Annan teada kõigile foorumlastele, et selle aasta algusest on ühekordse loa taotluse läbivaatamise eest riigilõiv 45 eurot. Selline määr on kehtestatud Riigilõivuseaduses § 168. all. https://www.riigiteataja.ee/akt/131122015035?leiaKehtiv
Pahameel ja muud "toredad" iseloomustavad sõnad adresseerida Rahandusministeeriumile.
Riigilõiv on muutunud
- ulmeKulgur
- Posts: 279
- Joined: Fri Oct 02, 2009 21:12
Huvitav, kas see oli osa üldisest tõusust, või täitus mu ennustus, et lõivu enda tõttu väheneva registreerumise tingimustes jääb paberitõukamise eest palgamaksmise raha liiga väheks, ja tuleb lõivu täiendavalt tõsta?
(Kui jah, siis oleks oodata, et registreerumine väheneb sellest omakorda, ja paberi edasi pushimiseks tuleb lõivu uuesti tõsta, ehk positiivne tagasiside lõhub selle mikrosüsteemi. Aga, ma ei tea kas ametkond üritab lõivuga konkreetse valdkonna tegevuskulusid katta, või on lõiv suvaline, selles stiilis välja mõeldud, et vaatasime lakke ja seal oli 4 kärbest, korrutasime kärbeste arvu Tambovi konstandiga, mis täna oli 11, ja igaks juhuks liitsime ühe. :P )
(Kui jah, siis oleks oodata, et registreerumine väheneb sellest omakorda, ja paberi edasi pushimiseks tuleb lõivu uuesti tõsta, ehk positiivne tagasiside lõhub selle mikrosüsteemi. Aga, ma ei tea kas ametkond üritab lõivuga konkreetse valdkonna tegevuskulusid katta, või on lõiv suvaline, selles stiilis välja mõeldud, et vaatasime lakke ja seal oli 4 kärbest, korrutasime kärbeste arvu Tambovi konstandiga, mis täna oli 11, ja igaks juhuks liitsime ühe. :P )
Kaldun arvama, et see oli osa üleüldisest tõusust. Nagu varasemalt juba kirjutasin tuleb "tänada" rahandusministeeriumi. Samas tõesti saevad nad sellega oksa millel ise istuvad. See niiöelda taotlemine oli mõeldud ohutuse huvides aga, kui sunnitakse veel ohutuse eest hoolitsemiseks inimesi maksma siis inimesed ei taha seda väga meelsasti teha. Vähemalt endal tekib küsimus, et miks ma peaks. Lennutan ohutult, üle 20 m kõrgusele oma kopteritega ei roni ja lennujaamast hoian eemale. Eriti põnev on veel fakt, et Tartus praktiliselt liinilende ei toimu ja üldse lendava õhusõiduki nägemine on pigem erandlik kui reegel. Aga 17 km ümbruses lennujaamast on piirangu ala. Siis veel küsimus järelvalve osas. Otseselt keegi ju droonilennutajaid püüdmas ei käi. Kui silma jääd siis muidugi vesteldakse sinuga ja võidakse küsida ka kohustuslikku annetust riigikassase. 17 km raadiuses ikka ei suudeta igal pool mööda metsi ja põlde pahasid lennutajaid taga ajada. Kokkuvõtteks võib öelda, et seadusekuulekad kodanikud maksavad hambad ristis aga teised mitte nii seadusekuulekad lasevad ikka vanaviisi edasi.ulmeKulgur wrote:Huvitav, kas see oli osa üldisest tõusust, või täitus mu ennustus, et lõivu enda tõttu väheneva registreerumise tingimustes jääb paberitõukamise eest palgamaksmise raha liiga väheks, ja tuleb lõivu täiendavalt tõsta?
(Kui jah, siis oleks oodata, et registreerumine väheneb sellest omakorda, ja paberi edasi pushimiseks tuleb lõivu uuesti tõsta, ehk positiivne tagasiside lõhub selle mikrosüsteemi. Aga, ma ei tea kas ametkond üritab lõivuga konkreetse valdkonna tegevuskulusid katta, või on lõiv suvaline, selles stiilis välja mõeldud, et vaatasime lakke ja seal oli 4 kärbest, korrutasime kärbeste arvu Tambovi konstandiga, mis täna oli 11, ja igaks juhuks liitsime ühe. )
Lisan veel oma eelnevale postitusele, et ma ei taha propageerida seaduse rikkumisi. Mõistan, et tänu lihtsalt käsitsevate suhteliselt soodsa hinnaga droonide massilisele populaarsusele on probleem teravnenud kogu maailmas ja paratamatult tuleb kehtestada reegleid ja piiranguid. Ikkagi tekib küsimus, et mida tahetakse selle maksuga saavutada. Kas parem ohutus? Kahtlen küll, et see oma eesmärki täidab. Ametnike palgakulu, mis nad taotluse toimingute peale kulutavad? Ma ei usu, et ametnikel nii suur palk on, et loa taotluse läbivaatamine maksaks nii palju. Pealegi maksame me niigi muude maksudega nende palga kinni. Ikka jääb õhku oletus, et see on puhtalt riigiametite ahnus. Järelvalvega ei suuda politsei ka tegeleda. Neil tähtsamaid asju millega tegelemiseks neil juba riigi poolt ressursse pole.
Huvitav koht "prototüüp" regulatsiooni seletavast tekstist (lk7):
Registration of UA operators is envisaged at Member States level. The main requirements are that the registers would provide the required information and be interoperable. A standard should be developed to ensure interoperable databases. Registration will also require new resources and it is envisaged that these resources will come from a proportionate fee to be paid by the people who register as UA operators.
http://www.easa.europa.eu/easa-and-you/ ... rones-rpas
Registration of UA operators is envisaged at Member States level. The main requirements are that the registers would provide the required information and be interoperable. A standard should be developed to ensure interoperable databases. Registration will also require new resources and it is envisaged that these resources will come from a proportionate fee to be paid by the people who register as UA operators.
http://www.easa.europa.eu/easa-and-you/ ... rones-rpas