Pingete erinevus discharge režiimil allpool 3,7V/pütt

Arutelu kõigist mootoritest ja sellega seonduvast... elektrimootorid, sisepõlemismootorid, kiiruseregulaatorid jms
Post Reply
Muumia
Posts: 12
Joined: Sun Mar 29, 2015 19:07

Pingete erinevus discharge režiimil allpool 3,7V/pütt

Post by Muumia »

Tere,

Uuele LiPo akule "kombeid" õpetades, st et teda vaheldumisi balanseriga tühjaks laadides ja uuesti täis laadides tekib eri püttide vahel suur pingete erinevus.
Kõik on ok kuni "storage" pingeni langemiseni. Kui pinge sealt edasi veel langeb, hakkavad pütid erinevalt tühjenema: 3,53V 3.59V, 3.54V . Kui selliselt seisult tühjakslaadimise lõpetasin, toimus iseeneslikult pingete erinevuste suurenemine: 3.55 3.63. 3.55.
Taas balanseriga laadima hakates võrdsustusid pinged u. 10 min jooksul seisul : 3.70 3.70 3.70. Sealt edasi ülespoole on pinged võrdsed(+- 0,01V)
Tegemist on 3S 2200mAh Zippy akuga.
Laadimisvool oli u.0.7A, tühjenemisel u.0.4A.
Kas aku on juba alguse kehvake või on selline erinevus madala pinge puhul loomulik?
Erki.K
Posts: 274
Joined: Sat Feb 15, 2014 1:03
Location: Saare mk

Re: Pingete erinevus discharge režiimil allpool 3,7V/pütt

Post by Erki.K »

Muumia wrote:Tere,

Uuele LiPo akule "kombeid" õpetades, st et teda vaheldumisi balanseriga tühjaks laadides ja uuesti täis laadides tekib eri püttide vahel suur pingete erinevus.
Kõik on ok kuni "storage" pingeni langemiseni.
Osadel laadijatel on selline storage reziim. Palju tal sellega laadides pinged pärast laadimist on aku elemente mõõtes?

Ja kui sa tühjaks-täis laed siis kui palju sul neil tsüklitel vahet on? Mitu minutit?
Muumia
Posts: 12
Joined: Sun Mar 29, 2015 19:07

Post by Muumia »

Tsüklite vahe on u. 10 minutit.

Kui laen (pinge kasvab) siis on pinged alati võrdsed. Täislaetult siiis 12.6V pütt.
Tühjakslaadimisel on pinged võrdsed kuni 3,7V per pütt, siis sealt edasi pinge alanedes tekivad erinevused.
Ehk vahemikus 3,7-4,2 V on pinged võrdsed kõikidel püttidel sõltumata sellest kas laeb täis või tühjaks.
..kui ma su küsimusest õigesti aru sain...
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

Nii väikese vooluga (0,4A) 2200mAh akut tühjaks laadides ma alla 3,7V purgi kohta väga minna ei riskiks.

Kas laadija aku sisetakistust näitab?

Natuke lisainfot:
http://www.rchelicopterfun.com/rc-lipo-batteries.html
Akude sissetöötamise koha pealt:
don't fly/drive too aggressively, keep the charge rates low (1C or lower), and don't discharge down past 50% of the battery's capacity.

https://traxxas.com/forums/showthread.p ... ng-Voltage

Graupneri balanceri kasutusjuhendi järgi ei tohiks Lipot eelneva balansseerimiseta laadida, kui elementide pingete erinevus on suurem kui 0,2V.
Muumia
Posts: 12
Joined: Sun Mar 29, 2015 19:07

Post by Muumia »

Lisan veel, et miks laen tühjaks allapoole "storage"pinget. Sellepärast, et uue aku puhul pidi hea olema kui teed erinevaid tsükleid. Lugesin siit:

http://public.fotki.com/markoklubi/laad ... meelespea/
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Kõige hulllem mis LiPo akule teha saab on ta lõpuni tühjaks lasta ja laadimine poole peal lõpetada. Samuti jälgi, et su aparaat rohkem voolu ei tarbi kui aku maksimaalne C-rate on, eriti ettevaatlik peab olema Turnigy Nano-Tech seeria puhul, neil on küll tühjenemine lubatud üle 70C kuid sellel piiril pidevalt lennutades surevad nood akud ikka _VÄGA_ kiiresti. LiPo akut alguses eriti treenida pole vaja. Lae ta 1C vooluga täis balansseri reziimis, et kõik purgid oleksid võrdsed. Kui mõni purk saab laadimise ajal vähem energiat siis lennu ajal saab ta kõige rohkem vatti. LiPo akuga pole hea nii kaua lennata kuni akuvaht kisama pistab või mis veel hullem, lennumasin jõudu hakkab kaotama. Akualarmid ja cut-off seaded on hädaolukorraks mitte rutiinseks kasutamiseks lennuaja mõõtmisel. Selleks on kõige parem kasutada taimerit, mille seadistad katseliselt selliseks, et akust üle 75% mahvi välja ei võeta sinu tavalise lennuharjumuse juures. Ja kui aku hakkab ajapikku ära väsima siis tulevad need akualarmid ja cut-offid mängu. LiPo akul on nn mäluefekt suht olematu (siiski võib vahel tekkida kuid läheb normaalkasutamisel ruttu üle) ja pole hullu kui akut 50-80% laengu olemasolu korral laadima hakkad. Ja lae aku alati täis, välja arvatud juhul kui selle mitmeks kuuks seisma kavatsed jätta. Tõelisel mudellenduril aga selliseid pause ei teki 8)
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
Erki.K
Posts: 274
Joined: Sat Feb 15, 2014 1:03
Location: Saare mk

Post by Erki.K »

Sa tee katsetust ,osta kaks täiesti identset akut. Ühte lae nende soovituste järgi ja tee kõike nagu peab.

Ja teist lae kohe kiirelt täis ja tühjaks ja koorma kõvasti.

Ootan ise huviga tulemusi!

Mina arvan ,et need odavad akud lähevad nii või naa läbi. Teed need soovitused või mitte. Ja eks neid on praake ka. Ja võta nüüd kinni milline see kiiremini ära küpseb.

Ehtne näide on mobla akud :)
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Aku elemente ei osata valmistada täpselt ühesuguste mahtuvustega ja nii saavadki osa tühjaks enne teisi ja lõpus päris tühjaks saades on pinged väga erinevad. Mis pinge väljendab aku tühjakssaamist, sõltub tühjakslaadimisvoolust ja lõpus on see kukkumine väga järsk ja kiire:
Image
0,4A korral ongi see tühiolemise pinge kõrge - 3,7V kanti. 40A korral mingi 3-3,3V.
Alla 2,8V laadimine rikub aku nagu eespoolgi kirjutati.
Muumia
Posts: 12
Joined: Sun Mar 29, 2015 19:07

Post by Muumia »

Tänud, no infot tuli ja mõtlemisaine ka.
trebla:
Miks akuvaht hea pole kui ta on õige pinge, näit 3,7 V peale, reguleeritud?

Akude laadimise ja hoiustamise osas on ilmselt väga erinevad seisukohad, kes hoiab täislaetuna minimaalselt kes mitmeid päevi...
Laadija on mul imax B6 mini SKYRC. Mõõdab ka takistust, püttide erinevused
pole suured :11, 12 ja 12 mOhm. Pingel allpool 11V on takistuste erinevused 14, 15, 12mOhm
Millegipärast võimaldab antud laadija mahalaadimist 0,4A mitte suurema vooluga. Kas see on liiga väike kui arvestada, et alla 11,1V ei lae?
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Muumia wrote:Tänud, no infot tuli ja mõtlemisaine ka.
trebla:
Miks akuvaht hea pole kui ta on õige pinge, näit 3,7 V peale, reguleeritud?


Millegipärast võimaldab antud laadija mahalaadimist 0,4A mitte suurema vooluga. Kas see on liiga väike kui arvestada, et alla 11,1V ei lae?
Kui selle akuvahi seadega jääb akusse vähemalt 25% varu siis on ok. Akupinge sõltub ju ka koormusest ning see kui palju lennuaega sul järgi on jäänud 3,7 V akupinge juures on järelikult samuti sellest sõltuv. Kui tahad akut hoida siis lendagi taimeri järgi ja kasuta akuvahti hädaolukorra tarvis.

Testimise eesmärgil on aku tühjaks laadimine vooluga 0,5-1C täiesti ok. Väiksema vooluga pead ette vaatama, et pinge alla 3 V ei langeks, odavate akulaadijate voltmeetrid ei ole just väga täpsed.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
Post Reply