"PAPUDEST".......(telikuvoolundajad)

Ehitusnipid, materjalid, joonised, konstruktsioon...
Post Reply
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

"PAPUDEST".......(telikuvoolundajad)

Post by Ervin2 »

Paljudel mudelitel on kasutusel telikuvoolundajad - "papud".
Kuivõrd on neist reaalselt kasu ja kuivõrd tekitavad na probleeme......?
Ise arvan,et segadust on rohkem kui kasu ja peamine eesmärk ehk hea väljanägemine.
Image
Image

Kuna ka omal mõnel mudelil need komplektis siis,kas panna külge või mitte?

Image
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

kasu neist tõesti mingit ei ole,aga samas Pitts ilma nendeta näeb suht "alasti" välja.Seega "igapäevase" treeninglennuki küljes on nad eelkõige lisaprobleemida allikaks,aga pärislennuki sarnase aparaadi küljes peaks nad siiski olema,et ehedam välja näeks.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Ka vigurlennumudeli puhul "meie" tasemel puudub mõte, pigem veel üks asi mis võib maandumise ära rikkuda (takerdub heina sisse vms). Tipp tasemel jälle kasutatakse, soomlased Viljandis näiteks ei kasutanud.

Eelised:
* kõrgel tasemel lennutades mõjub aerodünaamiselt hästi
* parandab väljanägemist

Puudused:
* lisaraskus
* heina/muru peale maandumisel "takerdub"

Image

Image
Lauri Laidna - www.pistik.com
Post Reply