Kas el.plaaneri tiib seatakse nii,et pärast mootori välja lülimist liigutab
"gaasi"kanal ainult flappe või butterflyd(flappid alla eleronid üles)
Ainult flappe liigutades muudetakse tiiva tõstejõudu tõusus lennates
Butterlflyd muutetakse maandumisel kiiruse muutmiseks
Plaaneri tiiva seadistus
Võistlusplaaneritel on enamasti "gaasi kangil" tiivaklapid. Ülaasend on normaalasend. Mootorile kasutatakse eraldi lülitit või mõnda vaba proportsionaalset nuppu. Vahel muudetakse klapikangi funktsioon startimisel lülitist gaasikangiks.
Tiivaklapi väikesed nurgad on kasutusel tõstejõu ja liikumiskiiruse muutmiseks. Suured nurgad, 70 kraadi ja rohkem pidurdamiseks ja kiireks kõrguse kaotamiseks (õhuvoolus tiival rebeneb).
Tiivaklappi kasutatakse maandumisel nagu teisigi tüüregi aktiivselt maandumismomendi ajastamisel ja õiges punktis mahatulekul:
(klõpsa pildil)
Tiivaklapi väikesed nurgad on kasutusel tõstejõu ja liikumiskiiruse muutmiseks. Suured nurgad, 70 kraadi ja rohkem pidurdamiseks ja kiireks kõrguse kaotamiseks (õhuvoolus tiival rebeneb).
Tiivaklappi kasutatakse maandumisel nagu teisigi tüüregi aktiivselt maandumismomendi ajastamisel ja õiges punktis mahatulekul:
(klõpsa pildil)
Hea näide tiivaklappide kasutamisest ehk kui kiiresti teeb hea mees restardi köie katkemise korral:
http://vimeo.com/101557263
http://vimeo.com/101557263
Mina ei ole mingi makstud reklaamitegija , aga Radio Carbon Arts videotest olen tõsiselt mõndagi kasulikku saanud . Ka plaaneri/elektriplaaneri saatja seadistamiseks on videolugusid saadaval .
Kuna sellest ärist mõne filmi ostnud olen , saadavad nad teinekord meilikesi.
Reedel algas suur 20-50 % miinust sooduskampaania .
Näiteks : Soaring master class I - F3B/F3J mees Mike Smith harutab vaatajale lahti oma eelistused (saatja)seadistustes.
High Performance Thermal Soaring - mõne aasta tagune MM võitja David Hobby ja Radio Carbon Arts omanik Paul Naton näitavad oma eelistusi .
http://www.radiocarbonart.com/
Kuna sellest ärist mõne filmi ostnud olen , saadavad nad teinekord meilikesi.
Reedel algas suur 20-50 % miinust sooduskampaania .
Näiteks : Soaring master class I - F3B/F3J mees Mike Smith harutab vaatajale lahti oma eelistused (saatja)seadistustes.
High Performance Thermal Soaring - mõne aasta tagune MM võitja David Hobby ja Radio Carbon Arts omanik Paul Naton näitavad oma eelistusi .
http://www.radiocarbonart.com/
Olen samuti sealt allalaadimisega filme ostnud ja usun, et palju väärt nippe ja teadmisi saanud.
Nõu annab filmides ka nüüd juba viiekordne maailmameister Daryl Perkins USA koondisest.
Saab aimu kuidas näeb neil välja maandumistreening ning kuidas lennuki käitumise järgi õhus mõista mis suunas asub tõusev õhuvool. Palju juttu lennukite timmimisest ja erinevatest lennureziimidest.
Tippklassi teadmised:
https://www.youtube.com/watch?v=vCE3bZ13pnM
Nõu annab filmides ka nüüd juba viiekordne maailmameister Daryl Perkins USA koondisest.
Saab aimu kuidas näeb neil välja maandumistreening ning kuidas lennuki käitumise järgi õhus mõista mis suunas asub tõusev õhuvool. Palju juttu lennukite timmimisest ja erinevatest lennureziimidest.
Tippklassi teadmised:
https://www.youtube.com/watch?v=vCE3bZ13pnM
"Kas el.plaaneri tiib seatakse nii,et pärast mootori välja lülimist liigutab
"gaasi"kanal ainult flappe või butterflyd(flappid alla eleronid üles) Question
Ainult flappe liigutades muudetakse tiiva tõstejõudu tõusus lennates Question
Butterlflyd muutetakse maandumisel kiiruse muutmiseks Question"
Kas maandumisel toimetada ainult sisemiste tüüridega(flaps) või need koos eleroonidega , oleneb palju konkreetsest lennukist . Kui tuled maanduma , peab sul jääma "välja lükatud " klappidega piisav kontroll lennuki üle , et jõuda maandumispunkti . Kui klapid all , eleroonid üleval ja näiteks saatjal eleroonide differentsiaali maandumisel nullimise võimalust pole , võib saba pöördetüürist väheks jääda piisavaks lennuki maandumisele juhtimiseks . Nii et sel juhul ei saa eleroone täies mahus maandumisel kasutada , sest samal ajal kui nad peaks üleval olema , peavad nad ka lennukit aitama suunata maandumisele . Ka ilmastik loeb mõnel määral maandumisklappide effektiivsusele mõeldes.
Mul on üks tiib , millel kuus tüüri . Hommikul lähen proovin rahuldava ilma korral katsetada . Põhimõte , et sisemised klapid alla võimalikult palju , keskmised üles võimalikult palju ja eleroonid peavad tagama piisava plaaneri juhtimise , teoorias .....
Kuidas praktikas , eks näis !
"gaasi"kanal ainult flappe või butterflyd(flappid alla eleronid üles) Question
Ainult flappe liigutades muudetakse tiiva tõstejõudu tõusus lennates Question
Butterlflyd muutetakse maandumisel kiiruse muutmiseks Question"
Kas maandumisel toimetada ainult sisemiste tüüridega(flaps) või need koos eleroonidega , oleneb palju konkreetsest lennukist . Kui tuled maanduma , peab sul jääma "välja lükatud " klappidega piisav kontroll lennuki üle , et jõuda maandumispunkti . Kui klapid all , eleroonid üleval ja näiteks saatjal eleroonide differentsiaali maandumisel nullimise võimalust pole , võib saba pöördetüürist väheks jääda piisavaks lennuki maandumisele juhtimiseks . Nii et sel juhul ei saa eleroone täies mahus maandumisel kasutada , sest samal ajal kui nad peaks üleval olema , peavad nad ka lennukit aitama suunata maandumisele . Ka ilmastik loeb mõnel määral maandumisklappide effektiivsusele mõeldes.
Mul on üks tiib , millel kuus tüüri . Hommikul lähen proovin rahuldava ilma korral katsetada . Põhimõte , et sisemised klapid alla võimalikult palju , keskmised üles võimalikult palju ja eleroonid peavad tagama piisava plaaneri juhtimise , teoorias .....
Kuidas praktikas , eks näis !