Sisepõlemismootori sisse töötlemine.

Uued ja juba vastuse leidnud küsimused algajatele
Post Reply
Morgan
Posts: 50
Joined: Sun Sep 09, 2007 15:31
Location: Tallinn

Sisepõlemismootori sisse töötlemine.

Post by Morgan »

Mind huvitab ,et kas keegi mäletab oma lennuki sisepõlemismootori sissetöötlemist ? (Kas mootor tõrkus,jäi pidevalt seisma ...) :?:

Vastused on teretulnud .
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Nimetus on sissetöötamine. Mina mäletan kyll, ilma starterita käima ei saanudki ja alguses tyhikäigul ei töödanud üldse sest hõõrdumine oli päris suur. aga 2 paaki vist sissetöötamist ja tegi ohikaga esimese lennu, siis sai too mootor teise ohika peal paar lendu ja siis laks ülatiivalise traineri peale, mis lendu ei tõusnudki, see oli 3 aastat tagasi, siis sai pandud ta ühe lendava tiiva peale mis samuti ei lennanud ÕNNEKS, sest tolle aegse kogemuse juures oleks ma oma tehnika taolise lennukiga ära lõhkunud, siis sai pandud mootor 2meetrisele plaanerile mida ta vedas väga edukalt.
Siis see aasta sai uuele ülatiivalisele trainerile sobitatud, lendas väga mõnusalt kuni tehnika rikkeni mille tõttu lennuk, juhitamatult, täiskiirusel lageda murupeale 45 kraadise nurgaga hunnikusse lendas, juppe oli mitu meetrit laiali ja nyyd on mootor väikese 1m tiivaga f3a/3d mudeli peal. Muide mootor on kahe kupine :lol:
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

uus mootor käivitub väga hästi ja käib niikaua kuni kütust jagub
Külmast peast käib ainult natuke kandiliselt, võib ka väga kahtlast heli esile manada.
keerad nõela niipalju kui manual ütleb ja asi toimib

kuigi noh käes mootorit keerates võib küll tekkida mõte, et mismodi ta käima üldse läheb

ei ole päris nii, et paned käima, lased lennuki paagi ühe korra tühjaks ja siis juba lennuplatsile.
Minu mootorite manualides on päris täpselt kirjas mitu minutit kui rikka seguga läristada, enne kui üldse võib lennukiga algust teha.
Kulub ikka päris mitu paagitäit
kogun vanu vene lennukimootoreid
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Rusikareegel võiks olla, et suurema töömahuga mootor käivitub ka paremini. Näiteks 2.5cc vs 7cc on kindlasti paremini käivituv 7cc mootor. Tänapäeva mootorid soovivad ka kütusesegusse 5-10% nitrometaani - ilma on vähemalt OS mootorit näpuga väga raske käima saada. Üldiselt tutvu oma mootori kasutusjuhendiga, seal palju nõkse ja nippe kirjas.

Kui mootori käima saad, jäta küünla toide külge seni kuni nõela timmid... kui nõel paigas, siis võta küünla toide ära - ehk aitab väljasuremise suhtes veidi! Kui mootor käitub imelikult, ei käivitu hästi, sureb välja ja ei leia töörezhiimi, siis on reeglina asi vanas küünlas. Kuigi küünal silmaga nähtavalt hõõgub, võib ta must ja "läbi" olla, kui teda on varem kasutatud.

Kas kütusepaak saab ülerõhku summutist? Kas mootorisse voolab kütus ühtse joana või on seal sees mulle (vaata silikoonvoolikut, mis läheb mootorisse)? Kas küünal on UUS, hõõgniit ei ole millegagi koos ja helendab erk-oraanzhilt?

Viimati töötasin sisse oma uut OS 46AX'i mis ajas küll naeratuse näole, kui sissetöötamise ajal juba läks ka näpuga tõmmates 1-2 korraga käima.
Lauri Laidna - www.pistik.com
pipercub
Posts: 516
Joined: Wed Dec 13, 2006 13:10
Location: Tartu

Post by pipercub »

Kasulik oleks täpset mootorimarki teada, eri mudelid käituvad
erinevalt.

Sissetöötamine sõltub tööpaari(kolb+silinder) tüübist. ABC, ABN ja ringed on
kolm levinumat.

Karburaatori reguleerimine on erinev tavalise ja airbleed süsteemi puhul.

Kui on vene(valgevene, ukraina, nõukogude) mootor, siis sellega pole mõtet
aega raisata.

Kütus oleks hea ilma sünt. õlita, 5% nitroga. Uus küünal. Õige mõõduga
propeller. Paak õigesti ühendatud, 3 voolikuga. Kütuse tase 5-10 mm
üle nõela. Sumbutaja küljes. Asendit hoidev gaasihoob.

Uued mootorid käivituvad väga hästi. Kui ei lähe käima, on midagi valesti
(või vene mootor :D)

Kõige tähtsam: manuaalis on sissetöötamine(break-in) alati
üksikasjalikult kirjeldatud.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

ABC vist levinuim "nitro" puhul jah... Ringed mootorit ei peagi minuteada sisse töötama (bensumootorid reeglina) ?!
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Mida need ABC, ABN ja Ringed endast kujutavad. Seda tean et Ringed on kolvirõngastega kolviga, aga ABC ja ABN ?
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

# Ringed Piston Design, ehk siis kolvirõngaga
# ABC (Aluminum Cylinder, Bronze Sleeve, Chromium Plating)
# ABN (Aluminum Cylinder, Bronze Sleeve, Nickel Plating)
kogun vanu vene lennukimootoreid
MagnusL
Posts: 115
Joined: Wed Jan 24, 2007 17:19
Location: Tallinn, Lasnamägi

Post by MagnusL »

ABC:
A- alumiinium kolb
B- pronks silinder
C- hard chrome plating

ABN:
A- alumiinium kolb
B- pronks silinder
N- electroless nickel plating

AAC:
A- alumiinium kolb
A- alumiinium silinder
C- hard chrome plating
Post Reply