5-elemendiga parda aku ja digiservod
5-elemendiga parda aku ja digiservod
Ootaks kogemusi ja teadmisi sel teemal. Nimelt on enamasti keelatud või siis mitte-soovitatud kasutada digiservode puhul 5-elemendiga akupakki, sest kui akud täis, on kogu kupatuse pinge kõvasti üle 6V. Servode tööiga pidavat kõvasti vähenema ja on võimalik ka servo elektroonika läbi kärssamine.
Kas kellelgi on kogemusi? Äkki on see lihtsalt selline "rusikareegel" soovitus ja näiteks teatud digiservode puhul ei kehti?
Kas kellelgi on kogemusi? Äkki on see lihtsalt selline "rusikareegel" soovitus ja näiteks teatud digiservode puhul ei kehti?
Lauri Laidna - www.pistik.com
No see on läbi käidud tee. Kasutusjuhendid kas:
a.) otseselt ei lubata 5-elemndiga NiCd/NiMH kasutamist
b.) keelatakse 5-elemendiga NiCd/NiMH kasutamine
c.) futaba näiteks tihtipeale digiservode puhul kaudselt keelab ja ütleb, et "võib güro läbi kärsatada"
Tahaks kuulda isiklikke kogemusi või siis näiteks välismaa foorumite arutelu sel teemal, ise ei leidnud
a.) otseselt ei lubata 5-elemndiga NiCd/NiMH kasutamist
b.) keelatakse 5-elemendiga NiCd/NiMH kasutamine
c.) futaba näiteks tihtipeale digiservode puhul kaudselt keelab ja ütleb, et "võib güro läbi kärsatada"
Tahaks kuulda isiklikke kogemusi või siis näiteks välismaa foorumite arutelu sel teemal, ise ei leidnud
Lauri Laidna - www.pistik.com
Loogiliselt võttes on sul õigus, aga arvestada tuleb ka beci kadudega, näiteks
5voldi becide sisend pinge algab üldjuhul 5.5 voldist, niiet kui akupakk langeb juba 6 voldini, siis väljund pinge on 99% kindlalt juba alla selle. Et seda beci ideed kasutada tuleb panna kas alates 6 purgi Nixx pakk või siis 2s lipo.
5voldi becide sisend pinge algab üldjuhul 5.5 voldist, niiet kui akupakk langeb juba 6 voldini, siis väljund pinge on 99% kindlalt juba alla selle. Et seda beci ideed kasutada tuleb panna kas alates 6 purgi Nixx pakk või siis 2s lipo.
Kasutan suurtes plaanerites 5 purgist konfiguratsiooni koos digiservodega.
Seda selleks, et tösta servode kiirust ja hoidejöudu.
Möötsin ossiga ka pinge käitumist. Kui HS5125 servod alustavad keeramist vöi seda täie jöuga teevad, siis tarbivad nad ca 3A voolu. Pikemate juhtmete korral annab see märkimisväärse pingelangu ja servole jääb täis akude koral ca 6.1...6.2V koormuse all. Kui aga 6 sevot korraga liikumist alustavad, siis pingelang veelgi suurem.
Selle vastu olen tiivaservode kollektiivpistikuni pannud jämedamad lisajuhtmed.
Senini on süsteem juba aastaid end öigustanud.
Servosid olen läbi pöletanud ka, kuid ainult mehhaanilise takistuse töttu.
Pikemaajalist ülekoormust ei kannata nad küll.
Seda selleks, et tösta servode kiirust ja hoidejöudu.
Möötsin ossiga ka pinge käitumist. Kui HS5125 servod alustavad keeramist vöi seda täie jöuga teevad, siis tarbivad nad ca 3A voolu. Pikemate juhtmete korral annab see märkimisväärse pingelangu ja servole jääb täis akude koral ca 6.1...6.2V koormuse all. Kui aga 6 sevot korraga liikumist alustavad, siis pingelang veelgi suurem.
Selle vastu olen tiivaservode kollektiivpistikuni pannud jämedamad lisajuhtmed.
Senini on süsteem juba aastaid end öigustanud.
Servosid olen läbi pöletanud ka, kuid ainult mehhaanilise takistuse töttu.
Pikemaajalist ülekoormust ei kannata nad küll.
Kindlasti on servosid, mida ei tohi 5-se pakiga kasutada. Aga kindlasti on servosid, mida tohib 5-se pakiga kasutada. See on kirjas servo spetsis. Näiteks Hiteci FAQ (http://www.hitecrcd.com/pages/support/59) ütleb nii:
Q. What is my Hitec Servos input voltage range?
A. All Hitec servos can be operated within a 4.8 - 6V (4 or 5 cells) range. Only the HS-50 operates exclusively at 4.8 volts (4 cells). Be aware that "coreless" and digital servos often perform poorly when alkaline batteries are used.
Arne
Q. What is my Hitec Servos input voltage range?
A. All Hitec servos can be operated within a 4.8 - 6V (4 or 5 cells) range. Only the HS-50 operates exclusively at 4.8 volts (4 cells). Be aware that "coreless" and digital servos often perform poorly when alkaline batteries are used.
Arne
Futaba kõik kopteriservod on spetsifitseeritud IMHO 4,6V only. Reaalselt kannatavad servod 5,6V ilusasti välja, aga mis ei kannata - justnimelt güro.
Seepärast siis dual-volatage regulaatorid [5,2 ja 5,6V gyro/sabaservo Fromecolt, Scott Graylt vms.] või kõige uuem trend - sabakanalisse, enne gürot, spetsiaalne pingealaldi...
Viimaseid toodab mh. ka CSM, kui mälu ei peta. Lisaks mitmed teised.
I.
Seepärast siis dual-volatage regulaatorid [5,2 ja 5,6V gyro/sabaservo Fromecolt, Scott Graylt vms.] või kõige uuem trend - sabakanalisse, enne gürot, spetsiaalne pingealaldi...
Viimaseid toodab mh. ka CSM, kui mälu ei peta. Lisaks mitmed teised.
I.
Aga milleks 5 elementi?Arvan,et efekt ei ole teab mis suur.Ise olen jäänud 4-se paki juurde-isegi suurel bensumootoriga mudelil.Testimine näitas,et suure mudeli puhul kulutab päev lendu u pool akude mahtuvusest (elemendid on mingisugused 2300mah),servod 4,5 kg tõmbejõuga (5 tk + 1 standardservo).Samas standasrdservodega lennuki puhul oli päevase lennu puhul tühjenemine lausa tühine-kujutan ette,et võiks nädal aega iga päev lendamas käia (muidugi ohutuse mõttes pole soovitav!).Seega arvan,et 4 elementi on täiesti paras.
Nagu Arne´gi mainis on 5 purgil eelist vaid siis, kui sevodest maksimumi kiiruse ja hoidejöu jaoks vaja kätte saada.
Mu suurel plaaneril on 2000mAh akud peale tunnist aktiivset lendu, näiteks mäeveerul, juba pooltühjad.
4 purki on igal juhul kindlam lahend, kui 5 purki koos lisaaelektroonikaga.
Iga lisatud "jubin" vähendab süsteemi töökindlust.
Mu suurel plaaneril on 2000mAh akud peale tunnist aktiivset lendu, näiteks mäeveerul, juba pooltühjad.
4 purki on igal juhul kindlam lahend, kui 5 purki koos lisaaelektroonikaga.
Iga lisatud "jubin" vähendab süsteemi töökindlust.