Finfoam

Ise tehtud - hästi tehtud. Näitame siin oma projekte teistele!
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

Vana mehe habe saab veelgi kobisemist kuulata (NB! palun ära liiga tõsiselt ja isiklikult võta - ma kobisen rohkem üldisemalt, kuna Sind ja Sinu võimeid pole vististi reaalelus näinud).

Odavam tuleb Sulle siis, kui algusest peale kõik õigesti teed, ning lennuki *raami* kohe korralikult ära häälestad (tegelikult küll häälestada lased, sest nagunii on kellegi teise kontroll enne esmalendu suht vajalik ka prohvidel. Algaja puhul siis ka esmane trimmimine kogenenuma poolt). Samuti hoiab kulud kontrolli all meie kõige suurem sõber - simulaator. Võid täiesti pääseda automaatika ostmisest.
Kusjuures tõsimeeli, minu isiklikust elust juhtum "iselendajaga" (sorry, osalejate nimesid ei hakka nimetama, kuid need on toimetusele teada). Ilmub lennuplatsile "Rikas Algaja", kaasas Bixu, millele on peale monteeritud ja poes ka häälestatud(väidetavalt) APM. Põhjendus, et kui midagi valesti läheb/hakkab minema, siis lase lihtsalt kangid lahti, ning kui lennuk liiga kaugele läheb, siis vajuta seda nuppu (ret.to.home). Kõik ilus ja õige. Samas, kõrvalt vaadates jääb mulje, et kodanik Algajal on lennukiga probleeme - õhus püsib, aga lend näeb välja nagu Võidu väljaku tuvil... Pisut juttu ajanud, leiame nupu, millest "piloot" välja lülitada - ja üllatus, üllatus, lend kohe laksust hoopis sujuvam.... Bixu on lihtsalt nii lollikindel raam, et kaks "pilooti" selle kallal on väga suur liialdus.
atsa1
Posts: 32
Joined: Sun Aug 17, 2014 21:06
Location: Pärnu

Post by atsa1 »

Ei võta midagi isiklikult.

Nimelt selles asi ongi, miks mul autopiloodid ja muu olemas, et ma polegi rikas, et igakord uut lennukit osta. Korraks see 40€ välja käia ei ole nüüd teab mis raha, aga peale iga maanduumist on rahaline kokkuhoid missugune. Puldil ilusti nupp olemas kus muidu see teine piloodike välja lükata ning lennata nii nagu õiged mehed seda teevad ning lisaks ka see 3D rešiim (ala heading lock mis jätab lennuki seda positsiooni hoidma millesse ta viimati asetasin). Too teine piloot läheb siis käiku kui enam ise hakkama ei saa.

Omast kogemusest võin öelda (mida pole küll palju), et Bixler on tegelikult algaja lennukiks väga vale valik. Tundub, et Bixu on oma tiiva kohta paganama raske. koos 2200mah akuga tuleb pisut üle kilo. Lendu visates kipub alguses tugevalt läbi vajuma ja peab suht kohe hakkama nina üles ajama, et mitte teha start-stop 10m lendu. Samas AXN Floater jet millel tiib pisut lühem läheb käest lendu hoopis paremini. Kohe peale viset jääb ilusti lauglema ning on aega rahulikult käsi puldile panna ning alustada tõusmist kõrgustesse. Aga see selleks.

Sain oma ülatiivalisele taaskord siis uued tiivad peale ning koduväravas testides tundus nüüd kõik ilusti jonksus olema. Mootori tõmbernurk korrigeeritud arvestades eelmist kogemust aga katsetada pole veel saanud. Nagu ikka on ju puhkuse ajal orkanimoodi ilmad. Ehk homme on see päev mil saan katsetada ära ning teha pärast viimaseid timmimisi. Eks siis kuuleb, kas vaja jälle uusi tiibu teha või asun kaamerat monteerima!
Traxxas E-Maxx (Brushless upgrade)
Piper J3 Cub Blue 955mm
Bixler 2
Wing Wing Z84
LeFish mootoriga
Tarantula X6
HK Color 250frame/KingKong Force 200 power set.
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

Bixu ja kaalu kohapealt siuke kaval küsimus: Kui palju Su autopiloot kaalub? ;)

Aga tegelikult kogu see käest viskamise ja "valmis" lennukite teema on siiski veel kantud "RTF sündroomist". Nimelt kipuvad "valmis" lennukite tegijad ikka veel peale panema kõige nõrgemat (loe: odavamat) tehnikat, millega linnuke veel lendu läheb. Pane Bixule pisut võimsam mootor, ning ära unusta õigel hetkel lahti laskmast, muidu lähed ise kah kaasa :shock:
Tänapäeval see probleem suht väike (tõenäoliselt hinnaerinevus paarikümne tõmbegrammi kohta praktiliselt puudub) samas, oma noorusest mäletan, kui RTF "algajalennukit" oli paras lennutada umbes esimese lennuaasta lõpus. Siis juba teadsid, et nejast-viiest kraadist suurem tõusunurk tähendas kiiruse kadu ja stalli.
atsa1
Posts: 32
Joined: Sun Aug 17, 2014 21:06
Location: Pärnu

Post by atsa1 »

Heh. See autopiloot on tikutopsist väiksem vigur kaaluga 17g koos juhtmestikuga :wink:
Ideeliselt võiks kaaluda ka natuke kergema aku kasutamist (ala 3S 1800mAh) sest tolle 2200mAh iga jääb lennuaeg mul ca 20min piiresse (2 starti ja videolõikude järgi üks 8+ min ja teine oli 9+ kuniks alla tuli saatja tühjade patareide pärast :twisted: )
Mootor ongi suurem peal kui Stock. Ma muidu tema lennuomaduste üle ei kurda, aga vaata kasvõi youtubes. Peaagu kõigil vajub bixu alguses tugevasti läbi enne kui ilusti tuule alla saab. Imelik asjajuures aga see, et maanduma tulles umbes glidib nagu ülihästi. Aga jah, AXN läheb bixu2 kõrval lendu pea mingi läbivajumistea.

Ja ikka pole veel saanud omaehitatud putukat katsetama. Ilmataadil ei ole siiani kohale jõudnud, et nalja tohib ainult 1.aprill teha.
Traxxas E-Maxx (Brushless upgrade)
Piper J3 Cub Blue 955mm
Bixler 2
Wing Wing Z84
LeFish mootoriga
Tarantula X6
HK Color 250frame/KingKong Force 200 power set.
User avatar
nemo
Posts: 157
Joined: Sun Sep 30, 2012 19:04
Location: Siin ja seal
Contact:

Post by nemo »

atsa1 wrote:Heh. See autopiloot on tikutopsist väiksem vigur kaaluga 17g koos juhtmestikuga :wink:
Ideeliselt võiks kaaluda ka natuke kergema aku kasutamist (ala 3S 1800mAh) sest tolle 2200mAh iga jääb lennuaeg mul ca 20min piiresse (2 starti ja videolõikude järgi üks 8+ min ja teine oli 9+ kuniks alla tuli saatja tühjade patareide pärast :twisted: )
Mootor ongi suurem peal kui Stock. Ma muidu tema lennuomaduste üle ei kurda, aga vaata kasvõi youtubes. Peaagu kõigil vajub bixu alguses tugevasti läbi enne kui ilusti tuule alla saab. Imelik asjajuures aga see, et maanduma tulles umbes glidib nagu ülihästi. Aga jah, AXN läheb bixu2 kõrval lendu pea mingi läbivajumistea.

Ja ikka pole veel saanud omaehitatud putukat katsetama. Ilmataadil ei ole siiani kohale jõudnud, et nalja tohib ainult 1.aprill teha.
Mis mõttes läbivajumine? Pead silmas stardis tekkivat langust peale käest viskamist?
Siis veidi rohkem gaasi, et tunned rebimist ning viskad käest suurema nurga all õhku, mitte horisondiga paraleelselt.
See niinimetatud läbivajumine on algaja viga tavaliselt, aga süüdi on ikka lennuk, eriti algaja lennuk
The ground is the limit not the sky
  • Eachine Racer 250
  • KingKongSmart100
  • Fox EPO Glider 2.32m
  • Taranis ja FrSky kampott
  • 1/10 SCT
  • Camera: Runcam 2
Võsalendur
atsa1
Posts: 32
Joined: Sun Aug 17, 2014 21:06
Location: Pärnu

Post by atsa1 »

Tänud õpetussõnade eest. Proovin järgmine kord visata natuke nina ülespoole. Selle läbivajumise all just seda stardis tekkivat langust peale käest viskamist. Aga kusagil mainiti, et üle kolmveerand gaasi pole mõtet stardis peale lükata (sellega on juba tegelikult rebimine käes piisav) kuna väikese kiiruse tõttu võib mootorist tulenev thrust lennuki käitumise ettearvamatuks muuta. Sama ka niisama lennates järsult täisgaasi lajatamine. Ehk siis kuni kolmveerandini võib aga üle selle tuleks lõpp lükata veidike sujuvamalt. Mitte küll teomoodi venides, aga mõistusega. Või ei kehti see päris reeglina?
Traxxas E-Maxx (Brushless upgrade)
Piper J3 Cub Blue 955mm
Bixler 2
Wing Wing Z84
LeFish mootoriga
Tarantula X6
HK Color 250frame/KingKong Force 200 power set.
Erki.K
Posts: 274
Joined: Sat Feb 15, 2014 1:03
Location: Saare mk

Post by Erki.K »

Proovi kuidas maast on üles tõusta (kui telik all on).

Seda küll hästi ei taha uskuda ,et sellel lennukil nii võimas mootor on ,et täis gaasiga mida hullu hakkaks tegema õhus :) Tavaliselt ikka jääb võimust puudu mitte üle :)

Käest visates olen ise seda läbivajumist allatuult startides kohanud.
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

Juba vist n korda mainitud, et kõik lennukid on erinevad, seega - lõppotsus nurgast/tugevusest/gaasist jääb ikka lennuki kaptenile.

Aga.. Isiklikult mina lennukit nina ülespoole küll viskama ei kukuks. Sõltub lennukist, kuid tüüpiliselt selline viskamine tähendab tavalisest suuremat kohtumisnurka - suurem õhutakistus tähendab seda, et viskehoog võib pidurduda enne õiget aega. Samuti aga on suurema kohtumisnurga korral väikestel kiirustel küllalt tõenäoline reaalne läbivajumine (stall).
Kui viskad nina ülespoole, siis pead ühtlasi ka lennukit ennast vastavalt ülespoole viskama. Samas sellise liigutuse mõtte kipub ära nullima see teema, et kõrguse kasvades väheneb samuti kiirus (kineetiline energia muutub potensiaalseks). Samas... oli vist combatis, kus vanemad ja kogenumad käestviskajad omavad sellist tarkusesõna et: "Mida kõrgemale lennuki viskad, seda kõrgemalt ta ka kukub"

Gaasi osas - kui juba natukenegi mudelit tunned, ning tead, et ta on enam-vähem balansis (raskuskese/veonurk/tüürid/...) siis mina isiklikult küll ei koonerdaks. Ok, kui mul tõesti on "püss", võibolla siis ehk ;)
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

viskad käest suurema nurga all õhku, mitte horisondiga paraleelselt
vastupidi - visata tuleb just pisut allapoole - lennuk kogub suurema kiiruse ja väheneb stallimise oht.Ülespoole tohib visata lennukit,mille mootoril on piisavalt võimsust,ka piloot peab olema kogenum,ehk kohe valmis nina allapoole vajutama,kui tekib stallimiseoht.Seega - tundmatu mudeli ja väiksemate kogemuste puhul tuleb just visata kergelt horisondi suhtes allapoole.
atsa1
Posts: 32
Joined: Sun Aug 17, 2014 21:06
Location: Pärnu

Post by atsa1 »

Ei sellesmõttes telikut ei ole ja tegelikult ei kurda. Ma lihtsalt mainisin, et võrreldes Bixlerit ja ANX Floaterit, siis AXN läheb käest hulka lõbusamalt lendu arvestades, et tal tiib isegi väiksem. Aga eks kaaluvahe ju kah mängib rolli.

Nonii. Selle omaehitatud ülatiivalise kohta niipalju, et aitab sellest maxpodist :lol: Kõik oli ilus ja lendas 5+ (Ilma gyrodeta ja viguriteta) aga vat see maxpodist tiib. 2 kihti kuumliimiga kokku pangud ja kaardus. Aga vat ühe vasakpöörde ajal otsustas üks tiib lihtsalt alla anda ning lennuki küljest raginaga eralduda :lol: :lol: Njah. Oleks pidanud ikka kuidagi mingi spari sisse vast panema. Õnneks oli kõrgust vaid 3 meetri kanti ja kontollimatu maandumine ühe tiivaga lõppes õnnelikult. Pole hullu. Kere on korras seega uus tiib tuleb nüüd finfoamist. Kuna nüüd mootori tõmbenurk ja CG asukoht on teada, siis uue tiivaga ümber seadmine ei ole peavalu. Aga hea on see, et too on nüüd teine omatehtud mis õhku tõusnud ning püsinud seal oma minuti jagu.

Isa käis ka siis omatehtud lennukit katsetamas. Arvasime, et tiib äkki väike aga võta näpust. Nii kuidas käest viskas nii ta jäi ilma ühegi läbivajumiseta jne. Aga vat loll pea on kuumliimipüstolile tööandjaks. Oleks siis keegi maapeal veel korra puldi seaded üle vaadanud, aga ei. AXN ju lendas eksole. Aga tuli välja, et elevator oleks pidanud reverse olema. Nii kui nina tõsta tahtis kihutas lennuk maapoole ja hämmingus ei osanud muud teha kui lihtsalt vaadata ja matsu oodata. Sammuti - törts kuumaliimi ja tikud sisse. Lennuk jälle koos ja nüüd puldil tehtud antud masina jaoks ka oma seadistus. Kõik 10 korda üle kontrollitud ja Dualrate&expod paigas. Rahulikuma ilmaga uuesti proovima.
Traxxas E-Maxx (Brushless upgrade)
Piper J3 Cub Blue 955mm
Bixler 2
Wing Wing Z84
LeFish mootoriga
Tarantula X6
HK Color 250frame/KingKong Force 200 power set.
Erki.K
Posts: 274
Joined: Sat Feb 15, 2014 1:03
Location: Saare mk

Post by Erki.K »

atsa1 wrote:Ei sellesmõttes telikut ei ole ja tegelikult ei kurda. Ma lihtsalt mainisin, et võrreldes Bixlerit ja ANX Floaterit, siis AXN läheb käest hulka lõbusamalt lendu arvestades, et tal tiib isegi väiksem. Aga eks kaaluvahe ju kah mängib rolli.
Kaal mängib ja veel lisaks (Mootori KV ,propelleri samm+diameeter ,aku pinge) ja mingil määral ka raskuskese.

Ega jah kahte eri mudelit võrrelda on raske. Oleks sul kaks täiesti sama mudelit ja siis ,et üks läheb paremini lendu kui teine.
Ega see lenduminek polegi kõige hullem. Tähtis on ,et ilusti tervena maanduks.
User avatar
nemo
Posts: 157
Joined: Sun Sep 30, 2012 19:04
Location: Siin ja seal
Contact:

Post by nemo »

Kuno wrote:
viskad käest suurema nurga all õhku, mitte horisondiga paraleelselt
vastupidi - visata tuleb just pisut allapoole - lennuk kogub suurema kiiruse ja väheneb stallimise oht.Ülespoole tohib visata lennukit,mille mootoril on piisavalt võimsust,ka piloot peab olema kogenum,ehk kohe valmis nina allapoole vajutama,kui tekib stallimiseoht.Seega - tundmatu mudeli ja väiksemate kogemuste puhul tuleb just visata kergelt horisondi suhtes allapoole.
Sedand küll, et kiirus kasvab jne, aga esmalt oleneb ikka eelnevast seadistusest ja võimsusest kõik. Vale raskuskese on ka üks tore asi, millega võib see allapoole viskamine nina maas lõppeda :D
Enne viset tuleks ka elevaatorile kaks kolm klikki suunda üles anda, mitte jätta tasapinda.
Samas on see muidugi harjumuse asi, kes viskab üles ja kes alla
The ground is the limit not the sky
  • Eachine Racer 250
  • KingKongSmart100
  • Fox EPO Glider 2.32m
  • Taranis ja FrSky kampott
  • 1/10 SCT
  • Camera: Runcam 2
Võsalendur
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

nemo wrote:Vale raskuskese on ka üks tore asi, millega võib see allapoole viskamine nina maas lõppeda :D
Nu kui Sa juba selliseid näiteid hakkad tooma, siis julgen küll *veelkord* meebutada vana rahvatarkust: "Mida kõrgemale lennuki viskad, seda sügavamale porgandi pistad".
nemo wrote:Enne viset tuleks ka elevaatorile kaks kolm klikki suunda üles anda, mitte jätta tasapinda.
Oot, mida see peaks juurde andma?!? Kas rõõmu kohe peale starti need klikid "tagasi otsida"?
Tüüpiline enam-vähem trimmis lennuk võiks siiski ilma eriliste nukerdamisteta viskel õhku jääda. Trimmi ajamine - see on muidugi täiesti omaette teema, ning seepärast soovitataksegi *esimest* viset lasta sõbral teha - kaptenil näpud kohe ja kindlalt puldil, et vajadusel kohe korrigeerida. NB! Esimesed visked saab teha ka ilma mootorita, et justnimelt lennuki käitumist näha.


PS. Tehke minu sõnade, mitte tegude järgi ;) Olen siin kirjeldanud oma ühte väga ülekaalulist FPV-lennukit, mille stardil on flappid abilised. Khmm, aga flappide lüliti pole ju trimm
atsa1
Posts: 32
Joined: Sun Aug 17, 2014 21:06
Location: Pärnu

Post by atsa1 »

Vat. Sellist arutelu ootasingi :)
Sellesmõttes jah mu Bixler 2 mitte ei vaju alla nina ees (aka CG paigast) vaid kogu lennuk vajub läbi nagu oleks meeltult ülekaalus. Aga kui juba tuule alla saab (umbes 4 meetrit eemal siis laugleb lustiliselt ja stabiilselt. maanduma tulles võin rahumeeli gaasi maha tõmmata eemal ning lõpuks pean ise suunama ta kõhupeale, et seisma saaks :) Bixleril on CG ilusti paigas ja tegelik lennukaal tehase näitajast väiksem mõõned grammid. Alati lähen lendama ka laetud akuga. Kuigi jah, prop on tal vahetatud. Selle peaks tõesti üle vaatama. Järsku jääb tõesti starditõuget väheks. Aga samas pole miskit hullu kuna see stardi läbivajumine on esimese 4 -5 meetri peale vaid hädised 40-50 cm allapoole ja siis saab juba nina ilusti üles tõmbama hakata ja tundub, et siis juba jõust puudu ei jää. Lihtsalt AXN-iga võrreldes on see nagu öö ja päev, kuna AXN läheb käest lendu nagu 500g glider.
Traxxas E-Maxx (Brushless upgrade)
Piper J3 Cub Blue 955mm
Bixler 2
Wing Wing Z84
LeFish mootoriga
Tarantula X6
HK Color 250frame/KingKong Force 200 power set.
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

Selline allapoole laskumine IMHO täiesti normaalne ;)
Läbivajumine - khmm, ärme parem hunit nimeta. Selle terminiga kiputakse siinkandis Tõeliselt Paha(tm) tegelast stalli kutsuma.

Mis aga proppi puutub, siis sellel tegelasel on lisaks staatilisele tõmbele omane ka "veo" sõltuvus kiirusest. Väiksema sammuga prop võib paigal olla optimaalne, aga kui lennu-õhuvool vastu tuleb, siis labad õhuvoolu suhtes tühiringe võivad vedada. Vastupidi jälle see, et suurel kiirusel väga hästi vedav prop stardihetkel täiesti risti labadega kasutult õhku kühveldab.
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Tundub ikkagi, et sul stardikiirus väike. Kui tugevamalt visata ei anna, võid viskamise hetkel ka paari kiirema sammuga kaasa aidata. Gaasi võiks ka juurde panna. Sõltuvalt mudelist võib gaasi vaja minna 75% -100% throttlest. Tõukepropelleriga võib muidugi täigaasil ka nina hakata alla vajutama, see oleks hea lennus ära testida ja siis mootori vertikaalnurka sobivamaks kohendada.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
Post Reply