Servo liikumise ulatus

Arutelu kõikvõimalikest veesõidukites - paadid, kiirkaatrid, allveelaevad, jahid, purjekad, jet-skid jms
Post Reply
vilom
Posts: 5
Joined: Wed May 06, 2015 13:49

Servo liikumise ulatus

Post by vilom »

Tere
olen algaja mudellaeva ehitaja.
on plaanis ehitada mõlemat pidi sõitev praam,
mille vint pöörab 360°
Sai siis prooviks ostetud üks servo ja see pöörab ca 180°
Küsimus: kas keegi seletab kuidas servot juhitakse,
kas saatja kangi ühele poole liigutates, liigub ühele poole 90°
ja kangi teisele poole liigutades, liigub teisele poole 90°
ehk siis kokku 180° ? Tean, et saatjal saab panna igasuguseid
piiranguid, aga kuidas saab maksimaalselt servot liikuma panna?
Seda oleks vaja teada selleks, millise ülekandega vindi keeramise
mehhanism teha.
Juhani
Posts: 246
Joined: Thu Dec 15, 2011 13:30
Location: Tallinn

Post by Juhani »

Kui sõukruvi pöörata 180 kraadi siis see ongi ju teises suunas.
User avatar
ufo
Posts: 1239
Joined: Mon Jan 03, 2011 19:23
Location: Eesti
Contact:

Post by ufo »

Kasuta regulaatorit mootori vahel !
Millel on edasi käik ja tagasikäik ning kui tahad pöörata ja ta on 2 mootoriga siis üks mootor jääb seisma kui pöörad .

Täpsem info privas ! :)
Eco Expert -
Eco Mini expert
FSR 3.5cc (Nitro)
Eco team
Eco mini team
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

Servot juhitakse tegelikult impulsi pikkusega. Tänapäeval mõningad tootjad üritavad ka pisut "digitaalsemad" olla, aga põhimõtet see ei muuda.
Kuidas Sul saatja kangid selle signaali välja töötavad, see on omaette teema (sõltub oma eelistustest ning saatja "progetavusest"). Kas 180 kokku või 90 siia ja 90 sinna pole tegelikult ju üldse oluline. Oluline on *kogu* liikumisulatus. Kusjuures, nagu ma aru sain, on Sul eesmärgiks teha praam, mis suudaks liikuda *igas* suunas (NB! mootor edasi-tagasi on üks teema, aga kardetavasti jääb sellest külgsuunaliseks liikumiseks ikkagi väheks). Seepärast, soovitaksin vaadata selliste asjanduste poole, nagu Sail Winch Servo - saad natukene suurema põõrdeulatuse - ok, tegelikult on muidugi võimalik ka "tavailisele servole" otsa kombineerida suur hammasratas, ning mootori thrusterit keerama väiksem, aga siis tekib küsimus, et milleks esmalt kruttida mehhaaniliselt jõud ülesse, ning seejärel uuesti alla ;)
Post Reply