Projekt: 1/8 Corsair XF4U-1
Projekt: 1/8 Corsair XF4U-1
Kuna Fokker ootab veel vaid katmist ja elektroonikat, hakkan vaikselt tegema järgmise projekti jaoks ettevalmistusi.
Projektiks on 156cm siruulatusega Chance Vought F4U Corsair. Joonised on pärit http://www.outerzone.co.uk/plan_details.asp?ID=4906
Joonised on prinditud. Vaikselt hakkan aru saama, et parajalt suur suutäis sai võetud...
Aga ega siin miskit - samm sammu järel ja jalg jala ette. Küll ta valmis saab.
Pildigalerii
Projektiks on 156cm siruulatusega Chance Vought F4U Corsair. Joonised on pärit http://www.outerzone.co.uk/plan_details.asp?ID=4906
Joonised on prinditud. Vaikselt hakkan aru saama, et parajalt suur suutäis sai võetud...
Aga ega siin miskit - samm sammu järel ja jalg jala ette. Küll ta valmis saab.
Pildigalerii
Last edited by Thucar on Thu Apr 28, 2016 6:37, edited 1 time in total.
Kuna Fokker enam aktiivselt töölauda ei vaja, sai suurpuhastus tehtud ja Corsairi joonised lauale kiletatud.
Ehitamist alustasin stabilisaatorist. Peale üldstruktuuri kokku liimimist selgus, et otste ja elevaatori jaoks läheb vaja rohkem kui 10mm paksust balsat - 10mm on hetkel mu varudes kõige paksem. Seega peab stab järgmist varustamiseringi ootama.
Järgmiseks võtsin ette tiivaribid. Kui jooniseid printida lasin, siis tellisin kohe esimesest lehest ka ühe peegelpildis koopia. Sealt sai ribid välja lõigatud, balsale kleebitud ja üks kompleks ribisid oligi olemas. Teise komplekti jaoks koorisin paberšabloonid valmis ribidelt maha ja liimisin uuesti balsale. Kui kaks komplekti olemas, siis võtsin ribid paarikaupa ette ja lihvisin lõplikku mõõtu ja lõikasin talade jaoks slotid.
Ehitamist alustasin stabilisaatorist. Peale üldstruktuuri kokku liimimist selgus, et otste ja elevaatori jaoks läheb vaja rohkem kui 10mm paksust balsat - 10mm on hetkel mu varudes kõige paksem. Seega peab stab järgmist varustamiseringi ootama.
Järgmiseks võtsin ette tiivaribid. Kui jooniseid printida lasin, siis tellisin kohe esimesest lehest ka ühe peegelpildis koopia. Sealt sai ribid välja lõigatud, balsale kleebitud ja üks kompleks ribisid oligi olemas. Teise komplekti jaoks koorisin paberšabloonid valmis ribidelt maha ja liimisin uuesti balsale. Kui kaks komplekti olemas, siis võtsin ribid paarikaupa ette ja lihvisin lõplikku mõõtu ja lõikasin talade jaoks slotid.
Vaikselt edeneb. Kuna eesmärgiks on ehitada lennuk F4C klassile vastavalt, siis tuli ära otsustada, millist isendit täpselt kopeerima hakkan. Kuna valdavalt on läbi ajaloo Corsairid olnud sinistes toonides, siis sellest tulenevalt on ka valdav enamus Corsairi mudeleid äratuntavalt sama tooni. Mina tahtsin midagi mis massist erineks. Seetõttu jäi silma XF4U-1 seerianumbriga 1443 ehk Corsairi eksperimentaalmudel.
Kuna joonised on mul F4U-1D omad, siis tulevad sisse mõningad muudatused. Näiteks eleroonide suurus muutub. Ka kõrgus- ja horisontaaltüüride ehituses on erinevusi. Muutub piloodikabiini asukoht, kere üldkõrgus, mootorikatte suurus, falps'de käitumine ja paras posu pisemaid detaile.
Kuna joonis on mõeldud sisepõlemismootori jaoks, siis ei ole kaalu kokku hoidmisega väga vaeva nähtud. Lennukaaluks on originaalis planeeritud 3-4kg. Ise tahaks maksimaalselt 2-ga hakkama saada.
Ehitamist alustasin sabast. Joonisel on elevaatorid näidatud täisbalsast. Kaalu säästmise huvides ehitasin mina nad 1mm balsast.
Pilte galeriis.
Kuna joonised on mul F4U-1D omad, siis tulevad sisse mõningad muudatused. Näiteks eleroonide suurus muutub. Ka kõrgus- ja horisontaaltüüride ehituses on erinevusi. Muutub piloodikabiini asukoht, kere üldkõrgus, mootorikatte suurus, falps'de käitumine ja paras posu pisemaid detaile.
Kuna joonis on mõeldud sisepõlemismootori jaoks, siis ei ole kaalu kokku hoidmisega väga vaeva nähtud. Lennukaaluks on originaalis planeeritud 3-4kg. Ise tahaks maksimaalselt 2-ga hakkama saada.
Ehitamist alustasin sabast. Joonisel on elevaatorid näidatud täisbalsast. Kaalu säästmise huvides ehitasin mina nad 1mm balsast.
Pilte galeriis.
Esimesed liigutused. Eleroonide servode paigutuse kallal murdsin omajagu pead. Lõpuks leidsin lahenduse millega enam-vähem rahul olen. Hilisem ligipääs ei ole nii hea kui võiks aga saab hakkama.
https://www.youtube.com/watch?v=kQdajjC5Gwg
https://www.youtube.com/watch?v=kQdajjC5Gwg
Parempoolsed flapsid annavad elumärke:
https://www.youtube.com/watch?v=5OZH5ntP-Ik
https://www.youtube.com/watch?v=5OZH5ntP-Ik