Motocalci saab www.motocalc.com ja see töötab tasuta 30 päeva.
Peale installeerimist küsitakse, kas laadida internetist kõige uuemad andmed: Yes
MotorWizardi sulgeme esimesel korral ja valime Options, muudatused vastavalt pildile:
Käivitame uuesti MotoWizard-i Motocalci sulgedes ja uuesti avades.
Start Here - lehel märgime lennuki nime ja mitu mootorit:
Performance - märgime lennuki tüüpi, näiteks Trainer ja soovitava mootorlennu aja, näiteks 9 minutit:
Model - lehele kirjutame mudeli olulisemad andmed (kaal ilma mootori, reduktori, ESC ja aku kaaluta):
Airfoil - lehel kirjeldame tiiva profiili:
Thickness - kirjeldame tiivaprofiili paksust:
Field - on lennuplatsi kõrgus merepinnast, Eestis seda palju ei ole:
Motor - valin endale sobiva mootorivariandi:
Gear ja Prop - annan ette reduktori ja propelleri. Näites on valitud, et sobivad kõik variandid:
Battery - annan ette soovitud akupatarei andmed, valisin NiMh ja ükskõik mitu elementi:
Edasi vajutan nuppu Finish ja saan minu esitatud nõuetele vastavad variandid, kui andmebaasis olevatest komponentidest kõlbulikku kombinatsiooni saab koostada. Analüüsitud 451062-st kombinatsioonist vastas minu nõudmistele 308 varianti:
Valin endale meeldiva kombinatsiooni ja siis nuppu Accept:
Andmed lähevad Motocalc-i pealehele:
Edasi võib täpsustada tiivaprofiili Airframe - Coeff alt, kui see teada ja ka andmebaasis on. Kui andmebaasis pole, tuleks valida sarnaseim:
Compute Report -i klõpsates saame tabeli lennurežiimidest.
Vähendades Gaasi- Throttle vastab horisontaallennule rohelisega märgitud rida:
Enne gaasi muutmist saame lehe ülaservas andmetes maksimaalse tõusukiiruse täisgaasiga ja Compute Report -Option -te alt ka kommentaarid valiku kohta :
See oleks siis esimene samm võimalikust sajast Motocalci kasutamisel.
Motocalc -i kasutamise algõpetus
- mg3a1@hot.ee
- Posts: 372
- Joined: Sun Jul 01, 2007 21:44
- Location: Pärnu
motocalcil on kah mingid võimalused kõikse mõtekama propi arvutamiseks, aga üks alternatiiv leidub siin: http://www.gylesaero.com/download_count ... lector.zipKui mootor juba olemas, kas ja kuidas saaks õiget propi suurust arvutada arvutada? Olemasolevat mootorit andmepaasis pole!
Sellel lehel asub teisigi asjalikke programme elektrikate lennutajatele.
Kui mootorit andmebaasis pole, tuleb ta sinna tekitada. Kui vajalikke tehn. näitajaid kusagilt ei leia, tuleb need mõõta. Ilma mootori andmeteta ei saa mitte ühegi tarkvaraga sobivat propellerit arvutada.
Kui klõpsata Motocalcis nuppu Tests, avaneb aken Test Data Input.
Sinna on tarvilikud 1. tulpa toiteallika pinge, mootori tühijooksuvool (ilma koormuseta) ja pöörded, mida mootor seejuures arendab. 2. tulpa tuleb koormatud mootori (mingi prop. või muu takistus) toiteallika pinge,mootori vool ja pöördel sellel ajal. Vajalik on tester (vool ja pinge), tahhomeeter pöörete mõõtmiseks ja ka kaal mootori kaalu määramiseks. Motor Parameters alla arvutab Motocalc kohe vajaliku.
Edasi kanname andmed Motocalci ja salvestame - Save
Nüüd on mootor andmebaasis ja MotoWizardis valime lihtsalt mootori alt oma mootori.
Kui klõpsata Motocalcis nuppu Tests, avaneb aken Test Data Input.
Sinna on tarvilikud 1. tulpa toiteallika pinge, mootori tühijooksuvool (ilma koormuseta) ja pöörded, mida mootor seejuures arendab. 2. tulpa tuleb koormatud mootori (mingi prop. või muu takistus) toiteallika pinge,mootori vool ja pöördel sellel ajal. Vajalik on tester (vool ja pinge), tahhomeeter pöörete mõõtmiseks ja ka kaal mootori kaalu määramiseks. Motor Parameters alla arvutab Motocalc kohe vajaliku.
Edasi kanname andmed Motocalci ja salvestame - Save
Nüüd on mootor andmebaasis ja MotoWizardis valime lihtsalt mootori alt oma mootori.
See on tegelikkuses tähtis märkus. Ka Motocalci enda mootoriandmed pole tihti täpsed (ka eri partiide sama nimetusega mootorid võivad erineda). Mina olen oma mootoreid tihti üle mõõtnud, täpsustanud ja lennus logeriga mõõdetud tulemused on Motocalci tulemustega palju paremini kattuma hakanud.teiste kasutajate poot saadetud andmeid. Nende usaldusväärsus on eriküsimus.
Ilma testrita raadio- ja elektrilennukeid teha ei saa (kasvõi akude kontroll). Kaaluks sobib hästi ka tänapäevane elektroonilise näiduga köögikaal (üldjuhul 1 g täpsusega ja mõõdab 2500-5000 grammini).
Tahhomeeter on samuti keskpärase servo hinnaga riistapuu:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... XPT31&P=ML
Mingid mootori andmed saaks Motocalci ka analoogia põhjal, võttes need teistelt sama suurtelt ja samasuguse ehitusega mootoritelt. Ka proppi saaks valida teisi "ahvides" - internetist leiaks kindlasti väga sarnaseid konstruktsioone.
Olude sunnil kirjutasin arvutile uue windowsi,kõik programmid sai tagasi installitud,Motocalc aga ei registreeru enam!
Mul on ostetud ametlik motocalc ?!
Mul on ostetud ametlik motocalc ?!
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Kood on unikaalne iga arvuti jaoks. Vanast Motocalcist tuleb rippmenüüst Project-Unregister abil reg. fail eksportida näiteks flopile ja selle abil saab uues käima.
Kui vana ketas on "sulatusahjus" juba, küsi uus kood. Help-About Motoc... aknas on antud arvutile vastav Serial Number ja selle järgi saadetakse uus.
Kui vana ketas on "sulatusahjus" juba, küsi uus kood. Help-About Motoc... aknas on antud arvutile vastav Serial Number ja selle järgi saadetakse uus.