Harjadega mootorid surevad.
Harjadega mootorid surevad.
Ikka sama mure, et miks väikese paadi 180 suuruses harjadega mootorid lihtsalt suitsu välja viskavad. Juba kolmas mootor läks. Suvel sõitsin viimati ja nüüd huvi pärast panin aku järgi, korra gaasi andes juba tossas. Nii on need kõik läinud, mitte sõiduga. Liiga tuliseks pole kordagi lasknud ja uuele mootorile sai sissesõitu ka mõne aku täie tehtud. On kellelgi ideid, et miks see nii on? Suht kulukaks läheb juba, mootor maksab 15€, varsti paadi hind juba ületatud. Ostsin hiina neti poest samasuguse mootori prooviks 3€ eest. Sobib paadile peale nagu valatud aga esc läheb sassi? Gaasi andes hakkab hakkima ja kui gaas põhjani vajutada, siis ühendus saatja ja paadi vahel kaob. Mis valesti olla võiks olla.?
Paat on proboat blackjack 9. Muidu tuntud firma toode, aga andmeid nagu polegi. Mootori kohta olen netist otsinud, aga peale pildi ja ostmisvõimaluste ei leia midagi. Esc-ga sama lugu, varuosana leiab, aga andmeid mitte. Isegi kodulehel pole erilist infot. Originaalis oli nimh aku 7,2v 260ma, aga vahetasin esc-i pistiku ära ja kasutan 2s 7,4v 350ma lipo akut. Paat sõidab nüüd palju kiiremini ja ka sõiduaeg on pikem, aga mootori temperatuuril peab silma peal hoidma. Peale maha põlemist käib rootor käsitsi ajades kergelt ringi. Juba kolmas kord, et paat jääb mõneks ajaks seisma ja kui siis aku järgi ühendada, hakkab mootor kärssama. Vaevalt see juhus on.
Mainisid, et läbipõlemine tekib just peale seisma jäämist.
Selles seismajäämises poleks harjadega ja harjavabal mootoril miskit vahet.?
Laagrimääre saaks mõlemil mootoritüübil ära hanguda... aga see ei tohiks nii hetkega läbipõlemist põhjustada ja mootor pidavat hiljem vabalt "veerema"
äkki on tootja otsustanud kuidagi harjahoidikuid mingi konsistenstse
määrdega "libestada"???
Kui harjavedrud ei suuda hangunud määrde tõttu harju korralikult rootori
kollektorini suruda siis tekib seal korralik sädelus ja kuumus...
... see küll ei tohiks mähiseid maha põletada?
Põleb kollektor/kommutaator...
Kui ühendus paadi ja puldi vahel sassi läheb siis ilmselt tekitavad need odavad
asendusmootorid sädeledes ropult häireid ja vaja oleks kondekaid ja drosseleid.
Selles seismajäämises poleks harjadega ja harjavabal mootoril miskit vahet.?
Laagrimääre saaks mõlemil mootoritüübil ära hanguda... aga see ei tohiks nii hetkega läbipõlemist põhjustada ja mootor pidavat hiljem vabalt "veerema"
äkki on tootja otsustanud kuidagi harjahoidikuid mingi konsistenstse
määrdega "libestada"???
Kui harjavedrud ei suuda hangunud määrde tõttu harju korralikult rootori
kollektorini suruda siis tekib seal korralik sädelus ja kuumus...
... see küll ei tohiks mähiseid maha põletada?
Põleb kollektor/kommutaator...
Kui ühendus paadi ja puldi vahel sassi läheb siis ilmselt tekitavad need odavad
asendusmootorid sädeledes ropult häireid ja vaja oleks kondekaid ja drosseleid.
http://www.proboatmodels.com/Products/D ... d=PRB08001
Ega siin mingeid erilisi andmeid ole.
Esc http://www.proboatmodels.com/Products/D ... D=PRB18001
Ja mootor http://www.proboatmodels.com/Products/D ... D=PRB18002
Võimalik, et mingi määrde tõttu kuidagi harjad kinni jäävad. Esc-i sisse lülitamisel lõi mootori seest valgeks küll.
Ega siin mingeid erilisi andmeid ole.
Esc http://www.proboatmodels.com/Products/D ... D=PRB18001
Ja mootor http://www.proboatmodels.com/Products/D ... D=PRB18002
Võimalik, et mingi määrde tõttu kuidagi harjad kinni jäävad. Esc-i sisse lülitamisel lõi mootori seest valgeks küll.
Äkki mingi niiskuse probleem. Kas sõukruvi võll ja laagrid on pidevalt korralikult määritud ja kas paadi kuivatad iga kord ära?
Huvitav probleem, sest ESC peaks enne maha põlema kui tootja poolt paadile mõeldud mootori mähised. LiPo hoiab pinget paremini kui NiMH, äkki saab mootor ülekoormust. Paigalseisust käivitamisel läbib mootorit kõige suurem vool, äkki on see eelmisel korral kahjustada saanud mootori jaoks liiga palju ja põletab mähised maha. Kas oled täiesti kindel, et suits pärineb mootori mähistest?
Mootorit peaks regulaarselt puhastama. Õli tuleks panna ainult laagritele, mitte mootori sisemusse.
Tasub mõelda uue regu ja mootori peale.
Huvitav probleem, sest ESC peaks enne maha põlema kui tootja poolt paadile mõeldud mootori mähised. LiPo hoiab pinget paremini kui NiMH, äkki saab mootor ülekoormust. Paigalseisust käivitamisel läbib mootorit kõige suurem vool, äkki on see eelmisel korral kahjustada saanud mootori jaoks liiga palju ja põletab mähised maha. Kas oled täiesti kindel, et suits pärineb mootori mähistest?
Mootorit peaks regulaarselt puhastama. Õli tuleks panna ainult laagritele, mitte mootori sisemusse.
Tasub mõelda uue regu ja mootori peale.
Paadil olen peale sõitu alati kaane maha jätnud ja kruvi võlli ära õlitanud. Kas sellel mootoril üldse laagreid on, paistab nagu puksidel olema? Täpselt ei tea sest kòik kokku pressitud ja lahti ei käi midagi. Üht üritasin, aga tervelt suht lootusetu.tikka wrote:Äkki mingi niiskuse probleem. Kas sõukruvi võll ja laagrid on pidevalt korralikult määritud ja kas paadi kuivatad iga kord ära?
Huvitav probleem, sest ESC peaks enne maha põlema kui tootja poolt paadile mõeldud mootori mähised. LiPo hoiab pinget paremini kui NiMH, äkki saab mootor ülekoormust. Paigalseisust käivitamisel läbib mootorit kõige suurem vool, äkki on see eelmisel korral kahjustada saanud mootori jaoks liiga palju ja põletab mähised maha. Kas oled täiesti kindel, et suits pärineb mootori mähistest?
Mootorit peaks regulaarselt puhastama. Õli tuleks panna ainult laagritele, mitte mootori sisemusse.
Tasub mõelda uue regu ja mootori peale.
Suvel sõitsin palju ja probleeme polnud, nüüd esc-i järgi ühendasin, siis lõi mootori seest valgeks kohe ja kerge haisu võttis üles. Õrnalt gaasi lisades mootori pöörded kõikusid ja viskas suitsu välja. Nii juba 3 kord.
Arvan, et mähis ei põle maha kuna väga hästi käib näpuga ajades ringi, ei krõbise ega midagi. Pigem harjad.
Kas liiga tühja akuga mootori käivitamine võib mootori hädade põhjuseks olla?
Täna panin eelmine kord jändama hakanud mootori peale tagasi.
Sai teist viimati õlitatud ja puhastatud, kuid tookord tulemust ei andnud. Viskasin kappi ja nüüd pool aastat hiljem proovisin ja töötab.
Panin ammu säilitusresiimi laetud aku järgi ja hakkas kerge gaasivajutuse peale kohe tossama. Võtsin laetud aku ja viga pole.
Kui aus olla, siis olen sellise tühjema akuga proovinud mootorit küll. Sõitnud küll pole nii kordagi, aga äkki liiga madal pinge tappis kohe mootori harjad? Suvel sõitsin äsja laetud akuga pidevalt ja probleeme polnud.
Täna panin eelmine kord jändama hakanud mootori peale tagasi.
Sai teist viimati õlitatud ja puhastatud, kuid tookord tulemust ei andnud. Viskasin kappi ja nüüd pool aastat hiljem proovisin ja töötab.
Panin ammu säilitusresiimi laetud aku järgi ja hakkas kerge gaasivajutuse peale kohe tossama. Võtsin laetud aku ja viga pole.
Kui aus olla, siis olen sellise tühjema akuga proovinud mootorit küll. Sõitnud küll pole nii kordagi, aga äkki liiga madal pinge tappis kohe mootori harjad? Suvel sõitsin äsja laetud akuga pidevalt ja probleeme polnud.
harjadega mootori voolu määravad ära mootorile rakendatud pinge ja mootorile rakenduv koormus.
Ehk siis kui koormus on pea-aegu olematu (kuivale tõstetud paadi puhul) ja me rakendame mootorile täisaku pinge on mootorit läbiv vool suurem kui tühja aku puhul.
Tühi aku ei saa küll sellises võrdluses süüdi olla.
Ehk siis kui koormus on pea-aegu olematu (kuivale tõstetud paadi puhul) ja me rakendame mootorile täisaku pinge on mootorit läbiv vool suurem kui tühja aku puhul.
Tühi aku ei saa küll sellises võrdluses süüdi olla.
http://www.rc-est.ee/catalog/product_in ... e3ba89e76b
Jäi selline paat silma. Miks selle regu ei võimalda lipo kasutamist?
Kui pinge sobiv siis milles probleem?
Jäi selline paat silma. Miks selle regu ei võimalda lipo kasutamist?
Kui pinge sobiv siis milles probleem?
Pakun, et põhjus peitub LiPo alatühjenemise kaitse puudumises. https://traxxas.com/products/parts/escs/nauticaUfonaut22 wrote: Jäi selline paat silma. Miks selle regu ei võimalda lipo kasutamist?
Kui pinge sobiv siis milles probleem?
https://youtu.be/upDkPFYL-e4 Leidsin sellise video. Kas selline spreiga puhastamine käib autode peal kasutatavate mootorite kohta, või kõigi harjadega/harjavabade mootorite kohta?
Paatide ja lennukite puhul on töökeskkond palju puhtam, kas on vaja? Laagrite määrimine on tavapärane tegevus.
Paatide ja lennukite puhul on töökeskkond palju puhtam, kas on vaja? Laagrite määrimine on tavapärane tegevus.
Harjadega mootorid
Ikka,Kontakt WL40 ja teised kiiresti kuivavad puhastus aerosoolid sobivad selleks.NB! mõned neist aurustuvad liiga kiiresti.
Harjadega mootorid
Ära unusta pärast liuglaagreid uuesti määrdega rõõmustada
Harjadega mootorid
Väga minimaalne sädelus ikka jääb.Selleks peab olema kondekatest ja soovitavalt ka induktsioonidega filter otse mootori küljes sädeluse ja häirete vähendamiseks.Kas oled kursis selle veeklaasis madala pingega harjade sissetöötamise trikiga,et harjad kollektoriga hästi sobituksid.Võistlusmootoritel treitakse kollektorit ka aegajalt üle.
Mida vesi mootorile head teeb, et just vees on hea sisse käiata, võiks ju esimese korra ka niisama vaikselt lasta aku täie tiksuda? Ise eeldan, et vaikselt pööreldes harjad sobituvad paremini ja vesi peseb kohe harjade tekitatud tolmu välja, kas nii? Youtubes on videod kus nii mootoreid ka puhastatakse.
Kui juba küsimiseks läks, siis küsiks veel. Näiteks on 550 seeria mootorid, ühel kirjas 15 turn, teisel 21 turn jne. Mida see arv näitab?
Kui juba küsimiseks läks, siis küsiks veel. Näiteks on 550 seeria mootorid, ühel kirjas 15 turn, teisel 21 turn jne. Mida see arv näitab?
Harjadega mootorid
Täselt ei oskagi öelda,mida vesi teeb.Arvan et peseb ja jahutab,tõenäoliselt märg keskond vähendab ka sädelust ehk siis põlemist sissetöötamisel.Igal juhul kiirendab protsessi oluliselt.Turnide arv sama tähendusega mis harjavabal KV.Mida suurem keerdude arv,seda vähem pöördeid voldi kohta ja väiksem voolutarve.Kehtib muidugi täpselt samatõuliste mootorite kohta.
Tere!
Sattus kätte üks harjadega 550 suuruses mootor. Sedapuhku auto pealt. Nimelt paigalt stardist pöördesse ei läinud ja arvasin, et põles läbi.
Näpuga hoogu andes läks aga käima. Töötas kuidagi vaevalisemalt kui peaks ja viskas üksikuid sädemeidki korpusest välja. Prooviks viskasin veeklaasi ja lasin seal paar minutit töötada. Vesi oli kole must nagu veeklaasis sissetöötamise puhulgi. Pärast lasin veel elektroonika puhastuspreiga korpuse läbi, jube palju harjade tolmu pesi välja igatahes. Õlitasin laagrid ka ära ja proovisin taas. Nüüd käib nagu kellavärk, vähemalt esialgu. Sädelus on minimaalne ja pöörleb ilusti.
Millest säärane nähtus, kas oligi lihtsalt seest must või mootor siiski lõpusirgel?
Täna andisski otsad, jäi seisma ja kõik. Lammutasin mootori laiali ja selgus, et üks hari pooleks ja grafiit ka lännu. Teine hari oli täitsa ok. Seepärast puhastades tolmu palju välja ajaski, et pesi harjal grafiidi maha. Mootori koda oli ka autol ühe harja poolt tolmune pidevalt. Ei tea kas hari või kollektor viga saanud. Laagreid ka antud mootoril pole, tühipaljad puksid lihtsalt.
Aeg siis uus peale panna ja vees sisse käiata.
Sattus kätte üks harjadega 550 suuruses mootor. Sedapuhku auto pealt. Nimelt paigalt stardist pöördesse ei läinud ja arvasin, et põles läbi.
Näpuga hoogu andes läks aga käima. Töötas kuidagi vaevalisemalt kui peaks ja viskas üksikuid sädemeidki korpusest välja. Prooviks viskasin veeklaasi ja lasin seal paar minutit töötada. Vesi oli kole must nagu veeklaasis sissetöötamise puhulgi. Pärast lasin veel elektroonika puhastuspreiga korpuse läbi, jube palju harjade tolmu pesi välja igatahes. Õlitasin laagrid ka ära ja proovisin taas. Nüüd käib nagu kellavärk, vähemalt esialgu. Sädelus on minimaalne ja pöörleb ilusti.
Millest säärane nähtus, kas oligi lihtsalt seest must või mootor siiski lõpusirgel?
Täna andisski otsad, jäi seisma ja kõik. Lammutasin mootori laiali ja selgus, et üks hari pooleks ja grafiit ka lännu. Teine hari oli täitsa ok. Seepärast puhastades tolmu palju välja ajaski, et pesi harjal grafiidi maha. Mootori koda oli ka autol ühe harja poolt tolmune pidevalt. Ei tea kas hari või kollektor viga saanud. Laagreid ka antud mootoril pole, tühipaljad puksid lihtsalt.
Aeg siis uus peale panna ja vees sisse käiata.