Dream-Flight Alula Trek

Viskekad ehk HLG ja DLG plaaneri
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Dream-Flight Alula Trek

Post by tikka »

http://dream-flight.com/products/alula-trek

Mida sellisest mudelist ja Eesti termika oludest arvata? Youtube`is lennutatakse seda peamiselt mäeveerul, aga on ka mõni termika video, näiteks Treki eelkäija Evo: https://www.youtube.com/watch?v=_z0JG7Ey38o. Tahaks mudelit, mida saaks koos puldiga seljakotti ära mahutada, et minna näiteks rattaga uusi huvitavaid lennutamise kohti avastama. Kokkupakkimise seisukohalt tundub ideaalne. http://cdn.shopify.com/s/files/1/0263/8 ... 1427908328
User avatar
särts
Posts: 679
Joined: Sat Nov 08, 2008 14:26

Alula

Post by särts »

Lendab.Ja hästi lendab.Kahju et tuhamäele kauge käia.Kodukootud räbal lendab isegi hästi.Profiil olemas kui tahad ehitada ise.Vaatasin isegi selle sugulast mootoriga http://altituderc.com/node/166 .Hind üsna krõbe muidugi.
ussimuna
Posts: 916
Joined: Thu Feb 14, 2008 19:24
Location: Elva
Contact:

Post by ussimuna »

Üks selline elukas hetkel hiidlaste käes.
https://www.youtube.com/watch?v=_ITXek6iDjc
User avatar
särts
Posts: 679
Joined: Sat Nov 08, 2008 14:26

alula

Post by särts »

Kuidas aparaat reaalselt tundub?Lendab vist mõnusalt.Kirjelduste järgi on forward swept wing paremate omadustega tavalisest noolsusega tiivast?
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Re: Alula

Post by tikka »

särts wrote: ...
Profiil olemas kui tahad ehitada ise.
...
.Hind üsna krõbe muidugi.
Mille profiil sul on? Üritasin leida Treki profiili, aga tundub, et seda hoitakse esialgu veel saladuses. Niipalju kui ma uurisin, siis korraliku vaidtiib viskeka tegemine pole kerge ülesanne.

Hind väga hull ei tundu, sest osa ehitustööd on juba ära tehtud. Kui muude viskekatega võrrelda, on pilt veel parem: http://www.hyperflight.co.uk/products.a ... and+Launch
User avatar
särts
Posts: 679
Joined: Sat Nov 08, 2008 14:26

Alula

Post by särts »

Profiil peaks olema kas Alula või Alula EVO oma.täpselt ei mäleta.Üuhtusin kuskil foorumis teema otsa,kus värske linnu omanik oli teinud profiilist käsicopy.Kui 100% täpne see nüüd on?Arvestades et tegu vahutiivaga,siis ülitäpne asi olla ei saa.Vormitud fiiber tiivaga oleks lugu teine.Kui ajada taga tulemusi siis see vaevalt sobib,võistlemiseks mõtlen.Mind huvitas pigem oma lõbuks asi.
User avatar
särts
Posts: 679
Joined: Sat Nov 08, 2008 14:26

Alula

Post by särts »

Hinda mõtlesin tegelikult 2m mootoriga Alulah oma.
User avatar
prosper
Posts: 1621
Joined: Mon May 11, 2009 18:22
Location: Hiiumaa
Contact:

Post by prosper »

Sobib ka see ehk? Ma ei tea kuidas see kotti mahub aga viskekas ta on. https://www.youtube.com/watch?v=11BzyS5 ... detailpage
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

prosper wrote:Sobib ka see ehk? Ma ei tea kuidas see kotti mahub aga viskekas ta on. https://www.youtube.com/watch?v=11BzyS5 ... detailpage
Hind alates 650eur on liiga palju minu jaoks, kui on sama mudel: http://www.littlewingdlg.de/page4.php.
User avatar
särts
Posts: 679
Joined: Sat Nov 08, 2008 14:26

Alula

Post by särts »

User avatar
prosper
Posts: 1621
Joined: Mon May 11, 2009 18:22
Location: Hiiumaa
Contact:

Post by prosper »

:D Särts see on jah viskekas :D
Hind alates 650eur on liiga palju minu jaoks, kui on sama mudel: http://www.littlewingdlg.de/page4.php.
Oi jummel kui kallis :roll: Kuigi jah tegemist võib olla üli hea mudeliga.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

http://www.horejsi.cz/Pages/ListProdukt ... 222&fraze=

Heade viskekate valmistaja pood. Tellimused alati kiiresti ja korralikult täidetud. Meie "Altis V4" kõrgusemõõtjad ka vist enamus sealt ostatud. 200€ on küll miinimum, mille eest saab tõesti korraliku ja hea mehe teadmiste põhjal ja vabrikus tehtud viskeka. Nad ei suuda nii palju toota kui tahetakse.
Tippviskekad on netis tõesti 600-750 euri aga ka ülitäpsetes metallvormides ja süsiplastist tehtud ja suurtel võistlustel end tõestanud. Vastu peab ka muidugi õppinud mehe käes aastaid. Seejuures võistlustel käest-kätte müüakse tihti üksjagu odavamalt. Odavamalt saab ka toppmeeste kasutatud viskekaid, mis neile ehk enam piisavalt läikivad pole.

Viskeka suurus peaks jalgrattale sobiv olema ju küll:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1895521
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

[J] wrote: ...
Viskeka suurus peaks jalgrattale sobiv olema ju küll:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1895521
Tavalisel viskekal on tiib üks paras nuhtlus. 1m tiivaulatusega viskekal, millel on kõrgus ja pöördetüür, on tiib suht suure V-kujuga ja see segab. Kui viskeka saba või tiib peast kõrgemale ulatub, on oht et üle raja ulatuvate puude ja võsa alt läbi kihutades või läbi tihedama võsastiku jalgsi matkates midagi juhtub. Mudelit seljas kandes saab see tõenäoliselt vähem raputada kui ratta külge kinnitatuna.

Mu Alula jõudis täna Lindingerist kohale. Tootja poolt on mudel pakitud karpi mõõtudega ca 49x27x8cm. Tundub, et mudelit saab lahti võetuna samas karbis ka pärast lennuvalmidusse seadmist hoida. Pikka arvustust ei hakka vast tegema, netis on juba pilte küllaga:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2363154
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2429920
Kasutusjuhendis on päris huvitavat lisalugemist.
User avatar
särts
Posts: 679
Joined: Sat Nov 08, 2008 14:26

Alula

Post by särts »

Mitu raha koos transaga taheti?Teeb kadedaks küll. :lol:
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Re: Alula

Post by tikka »

särts wrote:Mitu raha koos transaga taheti?Teeb kadedaks küll. :lol:
Link:
https://www.lindinger.at/en/airplanes/g ... elflugzeug
Tiivaotsad on valged, mitte värvitud nagu pildil.

Postikulud:
https://www.lindinger.at/en/shipping-payment
All other countries within the European Union

Mul tuli pakk Omniva kaudu lähimasse kontorisse.
Erki.K
Posts: 274
Joined: Sat Feb 15, 2014 1:03
Location: Saare mk

Post by Erki.K »

Viskeplaaneritel jah see mono tiib rikub kõik ära. Pole väga otsinud ka aga enamusel vist tiib pooleks ei käi?

Aga antud mudelil on küll hea lahendus. Kokku pakitult on suht väiksed mõõdud.
Tuult tiiba :)
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

Erki.K wrote:Viskeplaaneritel jah see mono tiib rikub kõik ära. Pole väga otsinud ka aga enamusel vist tiib pooleks ei käi?
Nu seal teemaks ilmselt korralikud tsentrifugaaljõud stardi hetkel. Mutrid/poldid ja pojad on alati pisut nõrgemad, kui monoliitstruktuur.
Lisaks annab omaette dimensiooni veel ka see, et tüüpiline DLG tiib kuipub olema "V"-kujuline (loe: Lisajõud, mis püüab liitekohta "sirgeks painutada")
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

Alula esimesed katselennud on edukalt tehtud. Läksin hommikul kaheksaks lennuväljale, et tuul vaiksem oleks (ilmajaama järgi ca 2,6-3m/s, puhanguti 7m/s). Esimesed 5 starti tegin tavalised pea kohalt visked. Tänaste lendude eesmärgiks oli raskuskeskme ja tüüride asendite kontroll. Vastavalt manuaalis toodud infole võib väikese vaidtiiva reguleerimine olla mõnikord suht keeruline, aga mudel lendas valmistaja poolt ette nähtud seades väga hästi ja seepärast läksingi suht ruttu side arm launch tehnika peale üle. Paar korda suutsin termikat kasutades lendu natuke pikemaks teha, aga kõrgust juurde ei õnnestunud veel koguda. Muidu olid lennud sellised mõnekümne sekundi pikkused. Startimine vajab veel harjutamist. Ballasti ei kasutanud. Lennukaal tuli 180g.

Enne esmalendu. Värviskeem tuleb kunagi hiljem.

Image

Mudel mahub transpordiks ilusti originaal karpi.

Image

Mudelil on peal järgmine elektroonika:
Rx: Graupner HOTT GR-12L 2,4GHz
Servod: Hitec HS-40
Aku: GP 250mAh; 4,8V NiMH (1/3AA elemendid)

Alula kokkupanek oli väga lihtne, liimi kasutasin ainult ninaraskuseks kasutatava sendi liimimiseks. Servod sobivad täpselt oma kohale ja need on kaetud läbipaistva kleepsuga. Servod ja aku olid Lindingeris märgitud kui soovitatavad komponendid, see on üks põhjus, miks ma need soetasin. Ninaosa katte paigaldamiseks uuristasin seda aku juurest natuks õhemaks, muidu jäi väheke irvakile. Lennuki kere on väga lühike, seepärast otsustasin antud mudeli 2,4GHz peale teha. Saatjaks on Graupner HOTT MX seeria süsteem. Antenni jaoks tegin väikese kanali, mis jookseb vastuvõtja pesast tahapoole mööda ballasti tasku põhja kere alumisele küljele. Auto rataste tasakaalustamise raskused sobivad suuruse poolest väga hästi ballasti raskusteks.

Image

Image
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

NiMh pardaaku laadimine. Kasutan laadija väljundit, mis on muidu mõeldud 9,6V aku laadimiseks vooluga 150mA. Takisti teeb voolu natuke sobivamaks 250mAh akule. Multimeeter on voolutugevuse kontrolliks, see ei pea olema kogu aeg sisse lülitatud.

Image
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

Tänaseks on mudeliga mõnisada viset tehtud, lennuk on endiselt korras. 250mAh aku annab tegevust ca 2,5 tunniks. Aja sees on maa peal veedetud aeg + rahulik lennutamine. Aku kestus oleneb muidugi kasutatavast elektroonikast. Siiani olen lennutamise lõpetanud, kui pardaaku pinge langeb 4,5 voldini (saatja ekraanil näha).
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

Võtsin teise Alula omale lisaks, aga kokkupanekul läksin ninaosa juures vist vähe liiale:

Image

Tegelikult on kõik kontrolli all, plaanis oli teha üks elektrimootoriga katsetus.

Image

Ei lähe päris F3K teema alla, seega pärast esmalendu kirjutan kuskil teises alateemas asjast natuke lähemalt.
User avatar
särts
Posts: 679
Joined: Sat Nov 08, 2008 14:26

alula

Post by särts »

Mis mootori siis lõpuks valisid?
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

Mootoriks on Hacker A05-13S, andmed leiab näiteks järgnevalt lingilt: http://www.hacker-motor-shop.com/e-vend ... 550&p=5550.
User avatar
särts
Posts: 679
Joined: Sat Nov 08, 2008 14:26

Alula

Post by särts »

Vaatasin jah et kallis värv mootoril :D
User avatar
särts
Posts: 679
Joined: Sat Nov 08, 2008 14:26

Alula

Post by särts »

Mootori kaalu kompenseerimiseks lipod?Peaks CG ka paika saama,kui mootor ees.
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

Kolisin elektrika teema raadioplaanerite alla: http://forum.pistik.com/viewtopic.php?p=80263#80263.
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

Veekindlate markeritega (lahusti baasil) tehtud värviskeem:

Image

Image

Kaugemalt näeb parem välja. Värviskeem suurendas mudeli lennukaalu ca 1,2g võrra. Tänasel mäeveeru lennutamisel oli kogukaal koos HobbyKingi HD Wing Camera salvestajaga ca 210,8g, ilma kaamerata 181,2g. Vaikse tuulega lendas ilma kaamerata väga hästi, aga tugevama tuulega hakkas suht palju loopima. Siis oli kaamera suureks abiks, mudel käitus palju paremini.

Video: https://www.youtube.com/watch?v=T457WldtsMY
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

Reedene mäeveeru lennutamine päikeseloojangu ajal:

https://www.youtube.com/watch?v=GoU11Dds3ec

Mütsi küljes ja mudelil salvestas pilti RunCam HD kaamera. Tuul hakkas vaibuma, seepärast võtsin mudelilt hiljem kaamera ära. Lõpus on mõned kõvemad maandumised ja pildid. Kui mõned kriimustused ja mõlgid välja arvata, siis mudel ja kaamera viga ei saanud. Videos oli müts peas tavaasendis ja natuke ülespoole tõstetud asendis. Lennukaal kaameraga: 224g.
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

Kagu- ja lõunatuulega mäeveeru lennutamise proovimine Alula Trek SAL ja elektri modifikatsiooniga kolmes erinevas kohas Rakveres ja selle lähedal:

https://www.youtube.com/watch?v=JW_F5-dUSKM

Vaala keskuse lähedal oleval künkal ja Vallimäel oli kasutusel viskekas ja video lõpus Sõmeru kõrval oleval künkal elektrikas. Sõmerul oli antud ilmale sobiv nõlv suhteliselt järsk ja all mudeli järel käimine väga ebamugav, seal oli mootor suureks abiks. Vahepeal aitas termika lennuaega pikemaks teha.
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

Klippe kahest mäeveeru lennutamise päevast natuke tugevama tuulega, kui senimaani harjunud:

https://www.youtube.com/watch?v=VL4uUdcRl-A

Lennukaal: 204g (sisaldab ka 20g ballasti)
Post Reply