F3A Vigurlennu Eesti Cup 2007 - arutelu, reeglid, arvamused
F3A Vigurlennu Eesti Cup 2007 - arutelu, reeglid, arvamused
Juba mitmel lennukite lennutamisel on teemaks kerkinud vajadus elementaarse vigurlennu võistlustesarja järele. Tänasel päeval enamik vigurlennu tegijaid tiirutab niisama ringi ja ega ilma stiimulita konkreetset vigurlennu kava ja vigureid harjutada ei viitsi. Julgen arvata, et osavõtjaid peaks kergelt tänase päeava seisuga vähemalt 10-15 tulema!
Eesmärk I : käivitada 2007. aastal Vigurlennu Eesti Cup, mis hõlmaks mitmeid osavõistlusi ja annaks mootorlennukitega tegelejatele eesmärgi, mille nimel treenida. Osavõistluste arv mõõdukalt suur, arvesse läheb neist näiteks 5 parima tulemus, nii ei pea kõiki teisi suviseid üritusi mudelismi pärast vahele jätma. Kokkuvõttes parimatele auhinnad.
Eesmärk II : võistustesarjas osalemise künnis on madal - see tähendab et osaleda võib igaüks, kes on suudab mingilgi moel läbi lennata vigurlennu kava ohustamata kaasvõistlejaid ja pealtvaatajaid. Lennukile seatavad piirangud peavad olema minimaalsed (5kg ja 2x2m) või üldse puuduma!
Reeglid:
Kasutusse võtta Nordic07 (2006.a.) reegid, mille järgi lennatakse põhjamaades. Klass ei esita suuri nõudmisi piloodile ega lennukile, kuid siiski põhineb (lihtsustatud) FAI vigurlennu kaval. Piirangud on maksimaalkaal 5kg ja lennuki pikkus ning tiivaulatus kuni 2m (Eesti puhul võiks ehk need piirangud kõrvale jätta???).
Nordic KAVA!!!
Ideed:
* Võistlussari võimaldab väga edukalt ka populariseerida hobi, kuna vigurlennukid on pealtvaatajate jaoks väga huvitavad ning osavõistlused võivad toimuda ka suurematel lennundusüritustel.
* Võistlussarjas osalejad hääletavad, kas lubada lennuki osalemine, kui see ei vasta tingimustele (kui kehtestame 5kg ja 2x2m piirangu).
Küsimused:
* Soomlastel on ka F3A SPORT klass (kirjelduse leiad siit), kuid isiklikult arvan, et see võib jääda veidi liiga lahjaks.
* Kohtunikud? Kui võistlejaid peaks leiduma, siis kuidas on lood kohtunikega?
Viited:
* F3A Nordic soome/ingliskeelne reeglid ja kava
* Soomlaste F3A Sport vigurlennu kava õpetusvideod (salvestatud simulaatorist)
* F3A Sport soome/ingliskeelne reeglid ja kava
* F3A FAI soome/ingliskeelne reeglid ja kava
Mida asjaosalised arvavad? Kõiksugu kriitika ja ideed on oodatud, pea-asi et saaks reeglites võimalikult kiiresti kokkulepitud (lennata saab ju ka sügisel ja talvel!).
Täna algasid ka kuni 2. sept kestvad F3A maailmameistrivõistlused Lutsernis Šveitsis
Eesmärk I : käivitada 2007. aastal Vigurlennu Eesti Cup, mis hõlmaks mitmeid osavõistlusi ja annaks mootorlennukitega tegelejatele eesmärgi, mille nimel treenida. Osavõistluste arv mõõdukalt suur, arvesse läheb neist näiteks 5 parima tulemus, nii ei pea kõiki teisi suviseid üritusi mudelismi pärast vahele jätma. Kokkuvõttes parimatele auhinnad.
Eesmärk II : võistustesarjas osalemise künnis on madal - see tähendab et osaleda võib igaüks, kes on suudab mingilgi moel läbi lennata vigurlennu kava ohustamata kaasvõistlejaid ja pealtvaatajaid. Lennukile seatavad piirangud peavad olema minimaalsed (5kg ja 2x2m) või üldse puuduma!
Reeglid:
Kasutusse võtta Nordic07 (2006.a.) reegid, mille järgi lennatakse põhjamaades. Klass ei esita suuri nõudmisi piloodile ega lennukile, kuid siiski põhineb (lihtsustatud) FAI vigurlennu kaval. Piirangud on maksimaalkaal 5kg ja lennuki pikkus ning tiivaulatus kuni 2m (Eesti puhul võiks ehk need piirangud kõrvale jätta???).
Nordic KAVA!!!
Ideed:
* Võistlussari võimaldab väga edukalt ka populariseerida hobi, kuna vigurlennukid on pealtvaatajate jaoks väga huvitavad ning osavõistlused võivad toimuda ka suurematel lennundusüritustel.
* Võistlussarjas osalejad hääletavad, kas lubada lennuki osalemine, kui see ei vasta tingimustele (kui kehtestame 5kg ja 2x2m piirangu).
Küsimused:
* Soomlastel on ka F3A SPORT klass (kirjelduse leiad siit), kuid isiklikult arvan, et see võib jääda veidi liiga lahjaks.
* Kohtunikud? Kui võistlejaid peaks leiduma, siis kuidas on lood kohtunikega?
Viited:
* F3A Nordic soome/ingliskeelne reeglid ja kava
* Soomlaste F3A Sport vigurlennu kava õpetusvideod (salvestatud simulaatorist)
* F3A Sport soome/ingliskeelne reeglid ja kava
* F3A FAI soome/ingliskeelne reeglid ja kava
Mida asjaosalised arvavad? Kõiksugu kriitika ja ideed on oodatud, pea-asi et saaks reeglites võimalikult kiiresti kokkulepitud (lennata saab ju ka sügisel ja talvel!).
Täna algasid ka kuni 2. sept kestvad F3A maailmameistrivõistlused Lutsernis Šveitsis
Last edited by lauri on Mon Oct 23, 2006 22:35, edited 2 times in total.
Lauri Laidna - www.pistik.com
väga positiivne mõte!!! Kohtunike vast ikka leiab. Vanad gurud/tegijad Mait, Rein jne oleks kindlasti abiks - ma arvan. Osad lendajad, kes veel alustavad või veel võistelda ei soovi saavad ka kohtunikeks olla - või need kelle lennukiga miskit juhtub: pthüi pthüi pthüi üle vasaku üla.
Peaks nimekirja tegema palju üldse me inimesi kokku saame ja tegelt peaks ka nagu kuskil ühe suurema istumise tegema, väike ümarlaud vmt.
Ma arvan et kogu selle võistlemise peaks võimalikult lihtsalt ülesehitama, vähemalt alguses.
Loodan, et võistlemine ei tekita intriige:), kui see asi üldse käivitub.
Marek
Peaks nimekirja tegema palju üldse me inimesi kokku saame ja tegelt peaks ka nagu kuskil ühe suurema istumise tegema, väike ümarlaud vmt.
Ma arvan et kogu selle võistlemise peaks võimalikult lihtsalt ülesehitama, vähemalt alguses.
Loodan, et võistlemine ei tekita intriige:), kui see asi üldse käivitub.
Marek
No loodame, et esialgu saavad kõik aru, et pole mõtet intriigitseda ja verele võistelda, kui üldist F3A vigurlennu taset (olgem ausad) eriti Eestis ei ole! Eks asja eesmärk ja juhtmõte on arendada vigurlennuoskusi.
Lauri Laidna - www.pistik.com
kuskil ma nägin ka mingit juniori kava, kus oli kas vähem sooritusi või oli kuidagi muud moodi lihtsam.
täiskava võib mõnelt võistlemise mõtted kohe eemale peletada, no võibolla ei vea lennuk end otse üles, mõni liigutus lihtsalt ei tule välja või ei julge vms.
alustada võib ju lihtsamalt, et üldse mingi tunne tuleks. ei pea ju kohe täie pauguga kirju paberi ette lajatama et vot nii keeruline võta või jäta, siis tuleb jälle 3 lendajat ja asi seisab ikka.
http://www.hot.ee/f3a/ natuke eestikeelset juttu ka
täiskava võib mõnelt võistlemise mõtted kohe eemale peletada, no võibolla ei vea lennuk end otse üles, mõni liigutus lihtsalt ei tule välja või ei julge vms.
alustada võib ju lihtsamalt, et üldse mingi tunne tuleks. ei pea ju kohe täie pauguga kirju paberi ette lajatama et vot nii keeruline võta või jäta, siis tuleb jälle 3 lendajat ja asi seisab ikka.
http://www.hot.ee/f3a/ natuke eestikeelset juttu ka
kogun vanu vene lennukimootoreid
Sellel teemal ootakski veel kommentaare, kumb oleks mõtekam kavasse võtta:
* Kas Nordic07 (2006 reeglid) Kes leiab lihtsama NORDIC kava skeemi (nagu Sport)???
* Või F3A Sport
Isiklikult arvan, et ~10 (x3-4 lendu) lennutamiskorraga peaks suutma mingil määral Norcic kava läbi lennata ja rohkemat pole ju esialgu vajagi. F3A Sport on ise-enesest VÄGA lihtne ja peale mõningast harjutamist hakka juba selgeksõpitud kava lihvimine...
* Kas Nordic07 (2006 reeglid) Kes leiab lihtsama NORDIC kava skeemi (nagu Sport)???
* Või F3A Sport
Isiklikult arvan, et ~10 (x3-4 lendu) lennutamiskorraga peaks suutma mingil määral Norcic kava läbi lennata ja rohkemat pole ju esialgu vajagi. F3A Sport on ise-enesest VÄGA lihtne ja peale mõningast harjutamist hakka juba selgeksõpitud kava lihvimine...
Last edited by lauri on Sun Aug 27, 2006 17:44, edited 1 time in total.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Viimasel mudellennu seminaril sel varakevadel Tartus rääkis Edvin Penart päris põhjalikult F3A klassi taaselustamisest ja elementaar viguritest.
Kui üritada jälgida üldist FAI reeglistikku muutuvad äärmiselt tähtsaks nt lennu jaoks maha märgitud õhuruumi jäämine ja aja piirangu sisse mahtumine.
Viimasel Tapa F3A võistlusel (oli vist tubli 2 aastat tagasi) ollagi olnud see probleem, et paljud piloodid võivad vajaliku kava sooritada kuid saavad disklaffi lennu koridorist välja lendamise eest. Samuti rääkiti vigurite täpsest ja puhtast sooritamisest.
F3A Sport klass oleks esialgu vast mõtekam kuna seljuhul saab piloot tegelda rohkem vigurite kvaliteedi ja professionaalse esitlusega.
Samuti oleks kergem klass ka algajatele mugavam sulanduda, hiljem oleks ju võimalik teha nö. "advanced" klass kus siis keerulisemad trikid ja rangemad reeglid.
Kui üritada jälgida üldist FAI reeglistikku muutuvad äärmiselt tähtsaks nt lennu jaoks maha märgitud õhuruumi jäämine ja aja piirangu sisse mahtumine.
Viimasel Tapa F3A võistlusel (oli vist tubli 2 aastat tagasi) ollagi olnud see probleem, et paljud piloodid võivad vajaliku kava sooritada kuid saavad disklaffi lennu koridorist välja lendamise eest. Samuti rääkiti vigurite täpsest ja puhtast sooritamisest.
F3A Sport klass oleks esialgu vast mõtekam kuna seljuhul saab piloot tegelda rohkem vigurite kvaliteedi ja professionaalse esitlusega.
Samuti oleks kergem klass ka algajatele mugavam sulanduda, hiljem oleks ju võimalik teha nö. "advanced" klass kus siis keerulisemad trikid ja rangemad reeglid.
Seda Ropka poolt näidatud vana Nordic programmi on võistlustel lennatud.Olen seda ise ka harjutanud,aga peab tunnistama,et eriti välja ei tule.Võib olla ka,et probleem on väheses järjekindluses,kuid tegelikult on kava väga keeruline.Viimati võistlesid omavahel 2 aastat tagasi (vist?) Penart,Allas,Kolja ja keegi haapsalust(?) ja see oli kõik.Hästi õnnestus kava Penartil,teised olid nagu olid.üldiselt oli pilt igav.Uus Nordic kava aga on veel keerulisem,ma tahan näha kuidas õnnestub vigur nr 12 (välispidine kandiline sõlm alustatuna ülevalt),ma arvan,et see võtab hulga aega ja mudeleid,enne,kui enam vähem tulema hakkab.Õige oleks võistlema hakata Nordic Sport programmiga,saab seltskonna kirevamaks ja võistluskogemusi.Näiteks võiks finaali pääsenud hiljem lennata keerulisemaid vigureid, nagu välispidine sõlm,pööris,ületiiva pööre jne.Siis on stiimul harjutada ka neid vigureid.Ühe hooaja võiks kindlasti nii teha,siis vaataks,mis edasi saab.Samas võiks ju ka mingi nö oma kava koostada,tehes enne väikese küsitluse,millised vigurid rahvale enam meeldivad.
Tegelikult peab mudelile piirangud jätma (5 kg 2x2m).Platsil oleme näinud,kuidas lendab Kolja suur lennuk ja seal kõrval teised väiksemad.Kui piirangud ära jätta,siis muutub võistlus tegelikult rahakottide võrdlemiseks (kel rohkem raha,sel suurem võimalus hea lennukiga perfektne kava esitada).Eriti tuleb suure mudeli eelis esile tuulise ilma korral.Aga mingi 5 m/sek tuule kiirusega peab alati arvestama.
Olen ka nüüd 5kg ja 2x2m piirangu poolt!!! SEST : kui sul on suurem kui 5kg 2x2m lennuk, siis leiad vast ka piirengusse mahtuva lennuki, millega võistelda
Ehk siis tõesti hoopis F3A Sport käiku võtta? See on nüüd küll piisavalt lihtne alustamiseks! Võib veel Soome (ja põhjamaade) foorumeid uurida F3A Sport kommentaaride osas.
Ehk siis tõesti hoopis F3A Sport käiku võtta? See on nüüd küll piisavalt lihtne alustamiseks! Võib veel Soome (ja põhjamaade) foorumeid uurida F3A Sport kommentaaride osas.
Last edited by lauri on Sun Sep 03, 2006 20:57, edited 1 time in total.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Skannisin mõned pildid aerobaatika raamatust aga ei tea kuidas neid siia saaks. Usun, et võib huvi pakkuda.
tegu siis AMA vanade kavadega - novice, sportsman, advanced, masters ja kolme ehtsa F3A kavaga. Kas AMA reeglid on erinevad F3A reeglitest ka lennuki osas seda ma ei tea. Lennukava on küll lihtsam.
Ise hääletaksin samuti 2x2m ja 5kg poolt, ja algaja klassis võib olla isegi paneks piirangu mootorile, nagu oli vanasti 10cc kahetaktilisele. Aga samas ei pruugi suurem mootor algaja klassis eelist anda ja seega oleks mootori piirang liiast.
tegu siis AMA vanade kavadega - novice, sportsman, advanced, masters ja kolme ehtsa F3A kavaga. Kas AMA reeglid on erinevad F3A reeglitest ka lennuki osas seda ma ei tea. Lennukava on küll lihtsam.
Ise hääletaksin samuti 2x2m ja 5kg poolt, ja algaja klassis võib olla isegi paneks piirangu mootorile, nagu oli vanasti 10cc kahetaktilisele. Aga samas ei pruugi suurem mootor algaja klassis eelist anda ja seega oleks mootori piirang liiast.
Antoni scannitud failid on siis saadaval siit
K=14 AMA - NOVICE - algaja
K=26 SPORTSMAN - sportlane
K=44 ADVANCED - edasijõud
K=66 MASTERS - meistrite
F3A PROGRAM A
F3A PROGRAM B
F3A PROGRAM C
JPG on 1024pixlit kõrge ja ~100KB (arvutist vaatamiseks)
TIF on "originaal" mõõdus ja 947KB (printimiseks)
K=14 AMA - NOVICE - algaja
K=26 SPORTSMAN - sportlane
K=44 ADVANCED - edasijõud
K=66 MASTERS - meistrite
F3A PROGRAM A
F3A PROGRAM B
F3A PROGRAM C
K=14 AMA - NOVICE - algaja
K=26 SPORTSMAN - sportlane
K=44 ADVANCED - edasijõud
K=66 MASTERS - meistrite
F3A PROGRAM A
F3A PROGRAM B
F3A PROGRAM C
JPG on 1024pixlit kõrge ja ~100KB (arvutist vaatamiseks)
TIF on "originaal" mõõdus ja 947KB (printimiseks)
K=14 AMA - NOVICE - algaja
K=26 SPORTSMAN - sportlane
K=44 ADVANCED - edasijõud
K=66 MASTERS - meistrite
F3A PROGRAM A
F3A PROGRAM B
F3A PROGRAM C
Lauri Laidna - www.pistik.com