Lennuameti eeskiri
Lennuameti eeskiri
Noh, mis arvate uuest korrast?
http://www.postimees.ee/2940051/droonil ... i#comments
Kas tõesti peab hakkama taotlema igakord 3 päeve ette luba, et minna kollasele lennutama oma vahust lennukit või multikopterit.
Minu jaoks natuke kurb asi.
O.
http://www.postimees.ee/2940051/droonil ... i#comments
Kas tõesti peab hakkama taotlema igakord 3 päeve ette luba, et minna kollasele lennutama oma vahust lennukit või multikopterit.
Minu jaoks natuke kurb asi.
O.
Jah ma selles suhtes nõus. Ma ka ei tahaks lapsega õues jalutades, et mingi droon alla sajab vastu pead.
See regulatsioon võiks ikkagi arvestada selline nö normaalsete kopertajate ja lennutajatega, kes käivad ette antud põldudel lennutamas, kus ohutu ja lennutavad seda enda läheduses, mitte ei tõmba sealt eriti suuri vahemaid.
See regulatsioon võiks ikkagi arvestada selline nö normaalsete kopertajate ja lennutajatega, kes käivad ette antud põldudel lennutamas, kus ohutu ja lennutavad seda enda läheduses, mitte ei tõmba sealt eriti suuri vahemaid.
Võiks tõesti olla vähe mõistlikum see keeld või kuidagi teisiti reguleeritud, et korralikud mudelilennutajad saaksid harrastada lennutamist ilma ebameeldivusteta. Nüüd peab siis iga väiksemagi kopteri hõljutamiseks sõitma 30 km kaugusele või taotlema luba? Ajuvaba! Muud ei jää üle, kui ettekirjutust teadlikult rikkuda. Edu kontrollima härrased lennuametis, kas ma mitte lähemal, kui 30 km pole .
Oskab keegi lühidalt selgitada, et mis reaalselt muutus. Korra tundus, et ajakirjandus on mingi teema ülesse võtnud, siis vaatasin, et tõesti värskelt ettekirjutus tehtud.
Samas kiire otsing näitas, et eelmine aasta oli sama seis http://foorum.pistik.com/viewtopic.php?t=8309 . Tollest teemast jäi mulje, et keegi üritas mudelistide kui huvigrupi seisukohti ka edasi anda, aga see jäi siis pooleli või seda ei võetud kuulda?
On keegi uurinud, kas juba on lennuametil plaane seda ettekirjutust mõistlikumaks kujundada?
Samas kiire otsing näitas, et eelmine aasta oli sama seis http://foorum.pistik.com/viewtopic.php?t=8309 . Tollest teemast jäi mulje, et keegi üritas mudelistide kui huvigrupi seisukohti ka edasi anda, aga see jäi siis pooleli või seda ei võetud kuulda?
On keegi uurinud, kas juba on lennuametil plaane seda ettekirjutust mõistlikumaks kujundada?
No mulle jääb mulje,et bürokraatia hammasrattad on liikunud ja niipea ei muutu küll midagi. Lennuamet ei ole üleüldiselt mingi väga kiiresti tegutsev asi. Infopäeval tehakse kõigile huvilistele selgeks,kus miski asub ja mida nad mõtlevad. http://www.ecaa.ee/public/Infopaev.pdf
Ma arvan,et võibolla annaks nendega kokku leppida,et mingite levinumate mudellennuplatside kohta saaks permanentse NOTAMi organiseerida ,et ei peaks iga lennutuskorra kohta teadet saatma.
Kui pärismudelistid kõrvale jätta,keda paraku on mingi kahekohaline arv, siis igatsugu "droonide" loata lennu keelust lennuväljade lähialas saan täitsa aru.. Keskmine multikopter või autopiloodiga lennuk on võimeline vastikult sageli ja kaugele ära lendama ,olles seejuures õhust praktiliselt nähtamatu- isegi 15m tiivaga teist lennukit ei ole õhus väga lihtne märgata km eemalt.
Ma arvan,et võibolla annaks nendega kokku leppida,et mingite levinumate mudellennuplatside kohta saaks permanentse NOTAMi organiseerida ,et ei peaks iga lennutuskorra kohta teadet saatma.
Kui pärismudelistid kõrvale jätta,keda paraku on mingi kahekohaline arv, siis igatsugu "droonide" loata lennu keelust lennuväljade lähialas saan täitsa aru.. Keskmine multikopter või autopiloodiga lennuk on võimeline vastikult sageli ja kaugele ära lendama ,olles seejuures õhust praktiliselt nähtamatu- isegi 15m tiivaga teist lennukit ei ole õhus väga lihtne märgata km eemalt.
P28A- FPV
Üldiselt on selle asjagsa nii,et otsus on tehtud ja edasi sõltub kõik sellest,kuidas seda seadust täitma hakatakse.Teadupärast ei oleks tohtinud ka vana korra kohaselt seal mudeleid lennutada.Palju sõltub ilmselt sellest,kui silma mudellendurid paistavad - kui "kollasel" mingi action organiseerida,siis on selle platsiga ilmselt ühelpool.Eks peale infopäeva kuuleb,mis ja kes,aga mingit eristaatust mudelistidele oodata ei ole mõtet.
Kardan, et pohjakal on õigus ja selline tegevus ametkondade silmis ei tule mitte kasuks korralikele mudelilennutajatele. Tuli selle jamaga seoses meelde ka üks hiljutine artikkel Postimehes http://www.postimees.ee/2938029/maantee ... obes-juhti . Iga päev 6600 reaalset ohu allikat liikumas meie teedel. Ja nemad tahavad hakata püüdma mudeli lennutajaid kes ei ole 30 km kaugusel lennujaamast. Ma ei poolda lennutamist rahva kohal või teistele inimestele või varale ohtlikus kohas aga üksi kuskil kõrvalises kohas lennutamine on tunduvalt ohutum, kui purjuspeaga autoroolis teedel kimamine.pohjakas wrote:Ma usun,et need droonilennutajad kes ennem juba oma droone rahvamassikohal lennutasid teevad seda ikka edasi ükskõik kus ja kelle või mille kohal.
Peaasi,et oma soovitud kaader kätte saada.
Kahjuks.
- RistoNiinemets
- Posts: 36
- Joined: Mon Mar 03, 2014 22:52
- Location: Tallinn
- Contact:
Ega keegi pole leidnud mingit (interaktiivset)kaarti, millised on need alad kus peab kohe kindlasti taotluse esitama?
// Edit: nägin hiljem, et ka teises teemas on varasemalt küsitud sama asja
// Edit: nägin hiljem, et ka teises teemas on varasemalt küsitud sama asja
Last edited by RistoNiinemets on Sat Oct 04, 2014 14:15, edited 1 time in total.
Vajad tõsiseltvõetavat kodulehte? Meie aitame!
Uskumatu ,millised ajad on olnud. http://youtu.be/UasP74T3vtA Veel ei nähtud selles mingitki ohtu
Mõned päevad on nüüd seeditud seda Lennuameti eeskirja. Eeskirjad on vajalikud, olen nõus aga jääb vägisi mulje sellest Lennuameti eeskirjast, et on lihtsalt koostatud oma taguotsa kaitsmiseks juhuks, kui tekib mingi jama. Sellel isetegevuse piirangul 30 km raadiuses lennuväljast puudub mõistlik mõte. Oleme ausad, et Politsei ja piirivalve ametil puudub ka võimekus kammida 30 km raadiuses lennuväljast kõikvõimalikke kohti kus võivad olla loata droonilennutajad. Nad ei suuda isegi ohjeldada kõiki kordi ohtlikumaid seaduse rikkujaid, kui üks loata droonilennutaja. Küsimus aga kuhu jääb üldine ohutus droonide lennutamisel? Kas Paides, Valgas või Narvas võin oma drooniga ilma loata keset linna ringi rallida ja olla potensiaalseks ohuks inimestele? Lennuameti seisukohalt võib küll. Ja inimene, kes on teadlik ohust ja soovib lennutada ohutult aga ei ole 30 km kaugusel lennujaamast on kohe seaduserikkuja, kui pole luba taotlenud vähemalt 3 päeva ette. Ma ei kutsu üles kedagi seadust rikkuma ja ohutus ikka ennekõige aga sellel eeskirjal ma ei näe mingit kasulikku mõju üldisele ohutusele. Kes tahab see ka lennutab edaspidi kus ja kuna tal parajasti meeldib. Ma ise ka kopteriga ilusa ilmaga mõnede akutäite hõljutamiseks luba ei hakka taotlema. Kuigi elan piirkonnas kus nagu peaks. Lennutan ohutult, teistest inimestest kaugel ja ei ületa 2 m kõrgust. Ohutut lennutamist kõigile ja säilitage tervet mõistust!
Käisin ka eile kollasel droonitamas siis. Panin ardule piirangu peale, et üle 25m ta ei roniks. Loodetavasti kui kunagi kellegil ametist kobiseda miskit, siis pehmedab lööki. Sai filmitud ja vaadatud ühte 3d lennukiga härrat.
Kahju, et lennuamet ei näe sellist pilti sellest hobist. Isegi kõrvalt vaadates seda lennukit oli adrenaliin üleval, et mis ta järgmiseks teeb.
Parimat.
O.
Kahju, et lennuamet ei näe sellist pilti sellest hobist. Isegi kõrvalt vaadates seda lennukit oli adrenaliin üleval, et mis ta järgmiseks teeb.
Parimat.
O.
[quote="MellK"]Mõned päevad on nüüd seeditud seda Lennuameti eeskirja. Eeskirjad on vajalikud, olen nõus aga jääb vägisi mulje sellest Lennuameti eeskirjast, et on lihtsalt koostatud oma taguotsa kaitsmiseks juhuks, kui tekib mingi jama....quote]
Sul on täiesti õigus! Ja see ongi Lennuameti ülesanne ning eesmärk. Mis puudutab väljaspool seda märgitud ala hakkab see järgnevate ning korduvate juhtumite korral laienema läbi Korrakaitse seaduse. Veidi kõrvalt vaadates on päris paljude mudellennutajate seas selle teokssaamiseks vägagi head tingimused juba praegu olemas.
Õnneks on veel ka korrektseid mudeliste, kuid kahjuks kannatavad asjatult läbi selle ka nemad.
Sul on täiesti õigus! Ja see ongi Lennuameti ülesanne ning eesmärk. Mis puudutab väljaspool seda märgitud ala hakkab see järgnevate ning korduvate juhtumite korral laienema läbi Korrakaitse seaduse. Veidi kõrvalt vaadates on päris paljude mudellennutajate seas selle teokssaamiseks vägagi head tingimused juba praegu olemas.
Õnneks on veel ka korrektseid mudeliste, kuid kahjuks kannatavad asjatult läbi selle ka nemad.
Ja selles see vigisemise och vingu põhjus ongi. "Amet" üritab oma tagapoole kaitseks kasutada "keelame *kõik* ära" taktikat. Loomulikult on niimoodi ju kõige lihtsam, kõik, mis õhus liigub, ning inimest ei kanna on "droon" ja järelikult saadanast.Kpe wrote: Õnneks on veel ka korrektseid mudeliste, kuid kahjuks kannatavad asjatult läbi selle ka nemad.
Teiselt poolt, kõrvaltvaatajana on mul "ameti" onudest pisut kahjugi. Kunagises eelnõus oli sees vahetu silmside nõue, mis tegi vahet mudeli ja drooni vahel. Tundus töötama, kuid mitte enam. Need va fotokopterid ju enamasti samuti "tavalise mudeli" tunnustega (see, kui isegi kaaspiloot ainult ekraanides elab ei muuda ju "pärispiloodi" staatust)
Nende fotokopterite ilu ja võlu seisneb selles, et esimese muljega tunduvad nad lihtsalt juhitavad ja iga üks arvab endas kõva piloodi olevat ilma eelneva treeninguta. Sellest tulevad ka igasugused apsakad ja muud ohud turvalisusele. Võtku kätte "päris" üherootoriline CP kopter ja siis näevad õiget ilu ja võlu. T-rex 450 klassi kopter ajas mulle endalegi hirmu nahka .
Seal on see asi ka, et Phantomeid müüakse sõnumiga: "Võta ja lenda!" Kõik on väga lihtne. Tuleb vaid Phantom osta ja kohe saad pildistada -/ filmida. Eks LA (edaspidi: Lennu Amet) peab olema üheselt mõistetav ja määrav selles asjas, aga samas jääb see "Osta ja lenda" ikka õhku, mis on minu arvates suurem mure.
Multirootorite koosviibimisel Toosikannul, käis läbi erinevaid mõtteid, et kuidas asju lihtsustada ja kuidas teha LA´le selgeks, et mitte kõik mudelismi osad ei ole ohtlikud. Keegi ei võta oma lennukit välja kusagil asulas ja ei hakka lennutama, samuti ei kehti see 3D kopterite kohapealt (loe. ühe rootoriga kopterid). Mõte oli ka, et vastavad mudelismiklubid sh ühingud võiksid ise serte ja-/või õigusi jagada neile, kes on nn kopteri „stresstestid“ läbinud ja saanud "know-how" klubilt, et kuidas omapäi jätkata.
Seni on kõik multikopterite ehitajad ja ostjad olnud nii öelda "Einstainlikult" omaette ja see elementaarne info, mida esmase lennu tegemiseks või igapäeva lennutamises tarvis on vajaka jäänud. Ega tegelikult ei teata hästi akude laadimisest ja ümber käimisestki - rääkimata inimeste vahetus läheduses lendamisest. Ja need crashid, mis siin isegi kogenud foto-ja video tegijatel multikopteritelt juhtunud, ei ole ka väga välja hõisatud vaid pigem vaikitakse maha. Niisamuti kukkus eelmine nädal meie 7kg kopter alla - aga õiges suunas, sinna kus inimesi polnud.
Ma kokkvõtteks sooviks, et kõik, kes vähekenegi mudelismis pikemalt olnud, tuleks LA korraldatavale infopäevale, et selgitada ja mõista anda, et päris üheselt kõiki ei mõistetaks. Kuigi see LA jaoks tundub mugavam, siis ikkagi katsuks saada kokkuleppele, et kehtestataks olemasolevatele lennuplatsidele püsivad NOTAM´id. Samas pole mõtet kiruda multikopterite valdkonda, see on üks suurima arenguga mudelismi osa - püüan ise uusi aidata ja kutsuks teisigi mõistvale suhtumisele ning fokusseeriks kõik oma mõtted ohutuma ja parema õhuliikluse tagamiseks.
Multirootorite koosviibimisel Toosikannul, käis läbi erinevaid mõtteid, et kuidas asju lihtsustada ja kuidas teha LA´le selgeks, et mitte kõik mudelismi osad ei ole ohtlikud. Keegi ei võta oma lennukit välja kusagil asulas ja ei hakka lennutama, samuti ei kehti see 3D kopterite kohapealt (loe. ühe rootoriga kopterid). Mõte oli ka, et vastavad mudelismiklubid sh ühingud võiksid ise serte ja-/või õigusi jagada neile, kes on nn kopteri „stresstestid“ läbinud ja saanud "know-how" klubilt, et kuidas omapäi jätkata.
Seni on kõik multikopterite ehitajad ja ostjad olnud nii öelda "Einstainlikult" omaette ja see elementaarne info, mida esmase lennu tegemiseks või igapäeva lennutamises tarvis on vajaka jäänud. Ega tegelikult ei teata hästi akude laadimisest ja ümber käimisestki - rääkimata inimeste vahetus läheduses lendamisest. Ja need crashid, mis siin isegi kogenud foto-ja video tegijatel multikopteritelt juhtunud, ei ole ka väga välja hõisatud vaid pigem vaikitakse maha. Niisamuti kukkus eelmine nädal meie 7kg kopter alla - aga õiges suunas, sinna kus inimesi polnud.
Ma kokkvõtteks sooviks, et kõik, kes vähekenegi mudelismis pikemalt olnud, tuleks LA korraldatavale infopäevale, et selgitada ja mõista anda, et päris üheselt kõiki ei mõistetaks. Kuigi see LA jaoks tundub mugavam, siis ikkagi katsuks saada kokkuleppele, et kehtestataks olemasolevatele lennuplatsidele püsivad NOTAM´id. Samas pole mõtet kiruda multikopterite valdkonda, see on üks suurima arenguga mudelismi osa - püüan ise uusi aidata ja kutsuks teisigi mõistvale suhtumisele ning fokusseeriks kõik oma mõtted ohutuma ja parema õhuliikluse tagamiseks.
Last edited by henryko on Tue Oct 07, 2014 9:48, edited 1 time in total.
Olen täiesti nõus henryko jutu mõtte ja ideedega. Kahjuks ise ei saa Lennu Ameti teabepäevalt osa võtta. Võiks tõesti kas või proovidagi LA selgitada ja leida kompromissi "lubatud" lennuplatside püsivalt NOTAM määramiseks. Teeks nii nende elu kergemaks ning mudellennutamise ohutumaks. Siin kohal teeks üleskutse Tartu lennutajatele. Tallinnas on olemas klubid ja "kollane" lennutamiseks. Hiiumaal tegutseb tore klubi. Kas Tartus või lõuna eestis on ka midagi sarnast või nokitsevad kõik omaette kuskil "võsa vahel"? Siit foorumist ma ei ole leidnud infot sarnaste klubide ja lennutamis platside kohta Tartus nagu on Tallinnas. Tartu lennutajad võiksid julgelt endast teada anda.
põnev selline asi ongi võimalik ainult Eestis.
mujal vaadates lennuplatse siis asuvad lennuvälja kõrval teede lähedusel jne ning pole mingit probleemi.
meid niigi vähe ja siis hakkame ka veel raha välja pressima.selles süüdi need kes ei kuulu siia ja ei tea nendest asjadest midagi.nii et tulevik üksi kuskil võsavahel,hea et ise ei pea kuhugi 30km sõita et natuke lennutada.
mujal vaadates lennuplatse siis asuvad lennuvälja kõrval teede lähedusel jne ning pole mingit probleemi.
meid niigi vähe ja siis hakkame ka veel raha välja pressima.selles süüdi need kes ei kuulu siia ja ei tea nendest asjadest midagi.nii et tulevik üksi kuskil võsavahel,hea et ise ei pea kuhugi 30km sõita et natuke lennutada.
53457079
Ridali lennuklubi.
Ridali lennuklubi.
- ulmeKulgur
- Posts: 279
- Joined: Fri Oct 02, 2009 21:12
Läks nagu minema pidigi. Ametkondadega ei ole mingit kahtlust, nad on alati usaldusväärsed. :D Ses osas, et nad ei tee midagi mõistlikku, kui mõistlik tegevus pole juhtumisi ainus võimalik tegevus. :P
Plaanin uusi eeskirju rikkuda esimesel võimalusel. Kui nädalavahetusel on ilma, siis kohe väärtegusid tegema. :D
Mul on ainult üks seadus. Selles on 4 paragrahvi.
* ära tee lollust
* ära jää vahele
* droon ei lenda teiste inimeste ega nende vallasvara kohal (maa kohal lendab ikka küll)
* droon võib siis lennata inimeste kohal ja hulgas, kui drooni piloot on nõus demonstreerima selle ohutust, lennutades see omale isiklikult piki pead (stiilinäide ohutust piki pead lendamisest siin)
Plaanin uusi eeskirju rikkuda esimesel võimalusel. Kui nädalavahetusel on ilma, siis kohe väärtegusid tegema. :D
Mul on ainult üks seadus. Selles on 4 paragrahvi.
* ära tee lollust
* ära jää vahele
* droon ei lenda teiste inimeste ega nende vallasvara kohal (maa kohal lendab ikka küll)
* droon võib siis lennata inimeste kohal ja hulgas, kui drooni piloot on nõus demonstreerima selle ohutust, lennutades see omale isiklikult piki pead (stiilinäide ohutust piki pead lendamisest siin)
Kiire otsing näitab, et on mujalgi probleeme:seriff wrote:põnev selline asi ongi võimalik ainult Eestis.
mujal vaadates lennuplatse siis asuvad lennuvälja kõrval teede lähedusel jne ning pole mingit probleemi.
http://openrcforums.com/forum/viewtopic.php?f=48&t=2453
http://www.caa.co.uk/default.aspx?catid ... ageid=8153
Kahju et kõik ühe kategooria alla pandi, eelõu tundus selles suhtes mõistlikum.
Positiivsema poole pealt on droonid ja muud lendavad masinad saanud viimasel ajal palju meediakajastust. Töökaaslatega on isegi rohkem sellel teemal vesteldud ja iga kord kui keegi tuttav näeb mõnda mudelit, kopterit vms lendamas, jagatakse muljeid (mis manöövreid tegi, kõrgel lendas, kas tegi valju häält jne). Lisaks võib vist öelda, et mudelistide lennundusalane teadmistepagas suurenes hüppeliselt (lennundusseadus, NOTAM, AIP...)
Itaalias otse lennuvälja kõrval https://goo.gl/maps/ESuT3
samas saksa kes seadustega paistab hullem on ka lennuvälja kõrval lübekis lausa 3 platsi.mujalgi kohanud ei hakka kõiki üles lugema.
aga see meid ei päästa lihtsalt ammu teada tõde eesti on Euroopas teistel on arengu ruumi.saksas muudkui patravad meie e-riigist jne vat kus ikka Eestis.
samas saksa kes seadustega paistab hullem on ka lennuvälja kõrval lübekis lausa 3 platsi.mujalgi kohanud ei hakka kõiki üles lugema.
aga see meid ei päästa lihtsalt ammu teada tõde eesti on Euroopas teistel on arengu ruumi.saksas muudkui patravad meie e-riigist jne vat kus ikka Eestis.
53457079
Ridali lennuklubi.
Ridali lennuklubi.
Eksid nimetusega, uus liik on "Võsalendurid"MellK wrote:Eestis tekib peagi uus metsavendade liik "Mudelilennutajad" !
Aitäh kallis Lennuamet! Meie toreda riigi valitsuse veel toredam ametkond.
The ground is the limit not the sky
- Eachine Racer 250
- KingKongSmart100
- Fox EPO Glider 2.32m
- Taranis ja FrSky kampott
- 1/10 SCT
- Camera: Runcam 2
Lennuameti juhendist välja lugedes on Tartu piirkonnas kontrollitud õhuruum(klass D) kuna peab luba taotlema lennutamiseks ainult Tartu lennujuhtimisteenistuse tööaegadel. Tööaegu saab näha NOTAM teadetest nt siit: http://www.rocketroute.com/airports/eur ... -eetu.html
Ülejäänud ajal on kontrollimata õhuruum ehk klass G ja luba taotlema ei pea. Nii, et saab ka lennutada seaduslikult ilma luba taotlemata, kui teatud kellaaegu arvestada. Tallinna ümbruse lennutajatel on raskem nemad on pidevalt 24h kontrollitud õhuruumis.
Ülejäänud ajal on kontrollimata õhuruum ehk klass G ja luba taotlema ei pea. Nii, et saab ka lennutada seaduslikult ilma luba taotlemata, kui teatud kellaaegu arvestada. Tallinna ümbruse lennutajatel on raskem nemad on pidevalt 24h kontrollitud õhuruumis.
Tegin eilsest infopäevast lühikese kokkuvõtte, mis on suunatud just oma esimese droonide soetajatele (olgu selleks Parrot, Phantom või mõni muu). Seetõttu ka ülemäära detailidesse ei laskunud.
http://kopterid.ee/muu/lennuameti-droon ... e-eeskiri/
http://kopterid.ee/muu/lennuameti-droon ... e-eeskiri/