Propi pitch

Arutelu kõigist mootoritest ja sellega seonduvast... elektrimootorid, sisepõlemismootorid, kiiruseregulaatorid jms
Post Reply
User avatar
särts
Posts: 679
Joined: Sat Nov 08, 2008 14:26

Propi pitch

Post by särts »

KÕigest muust saan aru aga tekkis küsimus,kui kalkuleerida mootori/propi elu,siis kui palju/mitu korda peaks pitch speed ületama lennuki kruiisi kiirust.Näiteks 2m tiivaga vahust elektri plaaner 1000g lendab keskmiselt mingi 30-40 km/h?Staatilist tõmmet 1150g,pitch speed 88km/h.
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

Kus sul seda vaja on, kas mingis programmis? Kas sa mõtled staatiliselt mõõdetud propelleri poolt tekitatud õhuvoolu kiiruse ja mudeli lennukiiruse suhet? Ma arvan, et seda on suht võimatu täpselt öelda. Võid huvi pärast vaadata raamatu Mudellend graafikuid, sealt on näha, et mudellennuki arvutus on tegelikult suht ebamäärane. http://www.coptercam.ee/mudellend/8_valismudelid_3.htm
Näiteks see:
http://www.coptercam.ee/mudellend/8_val ... ldid_3.htm

See nö "Pitch speed" ütleb eraldi vaadates üpris vähe. Peaks juurde märkima, mis diameetriga ja sammuga propeller seda tekitab. Kuidas see on mõõdetud? Mis olid mootori (propelleri pöörded)? jne
User avatar
särts
Posts: 679
Joined: Sat Nov 08, 2008 14:26

Pitch

Post by särts »

Hei!Tegemist Motocalc ja Drive Calculator progedega,ligikaudne staatiline tõmme ja pitch speed kalkuleeritud.Motocalc annab ka tõmbe mingisuguste kiiruste juures,ehk kui propeller õhu suhtes liigub(lennuk lendab) tõmme väheneb,loogiline.Küsimus selles et näiteks 1kg plaaner peaaegu vertikaalis üles lasta mingi X kiirusega,peaks pitch speed ületama lennu kiirust ja staatiline(või siis juba mitte staatiline) tõmme ületama lennuki massi.Nt. 3D lennuki puhul staatilise tõmbe arvutamisest/mõõtmisest kasu,kuna lennuki kiirus suht olematu,eriti "rippudes".Kuidas aga toimida kiirema lennuki puhul?Horisontaallennus tõmmet vähe vaja,vertikaal sardis lugu teine.Jube segane aga ehk saab aru. :roll:
User avatar
Oehh
Posts: 1196
Joined: Thu Jul 12, 2007 1:23
Location: Tallinn

Post by Oehh »

Ma arvutaks nii:
Kui lahutada Pitch speed kiirusest 88km/h maha lennuki kiiruse 40/km/h
Jääks järele 48km/h. Nüüd vaataks millist staatilist tõmmet pakub
Motocalk sellele propsile 48km/h pitch speedi puhul.

Võin küll väga puusse panna :?
User avatar
särts
Posts: 679
Joined: Sat Nov 08, 2008 14:26

pitch

Post by särts »

Nii ta loogiline küll.Kusagilt on meeles mingi suhteline propelleri samm.Kas mitte see ei olnudki,mis prop lennus tegelikult ühe pöördega läbib,võrreldes teoreetilisega.See vist tulekski võtta kalkuleerimise aluseks.Ehk siis järele jäänud pitch speed või?Keegi võiks puust ja punaselt lollile selgeks teha.
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

Propelleri suhteline samm on siin ära seletatud: http://www.coptercam.ee/mudellend/6_propeller_1.htm. Muus osas ei oska mina enam aidata, sest Motocalci näppisin viimati mitu aastat tagasi ja seda ka kokku 30 päeva jooksul. Samas alateemas olevast Motocalci kasutamise algõpetusest tundus mulle, et programm näitab kõik ette ja seda ka erinevatel lennuetappidel. Arvutada nagu poleks vajagi.
User avatar
särts
Posts: 679
Joined: Sat Nov 08, 2008 14:26

pitch

Post by särts »

Kui seda Motocalci uskuda,siis kiirusel 40km tunnis ei jaksaks propp ennastki vedada! :lol:
Erki.K
Posts: 274
Joined: Sat Feb 15, 2014 1:03
Location: Saare mk

Post by Erki.K »

Ei hakanud uut teemat tegema kuna propellerite arutelu juba siin teemas käsil.

Nimelt selline küsimus: Mõlemad propellerid on 10x6 suuruses.

Esimene: http://mirp.net/images/P00allpropfolding-MIRP.jpg

Teine: http://ts1.mm.bing.net/th?id=HN.6080553 ... 95&pid=1.7

Tahaks teada mis nende labade vahe on peale selle ,et esimene rohkem ovaalsem ja teine sihvakam.
User avatar
särts
Posts: 679
Joined: Sat Nov 08, 2008 14:26

10*6 propid

Post by särts »

Kui materjal välja arvata siis kujus,profiili kujus ja paksuses.Endal ka erinevaid proppe samade andmetega,aga lennus käituvad väga erinevalt.Vahe voolutarbes ehk kui palju propp mootorit kurnab ja ka tõmbes.Mõned sakutavad lennukit pea hääletult ja väga usinalt,teised tekitavad rohkem müra ja ka tõmme pole tunde järgi nii hea.Katsetamise asi ja mõnedel kodukatel ka kasutajate tagasiside hea info.Seni on tundunud et pikem sihvakam laba laseb mootoril rohkem silma paista ja annab parema tulemuse väiksema koormamise arvelt kui lai paks "kärbik".
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

Erki.K wrote:...Mõlemad propellerid on 10x6 suuruses. ...
Ei oska piltide põhjal midagi öelda, aga klappivate propellerite mõõt oleneb ka kesktüki suurusest ja tootjatel võib see olla erinev. Ehk siis ühe firma 10x6 labad võivad olla pikemad kui teisel.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Erki.K wrote:mis nende labade vahe
Sellistelt piltidelt ei näe minu arust eriti midagi. Oluline on tervik: profiil, profiili täpsus jne. Väga headel proppidel muutub ka samm laba ulatuses. Parim võrdlus on reaalne mõõtmine.
Üks näide tõusust F5J lennukite kõrgusemõõtjaga Altis v4 :
Image
Logeriga veel tarbitud võimsus ja ongi usutav võrdlus.

Kui on väga head proppi vaja võib osta neljakordse F5B maailmameistri proppe:
http://www.modellbau-freudenthaler.at/uk/index.php
http://shop.modellbau-freudenthaler.at/ ... hp?list=30

Aeronaut propid peaks olema ka Freudenthaleri projekteeritud.
Post Reply