Langevarju süsteem (enne jäädvusta, siis pilbasta ;)

Ise tehtud - hästi tehtud. Näitame siin oma projekte teistele!
Post Reply
User avatar
ulmeKulgur
Posts: 279
Joined: Fri Oct 02, 2009 21:12

Langevarju süsteem (enne jäädvusta, siis pilbasta ;)

Post by ulmeKulgur »

Homme läheb pilbastamisele, seetõttu täna jäädvustasin. :D

Lisaks plaanis, kui vaid raadiotehnika koostööd teeb, Lennuameti vägevaid uusi reegleid rikkuda. :P Kas Keila või Maardu pool linna, parem ei jutusta, muidu veel tabatakse õudsalt teolt. :P

Aga jah, lennuk on Breeze ja langevarju kapsel koosneb kahest limonaadi "Valge Klaar" pudelist ja väikesest hulgast neutraalsest silikoonist (ballastiks, et kapsel ikka varju ümbert ära kukuks, samuti on silikoon pehme ning kui kukubki kapsel kellelegi pähe, teeb "ponks"). Langevari ise koosneb sünteetilisest ja sünteetilise niidiga õmmeldud (hea keskmist auku sulatada, mis sulatatud ei harune) laste vihmavarjust. Varju tropid on ühendatud kokku 8 suuremaks puuritud auguga servoratta ja kõvasti pandud kaablikrõpsude abil. Kinnitusvöö koosneb sünteetilisest (hea aukusid sisse sulatada) püksikummist. Lahti laskmise mehhanism koosneb haaknõelast (jäigastav element) ja kaabli krõpsudest. Kapslil aitavad lennuki kere külge püsima jääda 2 kummist tihendit (Espaki poest). Oluline on, et kapsli kork (ees otsast) oleks vähemalt 1 cm tihendite kohal, muidu tuleb kork omavoliliselt ära.

Ühesõnaga, loodan homme saada palju väikseid pilpaid. :P Mingit maast mööda kukkumist ei tule. Maandumine tuleb 90 kraadise nurga all. Ainult kiirus selgub proovimisel. :D

Image

Image

Image

Image
Erki.K
Posts: 274
Joined: Sat Feb 15, 2014 1:03
Location: Saare mk

Post by Erki.K »

Kas langevari kõrguse või kiiruse pärast küljes?

Muidu huvitav idee :)
User avatar
ulmeKulgur
Posts: 279
Joined: Fri Oct 02, 2009 21:12

Post by ulmeKulgur »

Langevari on minusuguste udupeade ja nende välja õpetatud arvutite pärast. :D Et tehnika 100% töökindlusega maale tagasi jõuaks, ja veel ühes tükis. :D

Esimene lend: nii raskuskese kui tüüri trimm väga paigast ära, üritasin lennu ajal nendega võidelda, aga tuli järsk pööre ja vari avanes kutsumata. Järgnes sujuv maandumine kõrrepõllule umbes 30 m kõrguselt.

Teine lend: tüüri trimm paigas, aga raskuskese ikka vale, kuna lendasin täisgaasiga siis nagu rodeot sõidaks, sirutan sõrme, et gaas maha võtta, kogemata jääb ette langevarju slider... vari lahti. Maandumine kunagise kolhoosi traktorikuuri 8 meetri kõrgusele varisemisohtlikule ja kättesaamatule katusele. :P Ega midagi, 8 meetrine õngeritv bagažnikust välja, lasso otsa, ning lennukit lassotama. Lõpuks õnnestus lennuk katuselt alla lassotada (see ritv on mul standard varustuses).

Kätte saamisel ilmes imelik asi: mootorikontroller väga kuum, töötab ainult mootori gaas ja varju avamise servo. Kõrgustüür ja tüür enam ei tööta. Jahutamise järel ikka ei tööta, servorattad nagu kuvalda abil paika löödud. Oletus: servod millegitõttu max. voolu peal ja BEC üle kuumenenud, vms. Samas väga imelik, et 2 kanalit jätkuvalt töötasd ja üks neist oli langevarju servo.

Otsin tõrke põhjust, aga on tõenäoline, et see ei tekkinud lennu ega maandumise ajal (katusel gaasi andes veel servod töötasid, ma üritasin lennukiga nimelt katuselt maha sõita).

Igatahes, mehhanism töötab, aga on kohati ülitundlik, ning varju kapslid (kuigi maksavad 39 senti) tuleks ere oranžiks värvida, siis leiab kergemini üles.
User avatar
ulmeKulgur
Posts: 279
Joined: Fri Oct 02, 2009 21:12

Post by ulmeKulgur »

Tagantjärgi tarkus:

- 2 servot (tüüpi Turnigy TGY-R5180MG) lähevad maha kandmisele, tüüri ja kõrgustüüri oma

- mõlemad on saanud nähtava kuumakahjustuse (plastmassist kest on mõlkis, kesta mõlgid väljendavad servo siseosade paigutust, kleepsude liim on sulanud)

- mõlemad on mehhaaniliselt "kinni jooksnud", s.t. ei liigu rattast keerates absoluutselt (jõu lisamisel kostab hammasrataste hävinemise häält)

- kas kuumus on tulnud mootorikontrollerilt või neilt endilt, pole selge, aga kahjustused EI ole kohas, kuhu mootorikontrolleri kuumus esimesena jõuaks

- mootorikontroller töötab, kuid läheb väga kuumaks, kui need servod külge ühendada

Võimalikud põhjused:

- miski mis toimus lennu vältel, aga avaldus hiljem
- miski mis toimus katusel, ajal kui üritasin lennukiga katuselt maha sõita
- miski mis toimus katusel, ajal kui saatja oli välja lülitatud

Tundub, et ma hakkan seda tüüpi servosid vältima.
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

Aga kas ESC/BEC pinge üle mõõtsid? Isiklikult mulle tundub, et servod andsid endast parima võitluses isand Voltaga, kuid langesid ebavõrdses võitluses.

PS. Kui ma Su teostuse pilte vaatasin, tekkis küsimus tolle "langevarjuservo" osas. Kui suur koormus talle tavaolukorras osaks langeb? Kui servo pidevalt kinnituskummile vastu peab tõõtama, siis tarbib ta ikka üsna suurt voolu. Kas poleks mõttekam see lihtne ja elegantne lahendus asendada millegi pisut keerukamaga, kus servo otseselt millelegi pidevalt vastu töötama ei peaks.
Post Reply