Projekt:2016 aasta aircombati jaoks 1/12 stuka & mustang

Ise tehtud - hästi tehtud. Näitame siin oma projekte teistele!
Post Reply
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Projekt:2016 aasta aircombati jaoks 1/12 stuka & mustang

Post by kyylik »

Tere! alustasin siis talvist projekti jälle.. nimelt siis 2016 combati jaoks uute lennukite ehitamisega.teen esmalt test lennukid.
uue lennusalga lennukid:
Junkers Stuka87
P51
F4U-Corsair


uuenduse saab ka bf109 lennusalga koosseis.

Image
Last edited by kyylik on Thu Dec 24, 2015 16:48, edited 3 times in total.
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

Arvestades su tavalist ehitamise tempot on need jõuludeks valmis ja aastavahetuseks juba katsetatud. :)
User avatar
artjom112
Posts: 448
Joined: Sat Feb 01, 2014 14:16

Post by artjom112 »

Sa võiksid mulle kah ühe BF-109 teha, minul kahjuks seda aega ei ole:(
Trex 450 Pro, SkySurfer, Mustang P51, WLToys V977, Sbach 342, Flying Handjob:)
Frsky Taranis plus
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

eks ma vaikselt toimetan nendega.seni kulunud kokku cr 2tundi.jooniste välja lõikamamine.peno lõikamine.lihvimine ja siis koorikute tegemine.


Natukene ka siis kogemuste juttu vahele:

2014 lennukitel olid tiivad lahti,akud käisid alt sisse ja regud külgedel.(PROBLEEM!)regud kippusid viltu minema ja akud ei mahtunud korralikult sisse.(eriti võistlustel,kus oli kiire jne jne)

2015 lennukiltel olid tiivad liimitud ja aku vahetus toimus läbi kabiini.regud kükitasid aku kohal erdaldi kambris.(PROBLEEM!)kinnitatud tiib oli nõrgem,tiiva otsad said korduvalt puruks.ning kukkumisel võis lennuk pooleks minna(moto ja tiiva vahelt) lahtise tiivaga lennukil seda muret ei esinenud.

2016 aasta lennukid (2014-2015hybriid)jätan jälle tiivad lahti,aku vahetus tiiva juurest.regu viin jälle aku kohale.kõik olulised osad on eraldi kambrites.

Image

Image
Stuka.aku paigutus on küll vasakul all aga külili.

Image
Mustang.igale asjale oma kamber,vasakul all aku,vasakul üleval regu.keskel vastuvõtja.tagumine kamber=üritan lennukitel sabad nii kergeks saada et aku paigustus jääks CG kohale.
Image
juhul kui keegi ei tea mis need: ülemine on tiiva lõikaja,alumisega lõikan kere seest tühjaks.
Image
sellega lõikan tahvlist lennuki kered välja.
User avatar
Endre
Posts: 12
Joined: Sat Dec 05, 2015 19:29
Location: Tallinna lähedal

Vahulõikaja

Post by Endre »

Sain vastused
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

Image

Image
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

Juhul kui keegi ei tea kuidas tiiba teha..

Image

Image

Image

Image

vaikselt prooviks ladusin kokku.. (stuka) teen kabiini osa natukene kitsamaks,joonisel ja päris lennukil need väga erinevad.

Image
User avatar
mcmatrix
Posts: 266
Joined: Wed May 09, 2007 17:01
Location: Peetri alevik / Harjumaa
Contact:

Post by mcmatrix »

Tegusat ja osavat inimest on alati tore jälgida, tekib kohe usk enda võimetesse ka :)
Muuseas, mis materjalist sa neid lennukeid ja tiibu teed?
Saab seda kusagilt meie kaubandusvõrgust?
Lõikad vist tavalise takistustraadiga (0.5, 0.7, 1mm) ja liimid sa nad kokku millega?
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

mcmatrix wrote:Tegusat ja osavat inimest on alati tore jälgida, tekib kohe usk enda võimetesse ka :)
Muuseas, mis materjalist sa neid lennukeid ja tiibu teed?
Saab seda kusagilt meie kaubandusvõrgust?
Lõikad vist tavalise takistustraadiga (0.5, 0.7, 1mm) ja liimid sa nad kokku millega?
Tänud tänud.materjaaliks on finnfoam.5cm paksune.mina ostan seda k-rautast.tiibu lõikan 0,5-0,7mm traadiga.1mm traat on kere lõikuris.ning liimiks on caskol polyrotan vms(rakverest saab seda espakist) vineer detailid ja sabloonid on apelsiini kasti vineerist(mida peax nüüd igas poes vedelema)..mandariini hooaeg.
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

kui sa kõik elemendid nagunii paberiga katad, siis võiksid vahelduseks proovida ka seda "tavalist" mullitavat valget peno, saab poole kergem.
kollakas finfoam on neist vahtudest kõige tihedam ja seega ka kõige raskem

sinine soojustuspeno oli vist sama materjal mis praegu finfoam, kutsuti ka soome penoplastiks omal ajal, tihedus mäletamist mööda vähe õhulisem kui kollakas finf.
kogun vanu vene lennukimootoreid
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

Kas seda tavalist töödelda saab? Kogemus tiivaga.siis takerdus traat mingite mustade täppide taha..
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

mullidega penot saab täiesti vabalt töödelda - vaibanoa ja jämeda liivapaberiga.Sa võiksid proovida finfoami otse kilega katta - tuleb ka kergem.Kilega katmine nõuab pisut hajutamist,aga saab edukalt.
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

okey kuno..teen järgmise lennukiga proovi.

aga seniks:avastasin et nii on lennukit jube mugav liimida:

Image

Natukene värve,millega ma joonistan lennukile pilte jne jne.dc3,b25 ja b29 on nendega tehtud.
Image

aga nüüd siis ehitamisest:

Image

Image
juhtus ka pisike apsakas! nimelt eile liimisin siis mustangi tiiva paberiga üle..jätsin kõik ilusti kuivama(aga unustasin kuivamise ajaks raskuse peale panna)..hommikul olid tiiva otsad ikk 2x rohkem kõverad.viskasin kohe tellise paeale.Nüüd on võtnud lõpuks õige kuju.vedas! pean küll vist mingi riba alla liimima,et tagasi kaardu ei tõmbaks.
Erki.K
Posts: 274
Joined: Sat Feb 15, 2014 1:03
Location: Saare mk

Post by Erki.K »

Tundub ,et sinul mudeli ehituse juures kõige aeganõudvam protseduur ongi katmine ja värvimine?
Kuidas ise järjestaksid ehitust?

Kõige raskem on kindlasti alustamine ,et mis tüüpi ja mis mudel?
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

saaks ka kiiremini..nt võiks esimesena tiiva teha..ära katta ja kuivama,,seniks kuni tiib kuivab,ehitaks kere jne.mudeli valik on tegelt jh kõige hullem asi,kuna enamus lennukit mis meeldivad juba tehtud.
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

Kuna sabad natu vale tooni siis natukene on veel ehitamist..häid pühi!
NB! tikka..olen graafikus... aga testimine jääb kevadesse..

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

Uuendatud bf109 kere seest..proovin seekord nii: nüüd peaks kaduma see elektroonika pundar,,kõik asjad ilusti eraldi.

Image
Juhani
Posts: 246
Joined: Thu Dec 15, 2011 13:30
Location: Tallinn

Post by Juhani »

Uued mudelid näevad väga head välja.
BF109-d saavad eemaldatava tiiva ja akud altpoot vahetatavaks?
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

Juhani wrote:Uued mudelid näevad väga head välja.
BF109-d saavad eemaldatava tiiva ja akud altpoot vahetatavaks?
Täpselt.ning tuleb nn.kapot kus asub regu(aku kohal) ja ülejäänd mini sein takistab juhtmete ja vastuvõtja pääsemist aku juurde(et ei takistaks aku vahetust)m kipun tegema nii et lennuki remont v.kogu elektroonika tõstmine teisele kerele olex kiire ja lihtne.kui lendasin 2lennukiga ja 3kere (kit)olid varu omad siis pidin vahest nii tegema.5-10minta kogu tehnika vahetus nt.
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

Image

Toimub väike lisa ehitamine:

*päev 1 : https://youtu.be/asA1ZjVlqCw

*päev 2 : https://youtu.be/m0FE032Ve2o
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

Post Reply