Phantom 2 ja kõik sellega seonduv.

Tri, Quadro, Hexa, Octo, "Droonid" jne
Post Reply
Arco
Posts: 33
Joined: Fri Jun 05, 2015 15:04

Phantom 2 ja kõik sellega seonduv.

Post by Arco »

Tere.
Soovin Phantom 2-le osta GoPro 4 gimbali hiinast. Kas kellegil on kogemusi nende toodetega?
Peaasi, et selle suve vastu peaks, kuna see see aasta originaali osta ei kannata kahjuks.
Väidetavalt sobib ka GoPro 4-le.
Osad on 2D ja osad 3D, mis neil vahet?

http://www.aliexpress.com/store/product ... 4.2.5x1sHM
Last edited by Arco on Wed Jun 10, 2015 16:23, edited 1 time in total.
mel
Posts: 68
Joined: Tue Mar 10, 2015 22:55
Location: tallinn

Post by mel »

pakun et 2D liigub üles-alla ja 3D lisaks külgedele
fpv racing
seriff
Posts: 737
Joined: Wed Dec 19, 2007 22:16
Location: Põlvamaa

Post by seriff »

2 axis pead kopterit keerama vasakule paremale,3-axis keerad gimbali kopter paigal.
53457079



Ridali lennuklubi.
Arco
Posts: 33
Joined: Fri Jun 05, 2015 15:04

Post by Arco »

seriff wrote:2 axis pead kopterit keerama vasakule paremale,3-axis keerad gimbali kopter paigal.
Kui üles-alla gimbali liigutamiseks on puldil selleks vastav nupp vasakus nurgas, siis mis nupuga keeratakse gimbali vasakule või paremale?
Kas mõtekam ei ole keerata trooni, kui gimbali? Sest kimbali keeramisel vasakul- paremale jääb ju Drooni enda jalg pildile ja rikub vaate ju ?

Ja kas keegi on kasutanud neid Hiina gimbale? Töötavad ?
User avatar
FPVmarko
Posts: 449
Joined: Tue Jul 12, 2011 2:42
Location: Võru _________ tel 5345I682
Contact:

Post by FPVmarko »

Arco wrote:Kui üles-alla gimbali liigutamiseks on puldil selleks vastav nupp vasakus nurgas, siis mis nupuga keeratakse gimbali vasakule või paremale?
Kas mõtekam ei ole keerata trooni, kui gimbali? Sest kimbali keeramisel vasakul- paremale jääb ju Drooni enda jalg pildile ja rikub vaate ju ?
Ja kas keegi on kasutanud neid Hiina gimbale? Töötavad ?
2D 3D võib ka olla tähekõlks kuidas müüja paneb. 3 suunaline kohe näha et 3 mootorit ja märgatavalt kallim kahest.

Gimball tehtud ikka rohkem stabiliseerimiseks ja keeramine nö lisa. Niiet kõiki suundi ei pea keerama :)
Üles-alla ongi põhiline. Teisi prakt vaja pole üksikul piloodil. Justnimelt keeradki kopteriga. Niiet saad ka hakkama DJI valge piiratud puldiga.

Kolmas suund YAW annab stabiilsema pildi just rudderi osas ja kui kopter õhus veidi vasakule paremale tõmbleb tuule või liikumise mõjul jääb pildis seda vähem näha või üldse mitte. Ka kopteri keeramisel on 3-axisega tulemus mõnusam kuna motor pehmendab kopteri keeramise sujuvust. Ka kiirelt ühte suunda lennates 3 axis aitab. Üldiselt on videost ka aru saada kas gopro gimbal on 2 või 3 suunda. Just YAW kõikumise järgi. Rahuliku ilmaga aga sujuvalt liikudes koduvideo puhul vahe tava silmale märkamatu.

Viimati odavad 3-axised kippusid üle 100€ minema ja tundub, et vähem levinud. Ajutist odavat asja otsid soovitan neid hõbedasi 2-axis ja saab maitse suhu ja pisaravabalt kukkuda. Hiljem hea 3-axisega (sajad eurud kallimalt) juba oskad rohkem ja mõistad kadreerida palju paremini kuna kogemus all.

Muidu jah kui saabudes terve siis odavad töötavad. Vähemalt need mis minult läbi käinud pole veel jamadest teatatud. Hinna kohta saab ikka siledat pilti kuhjaga. Koduvideoks super aga üldiselt tuleb ikka leppida vibraga (parandatav teiste pukside või kopteri seadmisega), ka vahel viltu jäämisega (vahest parandatav kalibreerimisega) jms. Kukkumist mõni odav kannatab isegi paremini kui kallis ja kerge (nõrk).
Foorumisse süvenedes ja timmides võib odavast saada ka väärt tulemuse mida isegi mõne ürituse video sisse avaldada võib. Täitsa oleneb isendist ja taluvuse piirist.
Arco
Posts: 33
Joined: Fri Jun 05, 2015 15:04

Post by Arco »

Tere.
Missugust hõbedast gimbalit mõtled ? Aga jah, stabiliseerimine ikka kõige tähtsam :) Hetkel lennutanud nii, et gopro teibiga lihtsalt põhja alla pannud. Aga isegi nii kõva kaamera nagu GoPro 4 Black lõõb selle vibraga lainetuse pildile sisse. Poleks ausalt uskunud, et nii kõvasti.

Ja kas julgeb akude laadimisel kasutada sellist mitte originaalset autolaadijat? http://www.aliexpress.com/item/Car-Char ... 59071.html

Kas keegi on autolaadijat kasutanud ja kas aku laadimine läbi autolaadija kestab ka kauem või mitte?

Samas oleks tahtnud osta selle tagavara aku Phantom 2-le. See on ainuke ja kõige tähtsam asi, mis peab 100 % olema originaal. Seega kas targamad teavad, kas see on originaal ikka: http://www.aliexpress.com/item/New-High ... 64862.html
Hind on päris hea, kui see originaal on :)
cbjuss
Posts: 246
Joined: Sun Jan 20, 2008 17:43
Location: Õismäe

Post by cbjuss »

et saada pildist lainetus välja on vaja propellerid tasakaalustada ja kaamera amortiseerida,ehk siis lihtsamal juhul panna kaamera ja kere vahele tükk vahtkummi
YT videotes on see kõik vägagi lahti seletatud
Aku laadimideks kõlbab põhimõtteliselt iga lipo laadija Vaata ainult, et purkide arv klapiks
Arco
Posts: 33
Joined: Fri Jun 05, 2015 15:04

Post by Arco »

Kuna see aga Lipo pole siis ei sobi jah? Võib aku rikkuda?
http://www.aliexpress.com/item/Car-Char ... 59071.html

Mida mõtled purkide arvu all? :)
User avatar
FlyAirPlaneGuy
Posts: 134
Joined: Wed Dec 18, 2013 10:57
Location: Rapla

Post by FlyAirPlaneGuy »

Usun, et ikka saab laadida, kuna sellele masinale ju mõeldud. 1 purk on 1 akupakk, ehk 1s, tavaliselt on suuremates akudes neid 3 või 4. Väike tabel sulle:
2s - 7.4V
3s - 11.1V
4s - 14.8V
5s - 18.5V
6s - 22.2V
Jne
Phantom 2 omab 3-me akupakki, ehk 3s. Phantom 4-jal on juba 4 akupakki, ehk 4s. Loodan et said aru. Kui 2s laadija laeb 3s akut, siis see ei saa täis, laeb ainult 2 pakki täis või ei hakka üldse laadima. Täpselt ei tea, aga 3s laadijaga laed 3s akusi, 4s laadijaga 4s akusi jne... Paremate laadijatega saab ekraanilt valida, mis mahutavuse ja mitme akupakist akut laadima peab.
Yuneec Q500 4K
cbjuss
Posts: 246
Joined: Sun Jan 20, 2008 17:43
Location: Õismäe

Post by cbjuss »

Lipode laadimisel on üks asi mida pean jälgima(juhul ,kui sa seda enne teinud pole)
Tavalistel lipo akudel on lisaks sellele suurele tugevvoolu pistikule väiksem mitme kontaktiga ja seda kasutatakse iga purgi eraldi pingete kontrolliks.
Lipo laadijal on selle jaoks eraldi pesa ja seda tuleb TINGIMATA kasutada seda just aku tervise huvides
Võibolla ma seletasin asja mis on juba enne teada,aga kindluse mõttes ikkagi
Arco
Posts: 33
Joined: Fri Jun 05, 2015 15:04

Post by Arco »

Aga see laadija pole 11,1 V vaid 12,6V, seega sobimatu?
Paen tunnistama oma võhiklikust ja ega hästi ikka sellest purkide jamast :) Äkki mõne pildi peal saab näidata?
Laadijatel läheb aku külge ju 2 klemmi, kus need lisakklemmid eraldi purkide jaoks veel on?
Lipo laadijal eraldi pesa??? kaks klemmi seal ju kõigil :D
User avatar
Scoop
Posts: 589
Joined: Fri Mar 16, 2012 23:13
Location: Tartu

Post by Scoop »

Arco wrote:Aga see laadija pole 11,1 V vaid 12,6V, seega sobimatu?
Paen tunnistama oma võhiklikust ja ega hästi ikka sellest purkide jamast :) Äkki mõne pildi peal saab näidata?
Laadijatel läheb aku külge ju 2 klemmi, kus need lisakklemmid eraldi purkide jaoks veel on?
Lipo laadijal eraldi pesa??? kaks klemmi seal ju kõigil :D
Fantoomi laadijal on tõesti kaks klemmi, et iga maunik asjaga hakkama saaks. Enamikel LiPo laadijatel on lisaks veel balance pordid, et laadija saaks lipo aku sees olevad "purgid" tasakaalus hoida (fotol valged):

Image
Täpne 3D skanneerimine, võta ühendust.
cbjuss
Posts: 246
Joined: Sun Jan 20, 2008 17:43
Location: Õismäe

Post by cbjuss »

see 12.6v laadija kõlbab küll
Asi selles,et 3 purgilisel akul seega 3s (serial) on pingete vahemik,milles ta on võimeline töötama Servani täis ca 12.6v ja pilgeni tühi- palju alla 10v pole mõtet lasta see muudab aku kasutamiskõlbmatuks.
Mootori kontrolleritel (esc) on peal kontrollsüsteem mis lülitab mootorid välja,kui pinge läheneb miinimumile
Kui sul pole telemeetriat küljes,mis näitab aku pinget(lihtsamal juhul mingi signaaltuli), pead enne järele proovima millal automaatika voolu välja lülitab,et teada ohutut lennuaega
Kui selle aja lõhki lased pudeneb su lennumasin maha.
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

Hmm, vist paras hetk selle lõime mitmeks lahku lõõmiseks ;)
Algas asi siiski pihta Phantomist ja tema akudest, nüüd aga sujuvalt liikunud "tavaliseks" akuks

Kui mu mälu mind nüüd väga alt ei vea, siis Phantomil on "targad" akud, mis tähendab seda, et tegelikult on akulaadija juba akuga samasse kesta topitud. Algselt teemas olnud "laadija" on tegelikult ainult toiteblokk, mille ülessanne on anda konkreetse pingega piisavalt (niipalju, kui tegelik laadija antud ajahetkel vajab) voolu. Selle pinge/voolu õige salvestamise eest hoolitseb aku täiesti iseseisvalt. Samamoodi peaks ta hoolitsema ka "purkide võrdõiguslikkuse" eest, ning isegi lugema aku mahutavust (eluiga).
Arco
Posts: 33
Joined: Fri Jun 05, 2015 15:04

Post by Arco »

Hmmm, täitsa piinlik tunnistada, aga nüüd ei saa enam midagi aru:) Sellised laadijad, nagu pildil, pole ükski müüdavatest. Ka originaal laadijal, mis kaasas, ei ole sellised pistikuid.
Kui aku pinge muutub kriitiliseks, siis ta maandab ennast ju ise alla, mitte ei seiska mootoreid kohe?

Kuna see teema laiali juba läheb, siis muudan ka pealkirja ära, et phantom 2 üldist arutada.

Kohe oleks ka küsimus tühjeneva aku kohta :)

1.Kui aku pinge langeb kriitilise piitini, siis ju hakkab ise laskuma? Olnud nii paar korda, et käskudele ei all ja lendab minema. Paanikas ei saanud aru, et seda teeb tühja aku pärast. Siis mõistsin, et ta tahab minna sinna, kust õhku tõusisn. No umbes 8m pani stardikoha mõõda. Kas sellega on nii, et kui teen enne lendu drooni kalibreerimise, siis maandub hädaolukorras sinna, kust õhku tõusis ja kui kalibreerimist ei tee, siis kas hädaolukorras maandab otse alla? (olen õpetuse küll 2x läbi lugenud, aga kohati jääb segaseks)

2. Kui kaob side puldi ja drooni vahel, või aku pinge langeb kriitilise piirini ja droon hakkab laskuma või tulema tagasi stardikohta, kas ta arvestab ka seda, et tal oleks kodu jõudmiseks piisavalt resurssi? Ehk, kui ma olen kas väga kaugel või kõrgel, siis ta hakkab kodu tulema või laskuma enne aku kriitilist piiri, et kaugelt ikka turvaliselt maanduda?

3.kuna see purkide asi jäi ikka segaseks, siis kas konkreetne laadija arvestab seda, et purgid saaksid võrdselt täis ja aku eluiga ei lühenda. Saab julgelt selle tellida? http://www.aliexpress.com/item/Car-Char ... 59071.html
cbjuss
Posts: 246
Joined: Sun Jan 20, 2008 17:43
Location: Õismäe

Post by cbjuss »

kas sa neid jututubasid oled kamminud?

http://www.rcgroups.com/forums/showthre ... m+2+Vision
Kindlasti on neid veel aga leiuta sealt edasi
See,mis Cuprum kirjutas on tõesti konkreetse mudeli jaoks kehtiv
Ära põe ja otsi ,kust selle sama toiteploki kõige odavamalt saad
Arco
Posts: 33
Joined: Fri Jun 05, 2015 15:04

Post by Arco »

njah, kahjuks inglise keel ei ole nii hea, et spetsiivikast aru täpselt saada. Eesti keelset foorumit, kus räägitakse just phantom 2 ei ole? Vähemalt googeldades ei leia....
Arco
Posts: 33
Joined: Fri Jun 05, 2015 15:04

Post by Arco »

Et äkki keegi ikka viitsiks neid punkte täpsemalt kommenteerida ? :)
Ette juba tänades

1.Kui aku pinge langeb kriitilise piitini, siis ju hakkab ise laskuma? Olnud nii paar korda, et käskudele ei all ja lendab minema. Paanikas ei saanud aru, et seda teeb tühja aku pärast. Siis mõistsin, et ta tahab minna sinna, kust õhku tõusisn. No umbes 8m pani stardikoha mõõda. Kas sellega on nii, et kui teen enne lendu drooni kalibreerimise, siis maandub hädaolukorras sinna, kust õhku tõusis ja kui kalibreerimist ei tee, siis kas hädaolukorras maandab otse alla? (olen õpetuse küll 2x läbi lugenud, aga kohati jääb segaseks)

2. Kui kaob side puldi ja drooni vahel, või aku pinge langeb kriitilise piirini ja droon hakkab laskuma või tulema tagasi stardikohta, kas ta arvestab ka seda, et tal oleks kodu jõudmiseks piisavalt resurssi? Ehk, kui ma olen kas väga kaugel või kõrgel, siis ta hakkab kodu tulema või laskuma enne aku kriitilist piiri, et kaugelt ikka turvaliselt maanduda?
mel
Posts: 68
Joined: Tue Mar 10, 2015 22:55
Location: tallinn

Post by mel »

FB's on eesti multirootorite ja droonide vms grupp, sealt saad tõenäoliselt kiiremini vastuseid, phantom omanikke liigub seal tõenäoliselt rohkem.

Google.com/ee on ka kindlasti suureks abiks ;)

aga ma pakun (tundmata absoluutselt antud vahendit) et kõik see on tal seadistatav ehk aku miinimum piir kuna ta mingeid tegevusi ise tegema hakkab ja kas üldse hakkab midagi tegema
fpv racing
Silverionu
Posts: 3
Joined: Sat Jul 04, 2015 12:14
Location: Tallinn/Stockholm
Contact:

Post by Silverionu »

1. Mis versioon soft sul peal on? 3.08 versiooniga kaasneb dünaamiline kodupunkt mida uuendatakse kord kahe sekundi jooksul. Seda vaid juhul, kui kasutad GPS võimelist telefoni ja vastavat appi. Igal juhul üritab droon "koju tulla" enne maandumist. Olenevalt siis mis tema jaoks hetkel kodu on.

2. Kui kaob side puldi ja drooni vahel - siis droon ukerab tükk aega ühe kohapeal oodates signaali ja mingi aja pärast annab alla ning tuleb koju tagasi. Või vähemalt liigub "kodu suunas". Kui siis uuesti signaal tekib jää õhku seisma ja ootab korraldusi. Kui nüüd aku saab tühjaks ja droon on kaugel siis on ta minul alati tulnud esmalt koju ja siis maandunud. Ma ei oska kommenteerida, mis juhtub siis kui ta kodust liiga kaugel on (see peab ikka megasuur vahemaa olema arvestades drooni kiirust). Seda peaks kuskil lagedal katsetama, mingi missiooni talle ette andma suurte kaugustega ja siis pooltühja akuga teele saatma.

Loodan, et oli abi.
Post Reply