Tekkis huvi ja tahtsin küsida, et kas keegi siit foorumist ka helikopterit lennutab? Seda ma tean, et Lauril(admin), oli T-Rex 450.
Kui lennutate, siis mis mudel on ja kuidas te seda hindate?
Helikopteri lennutajad?
Ise pidasin mitu aastat vaikselt plaani... eks peamiseks takistuseks on kindlasti enamikel raha. Lisaks muidugi tehniline keerukus ja ka juhtimise keerukus, tänapäeval õnneks simud olemas.
Täna võtsin Trex450 üle pika aja käsile. Ilmad juba piisavalt ilusad, et lubavad lennutama minna varsti
Täna võtsin Trex450 üle pika aja käsile. Ilmad juba piisavalt ilusad, et lubavad lennutama minna varsti

Lauri Laidna - www.pistik.com
Karta on,et kunagi ei hakka helikopteriga mässama - põhjused:
-nõuab liiga palju pühendumist,kuna teema on keeruline - nii harjutamise poole pealt (et saada üldse maast lahti,edasi tundub lõbusamalt minevat),kui ka ehitamise poolelt - kõik peab olema perfektne,muidu tulemus on kohe crash.
-lennuki puhul saab rohkem tegeleda isikuomaduste arendamisega ja vähem muretsema tehnika pärast.Tänapäeva lennukid on ka võimelised ühe koha peal rippuma,vaja ainult harjutada!
-hind - kuna kõik peab olema perfektne,siis ei saa ka kuidagi koonerdada,ega odavaid lahendusi kasutada.
Ja nagu ei meeldi nad ka väga,aga see viimane on subjektiivne arvamus ja võib aja jooksul muutuda.Muidugi - never say never!
-nõuab liiga palju pühendumist,kuna teema on keeruline - nii harjutamise poole pealt (et saada üldse maast lahti,edasi tundub lõbusamalt minevat),kui ka ehitamise poolelt - kõik peab olema perfektne,muidu tulemus on kohe crash.
-lennuki puhul saab rohkem tegeleda isikuomaduste arendamisega ja vähem muretsema tehnika pärast.Tänapäeva lennukid on ka võimelised ühe koha peal rippuma,vaja ainult harjutada!
-hind - kuna kõik peab olema perfektne,siis ei saa ka kuidagi koonerdada,ega odavaid lahendusi kasutada.
Ja nagu ei meeldi nad ka väga,aga see viimane on subjektiivne arvamus ja võib aja jooksul muutuda.Muidugi - never say never!
Kopter on mehhaaniliselt ikka meeletult keeruline. Trex'il näiteks 32 laagrit, lugematul arvul kruvisid, võlle, ülekandeid, kuul-liigendeid jms. Kõik peab hästi keermelukustiga kinni kruvitud olema. Samas kui kõik on korras ja crashi ei tee, siis kestab ka! Nö tava-kulumine (asjatundjad oskavad ehk täpsemini kommenteerida) tekib ehk peale 5-10 tundi lendu (30-60 lendu).
Hoolduse suhtes mudelismi alad alustades töödnõudvaimast (isiklik arvamus, kogemus):
autod (kõige rohkem kulumist, puhastustööd palju lisaks mehaanika hooldusele)
kopterid (mehaanika peab korras olema)
lennukid (kuluvaid juppe sisuliselt pole)
veesõidukid (kuluvaid juppe sisuliselt pole)
Hoolduse suhtes mudelismi alad alustades töödnõudvaimast (isiklik arvamus, kogemus):
autod (kõige rohkem kulumist, puhastustööd palju lisaks mehaanika hooldusele)
kopterid (mehaanika peab korras olema)
lennukid (kuluvaid juppe sisuliselt pole)
veesõidukid (kuluvaid juppe sisuliselt pole)
Lauri Laidna - www.pistik.com
Veidi teemast mööda siis (jätkub)...
Ise läbisin kopteri "algkursused" täiesti omal käel 2006. aastal. Kõigepealt sai RF G3 simus lennatud nii, et kõrini (väga suvaliselt, erinevate vaheaegadega). Lõpuks oli simulaatoris tase selline, et võis igasugu lollusi teha ja alati ilma probleemideta maanduma tulla. Väga abiks on ka see "takistusrada" kus on õhku rada märgitud nö hula-hula rõngaste abil. See õpetab reaalset lendu ja on VÄGA kiirelt õpetav!
Vahepeal sai nalja pärast ka kopteriga mäeveerulendu tehtud. RF Mäeveeru lennutamisplatsil väga tugeva tuulega ja autorotatsiooniga sai täiesti lennata!
Esimene lend oli uskumatult lihtne, mingeid probleeme ja ebakindlust polnud. Sai nii 10-15 minutit tehtud hõljumist 1-3m kõrgusel. Edasi samm-sammu haaval järjest julgemaks.
Kõige problemaatilisem on kopteri lennutamine ninaga enda suunas ja siis jälle saba enda suunas ning üleminekud eri suundadelt! Justnimelt üleminekud ühelt suunalt teisele on kõige keerulisemad.
Jõudu ja palju treeningut
Aga vastates Ropskari esialgsele küsimusele...
T-Rex 450 eelised:
+ ääretult populaarne ja seetõttu palju infot, hea juppide saadavus
+ HeliFreaks foorumis on FinlessBob'i poolt tehtud videod kopteri kokkupanekuks ja timmimiseks - TÄIELIK JUHEND koos inglisk. jutuga!
+ Kopterist saada erinevaid versioone - CF, alu või plastik raam, plastik jupid või CNC alu jupid jne
+ ka kõige odavam kopteri variant on kvaliteetne ja sobib hästi algajale, pole mingeid puudusi
+ kopterit on arendatud mitu aastat ja hetkel väljas tegelikult väga mitmes versioon kopterist (vanad vead parandatud!)
+ kopter on väike, saab lihtsalt kasvõi köögilaual ehitada, hea kaasa võtta!
+ väiksuse tõttu on LiPo aku odav ~1000kr (võrreldes suure kopteri omaga, mis kordades kallim)
+ võimalik kopter seadistada üpriski stabiilseks, et sobiks algajale (komplektis ka teatud vidinad selle jaoks kohe kaasas!)
+ suhteliselt odavad jupid (servo tk al 200kr, aku al 1000kr, güro al 1000kr jne)
+ suhteliselt stabiilne ka üpris tugeva tuulega
T-Rex 450 puudused:
- tegu pole suvalise "hiinakaga" ja seetõttu jääb kogu komplekti hind koos aparatuuriga 10 tuhande kanti
- võrreldes 30- või 50- mõõdus sisepõlekaga vähem stabiilse lennuga
- peab lennutama siiski üpris lähedal, kuna suuruse tõttu pole kaugelt algajale lihtsalt nähtav.
Ise läbisin kopteri "algkursused" täiesti omal käel 2006. aastal. Kõigepealt sai RF G3 simus lennatud nii, et kõrini (väga suvaliselt, erinevate vaheaegadega). Lõpuks oli simulaatoris tase selline, et võis igasugu lollusi teha ja alati ilma probleemideta maanduma tulla. Väga abiks on ka see "takistusrada" kus on õhku rada märgitud nö hula-hula rõngaste abil. See õpetab reaalset lendu ja on VÄGA kiirelt õpetav!
Vahepeal sai nalja pärast ka kopteriga mäeveerulendu tehtud. RF Mäeveeru lennutamisplatsil väga tugeva tuulega ja autorotatsiooniga sai täiesti lennata!
Esimene lend oli uskumatult lihtne, mingeid probleeme ja ebakindlust polnud. Sai nii 10-15 minutit tehtud hõljumist 1-3m kõrgusel. Edasi samm-sammu haaval järjest julgemaks.
Kõige problemaatilisem on kopteri lennutamine ninaga enda suunas ja siis jälle saba enda suunas ning üleminekud eri suundadelt! Justnimelt üleminekud ühelt suunalt teisele on kõige keerulisemad.
Jõudu ja palju treeningut

Aga vastates Ropskari esialgsele küsimusele...
T-Rex 450 eelised:
+ ääretult populaarne ja seetõttu palju infot, hea juppide saadavus
+ HeliFreaks foorumis on FinlessBob'i poolt tehtud videod kopteri kokkupanekuks ja timmimiseks - TÄIELIK JUHEND koos inglisk. jutuga!
+ Kopterist saada erinevaid versioone - CF, alu või plastik raam, plastik jupid või CNC alu jupid jne
+ ka kõige odavam kopteri variant on kvaliteetne ja sobib hästi algajale, pole mingeid puudusi
+ kopterit on arendatud mitu aastat ja hetkel väljas tegelikult väga mitmes versioon kopterist (vanad vead parandatud!)
+ kopter on väike, saab lihtsalt kasvõi köögilaual ehitada, hea kaasa võtta!
+ väiksuse tõttu on LiPo aku odav ~1000kr (võrreldes suure kopteri omaga, mis kordades kallim)
+ võimalik kopter seadistada üpriski stabiilseks, et sobiks algajale (komplektis ka teatud vidinad selle jaoks kohe kaasas!)
+ suhteliselt odavad jupid (servo tk al 200kr, aku al 1000kr, güro al 1000kr jne)
+ suhteliselt stabiilne ka üpris tugeva tuulega
T-Rex 450 puudused:
- tegu pole suvalise "hiinakaga" ja seetõttu jääb kogu komplekti hind koos aparatuuriga 10 tuhande kanti
- võrreldes 30- või 50- mõõdus sisepõlekaga vähem stabiilse lennuga
- peab lennutama siiski üpris lähedal, kuna suuruse tõttu pole kaugelt algajale lihtsalt nähtav.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Hei,
kopteritest on mul Pikooz:-), Lama ja T-REX 450S (+ helicommand). Lama lennutamine õnnestub päris hästi, ka väljas, ta kannatab isegi mõningast tuult ja on lihtsalt imetlusväärselt vastupidav kukkumistele, ka mitmete meetrite kõrguselt. T-Rexi pole veel lendama saanud, kuigi katki ma ta juba sain (keksis toapõrandal vastu diivanilauda, kui proovisin teda kergitada, mille tulemusena siis võll kõver, hammasrattalt hambad maas, sabapoom kõver, poomi hoidikud katki, stabilizer rod ümber võlli keritud ja tema hoidikud katki, swashplatest tükk välja murtud, laba hoidikud katki murtud jne - ehk siis vahet pole mis täpselt valesti läheb, crash on ikka fataalne). Hetkel ootan juppe ja siis saab uuesti proovida....
Andrus
kopteritest on mul Pikooz:-), Lama ja T-REX 450S (+ helicommand). Lama lennutamine õnnestub päris hästi, ka väljas, ta kannatab isegi mõningast tuult ja on lihtsalt imetlusväärselt vastupidav kukkumistele, ka mitmete meetrite kõrguselt. T-Rexi pole veel lendama saanud, kuigi katki ma ta juba sain (keksis toapõrandal vastu diivanilauda, kui proovisin teda kergitada, mille tulemusena siis võll kõver, hammasrattalt hambad maas, sabapoom kõver, poomi hoidikud katki, stabilizer rod ümber võlli keritud ja tema hoidikud katki, swashplatest tükk välja murtud, laba hoidikud katki murtud jne - ehk siis vahet pole mis täpselt valesti läheb, crash on ikka fataalne). Hetkel ootan juppe ja siis saab uuesti proovida....
Andrus