Tehnikamaailm september 2007

Arutelu helikopteritest ja teistest "liikuva tiivaga" mudelitest

Moderator: Kristjan

Post Reply
Kristjan
Posts: 577
Joined: Thu Aug 24, 2006 17:45
Location: Tallinn
Contact:

Tehnikamaailm september 2007

Post by Kristjan »

Lugege, artikkel mudelkopteritest.
Muidugi mõne asjaga on ikka kõvasti puusse pandud aga mis seal ikka.

K.
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

Artikkel oli suht normaalne,kahjuks ajakiri ei suuda kuidagi näidata selle ala vaatemängulisust.
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Lugesin ka artiklit, õppisin isegi uut, kuid artikli pealtkirjaga ma kyll nõus poleks väga üheselt :D "Lennumudelite kuningad" :shock:
ints
Posts: 621
Joined: Mon Oct 02, 2006 10:49
Contact:

Post by ints »

Noh, kahtlemata gigant scale 8 turbiinmootoriline pommituslennuk on kuninglikum kui Picooz, aga arvan, et autor on lihtsalt sellega proovinud väljendada asjaolu, et helikopter on võrreldes lennuki jt. seni välja mõeldud lennumasinatega kõige keerukam ja "ebaloomulikum" viis õhus püsida... Laias laastus.

Mina väga palju otsest puud ei avastanud v.a. "pitch"-i definitsiooni sattumine valesse kohta ja mõned eee... nii ära editeeritud kohad, et ilmselt esialgne mõte väheke deformeerus. Näiteks see, et pistik on mitte suurim pood, vaid suurim internetipood. Kahtlemata tekistas teatud võõrastust näiteks avastada, et a la 'gaasipedaali alla vajutamine suurendab auto võimsust' tüüpi seletust. (Võimsus on füüsikaline suurus, mis näitab, kui palju tööd mingi jõud ajaühiku jooksul teeb, ehk töö tegemise kiirust. Võimsus = jõud x kiirus. Ok, idealiseeirud sisepõlemismootoril on vist mingi selline asi nagu "power curve", mis esialgu pöörete tõustes tõuseb, mingist hetkest aga langeb... Seega, mingis lähenduses võib ju ka nii seletada, ja ilmselt inimene tänavalt saab sellest seletusest PAREMINI aru kui füüsikaõpetaja keerukast ja segasest targutusest... Täpsemalt aga huvilistele ntx. http://vettenet.org/torquehp.html )

Ühesõnaga, super artikkel inimesele tänavalt lugemiseks, eriti loetavuse seiskohalt. Ainuke tõsine möödalask, et kopteri pilt oleks võinud selle mõttetu auto asemel olla ikka esikaanel ;)

Aga igal juhul äitäh Glen Pilvrele tehtud promo eest ja loodetavasti tuleb kunagi juttu ka teist tüüpi mudelitest, ja siis jälle ikka mudelkopteritest ka, uuesti ja pikemalt (ja pildiga esikaanel;)

PS. Olex abiks, kui kõik mudelistid ostaks konkreetset numbrit vähemalt 10 eksemplari, TM läbimyyk suureneks ja seeläbi ehk ka teemavalik korrigeeruks, st. "laia silmaringiga autoajakiri" muutuks pika peale Automaailmast TehnikaMaailmaks;)

I.
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

Post by daapn »

Ei tasu nuriseda pisiasjade üle artiklis. Mudellennumasinate pildid ajakirjas asendavad pulti käes ja mudelit õhus ainult väga hea kujutlusvõimega isikutel.

Positiivne on see, et kirjutati. Positiivsem oleks veel see, kui kirjutataks rohkem. Aga olgem siis ka valmis vastu võtma asjatundmatute algajate hordi, kes ründavad loetud sagedusi ja piiratud õhuruumi.

Juba praegult ei saa ma aru, kuhu kaovad poodidest kõik Silverliti ja Kyosho mudelid. Mis siis veel edaspidi saab?


daapn
Kristjan
Posts: 577
Joined: Thu Aug 24, 2006 17:45
Location: Tallinn
Contact:

Post by Kristjan »

Vertikaalis olev pilt on minu Dyna-X mitte Maxi Joker 2. :wink:
Maxi Joker 2 on järgmisel leheküljel olev kopter, pilt kus peenmehaanikast räägitakse. Just seesama kopter, mis merepõhjas käis. :P Kui näidisartikkel saadeti siis sellist viga ei olnud. Suvalisele lugejale muidugi mõttetuna tunduv tühi tähi aga noh kui F1`st rääkides ikka Ferrari ja McLaren segi aetakse, on jama kui palju kuigi mõlemad on samast klassist asjad.

Paari asja kallal viriseks veel, eelkõige mis puudutab autoriõigusi jms. Aga kuna ise sai aktiivsust näidatud vaid artikli tegemise mõtte näol mitte niivõrd tegemise käigus, siis tuleb toon maas hoida. :oops:

Järgmine artikkel tuleb juba aerofotograafiast.

K.
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

Post by daapn »

Kristjan wrote:Järgmine artikkel tuleb juba aerofotograafiast.
offtopicut alga!

Aerofotograafia on lihtne. Keerad fotomasina või filmiaparaadi kiivri külge ja hüppad lennukist välja. Vari seljas muidugi. Kiivrit koos kinnitatud seadmega ei tasu lennukisse unustada. Pildistad/filmid mida vaja.

offtopic jätta!

Toda, et ma lähen nüüd R-Kioskisse TM-i otsima.

daapn

ED: kirjaviga oli, kas teate.
User avatar
vallojoe
Posts: 501
Joined: Tue Aug 08, 2006 23:41
Location: Tallinn/Harjumaa

Post by vallojoe »

Kristjan wrote: Paari asja kallal viriseks veel, eelkõige mis puudutab autoriõigusi jms.
Mis probleem autoriõigustega?
ints
Posts: 621
Joined: Mon Oct 02, 2006 10:49
Contact:

Post by ints »

Otsest polegi ;)

Lihtsalt asjaolud juhtusid nii, et kui antud artikkel poleks valminud nii nagu ta valmis oleks selle asemel umbes samal ajal ilmunud umbes samas kohas umbes samasuguse sisuga ainult-et 3korda pikem artikkel :)

Teisalt, kui oleks keegi mänginud ora teatud kohas oleks artikkel valmis olnud enne kui Glenil samasugune suurepärane idee tekkis, niiet kokkuvqttes ma arvan et meie draft läks täiesti asja ette.... ;)

I.
AndrusT
Posts: 541
Joined: Mon Mar 05, 2007 19:41
Location: Tallinn

Post by AndrusT »

Mõnes mõttes oli see artikkel halb -- koduses ringis selgus kopterimudelismi kõrge hind. :? Kuid midagi peab ju peale töö ja koduse melu veel ju olema, et rutiin ei tapaks ja mis huvitaks ning mis ei sarnaneks pudeli, ruleti või valge pulbriga.
Kuid ma ei muretse, tegemist ju lennumudelismi kuningatega -- see on hea väljend, mida saab hästi kasutada "koduses müügitöös". :)
Post Reply