Avalik kiri/pöördumine Lennuametile.
Avalik kiri/pöördumine Lennuametile.
Seoses väga nördima panevate määrustega mudelilennutajate jaoks teen ettepaneku, et mudellennundusega tegelevad klubid-mudeliringid paneksid seljad kokku ja koostaksid avaliku kirja või pöördumise lennuametile selgitamaks enda seisukohti. Selle hetkel kehtiva seadusega kas sunnitakse mudelilennutajad põranda alla või suretatakse hoopis välja. Hetkel määruses on suratud kõik ühte patta. Nii lapsed pisikeste hiina mänguasjadega kui ka suured professionaalsed pikamaa lendu ja kõrgust võimaldavad FPV lennukid-droonid. See määrus on sama absurdne nagu maanteamet nõuaks puldiga mudelauto juhtimiseks B-kategooria juhiluba. Isiklikult ma ei loe end nii pädevaks ja mõjukaks, et minu üksikisiku pöördumine tulemusi annaks aga klubide, mudeliringide ja kõikide teiste allakirjutanud mudelilennutajate sõnal võib kaalu olla. Palun mõelge sellele tublid lennumudelistid.
Scoop kas mõtled midagi analoogset nagu USA lennuamet plaanib?
http://kiip.ee/usa-lennuamet-droonide-l ... litsentsi/
Meie a/s "Eesti Vabariik" nagu teada-tuntud Usa sabas sörkijad võivad sellest šnitti võtta küll.
http://kiip.ee/usa-lennuamet-droonide-l ... litsentsi/
Meie a/s "Eesti Vabariik" nagu teada-tuntud Usa sabas sörkijad võivad sellest šnitti võtta küll.
Ei ole.cbjuss wrote:kas selle tulevase seaduse kohta on kuskil midagi täpsemat teada?
Lihtsurelik ei pea litsentside ja asjadega jagelema, aga pikemate (autonoomsete) lendude mehed saavad küll võimelda koolituste, tõendite ja sertidega.MellK wrote:Scoop kas mõtled midagi analoogset nagu USA lennuamet plaanib?
http://kiip.ee/usa-lennuamet-droonide-l ... litsentsi/
Meie a/s "Eesti Vabariik" nagu teada-tuntud Usa sabas sörkijad võivad sellest šnitti võtta küll.
Täpne 3D skanneerimine, võta ühendust.
Foorumi eelnõu arutluses oli mudelistide seisukohad vist enam-vähem paigas. Lisaks käisid mõned mudellendurid koos Lennuameti või muude tähtsate inimestega koos istumas ja arutlemas. Erinevad klassid jms tundus nagu paigas olevat.
Minu arust peaks alla mingi kindla lennukaaluga mudelite lennutamine allpool 500 jalga olema täiesti vaba, seda ka kontrollitud õhuruumis. Ok lennuväljast tuleb hoida teatud kaugusele, aga mitte mingit riigilõivu ega loa küsimist. Äkki leiab näiteid välisriikidest, kus asi nii toimib. Inglismaal oli vist 7kg, aga võibolla lugesin mingeid vanemaid reegleid.
Minu arust peaks alla mingi kindla lennukaaluga mudelite lennutamine allpool 500 jalga olema täiesti vaba, seda ka kontrollitud õhuruumis. Ok lennuväljast tuleb hoida teatud kaugusele, aga mitte mingit riigilõivu ega loa küsimist. Äkki leiab näiteid välisriikidest, kus asi nii toimib. Inglismaal oli vist 7kg, aga võibolla lugesin mingeid vanemaid reegleid.
Õigem oleks, kui vastavalt lennutatava mudeli otstarbele, kaalule või võimekusele on seatud nö ohtlikuse klassid ja siis vastavalt sellele ka piirangud. Hetke korra alusel tundub olukord olevat nii jabur nagu juba eelnevalt kirjutasin. Sama jabur kui Maanteeamet nõuaks mänguasja poest ostetud mudelauto juhtimiseks B-kategooriat ja liikluskindlustust. Rohke Debelaki libauudis nagu juba foorumis mainiti. "Kollasele" platsile võiks olla ka püsivalt NOTAM staatus. Tartu lähedal võiks ka olla kindel lennutamisplats (kui on andke teada) millele püsiv NOTAM staatus määrata. Ülejäänud eestis on enamjaolt kontrollimata õhuruum niikuinii.
See ülaltoodud link on ikka suht vana juba, sellel ajal ei olnud ka USA-s veel midagi selge ja arutelul olid igasugu variandid. USA-kad aga paistavad nüüdseks päris mõistlike eeskirjadeni hakkama jõudma, vähemalt mis puudutab hobimudeliste. Kes viitsib, leiab netist vastava info üles.MellK wrote:Scoop kas mõtled midagi analoogset nagu USA lennuamet plaanib?
http://kiip.ee/usa-lennuamet-droonide-l ... litsentsi/
Meie a/s "Eesti Vabariik" nagu teada-tuntud Usa sabas sörkijad võivad sellest šnitti võtta küll.
Meie Lennuamet vaatab, et USA-s käib mingi arutelu "droonide" üle ja siis juhmi üliagarusega pingutatakse kõigest väest, et näidata "meie kaa!" ja võetakse täiesti ilma igasuguse "common sense"-ta kõige jaburam variant kibekiiresti vastu ja taotakse seejuures veel rusikatega rinnale ja tehakse tarzani häält. Tahaks ju ikka ka nii kangesti suurte poistega koos mängida
USA on algusest peale FAI liige ( http://www.fai.org/ ) ja neil on aastas sadu võistlusi FAI reeglitele vastavalt. Lennundust püütakse arendada maksimaalselt ja maailmas on tavaliselt esimeste hulgas USA koondised:
USA F3J noortekoondis, võitis viimastel MM-idel.
USA F3J noortekoondis, võitis viimastel MM-idel.
Mingisuguse alkirajde kogumise võiks teha küll selle seaduse vastu.
Kui saaks seda teha kuidagi digitaalselt oleks asjal jumet vast.
Täitsa võimalik asi digitaalselt korraldada http://petitsioon.ee/
Kui keegi viitsiks seda asja vedada.Kardan et endal jääb teadmisi väheks ja parem oleks kui keegi pädevam seda korraldaks.Asi on küll tasuline kuid olen valmis toetama kui tarvis.
Kui saaks seda teha kuidagi digitaalselt oleks asjal jumet vast.
Täitsa võimalik asi digitaalselt korraldada http://petitsioon.ee/
Kui keegi viitsiks seda asja vedada.Kardan et endal jääb teadmisi väheks ja parem oleks kui keegi pädevam seda korraldaks.Asi on küll tasuline kuid olen valmis toetama kui tarvis.
Et haavale veel soola raputada, panen siia ka paar linki selle kohta, mis olukord on hetkel hobina lennutatavate mudelite osas USA-s, kellega meid siin hirmutada on üritatud:
FAA: What Can I Do With My Model Aircraft?
Know Before You Fly: Recreational Users
Lühidalt, siis olulisemad tingimused on järgmised:
* Mudeli kaal alla 25kg (55lbs), üle selle on vajalik mingit sorti sertifitseerimine
* Võimalusel ära lenda kõrgemal kui 400 jalga
* Kui lendad lennujaamale lähemal kui 5 miili, anna neile sellest eelnevalt teada
* Ära lenda mehitatud õhusõidukite lähedal ning üldse kobi neil jalust ära
* Mudeliga peab olema pidev silmside, vajadusel (näiteks FPV) kasuta abilist
* Ära lenda meelega üle inimeste, liikuvate sõidukite, elektrijaamade, veepuhastusjaamade jms.
* Ära pildista/filmi inimesi kohas, kus neil on õigustatud ootus privaatsusele.
* Ära lenda täis peaga, laksu all, vms
* Lenda ainult oma lõbuks, mitte tasu eest
NB. Vastavalt viimasele punktile kehtib see jutt ainult hobikorras lennutatavate masinate kohta. Kommertslendude kohta (isegi kui lihtsalt naabrimees sulle tema maja pildistamise eest kuuspaki viskab) on hoopis teised regulatsioonid.
No vähemalt minu jaoks tunduvad igati mõistlikud tingimused olema. Kust meie Lennuamet oma seisukohad võttis, seda ei oska arvata, aga tundub et nad rikkusid oma praeguse eeskirja kokkupanemisel ülaloleva loetelu eelviimast punkti ikka mõnuga.
FAA: What Can I Do With My Model Aircraft?
Know Before You Fly: Recreational Users
Lühidalt, siis olulisemad tingimused on järgmised:
* Mudeli kaal alla 25kg (55lbs), üle selle on vajalik mingit sorti sertifitseerimine
* Võimalusel ära lenda kõrgemal kui 400 jalga
* Kui lendad lennujaamale lähemal kui 5 miili, anna neile sellest eelnevalt teada
* Ära lenda mehitatud õhusõidukite lähedal ning üldse kobi neil jalust ära
* Mudeliga peab olema pidev silmside, vajadusel (näiteks FPV) kasuta abilist
* Ära lenda meelega üle inimeste, liikuvate sõidukite, elektrijaamade, veepuhastusjaamade jms.
* Ära pildista/filmi inimesi kohas, kus neil on õigustatud ootus privaatsusele.
* Ära lenda täis peaga, laksu all, vms
* Lenda ainult oma lõbuks, mitte tasu eest
NB. Vastavalt viimasele punktile kehtib see jutt ainult hobikorras lennutatavate masinate kohta. Kommertslendude kohta (isegi kui lihtsalt naabrimees sulle tema maja pildistamise eest kuuspaki viskab) on hoopis teised regulatsioonid.
No vähemalt minu jaoks tunduvad igati mõistlikud tingimused olema. Kust meie Lennuamet oma seisukohad võttis, seda ei oska arvata, aga tundub et nad rikkusid oma praeguse eeskirja kokkupanemisel ülaloleva loetelu eelviimast punkti ikka mõnuga.
See mikidemaa reeglistik on tehtud "common sense" kasutades. Arvestades, kui palju tihedam on ameerikas lennuliiklus siis mind lausa hämmastab miks siinsed tegelased suruvad peale 30 km raadiust vs ainult 5 miili ameerikas.No kas mõtlete ikka kainelt Lennuametis? Kui vaja raha koguda siis annan ka oma panuse aga tehke see petitsioon või veel parem mingi avalik pöördumine kuskile ajakirjandusse ära. Lõpetagu korralike lennumudelistide kiusamine.
Kui juba jutuks tuli lisan ka inglismaa eeskirjad ja EU sõnavõtu droonide kohta.
Inglismaa eeskirjad: http://droneflight.co.uk/pages/summary- ... quirements
Euroopa Liidu seisukoht: http://europa.eu/rapid/press-release_IP-14-384_et.htm
Hea oleks viidata erinevate riikide ( näteks USA ja UK) reeglitele pöördumises meie Lennundusameti poole ja küsida miks meil on kehtestatud just sellised põhjendamatult karmid reeglid võrreldes tunduvalt suurema rahvaarvu ja tihedama lennuliiklusega piirkondadega.
Inglismaa eeskirjad: http://droneflight.co.uk/pages/summary- ... quirements
Euroopa Liidu seisukoht: http://europa.eu/rapid/press-release_IP-14-384_et.htm
Hea oleks viidata erinevate riikide ( näteks USA ja UK) reeglitele pöördumises meie Lennundusameti poole ja küsida miks meil on kehtestatud just sellised põhjendamatult karmid reeglid võrreldes tunduvalt suurema rahvaarvu ja tihedama lennuliiklusega piirkondadega.
Maksab veel tähele panna, et mikidemaal ei ole isegi selle 5 miili raadiuse sees lennutamiseks vaja kelleltki mingit luba hankida, vaid piisab lihtsalt eelnevast (ka vahetult enne) teavitamisest.MellK wrote:miks siinsed tegelased suruvad peale 30 km raadiust vs ainult 5 miili ameerikas
See aastatagune Euroopa Komisjoni pressiteade, et "peaks mingid standardid kehtestama", ei ole veel EU seisukoht.MellK wrote: Euroopa Liidu seisukoht: http://europa.eu/rapid/press-release_IP-14-384_et.htm
Suur jama on kogu selle asjaga veel see, et meil on ühte patta pandud kõik, nii hobilennutajad kui kommertsettevõtmised. Mujal maailmas tehakse selgelt vahet ja kommertslendude reeglid on ka mujal palju rangemad.
Minu isikliku arvamuse kohaselt see kommertsi ja meelelahutusliku lennu vahel polegi niiväga oluline. Pigem oleks antud hetkel rohkem vajadust kõige "alumise otsa" ja ametlikult täiesti vaba klassi järele. Meelevaldseks näiteks oleks see, et kergem kui 100g, madalamal kui 25m, ainult vahetus silmsides ja märkimisväärse iselennuvõimeta apastraat oleks täiesti vaba.snoopy wrote: Suur jama on kogu selle asjaga veel see, et meil on ühte patta pandud kõik, nii hobilennutajad kui kommertsettevõtmised. Mujal maailmas tehakse selgelt vahet ja kommertslendude reeglid on ka mujal palju rangemad.
Miks just selline klass minu isikliku arvamuse põhjal vajalik oleks? Seda sellepärast, et "Juku poest" ostetud Silverliti "ühekanalise" pärast kedagi automaatselt kurjategijaks ei muutuks. Kui mingit seadust teadmatusest niivõrd palju rikutakse, siis minumeelest on see seadus niivõrd devalveerunud, et ma isiklikult ei tunne end seda ka suuremalt rikkudes väga süüdi olema. Jah, olen kas paadunud rets või lihtsameelne lapsesuu
Lugedes hiljutiseid uudiseid siis näib nagu riigijuhid eeldavadki, et kodanikud rikuvad seadust ja neilt saab koguda trahviraha eelarve aukude lappimiseks. Samas maksavad suuri hüvitisi riigikogust lahkujatele. Miskit on ikka väga korrast ära meie riigi valitsemises. Nii et olge valvel tublid mudelilennutajad, kui loata lennutate. Ma ei imesta, kui hakataksegi pidama nõiajahti droonilennutajatele ja trahvima ka mänguasja poest pärit pisikeste mudelite lennutajaid. Raha on vaja kuskilt ju kätte saada. Samas narkomaanid ukerdavad keset päeva mööda Tallinnat pilves peaga ringi ja pole vabu patrulle, et selline tüüp tänavatelt ära koristada, kes on kordi ohtlikum turvalisusele ja üleüldisele ühiskonna heaolule.
lennuameti inimesed algatavad ja panevad need seadused-määrused küll kokku. kinnitab aga vastav ministeerium (määrused) või valitsus (seadused). lennuameti peale haukuda pole enam mõtet, need tegelevad ainult oma tagumiku hoidmisega. avalikud kirjad jm surve tuleks panna majandus- ja taristuminnile kelle haldusalasse lennuamet kuulub. Seal olemas lennundustalitus.
PeepK
PeepK
Aga võiks neile tõesti pakkuda välja mõtte (mitte küll kahjuks minu vaid vist oli Indrek see, kes seda ütles), et FAI litsentsi omanikke peedistataks vähem sest nad teavad ja järgivad reegleid (a la ära lenda inimeste peade kohal jne).
Nagu juhiluba mõnes mõttes.
Nagu juhiluba mõnes mõttes.
Pole midagi paremat halvast ilmast !
Hilja igasugu mõtteid kellelegi pakkuda. Eelnõu on juba riigiasutuste vahelt läbi käinud ja suhteliselt lõpufaasis. Mudelistide rahustamiseks võin öelda, et elu saab suhteliselt lill olema. Lennukeelualad lähevad oluliselt väiksemaks (vihjan siis lennujaamaga seotud aladele..) ja teatud kõrguseni pole mingeid lube, pabereid jms teemat tarvis.
Täpne 3D skanneerimine, võta ühendust.
See on hea uudis!Scoop wrote:Hilja igasugu mõtteid kellelegi pakkuda. Eelnõu on juba riigiasutuste vahelt läbi käinud ja suhteliselt lõpufaasis. Mudelistide rahustamiseks võin öelda, et elu saab suhteliselt lill olema. Lennukeelualad lähevad oluliselt väiksemaks (vihjan siis lennujaamaga seotud aladele..) ja teatud kõrguseni pole mingeid lube, pabereid jms teemat tarvis.
Ega pole teada kuna eelnõu võiks jõustuda.Kas jääb uude aastasse või punnitab riigikogu enne suvevaheaega ära kinnitada?
Ilmselt ikkagi uuest aastast.mcmatrix wrote:See on hea uudis!Scoop wrote:Hilja igasugu mõtteid kellelegi pakkuda. Eelnõu on juba riigiasutuste vahelt läbi käinud ja suhteliselt lõpufaasis. Mudelistide rahustamiseks võin öelda, et elu saab suhteliselt lill olema. Lennukeelualad lähevad oluliselt väiksemaks (vihjan siis lennujaamaga seotud aladele..) ja teatud kõrguseni pole mingeid lube, pabereid jms teemat tarvis.
Ega pole teada kuna eelnõu võiks jõustuda.Kas jääb uude aastasse või punnitab riigikogu enne suvevaheaega ära kinnitada?
Täpne 3D skanneerimine, võta ühendust.
Kui keegi viitsib uurida, siis USA mudellennunduse regulatsioonid siin:
http://www.modelaircraft.org/documents.aspx#SMB
Lennujaamade ja lennukõrguse reeglitest siin:
http://www.modelaircraft.org/files/105.pdf
(c) Not fly higher than approximately 400 feet above ground level within three (3) miles of an airport without notifying the airport operator.
Võib arvata, et nii suure lennukite ja lennuväljade arvuga riigis inimesed teavad, mida teevad ja lubavad.
http://www.modelaircraft.org/documents.aspx#SMB
Lennujaamade ja lennukõrguse reeglitest siin:
http://www.modelaircraft.org/files/105.pdf
(c) Not fly higher than approximately 400 feet above ground level within three (3) miles of an airport without notifying the airport operator.
Võib arvata, et nii suure lennukite ja lennuväljade arvuga riigis inimesed teavad, mida teevad ja lubavad.
Tundub olevat hea uudis, aga samas mis juhtus eelmise eelnõuga...Scoop wrote:Hilja igasugu mõtteid kellelegi pakkuda. Eelnõu on juba riigiasutuste vahelt läbi käinud ja suhteliselt lõpufaasis. Mudelistide rahustamiseks võin öelda, et elu saab suhteliselt lill olema. Lennukeelualad lähevad oluliselt väiksemaks (vihjan siis lennujaamaga seotud aladele..) ja teatud kõrguseni pole mingeid lube, pabereid jms teemat tarvis.
Milline see eelmine on? Algselt oli see eelnõu ka suhteliselt piirav, kuid peale erinevate riigiasutuste sees ringlemist muudeti oluliselt leebemaks (saab ilmselt paralleele tuua USA omaga).tikka wrote:Tundub olevat hea uudis, aga samas mis juhtus eelmise eelnõuga...Scoop wrote:Hilja igasugu mõtteid kellelegi pakkuda. Eelnõu on juba riigiasutuste vahelt läbi käinud ja suhteliselt lõpufaasis. Mudelistide rahustamiseks võin öelda, et elu saab suhteliselt lill olema. Lennukeelualad lähevad oluliselt väiksemaks (vihjan siis lennujaamaga seotud aladele..) ja teatud kõrguseni pole mingeid lube, pabereid jms teemat tarvis.
Täpne 3D skanneerimine, võta ühendust.
Leebemaks?!? Kas seda saab lugeda leebemaks tegemiseks, et algselt jutuks olnud *mudellennukid* (juttu oli millestki F3A laadsest piirist 2x2x5 ja vahetust visuaalkontrollist) täiesti välja jäid? Oki, said kaetud nimetusega "droon" - ehk siis mõned riigiametnikud hakkasid sealt "raha lõhna" (kommertslendamine) tundma, ning nüüd siis istumegi "väga leebe" 32€ otsas.Scoop wrote:erinevate riigiasutuste sees ringlemist muudeti oluliselt leebemaks (saab ilmselt paralleele tuua USA omaga).