Aeglane veesõiduk

Arutelu kõikvõimalikest veesõidukites - paadid, kiirkaatrid, allveelaevad, jahid, purjekad, jet-skid jms
undu
Posts: 28
Joined: Sun Aug 10, 2014 23:51

Aeglane veesõiduk

Post by undu »

Palju võib lugeda ja videosid vaadata kiirpaatidest, aga endal oleks soov ehitada hoopis midagi vastupidist - aeglast ja vaikset. Maskeeriks näiteks mättaks, peidaks kaamera koos fpv lingiga sinna sisse ja vaikse ilmaga saaks vees ligi hiilida näiteks pardiperele. Mul suvila järvesopi ääres ja linnuriik on suvel väga kirev. Eemalt pilte tehtud küll ja küll, linnuraamatud on ka selged, aga oleks super, kui saaks nende tegemisi ka otse veest jälgida.
Arvan, et oleks vajalik mingi aeglaste pööretega mootor, mis teeb vähe müra ja mille abil saaks võimalikult aeglaselt ja sujuvalt startida. Ootamatu olukorra puhul saan alati sõudepaadiga appi minna.
Aluse kere teeks igaks juhuks täiesti veekindla, sest haigrutel on kombeks selliste ujuvate mätaste peale maanduda:)
Mootori ülekuumenemine on vist ka pigem selliste kiiremate pillide teema?
Mis oleks tehniline lahendus mulle, oskab keegi midagi soovitada?
User avatar
priitom
Posts: 458
Joined: Sun Jan 16, 2011 22:07
Location: Viljandi

Post by priitom »

Kui palju paat/alus koos kõige varustusega kaaluma hakkab?

Kui palju raha selleks välja käid? (harjadega või harjavaba mootor)?
Psychology is my med´s
undu
Posts: 28
Joined: Sun Aug 10, 2014 23:51

Post by undu »

Ei oska kaalu nii öelda. Eks ta kujuneb kilo-paari kanti. Aku3s 2200, kaamera sj4000, vastuvõtja puldile, boscami videosaatja. Lisaks mootor koos ülekande ja vindiga. See on mulle ka tume maa, ei tea, mis omavahel kokku sobivad. nagu öeldud, kiirust taga ei aja, suuri nõudmisi ei oska esitada, peab lihtsalt edasi liikuma. Paar servomootorit tüüri jaoks on ka olemas.
Kui võtta näiteks mingi 1000kv kopterimootor, siis need panevad minema liiga suure mürinaga, võiks olla palju madalama pöördega, aga alla 700kv nagu pole näinud.. Või üldse mingi pisem ja vaiksem mootor ning hammasratastega ülekanne või...?
primaat
Posts: 414
Joined: Sat Dec 22, 2007 9:45
Location: võrumaa

Post by primaat »

...aga miks sa servost ei taha mootorit teha,pole vaja isegi regut ja kaal ei oma ju tähtsust kui sa just teda mitmekümnekilost ei tee.Paned kaks servot ja on tagurpidikäik ka olemas.Miks peab just helikopteri mootor olema,kas mingi pisikene lennukimootor ei sobi no nii 20-30 grammine.Pealegi saad servost tehtud mootoriga 2200 akuga liikuda ehk tundi paar kolm.Muidugi on siis vajalik ubec või kasutad ühepurgist akut.Muidugi veel võimalus mootor aeglaseks mähkida (näiteks see mootor http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 300kv.html töötab 2200 akugga ja 12 propiga 4tundi ja seda max pööretel)
undu
Posts: 28
Joined: Sun Aug 10, 2014 23:51

Post by undu »

Pole selle peale tulnud, et servost teha ja ega vist ei tahakski. See vist pole päris see. Kuidas seda muidu teostada saaks?
Milline on 20-30g lennukimootor?
primaat
Posts: 414
Joined: Sat Dec 22, 2007 9:45
Location: võrumaa

Post by primaat »

...naljatilk,miks tahad teada kuidas teha kui see ei sobi ja ole hea,võta see link lahti mis ma saatsin, seal taoline mootor olemas.
undu
Posts: 28
Joined: Sun Aug 10, 2014 23:51

Post by undu »

Kuidas saab mootorit aeglasemaks?
primaat
Posts: 414
Joined: Sat Dec 22, 2007 9:45
Location: võrumaa

Post by primaat »

Peab ta aeglaseks mähkima.
undu
Posts: 28
Joined: Sun Aug 10, 2014 23:51

Post by undu »

Jah, sellest ma juba sain aru, aga mida teha tuleb? :)
undu
Posts: 28
Joined: Sun Aug 10, 2014 23:51

Post by undu »

Mul on üks selline komplekt - https://www.hobbyking.com/hobbyking/sto ... Combo.html
Seda peaks saama samahästi ümber mähkida?
primaat
Posts: 414
Joined: Sat Dec 22, 2007 9:45
Location: võrumaa

Post by primaat »

....et mida teha tuleb?Üritasin küll selgitada et tuleb aeglaseks mähkida aga ju sellest vähe.Teeme siis aeglasemalt,kõigepealt tuleb mootor osta ja kui kätte oled saanud (mootori) siis tuleb ta lahti võtta ja mähis maha kerida ning seejärel uuesti mõhkida 0.2 mähisetraadiga või veel parem 0.15 traadiga.Ma kasutasin 0.2 traati sest seda saab vanadest veneaegsetest magnetkäivititest.....ja kui uuesti mähitus siis tuleb mootor uuesti kokku korjata ja ongi asi valmis.
undu
Posts: 28
Joined: Sun Aug 10, 2014 23:51

Post by undu »

Jämedama traadi asemele peenem siis? Keerdude arv peaks samaks jääma?
primaat
Posts: 414
Joined: Sat Dec 22, 2007 9:45
Location: võrumaa

Post by primaat »

Jah,muidugi saab aga siis see regu liiast,sobiks ka paari kolme amprine regu.Muidugi võib selle ka panna.
primaat
Posts: 414
Joined: Sat Dec 22, 2007 9:45
Location: võrumaa

Post by primaat »

Ei või samaks jääda,siis pääseb suits traadi seest välja ja selle tegejärjel ka regu seest.(see muidugi mu arvamus,kindlalt ei tea).Sellele mootorile mahub kuskil 130-150 keerdu),üldiselt asi selline et mida rohkem keerde seda aeglasem.Aga vaata ka mähkimise skeemi sest kui valesti mähid,pääseb jällegi suits välja.
User avatar
särts
Posts: 679
Joined: Sat Nov 08, 2008 14:26

mootor

Post by särts »

Mootoriga jämedalt võttes nii et loed keerud maha kerides ära.Mootori algne Kv peab olema teada teada.Korrutad saadud keerdude arvu (ühel poolil) Kv-ga,saadud numbri jagad tulevase soovitud Kv-ga ja saad ligikaudse keerdude arvu.Nt. 2826-2200 mootoril 6 keerdu,tahaks 1500 pööret voldi kohta.6*2200=13200 jagad 1500 saad ~8,8 keerdu,lähim 9keerdu.Traat EI PEA peenem olema,kui ei mahu siis vähendad,aga aluseks on RISTLÕIGE mitte diameeter.Kaks korda väiksema läbimõõduga traat=neli korda vähem voolutaluvust(väga ligikaudne näide).Variant 2 kui mootori mähistel delta ühendus teed ümber star-iks(kolmnurk ja tähtühendus),saad 1,73 korda väiksema Kv ja voolutarbe.Nt. 2200/1,73=1270 pööret/Volt.Kõik see info ligikaudne ja kui aru ei saanud,siis parem ära näpi ja palu kellegi abi.Kerimine käib vaäga kindla süsteemi järgi.Pilte leiad netist -dLRK otsingusse.
linnuke
Posts: 163
Joined: Mon Dec 25, 2006 19:28

Post by linnuke »

Härrased.Undul on vaja ainult mätast liigutada punktist A punkti B.Selleks on ju küll,kui panna mingile odavale mootorile lihtne reduktor vahele,või minimaalse tõukega sõukruvi ja asi tehtud.Mees tahab ju parte pildistada,mitte tungida el.tehnika maailma. :D
Või mis Te arvate.
Last edited by linnuke on Wed Nov 12, 2014 22:02, edited 1 time in total.
linnuke
Posts: 163
Joined: Mon Dec 25, 2006 19:28

Post by linnuke »

Näiteks midagi sellisthttps://www.youtube.com/watch?v=zFC6jXl3A44Kaamera pardi pähe :D
undu
Posts: 28
Joined: Sun Aug 10, 2014 23:51

Post by undu »

Linnuke räägib õiget juttu, kuigi Särtsu kirjatükk on ka päris huvitav :) Ma esialgu ei hakka mootorit ümber tegema, proovin algul ikka lihtsamalt.
See part liigub päris elutruult :) 5 euro eest leiab sellise poest, aga kaamerat pole kuhugi panna..
Hobbykingist leiab reduktoriga mootoreid ka, teaks vaid, milline on vaikne? Kardan, et teised pardid lendavad kiirelt minema, kui üks järsku põrisema hakkab.
User avatar
särts
Posts: 679
Joined: Sat Nov 08, 2008 14:26

mootor

Post by särts »

Väikese lahja harjadega mootori leiad Oomipoest või ELFA-st ka,äkki neil mingit reduktoriga varianti ka.Harjadega mootori regu saad FPVmarko käest.Aelasel paadil võiks mootor jääda ülespoole veepinda,paned lihtsalt pikema võlli et nurk liiga suur ei jääks.Midagi oli Kullo poes ka,uuri järgi.
linnuke
Posts: 163
Joined: Mon Dec 25, 2006 19:28

Post by linnuke »

No nii vaiksed on el.mootorid kõik,et mitte linnu - ja muude veehäälte taustal eriti kõrvu kostaks.Ära tuleb isoleerida korralikult juba niiskuse pärast.
Aga kaamera pärast ära muretse,ehita pardile pesa alla :D :D
primaat
Posts: 414
Joined: Sat Dec 22, 2007 9:45
Location: võrumaa

Post by primaat »

taoline pardi teema on ju siit läbi käinud ja isegi video üleval,otsi üles ja vaata,pardid kardavad mootoriga parti :)
Erki.K
Posts: 274
Joined: Sat Feb 15, 2014 1:03
Location: Saare mk

Post by Erki.K »

Kui plast pardil ruumipuudus tekib ja kogu varustus ei taha ära mahtuda siis
tuleb suurem lind valida. Olen jahindus poodides plast luikesid ka näinud :)
User avatar
usamees
Posts: 446
Joined: Sun May 11, 2008 1:30
Location: Tallinn telefon 55 21 404

Post by usamees »

User avatar
usamees
Posts: 446
Joined: Sun May 11, 2008 1:30
Location: Tallinn telefon 55 21 404

Post by usamees »

:lol: Veel üks näide elust -enesest. http://youtu.be/t-8eS6hFVJ0
Nüüd aga ilma naljata , ei ole vaja mootoreid ringi kerida ega asjatuid ülekandeid koos harjadega mootoritega ( need on kohe kindlasti lärmakad ) taga otsida. Harjavaba mootor ka lausa 1600kv ja 4s akudega ( näit minu rc paat Joysway Bullet ) on väikse gaasiga pea hääletu . Harjadega mootori puhul on aeglastel pööretel liikumine aga harjadele paha jne. Võimsuse ülejääk ja lõppkiiruse varu võiks jääda kah mõni-jagu üle vajatava . Mõnigi kord on vaja murda läbi veepealt nähtamatuks jäänud veetaimestiku. Need aga ei ole väga rabedad ! Edu ehituseks ,igal juhul !
undu
Posts: 28
Joined: Sun Aug 10, 2014 23:51

Post by undu »

primaat wrote:taoline pardi teema on ju siit läbi käinud ja isegi video üleval,otsi üles ja vaata,pardid kardavad mootoriga parti :)
Olen näinud jah, aga ega nad väga ei kardagi. Väga paras kiirus ja rahulik olek sellel. Huvitav oleks teada, mis mootorit seal on kasutatud?
Igatahes on mul juba part olemas. Tüüri jaoks materjal veel otsida. Kardaaniks on mul olemas 4mm terasvarras, samuti on ka mootori võll 4mm ning vindi keere 4 mm. Need saab kenasti omavahel sobima panna. Kuidas aga see veealune läbiviik teha, et veekindel jääb?
Panen pardile väikese piilukaamera kaela sisse, saab videolingi ka. Kui aga SJ4000 ehk gopro tüüpi kaamera selja peale sättida, siis tuleb küll mättaks kogu kupatus maskeerida. Ükski part ei usu, et mingil tüübil(mul emane part, siis tibil) on seikluskaamera õnnestunud hankida :)
https://www.dropbox.com/s/m8tcge3ojyr49 ... 4.jpg?dl=0
toomas t
Posts: 15
Joined: Tue Nov 12, 2013 17:36
Location: Tallinn / Harjumaa

Post by toomas t »

Sellest läbiviigust niipalju, et veovõll tuleb toru sisse panna, kummasegi otsa puks nii, et see tihedalt toru sisse istub ja võllile auk, et tihedalt kuid vabalt ringi käib. Toru seest plastse määrdega ("tavott") täita.
Puksi materjaliks messing või kulumiskindel plast.
Jah, selle ise tegemiseks peaks treimis- võimalus olema.
Kullos, mudelipoes, oli omal ajal valmis võlli komplekte olemas. Võiks küsida.
linnuke
Posts: 163
Joined: Mon Dec 25, 2006 19:28

Post by linnuke »

Kuna mootor niikuinii veepinnast kõrgemal,piisab lihtsast morsikõrrest ümber võlli.Otstesse tirts vatti ja vahe eelpool mainitud taavetit täis.Kõik käepärased vahendid ja asi jällegi tehtud :D :D Käib ka Vaseliin :D
undu
Posts: 28
Joined: Sun Aug 10, 2014 23:51

Post by undu »

Tegelikult ei jää mootor veepinnast kõrgemale. Sel juhul peaks väga järsu nurga all võlli panema. Mõtlesin, et proovin mingi kummitoruga. Õlitan seest ära, klambriga saab pingutada ja parajaks timmida. Monteerisin täna mootori, esc ja saatja kokku. Tüür veel teha...
Kael kah pardil nii lühike, et isegi pisikese piilukaamera panek võtab kukalt sügama. Töökaaslane küsis, et miks sa luike ei võtnud pardi asemel :D
linnuke
Posts: 163
Joined: Mon Dec 25, 2006 19:28

Post by linnuke »

Pole häda midagi.Tänapäeval lendab nii rõngastatud,kiibistatud,kaamerastatud linde küllaga,ehk on nad juba isegi harjunud sellega :D :D :?:
vaalasaba
Posts: 1
Joined: Thu Nov 27, 2014 13:50

Post by vaalasaba »

undu, kuidas pardiprojekt edeneb?

Mul ka vaja selline elukas ehitada, mis kaameraid kannab ja teised karvased ja sulelised võiksid omaks võtta. Kavatsen sellega merel toimetada ja luik oleks paras, mille sisse kaamerakola mahutada. Mõtlesin, et kas keegi oskab soovitada mingit olemasolevat paati (kuni 70 cm pikk), mida linnu kõhtu istutada, jääks palju nikerdamist ära. Ja veel, peaks juhtimisraadio ka töötama min 500 m kaugusele. Need, mis laiatarbemudelitel küljes vist nii kaugele ei kosta.
Palun mõistvat lähenemist, kuna olen sel teemal täielik algaja ja ilgelt tüütu on kogu aeg oma vigu teha ja kooliraha maksta.
Post Reply