Hi!
Vastuvõtja kui selline kasutab reeglina kvartsi oma sageduse hoidmiseks.
Kas ja kuidas suhtuda lendavate asjade vastuvõtjatesse mis kvartsi ei kasuta vaid "paarituvad" saatjaga mingi konkreetse protseduuri tulemusel.
Näiteks "Webra Digi Scan6" on selline.
Kas on kellelgi kogemusi selliste vastuvõtjatega? Nende töö ja häirekindlus huvitab just eriti.
Lendava agregaadi mättasselaskmise tagajärgede likvideerimine pole just eriti vaimu ergastav tegevus.
Samas oleks abiks teada milline on "hea" ja kerge vastuvõtja mida kergel, elektriga toidetaval lendaval asjal võiks kasutada.
Vastuvõtja
Eks süntesaatoriga vastuvõtjaid ja saatjad on juba päris mitmeid aastaid tehtud ja tehnika läheb järjest paremaks! Näiteks uus Graupneri MX-16 saatja komplekt tuleb ainult süntesaatoriga (scan), vastuvõtjaga R16SCAN. Niiet see näitab, et tootjad on selle süsteemi töökindluses veendunud ja eks see teeb mudelisti elu palju lihtasmaks.
Paljud ilma kvartsita ja süntesaatoriga vastuvõtjad töötlevad FM signaali ka digitaalselt ja seeläbi suurendavad häirekindlust võrreldes tavalise FM vastuvõtjaga!
2006 aasta kaup ja varsti ka Eestis saadaval:
MX-16s COMPUTERSYSTEM 35/35B
R16SCAN FM35/35 B
Paljud ilma kvartsita ja süntesaatoriga vastuvõtjad töötlevad FM signaali ka digitaalselt ja seeläbi suurendavad häirekindlust võrreldes tavalise FM vastuvõtjaga!
2006 aasta kaup ja varsti ka Eestis saadaval:
MX-16s COMPUTERSYSTEM 35/35B
R16SCAN FM35/35 B
Lauri Laidna - www.pistik.com
Süntesaatoriga vastuvõtjast
Selliste vahetatavate kvartsideta vastuvõtjate ja saatjate sagedus on siiski kvartsiga stabiliseeritud. Kvartsi tugisagedusest tehakse süntesaatoriga (spets. kiip) vajalik sagedus. Sellised lisakomponendid muudavad vastuvõtja veidi raskemaks. Häirekindluses olulist vahet ei pea olema.
Kõige häirekindlamad on kahekordse sagedusmuundusega PCM modulatsiooniga vastuvõtjad. PCM (Pulse Code Modulation) tagab ka tunduvalt suurema töökauguse.
15 grammi võitu vastuvõtja kaalus on lennus tajutav mõnesaja grammistel lennukitel. Suurematel tähendab see kaaluvõit ohverdust häirekindluses ja töökauguses.
Kõige häirekindlamad on kahekordse sagedusmuundusega PCM modulatsiooniga vastuvõtjad. PCM (Pulse Code Modulation) tagab ka tunduvalt suurema töökauguse.
15 grammi võitu vastuvõtja kaalus on lennus tajutav mõnesaja grammistel lennukitel. Suurematel tähendab see kaaluvõit ohverdust häirekindluses ja töökauguses.
Last edited by [J] on Thu Mar 16, 2006 20:33, edited 1 time in total.
milline
MM-võistlustel on peamiselt JR (Graupner müüb neid oma firmamärgi all) ja Futaba (Robbe müüb oma nime all), vähem muid tuntud firmasid. Valima peab ikka oma saatjaga, maitse ja rahakotiga kokkusobiva. Kõik nad töötavad kui miski "nurgatagune" tootja pole.
Kui eesmärgiks on maksimaalne töökindlus, ei tegeleks eksootikaga ja valiks tõsise firma juba mitmeid aastaid toodetud vastuvõtja. Parimate tehn. näitajatega on kahekordse sagedusmuundusega FM ja PCM vastuvõtjad kaaluga 30 grammi ümbruses.
Kui eesmärgiks on maksimaalne töökindlus, ei tegeleks eksootikaga ja valiks tõsise firma juba mitmeid aastaid toodetud vastuvõtja. Parimate tehn. näitajatega on kahekordse sagedusmuundusega FM ja PCM vastuvõtjad kaaluga 30 grammi ümbruses.
Re: milline
Vaffa , ja kui nüüd küsimusega täpsemaks minna siis millise valmistaja riiulist võiks otsida?? JR pole sobivat, kuigi R900S on peris kobe.rchover wrote:Parimate tehn. näitajatega on kahekordse sagedusmuundusega FM ja PCM vastuvõtjad kaaluga 30 grammi ümbruses.
Schulze, Webra, Pico, Robbe ???? (PS! no kohe mitte pole unustanud kus lehel ma seda küsin, seega ...)
Tx JR PCM 9XII
Rx ????
Peace!
miski arvamus
Ise kasutan Futaba R149DP -d, mis on küllaltki "kõige-kõige".
Saan aru, et saatjaks on Tx JR PCM 9XII.
Kui nii, siis valiksin mingi JR või Graupneri PCM vastuvõtja (Futabad ei sobi JR-i ja seega ka Graupneri PCM-iga).
Kunagi võrdlesin erinevaid FM vastuvõtjaid ja R149DP -d vastuvõtu häiretevabas töökaugustes. PCM võitis uskumatult suurelt ja FM-id olid küllaltki võrdsed. Puudulikult installeeritud elektritoitega veomootor võib muidugi oma häiretga lihtviisil tundliku ja hea vastuvõtja "ära nullida".
Kõik eespool nimetatud firmad on head, isegi Pico. Veel nimetaksin Hitecit.
FM korral on heade ja võrdsete vastuvõtjate valikuvõimalus väga suur. PCM on tootmiseks jõukohane vähestele. Arvestada võiks, et väiksemad ja kergemad vastuvõtjad ei ole tihti vibratsioonikindlad (kolbmootori korral), sest see lisalõbu kaalub.
Väike ülevaade vastuvõtjatest ja servodest, mida kasutavad JR saatjatega suurtelt võistlustelt karikate kojuviijad:
http://www.jrradios.com/Articles/Articl ... cleID=1509
Saan aru, et saatjaks on Tx JR PCM 9XII.
Kui nii, siis valiksin mingi JR või Graupneri PCM vastuvõtja (Futabad ei sobi JR-i ja seega ka Graupneri PCM-iga).
Kunagi võrdlesin erinevaid FM vastuvõtjaid ja R149DP -d vastuvõtu häiretevabas töökaugustes. PCM võitis uskumatult suurelt ja FM-id olid küllaltki võrdsed. Puudulikult installeeritud elektritoitega veomootor võib muidugi oma häiretga lihtviisil tundliku ja hea vastuvõtja "ära nullida".
Kõik eespool nimetatud firmad on head, isegi Pico. Veel nimetaksin Hitecit.
FM korral on heade ja võrdsete vastuvõtjate valikuvõimalus väga suur. PCM on tootmiseks jõukohane vähestele. Arvestada võiks, et väiksemad ja kergemad vastuvõtjad ei ole tihti vibratsioonikindlad (kolbmootori korral), sest see lisalõbu kaalub.
Väike ülevaade vastuvõtjatest ja servodest, mida kasutavad JR saatjatega suurtelt võistlustelt karikate kojuviijad:
http://www.jrradios.com/Articles/Articl ... cleID=1509
Last edited by rchover on Tue Mar 21, 2006 21:15, edited 1 time in total.
Noniih, millal ja millise hinnaga?lauri wrote:2006 aasta kaup ja varsti ka Eestis saadaval:
R16SCAN FM35/35 B
PS! Varsti vaja JR 9X2 teiseotsa ka midagi.
Kohalikku kaupmeest on mõistlikum "nuumata" kui maa ja meretagust.
Foorum ikka mudelismiteemaline üleüldiselt ja kaupmees võtab sinuga priivaatsõnumi teel ühendust
Lauri Laidna - www.pistik.com