Phantom 2 üks mootor seiskub.
Phantom 2 üks mootor seiskub.
Tere! Selline lugu siis, et juba õhkutõusmisel või hiljemalt 1,5-2 m kõrgusel jääb üks mootor järsult seisma ja droon kukub alla. Kuidas peaks toimima? Kas hakkan kohe mootorit vahetama või on veel muid võimalusi?
Tahan lennata, aga mitte eriti kõrgelt!
Re: Phantom 2 üks mootor seiskub.
Kui just mootor ei kilise ega kolise, siis kahtlustaksin mina esmalt pigem ESC-i, seejärel "aju", ning alles siis vaataksin mootori üle. Üldjuhul mootor siiski suhteliselt "loll raud" on, et defektid võiksid ka välisel vaatlusel silma paista.
PS. Kuidas mootor seisma jääb? Kaob jõud või kiilub järsult kinni (ESC pidurdus/füüsiline kolks ja kinni). Kas viga on alati korratav? Muideks, ei pea drooni kukutama - seo telliskivi külge kinni ja anna gaasi
PS. Kuidas mootor seisma jääb? Kaob jõud või kiilub järsult kinni (ESC pidurdus/füüsiline kolks ja kinni). Kas viga on alati korratav? Muideks, ei pea drooni kukutama - seo telliskivi külge kinni ja anna gaasi
Olen teinud ka telliskivi (tabureti) katseid. Lasin ühe aku jagu ja paraku propelleritega. Töötas korralikult - tegi kõike, mida teha lasin. Pigem ei ole viga näha igal korral, aga praeguste katsete tulemusena võib öelda, et nii umbes 8-l juhul 10st. Neil 2 juhul ei ole kopterit väga kõrgele lasknud (ca 2m), vaid kohe maandanud.
Kuidas mootor seisma jääb? Tundub, et jääb täiesti järsku seisma vs võtab tuurid maha.
Kuidas mootor seisma jääb? Tundub, et jääb täiesti järsku seisma vs võtab tuurid maha.
Tahan lennata, aga mitte eriti kõrgelt!
Cuprum, aga kuidas ma jõuan arusaamisele, kas ESC või aju? Tundub, et need ESC- d on üsna õrnad - http://forum.dji.com/thread-4170-1-1.html
Tahan lennata, aga mitte eriti kõrgelt!
Jah, Sul on õigus. *TAVALISELT* testitakse ilma propita.Ja kui oleks tegu "tavalise setupi" katsetamisega, siis soovitaksin minagi seda - tunduvalt ohutum, kui proppide eest põiklemineDaniel wrote:Tavaliselt testitakse ilma propellerita
Miks ma aga "telliskiviga katsetamist" soovitasin - Sellise meetodi puhul lisandub ka mootori koormus. Ilma propita mootorile pole eriti soovitav/võimalik lennukoormust rakendada.
PS. Süüdlase kindlaks tegemiseks loomulikult komponendi asendamine/vahetamine, nagu Snoopy juba soovitas.
Ma vaataks ka hoolega üle kahtlase mootori juhtmete jootekohad ja ESCi plaadi enese. Kasvõi luubiga. Halb joode on säärane matt ja kuidagi "purune". Vahest jääb mõne detaili 1 viik üldse ilma tinata jne. Ja loomulikult on asendusmeetotd väga kasulik kuigi siin vist tiba tülikas.
Pole midagi paremat halvast ilmast !
Nii, olgu, tänud! Aga oletagem, et ESC, kas kellelgi on kogemust ESC 2.0 vs ESC 2.1. Loen siin, et neid võib/ei või omavahel kombineerida. Kust on võimalik osta/laenata toimivat ESC-d. Võtaks pigem ühe toimiva ja asendaks eeldatava katkisega (saab ehk vähema vaevaga). Ja veel, mitte, et ma ei oleks valmis kõiki juppe kohe lahti jootma hakkama ja nii, aga ehk on keegi siin Tartu kandis, kellega koos kiire ülevaatus teha, et kus täpsemalt ja mis.
Tahan lennata, aga mitte eriti kõrgelt!
Tegin veel ühe „telliskivi“ katse ja filmisin ka.
Eelnevalt lendas ka tiivik veel korra minema.
Videost on näha täpselt, mis ühe mootoriga toimub.
https://www.dropbox.com/s/3bv6zl1fxugkq ... 7.mp4?dl=0
Eelnevalt lendas ka tiivik veel korra minema.
Videost on näha täpselt, mis ühe mootoriga toimub.
https://www.dropbox.com/s/3bv6zl1fxugkq ... 7.mp4?dl=0
Tahan lennata, aga mitte eriti kõrgelt!
Nii, tehtud! Ei ole väga hull midagi Esialgu tegin pool, aga tegin ise. Vahetasin mootorid. Sellist tulemust enam ei saavutanud nagu eelmise postituse videos, aga sama ESC (nüüd) uue mootoriga pildus järjest tiivikut minema. Kas võin siit järeldada, et ESC tuleb siiski välja vahetada või peaks jätkuvalt ka ESC ümber tõstma?
Tahan lennata, aga mitte eriti kõrgelt!
Oot, selgita palun lähemalt, mida tähendab "tiivikut minema pilduma" - et lendab prop oma teed ja droon oma vää?Ernie wrote: pildus järjest tiivikut minema.
Kui Sul häire koos mootoriga minema ei jalutanud, siis tõenäoliselt pole mootor süüdi. Kui Sul häire koos ESC-iga paigale ei jäänud, siis tõenäoliselt pole ESC süüdi. Kisub kuidagi jamaks see loogika meil? Aga tegelikult julgen oletada, et sellisel juhul võib teema olla ESC ja mootori kombinatsioon, võibolla isegi niimoodi, et ESC on suutnud mootori kuidagi "ära narritada". Videost mulle *tundub*, nagu üritataks mootorile miskil hetkel anda väga vales asendis/valel hetkel voolu. Võib olla tingitud kas sellest, et ESC-i loogika arvab mootori tüübist midagi valesti (manuali teema timings) või siis teemaks see, et ESC-i jõulülitus vahetevahel jupsib. Hmm, äkki ESC-il külmakas või mikropragu, mis alles lennus(koormusega) avaldub.
Mootori osa kogu selles jamas võib seisneda aga selles, et selliste "narrimiste" (vales asendis vale jõuimpulss) on mootoril kas magneti loksuma või mõne mähisekeeru/isolatsiooni/ühenduse lahti peksnud. Lühiskeerd või ajutine katkestus võiks teoreetiliselt ka ESC-i lollitada.
Tänud, Cuprum, on segane lugu tõesti. Mis puutub tiiviku äralendamisse, siis vaatan korra üle, kas said ikka juhtmed õigesti, aga muidu oli nii, et nagu pöördeid tõstsin, lendas probleemse käpa prop minema (ilma droonita). Ja see juhtus korduvalt. Droon oli samal ajal tabureti küljes kinni.
Tahan lennata, aga mitte eriti kõrgelt!
Jah, kõik Sinu poolt toodud väited õiged. Minu täpsustav küsimus oli aga "hulluks läinud" süsteemi tõttu. Täiesti võimalik ka varjant, et täiskiirusel vedav õiges suunas mootor kiilub järsult kinni, ning tulemuseks prop omaenese isiklikust inertsist end lahti kruvib ja oma iseseisvat teekonda alustab. Kusjuures see ei tarvitse esimese kiilumisega juhtuda, vaid eelmised "värinad" loksutavad propi lahti, kuni siis ükskord...snoopy wrote: Või pane lukkmutrid.
Et asi veel segasem oleks, siis vaatasin juhtmed üle ja snoopy tähelepanek oli täiesti asjakohane. Olin vahetanud kõrvuti seisvad mootorid ära. Vahetasin nüüd "vigase käpa" mootori diagonaalis asuva mootoriga ja tulemus järgmine. Pidin tabureti külge seotud drooniga üksjagu vaeva nägema, aga 5 korral viiest sain "vigaselt käpalt" ümber tõstetud mootorilt tiiviku lendu (ilma droonita). Seega kolis viga koos mootoriga edasi uuele käpale. Kas võib siit järeldada, et tuleb uut mootorit otsima asuda? Huvitav, et sellist vaatepilti nagu videol, ei ole enam ette tulnud.
Tahan lennata, aga mitte eriti kõrgelt!
Jäi ikka segaseks, mille suhtes diagonaalis? Algse asukoha või juba korra ringi tõstetud asukoha suhtes? Kahtlane mootor peaks sattuma oma *algse* asukoha suhtes diagonaalis teisele poole, et keermed õiget pidi jääks ja propp minema ei lendaks.Ernie wrote:Olin vahetanud kõrvuti seisvad mootorid ära. Vahetasin nüüd "vigase käpa" mootori diagonaalis asuva mootoriga
PS. Ma ei tea mismoodi sel fantoomil need propid peal peavad püsima, aga ära lendamine ei ole normaalne ei terve ega katkise mootori korral.
Niipalju kui mina googeldanud olen, siis ei tohiks olla probleem kasutada üheagselt 2.0 ja 2.1 versioone. Lihtsalt peale vahetust tuleb teha täis imu kalibreerimine.
Mulle siiski tundub see esc vea moodi. Mootor saab vahepeal vale impulsi või käib sootuks valepidi ringi kui ikka propp ära lendab.
Endal mul vedeleb üks uus esc v2.1, uus pakendis. Annaks ära 15kohaliku eest + post. Läks omal kunagi üks läbi, tellisin siis juba ühe varuks ka, aga vaja ei läinudki kunagi.
Mulle siiski tundub see esc vea moodi. Mootor saab vahepeal vale impulsi või käib sootuks valepidi ringi kui ikka propp ära lendab.
Endal mul vedeleb üks uus esc v2.1, uus pakendis. Annaks ära 15kohaliku eest + post. Läks omal kunagi üks läbi, tellisin siis juba ühe varuks ka, aga vaja ei läinudki kunagi.
Teen väikese vahekokkuvõtte. Mitte, et see asja selgitaks, aga siiski.
1. Videost nähtu paistab üsnagi ESC veana, on mul õigus?
2. Vahetasin „vigase“ käpa mootori (diagonaalis) oleva terve käpa mootoriga. Tulemuseks sain 5-st viis korda, et prop lendas minema. Tõsi, võtmega ei pingutanud, aga näpuga keerasin üsna tugevalt kinni.
3. RaulSe pakub 2.1 ESC, kas on vastuväiteid, et v 2.0 ja 2.1 võiksid üksteisega mitte läbi saada?
Kas praeguses seisus on mõtteid, kuidas edasi toimetada?
1. Videost nähtu paistab üsnagi ESC veana, on mul õigus?
2. Vahetasin „vigase“ käpa mootori (diagonaalis) oleva terve käpa mootoriga. Tulemuseks sain 5-st viis korda, et prop lendas minema. Tõsi, võtmega ei pingutanud, aga näpuga keerasin üsna tugevalt kinni.
3. RaulSe pakub 2.1 ESC, kas on vastuväiteid, et v 2.0 ja 2.1 võiksid üksteisega mitte läbi saada?
Kas praeguses seisus on mõtteid, kuidas edasi toimetada?
Tahan lennata, aga mitte eriti kõrgelt!
......kuule scooby dooby doo,ära aja inimest segadusse oma nipiküsimustega,näed ju et ta merehädas........ Prpoid ei lenda minema isegi siis kui nad ei ole üldse kinni keeratud sest mootorite tööle hakates keerab mootor nad ise kinni ja kõvasti kinnikeeramisega selline jama et keerad keermed üle mis proppide sees,need keermed ju plastikus.