Siia võiks postitada linke, kust leida õhuvõitluse mudeleid ARF või kit kujul. Iga võistleja vastutab selle eest, et tema lennuk vastaks võistlusreeglitele ja seepärast soovitan alati kontrollida mudelite mõõtmeid erinevatest allikatest. Tasub olla hoolikas, sest mõned reklaamitud 1/12 lennukid ei vasta mõõtmete poolest ACES reeglitele. Näiteks reklaamitakse seda Mustangit http://www.warbirdkits.com/Mustang/Mustang.html kui 1/12 skaala mudelit, aga ehituskirjeldusel on tiiva pikkuseks märgitud 31,1 tolli ehk see on 1/14 skaalas mudel.
Sama teema teises foorumist: http://aircombat.modelarji.com/viewtopi ... =2597#2597
Üks viis mudeli saamiseks on pöörduda mõne Eestis tegutseva võistleja poole, sest suurem osa neist ehitavad ise mudeleid. Sellisel juhul on varuosad ja hea nõu lähedalt võtta. Näiteks: http://forum.pistik.com/viewtopic.php?p ... ght=#64399 või
http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=7381
Mudelite poed:
http://www.leikvold.no/index.php?meny_i ... katu_id=45
http://shop.svida.cz/index.php?main_pag ... e5bf1998a6
http://www.jkaerotech.com/custom.em?pid=851167
http://www.fly2air.com/index-mo.htm
http://shop.fun-modellbau.de/index.php/ ... dp6473soo6
http://www.steinmodel.cz/index.php?id=wwii
http://www.modellbau-peters.de/shop/art ... hp?kid=500
http://www.aircombat-fighter.de/english/english.htm
http://lazer-works.com/gus.html
http://www.wmmodels.nl/Index%20UK.html
http://www.warbirdkits.com/kits.html
http://www.modellbaulinde.com/shop/ (lisatud 23.09.15)
Lisaks leiab 1/12 skaalas mõõtmetelt sobivaid vahust, balsast jms mudeleid veel Hobbykingist, Lindingerist, Schweighoferist ja mujalt.
Õhuvõitluse ARF ja kit lennukid
Õhuvõitluse ARF ja kit lennukid
Last edited by tikka on Wed Sep 23, 2015 17:47, edited 3 times in total.
Teibiga katmine tundub suht ajamahukas. Balsa või jõupaberiga peaks saama palju ilusama tulemuse väiksema ehitamise vaevaga. Liimi kuivamine on muidugi pikk protsess.
Balsast kandilisema kerega lennuki tegemine tundub ka suht lihtne. Vaja on kahte lauda külgedeks, jääkidest saab katta alumise osa. Pealmine ümaram koht tuleks õhemast lehest ning lisaks veel vineerist/balsast ribid jms. Tiib on keerulisem, aga tehtav. Kõige aeganõudvam on vast esimese lennuki tegemine, järgmised tulevad juba kiiremini. Näiteks mudelidisainer Timo võib teha oma FW-190 puitkonstruktsiooni valmis ca ühe nädalavahetusega.http://aircombat.modelarji.com/viewtopic.php?f=9&t=531
Ma ei ole samas kõiki variante ise läbi proovinud, aga küll jõuan.
Balsast kandilisema kerega lennuki tegemine tundub ka suht lihtne. Vaja on kahte lauda külgedeks, jääkidest saab katta alumise osa. Pealmine ümaram koht tuleks õhemast lehest ning lisaks veel vineerist/balsast ribid jms. Tiib on keerulisem, aga tehtav. Kõige aeganõudvam on vast esimese lennuki tegemine, järgmised tulevad juba kiiremini. Näiteks mudelidisainer Timo võib teha oma FW-190 puitkonstruktsiooni valmis ca ühe nädalavahetusega.http://aircombat.modelarji.com/viewtopic.php?f=9&t=531
Ma ei ole samas kõiki variante ise läbi proovinud, aga küll jõuan.
Muide,penoplasti saab väga edukalt kilega kohe katta.
Kui vaadata seda balsakonstruktsiooni,siis see on küllalt töömahukas,ehk oleks nagu kahju lõhkuda.Kõige vahvam oleks siiski teha lennuk üleni vahust (ehk leida sobiv mudel,mille kõik tükid saaks programmlõikepingis välja lõigata) ja katta otse kilega (muutub piisiavalt tugevaks ja õlikindlaks),siis on avarii puhul lihtsalt äraviskamise vaev ,või siis kere ja tiiva vahetus.Seesama FW-190 tundub aretamiseks suht huvitav olema - lisaks lendab ta ka päris hästi.
Kui vaadata seda balsakonstruktsiooni,siis see on küllalt töömahukas,ehk oleks nagu kahju lõhkuda.Kõige vahvam oleks siiski teha lennuk üleni vahust (ehk leida sobiv mudel,mille kõik tükid saaks programmlõikepingis välja lõigata) ja katta otse kilega (muutub piisiavalt tugevaks ja õlikindlaks),siis on avarii puhul lihtsalt äraviskamise vaev ,või siis kere ja tiiva vahetus.Seesama FW-190 tundub aretamiseks suht huvitav olema - lisaks lendab ta ka päris hästi.
Kui mudeleid puudu jääb, siis kavatsen endale balsast mõne teha. Vahust ehitamine tundub jah kõige kergem. Näiteks see: http://www.rc-network.de/forum/showthre ... jekt-KI-84Kuno wrote:Muide,penoplasti saab väga edukalt kilega kohe katta.
Kui vaadata seda balsakonstruktsiooni,siis see on küllalt töömahukas,ehk oleks nagu kahju lõhkuda.Kõige vahvam oleks siiski teha lennuk üleni vahust (ehk leida sobiv mudel,mille kõik tükid saaks programmlõikepingis välja lõigata) ja katta otse kilega (muutub piisiavalt tugevaks ja õlikindlaks),siis on avarii puhul lihtsalt äraviskamise vaev ,või siis kere ja tiiva vahetus.Seesama FW-190 tundub aretamiseks suht huvitav olema - lisaks lendab ta ka päris hästi.
Mõõtmete poolest 1/12 skaala õhuvõitluse võistluseks sobilike ARF lennukite valik tundub hetkel väga nutune. Netipoodide pakkumistest kõige odavam näib olevat hetkel järgmine (see ka kit vormis): http://www.der-schweighofer.net/product ... nic_system.
Iseehitajate tööd aitaks lihtsustada mõned müügist kadunud mudelite varuosad, nagu näiteks: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _Set_.html.
Iseehitajate tööd aitaks lihtsustada mõned müügist kadunud mudelite varuosad, nagu näiteks: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _Set_.html.
Huvitava leiuna jäi Lindingeris ja Schweighoferis silma Hackeri Me-163 Comet kit mudel. Tehase andmetel on tiivaulatus 6mm reeglites lubatust väiksem, aga seda saaks materjali juurdeliimimisega pikemaks teha. Muude mõõtude (profiili paksus jms) kohta ei oska midagi öelda. Hind ligikaudu 40eur ilma postikuluta on suht Hiina hindade tasemel. Tundub, et sama mudelit tarnib ka Klima, ainult sellel on modifikatsioon rakettmootori lisamiseks ja seepärast ka ca 10eur kallim.
Kui keegi seda mudelit omab, siis võiks omanik mõne teema teha ja lisainfot anda.
Kui keegi seda mudelit omab, siis võiks omanik mõne teema teha ja lisainfot anda.