Tere,
Natuke läks asjade planeerimine valesse järjekorda ning on tulemas 2205 mootorid, 5040x3 propid ja 20A escid. Mis valesse järjekorda läks on 4s aku ja escide omavaheline arvestus. Ehk teoreetiline kuiv matemaatika ja google/youtube annavad 4s puhul 2205 mootorite koormuseks 5040x3 puhul full thrust puhul erinevatel andmetel 17-26A...
asi tuli pirnina peakohale hetkel kui muu kama juba minupoole teel ning läks akude tellimiseks.
Seega küsimused kogenumatele:
- kas loobuda 4s plaanist ja minna 3s peale?
- või pole see mure väga suur kuna hoverdamine on 1,6A kandis ning tavaline tiirutamine ei vii püsivalt voolutarvet lakke?
- või jääda 4s mõttele kindlaks ja teha lisa investeering ja esc'id välja vahetada?
edit:
silma jäid erinevad tabelid.. LINK1 ja LINK2
kui ma õieti välja loen siis GF5040x3 (gemfan 5040x3, propid mis tellisin) peaks olema 4s'iga 18,9A.
muretsema panebki aga see, et HQ5040 x3 propiga on vool seal peaaegu 24A ning alles 3s puhul kukub 17A peale. analoogsed propid kui voolutarve on üle 20% erinev.
2205 mootori propi ja esc kooslus
2205 mootori propi ja esc kooslus
I'm immune 2 ur facts & logic...
was fun - https://www.youtube.com/watch?v=UE3Yuh9p2pU
was fun - https://www.youtube.com/watch?v=UE3Yuh9p2pU
Tabelite järgi oletan, et tellisid siis 2300kv mootorid. 3S akud või uued regud ei oska isiklikult midagi öelda. Oleneb, mis lennutamise stiil meeldib, 4S oleks tõenäoliselt lõbusam.
Kui harjavaba mootori regu tööpõhimõtet õigesti mäletan, siis saavad regu transistorid alati antud koosluse max koormust. Väiksema gaasiga on impulsid harvemad. Lühiajaline ülekoormus võib toimida mähiste puhul, aga pooljuhid sellist asja tõenäoliselt kaua ei kannata. Ampermeeter peaks näitama keskmist koormust, seega lühiajalisi impulsse isegi "peak" funktsiooniga sealt ei näe. Võibolla panin mööda, aga tasub igaks juhuks lisainfot otsida, kui selline asi plaanis.jtz wrote: - või pole see mure väga suur kuna hoverdamine on 1,6A kandis ning tavaline tiirutamine ei vii püsivalt voolutarvet lakke?
hetkel läheb loosi 3s ja 4s plaani matan praeguseks maha kuna uued esc'id on liigne lisakulu (2esci on juba 1 aku hind, vahetus oleks vaja teha mitmel seadmel).
segadust külvasid seinast seina testid antud mootori ja propiga - nimelt üks inimene on 2 kuuse vahega teinud kaks testi samade komponentidega (küll erinevate mõõtevahenditega) ning tulemused olid 18,9A ja teisel juhul 24,3A...
ulme.
ehk õpetuseks teistele ärge kiirustage ja tehke korralikult kodutööd ära
segadust külvasid seinast seina testid antud mootori ja propiga - nimelt üks inimene on 2 kuuse vahega teinud kaks testi samade komponentidega (küll erinevate mõõtevahenditega) ning tulemused olid 18,9A ja teisel juhul 24,3A...
ulme.
ehk õpetuseks teistele ärge kiirustage ja tehke korralikult kodutööd ära
I'm immune 2 ur facts & logic...
was fun - https://www.youtube.com/watch?v=UE3Yuh9p2pU
was fun - https://www.youtube.com/watch?v=UE3Yuh9p2pU
Miks ei saa lihtsalt minna 4s-ga edasi ja gaasi piirata näiteks nii palju, et tõmme oleks võrdne 3s-ga. Sellisel juhul peaks ju amprid ikka tunduvalt madalamad olema.
Kuna küsimiseks läks juba, siis miks keskmisega ei arvesta?
Täpselt ei tea kaua neil masinatel akud kestavad, aga kui võtta 4 min ja 1300mAh aku siis keskmine vool on 19.5A 4 esc peale.
Ehk kui ajutine koormus on tiba üle siis hiljem aega väiksema vooluga jahtuda.
Kuna küsimiseks läks juba, siis miks keskmisega ei arvesta?
Täpselt ei tea kaua neil masinatel akud kestavad, aga kui võtta 4 min ja 1300mAh aku siis keskmine vool on 19.5A 4 esc peale.
Ehk kui ajutine koormus on tiba üle siis hiljem aega väiksema vooluga jahtuda.
Sest regu peaks ikkagi max voolu taluma, isegi oleks loogilisem, et regu transistoreid läbiva vooluimpulsi max väärtus on suurem madalama gaasiga, kui täisgaasiga. On inimesi, kes ütlevad, et nemad kasutavad gaasi piiramist ja midagi pole juhtunud. Äkki mootori induktsioon vähendab ülekoormuse efekti vms, ei tea. Igaühe enda otsustada, isiklikult üritan sellist asja alati vältida.Juhani wrote:Miks ei saa lihtsalt minna 4s-ga edasi ja gaasi piirata näiteks nii palju, et tõmme oleks võrdne 3s-ga. Sellisel juhul peaks ju amprid ikka tunduvalt madalamad olema.
Siin üks inglise keelne teema ka: https://www.rcgroups.com/forums/showthr ... -Guy-Right
Ma seda päris läbi ei lugenud, võibolla lükatakse see teooria ümber.
4S ikka, 3S jäävad mõne nädala või kuu pärast vedelema.jtz wrote:jääda 4s mõttele kindlaks
Ja ära üle mõtle nende tabelitega. Seda mida saadakse stendis ja seisvas õhus hetkeliselt, ei saavuta lennus kunagi keskmisena (ja just keskmine loeb, mitte mingid impulsid). Kui just mingeid täiesti tundmatuid hiina regusid ei ostnud $1/tk, siis on fet-id seal ka paraja varuga. Ei maksa neid ainult liiga teibi sisse mähkida, jahutust on siiski vaja.
See loogika jäi nüüd pisut arusaamatuks.tikka wrote:isegi oleks loogilisem, et regu transistoreid läbiva vooluimpulsi max väärtus on suurem madalama gaasiga, kui täisgaasiga.
PWM modulatsiooni korral (mida neis regudes võimuse piiramiseks kasutatakse) on pinge kogu aeg sama (kui igasugu kaablites tekkivaid lange jms ei arvesta), lihtsalt lülituse aeg varieerub. Kuna tegemist on induktiivse koormusega, siis pinge rakendudes vool ei saavuta oma maksimumväärtust kohe, vaid mõnevõrra hiljem. Mida lühemad on pingeimpulsid, seda väiksemaks jäävad vooluimpulsid. Aga see ei ole tegelikult oluline, vaid määrav on ikkagi keskmine (RMS), seda nii mootori kui regu transistoride jaoks. Viimaseid tapab nimelt see, kui läbiva voolu ja transistori sisetakistuse tõttu eralduv soojus ei jõua enam ära hajuda.