Hei, hei!
Soovite ilmtingimata eitavat vastust, ärakeelamist.
Soovitan soojalt oma ülekeevat entusiasmi kusagil mujal rakendada.
Organiseerumine, klubindus ja ohutus
Ohutustehnika reegel oma olemuselt keelab teatud asjad ära ja kohustab teisteks.
Küsimus on minu meelest pigem selles, MIDA ära keelatakse ja MILLEKS kohustatakse. Inimeste pea kohal lendamine tuleb ära keelata, sest see on eluohtlik. Samas, raadio leviulatuse test on asi, mida oma olen näinud oma pika elu jooksul täpselt NULL korda teostatud olevana. Jah, olen ise mõned korrad teinud [peale raadiosaatja osalemist krässis, saatjal uue antenni kasutusele võtmise eel jms.], aga vabandage väga, MITTE KEEGI, ei Maailma Meistrivõistlustel ega ka kohalikel lennutuskogunemistel ju tegelikult ei tee.. Tehakse ikka vaid vastavalt vajadusele, ja vajadus tuleneb tundmatust/uuest konfiguratsioonist/olukorrast.
Seega, kui kirjutada jnuubidele reegel siis alustuseks võiks reegel olla selline, mida reaalselt alal tegutsevad ise rakendavad. Kahtlemata on elu dünaamiline ja uusi reegleid tuleb kasutusele vòtta ning adapteeruda - aga mnjah, see võiks olla asi, millel on sees oluline mõte.
Inimeste kohal lendamise keelamisel on sees oluline mõte, sest enamus arenenud maailmast sellist ohtlikku lendamist ei aktsepteeri ja meil on reaalselt probleem, kus mõned (eelkõige vanemad olijad) seda ei jälgi. Kuna reegel pole pastakast imetud, vaid tugined parimatele praktikatele ja vÕimaldab minimeerida Õnnetusjuhtumeid, siis olen sellise reegli KÄSKIVAS kõneviisis esitamise poolt. [kui oleks raha, võiks muidugi teha ka promoklipi ja reklaammaterjalid sõmumi massidesse viimiseks;) Raha aga pole...]
Küll aga ei meeldi mulle propareerida asju, mida ei ole võimalik täita, mille täitmine on mõttetu või mida tegelikult keegi ei täida, kuna tegemist on pastakast imetud reegliga.
Ehk siis kokkuvõtteks: oleks tore, kui pragmaatiline ellusuhtumine võidaks ja meie ohutusreeglid oleksid reaalselt täidetavad, autoriteetsed ja reaalselt aitaksid õnnetusi ära hoida.
PS. See jutt siin ei käi mõistagi mitte niiväga Mareki juhtnööride, kui eelkõige just 1. jaanuarist kehtiva hakkavate ohutusreeglite kohta...
PS2. Aga kui keegi kisa ei tòsta, ise paremat sõnastust ei paku jms., siis tuleb leppida sellega, mis on jõutud kirja panna. Sest pole justkui kellegi asi... Kuni kindlustus kunagi tulevikus leiab ettekäände kindlustuskahju mitte tasuda, kuna "raadio levisageduse testi sooritamise fakt ei leidnud tõestust tunnistajate puudumisel".
I.
Küsimus on minu meelest pigem selles, MIDA ära keelatakse ja MILLEKS kohustatakse. Inimeste pea kohal lendamine tuleb ära keelata, sest see on eluohtlik. Samas, raadio leviulatuse test on asi, mida oma olen näinud oma pika elu jooksul täpselt NULL korda teostatud olevana. Jah, olen ise mõned korrad teinud [peale raadiosaatja osalemist krässis, saatjal uue antenni kasutusele võtmise eel jms.], aga vabandage väga, MITTE KEEGI, ei Maailma Meistrivõistlustel ega ka kohalikel lennutuskogunemistel ju tegelikult ei tee.. Tehakse ikka vaid vastavalt vajadusele, ja vajadus tuleneb tundmatust/uuest konfiguratsioonist/olukorrast.
Seega, kui kirjutada jnuubidele reegel siis alustuseks võiks reegel olla selline, mida reaalselt alal tegutsevad ise rakendavad. Kahtlemata on elu dünaamiline ja uusi reegleid tuleb kasutusele vòtta ning adapteeruda - aga mnjah, see võiks olla asi, millel on sees oluline mõte.
Inimeste kohal lendamise keelamisel on sees oluline mõte, sest enamus arenenud maailmast sellist ohtlikku lendamist ei aktsepteeri ja meil on reaalselt probleem, kus mõned (eelkõige vanemad olijad) seda ei jälgi. Kuna reegel pole pastakast imetud, vaid tugined parimatele praktikatele ja vÕimaldab minimeerida Õnnetusjuhtumeid, siis olen sellise reegli KÄSKIVAS kõneviisis esitamise poolt. [kui oleks raha, võiks muidugi teha ka promoklipi ja reklaammaterjalid sõmumi massidesse viimiseks;) Raha aga pole...]
Küll aga ei meeldi mulle propareerida asju, mida ei ole võimalik täita, mille täitmine on mõttetu või mida tegelikult keegi ei täida, kuna tegemist on pastakast imetud reegliga.
Ehk siis kokkuvõtteks: oleks tore, kui pragmaatiline ellusuhtumine võidaks ja meie ohutusreeglid oleksid reaalselt täidetavad, autoriteetsed ja reaalselt aitaksid õnnetusi ära hoida.
PS. See jutt siin ei käi mõistagi mitte niiväga Mareki juhtnööride, kui eelkõige just 1. jaanuarist kehtiva hakkavate ohutusreeglite kohta...
PS2. Aga kui keegi kisa ei tòsta, ise paremat sõnastust ei paku jms., siis tuleb leppida sellega, mis on jõutud kirja panna. Sest pole justkui kellegi asi... Kuni kindlustus kunagi tulevikus leiab ettekäände kindlustuskahju mitte tasuda, kuna "raadio levisageduse testi sooritamise fakt ei leidnud tõestust tunnistajate puudumisel".
I.
Kas need mõlemad kommentaarid käisid selle www.mudellend.ee lehel oleva dokumendi (http://www.mudellend.ee/files/mudellenn ... oodeks.doc) kohta?ints wrote: PS. See jutt siin ei käi mõistagi mitte niiväga Mareki juhtnööride, kui eelkõige just 1. jaanuarist kehtiva hakkavate ohutusreeglite kohta...
PS2. Aga kui keegi kisa ei tòsta, ise paremat sõnastust ei paku jms., siis tuleb leppida sellega, mis on jõutud kirja panna. Sest pole justkui kellegi asi... Kuni kindlustus kunagi tulevikus leiab ettekäände kindlustuskahju mitte tasuda, kuna "raadio levisageduse testi sooritamise fakt ei leidnud tõestust tunnistajate puudumisel".
IMHO on see Tartu seminari eelne versioon. Seal sai tehtud palju ettepanekuid sellesse. Kas Priit uuendatud versiooni ka tekitas, ei mäleta. Mina ei ole selle 01.01.08 kehtimahakkamises sugugi kindel.
Ma soovitaks järgmisel talvel ka mitteplaneristidel Tartu seminarile tulla. Eelmine kord kulus üle poole ajast ohutusele ja ürituste korraldamisele.
Oleks vähem jupitamist.
Arne
Jah. Ma olen seda ise ka väheke silunud [kusagil oli juttu ka], aga noh, asi vajaks ikka korralikku läbivaatust. Muide, AMA lehelt viimaseid reegleid sirvides sain aru, kuidas mõned asjad on sinna tekkinud... Igal juhul on talvest alates see versioon mõnevõrra uuenenud...
Mis puutub Tartut, siis üritus kipub olema alati kas minu sünnipäeval või sellele väga lähedasel ajal... Kui leiaks sobivama aja, tuleks meeleldi..
I.
Mis puutub Tartut, siis üritus kipub olema alati kas minu sünnipäeval või sellele väga lähedasel ajal... Kui leiaks sobivama aja, tuleks meeleldi..
I.
kõike ei pea ju tingimata ise tegema, võib viidata ka olemasolevatele materjalideleints wrote:Inimeste kohal lendamise keelamisel on sees oluline mõte, sest enamus arenenud maailmast sellist ohtlikku lendamist ei aktsepteeri ja meil on reaalselt probleem, kus mõned (eelkõige vanemad olijad) seda ei jälgi. Kuna reegel pole pastakast imetud, vaid tugined parimatele praktikatele ja vÕimaldab minimeerida Õnnetusjuhtumeid, siis olen sellise reegli KÄSKIVAS kõneviisis esitamise poolt. [kui oleks raha, võiks muidugi teha ka promoklipi ja reklaammaterjalid sõmumi massidesse viimiseks;) Raha aga pole...]
http://www.youtube.com/watch?v=TodweTnN7bE
http://www.youtube.com/watch?v=N28riwi9T70
http://www.youtube.com/watch?v=fmm-f-76MnI
http://www.youtube.com/watch?v=It1p_hZSMaU
http://www.youtube.com/watch?v=_XEGfXxOmQA
Õnneks olid need Sinu videod õnnelikest õnnetustest. Ehk, mitte päris seda ei pidanud ma silmas. Aga idee on hea, miks mitte, äkki on seegi abiks. ÕNNEKS ei ole nende materjalide autoriõigust, seega on nende taoline kasutamine samas suht piiratud...
Olgu siis alltoodud mõned kopteriteemalised lingid, lennukite kohta [millega on kahjuks õnnetusi väidetavalt rohkem ja raskemate tagajärgedega] leitakse ehk isegi.
Alljärgnevat paluks nõrganärvilistel või täis kõhuga kaaskodanikel MITTE vaadata:
Vigastused:
http://www.runryder.com/helicopter/t236 ... 1187897829
http://www.runryder.com/helicopter/t323 ... 1187898080
http://www.runryder.com/helicopter/t297 ... 1187898202
[otsisin pilti yhest katkisest käest, aga enam ei taha jätkata...]
Ülitõsiseid [surmaga lõppenud] õnnetusi on teada kaks:
Kopteriõpetaja pööras õpilasele ilmselt selja:
http://runryder.com/helicopter/gallery/ ... copter.jpg
Aasta alguses juhtus segasevõitu intsident ka Jaapanis: http://www.runryder.com/helicopter/t316 ... 1187899761
Lipodest ka yks näidispilt, neid leiaks veelgi:
http://www.runryder.com/rrpw.htm?d=/hel ... =1&a=0&s=0
Kellel huvi, võib ise jätkata...
Kommentaariks tuleks mainida, et kopteri poolel on seega rohkem peidetud riske soetud just SEADISTAMISE poolega. Uued harrastajad ei oska veel piisavalt karta ja teevad ilmselgeid lolluseid - näiteks chicken dance tegevat kopterit jalgupidi peatama minna võib tulla pähe ainult väga spetsiifilise peaaju ehituse või totaalse kogenematuse korral... Sama hästi võiks ohutusreeglitesse kirjutada, et lennukipropellerit ei tasu üritada peatada väljaulatuvate kehaosade propellerile ette toppimise abil... Oma lisa on asjale andnud pisikesed elektrikad - nendega õpitakse suht kartmatuks ja suurema kopteri korral unustatakse lisandunud jõud...
Samas, turvateadlikus üldiselt on päris kõvasti paranenud - vanasti myydi ja kasutati gurude poolt lausa sellist lauda, mille külge kopter kruvida ja talle laua alt lähemale roomates seadistada. Mh. propageeriti turvavahendina kiivreid selliseks tegevuseks [iseenesest muidugi parem kui ilma kiivrita]. Tänapäeval enamus õnneks sellistele geniaalsetele ideedele enam ei tule...
I.
Olgu siis alltoodud mõned kopteriteemalised lingid, lennukite kohta [millega on kahjuks õnnetusi väidetavalt rohkem ja raskemate tagajärgedega] leitakse ehk isegi.
Alljärgnevat paluks nõrganärvilistel või täis kõhuga kaaskodanikel MITTE vaadata:
Vigastused:
http://www.runryder.com/helicopter/t236 ... 1187897829
http://www.runryder.com/helicopter/t323 ... 1187898080
http://www.runryder.com/helicopter/t297 ... 1187898202
[otsisin pilti yhest katkisest käest, aga enam ei taha jätkata...]
Ülitõsiseid [surmaga lõppenud] õnnetusi on teada kaks:
Kopteriõpetaja pööras õpilasele ilmselt selja:
http://runryder.com/helicopter/gallery/ ... copter.jpg
Aasta alguses juhtus segasevõitu intsident ka Jaapanis: http://www.runryder.com/helicopter/t316 ... 1187899761
Lipodest ka yks näidispilt, neid leiaks veelgi:
http://www.runryder.com/rrpw.htm?d=/hel ... =1&a=0&s=0
Kellel huvi, võib ise jätkata...
Kommentaariks tuleks mainida, et kopteri poolel on seega rohkem peidetud riske soetud just SEADISTAMISE poolega. Uued harrastajad ei oska veel piisavalt karta ja teevad ilmselgeid lolluseid - näiteks chicken dance tegevat kopterit jalgupidi peatama minna võib tulla pähe ainult väga spetsiifilise peaaju ehituse või totaalse kogenematuse korral... Sama hästi võiks ohutusreeglitesse kirjutada, et lennukipropellerit ei tasu üritada peatada väljaulatuvate kehaosade propellerile ette toppimise abil... Oma lisa on asjale andnud pisikesed elektrikad - nendega õpitakse suht kartmatuks ja suurema kopteri korral unustatakse lisandunud jõud...
Samas, turvateadlikus üldiselt on päris kõvasti paranenud - vanasti myydi ja kasutati gurude poolt lausa sellist lauda, mille külge kopter kruvida ja talle laua alt lähemale roomates seadistada. Mh. propageeriti turvavahendina kiivreid selliseks tegevuseks [iseenesest muidugi parem kui ilma kiivrita]. Tänapäeval enamus õnneks sellistele geniaalsetele ideedele enam ei tule...
I.
Hei!
Teatmikud algajatele on nüüd poodides saadaval - vähemalt mina olen need edasijagajatele toimetanud (Kullosse isiklikult paberil, Pistiku Laurile ja Hobikasse läbi e-maili). Kui keegi veel edasimüüjaid teab siis kontaktid on teretulnud!
Tuli see asi välja nagu tuli, kasu sellest kindlasti meile kõigile on. Asi pole kindlasti täiuslik, kuid vähemalt midagi on tehtud ja aruteludest lõpuks ka miskit sündinud, mis käega katsutav ja silmaga loetav.
Tänud kõigile arutlejatele!
Marek
Teatmikud algajatele on nüüd poodides saadaval - vähemalt mina olen need edasijagajatele toimetanud (Kullosse isiklikult paberil, Pistiku Laurile ja Hobikasse läbi e-maili). Kui keegi veel edasimüüjaid teab siis kontaktid on teretulnud!
Tuli see asi välja nagu tuli, kasu sellest kindlasti meile kõigile on. Asi pole kindlasti täiuslik, kuid vähemalt midagi on tehtud ja aruteludest lõpuks ka miskit sündinud, mis käega katsutav ja silmaga loetav.
Tänud kõigile arutlejatele!
Marek