Hetkel pole ilmselt see silmside toimimine või mittetoimimine kõikse olulisem teema. Lennuvahendi planeeritud juhtimisviis paneb tegelikult asja üsna kindlalt paika. Essusti võib iga asjaga minna.linnuke wrote:Vaadake rubriigist krässid silmside ei pruugi alati toimida,kuna teda lihtsalt pole.Niiet ikkagi ,sel teemal kasutage oma IQd..
Juulikuises Tehnikamaailmas kirjutas üks Lennuakadeemia lõpetanu UAV ehitusest. Seal toodud seletuses eristatakse UAV-d ja mudellennukid autopiloodi olemasolu või selle puudumise järgi. Selle järele peaksid siis UAV-d olema ka KDS Flymentor, Rigid, Wookong jms stabilisaatoriga varustatud helikopterid ka UAV-d olema. Seega tavalise mudelkopteriga, lennukist rääkimata, võib kindlasti lennata
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
Pöörake tähelepanu tekstile
Aga see on ju vaid kaks päeva nii et hullu midagi.
Isegi õhupallid ja hiina laternad ei tohi lennata Rahvas kutsub ju kõike mis lendab droonideks. Nuu paberlennukitest rääkimatakeelatud ka kõik mehitamata õhusõidukite, ehk rahvakeeli „droonide“
ok keldris saate siiski lennatalennutamised Tallinna kohal
Aga see on ju vaid kaks päeva nii et hullu midagi.
Ja mõne aasta pärast koolis loodusõpetuse tundides ei õpita mitte linnu liike tundma, vaid erinevaid liike drooneprosper wrote:Pöörake tähelepanu tekstileIsegi õhupallid ja hiina laternad ei tohi lennata Rahvas kutsub ju kõike mis lendab droonideks. Nuu paberlennukitest rääkimatakeelatud ka kõik mehitamata õhusõidukite, ehk rahvakeeli „droonide“
The ground is the limit not the sky
- Eachine Racer 250
- KingKongSmart100
- Fox EPO Glider 2.32m
- Taranis ja FrSky kampott
- 1/10 SCT
- Camera: Runcam 2