F3K DLG-plaaner

Viskekad ehk HLG ja DLG plaaneri
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Küsiks veel siinse kandi asjatundjate arvamust Ukraina F3K-de kohta. Nende vabalennu-tehnoloogias lennukid on väga kerged ja tugevad. Vabalennus on nad praktiliselt "maailma vallutanud".
Image
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

Post by daapn »

Ma pistan vahele (küll jälle teemat risustades)...

Mulle meeldivad koopiamudelid, eriti kahetiivalised aga igakord kui ma sellist plaanerit näen, siis kihvatab tahtmine endale ka selline soetada. Aga reaalsusesse tagasi tulles ei ole mul neid lennukeid kuhugi panna. nagunii on juba 5 kohta nendega täidetud. Vanemate kodu, enda kodu, naise vanemate kodu, kontor ja auto.

Arnele takka järge õnne võidu puhul. Ja edaspidiseks ... ah teate isegi... kõike kõva.


daapn
User avatar
kurikoer
Posts: 39
Joined: Wed Sep 07, 2005 20:47
Location: Tartu

Post by kurikoer »

Arne kirjutas:
No okei, mitte massilisetl aga ma saan aru, et vähemalt kaks viskekaomanikku on Lõuna-Eesti pool olemas? Või kasutavad nemad ka neid tiibu millekski muuks?
Nood kaks viskekad ikka.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

daapn'ile soovitaks küll F3K mudelit - lennukite kogus võiks olla ka üks lennuk, mis ka LENDAB...

Nonii... aga võiks ju siin kuu-paari jooksul ühe ühistellimuse teha?!
Lauri Laidna - www.pistik.com
arne
Posts: 467
Joined: Thu Aug 11, 2005 23:07
Location: Tallinn
Contact:

Post by arne »

Need Ukraina lennukid on kenad aga mitte eriti konkurentsivõimelised. Nagu räägitud on Reynoldsi arv väike ja profiili täpsus tähtis. Selline built-up tiib saab kuigivõrd täpne olla ainult D-toru kasutamisel. Ja ka peab olema profiil spetsiaalselt built-up tiiva jaoks konstrueeritud - ehk siis tagaosa ei tohi kumer olla. Kui on siis tekivad lohud. Aga keegi pole minu teada ühtki konkurentsivõimelist DLG built-up profiili teinud.

Lisaks - elliptiline tõstejõu jaotus on väga tähtis. See tiib siin on peaaegu sirge ja põhimõtteliselt ebaefektiivne.

Arne
arne
Posts: 467
Joined: Thu Aug 11, 2005 23:07
Location: Tallinn
Contact:

Post by arne »

kurikoer wrote:Arne kirjutas:
No okei, mitte massilisetl aga ma saan aru, et vähemalt kaks viskekaomanikku on Lõuna-Eesti pool olemas? Või kasutavad nemad ka neid tiibu millekski muuks?
Nood kaks viskekad ikka.
Aga kas nende omanikud võistlustel kätt proovimast pole huvitatud? Selleks aastaks on küll kõik aga järgmisel aastal? Lätis on kindlasti võistlusi ja äkki saab Eestiski midagi organiseeritud. Oleks tore kui sa nad kasvõi siia foorumisse suunaks.

Arne
User avatar
kurikoer
Posts: 39
Joined: Wed Sep 07, 2005 20:47
Location: Tartu

Post by kurikoer »

Eks ma püüan suunata. Ma arvan, et kui mudelid vastu peavad, siis nad vast osalevad ka. Eriti kui võistlused ka Eestis toimuma hakkaksid. Ma ise püüan ka millalgi kätt proovida.

Taavi
User avatar
Oehh
Posts: 1196
Joined: Thu Jul 12, 2007 1:23
Location: Tallinn

Post by Oehh »

Kui keeruline on nende viskamine?

Kas keerutamise ja viskamise ajal peab teda juba juhtima?

Kui startimine just erilst virtuoosset puldiga juhtimist ei vaja
siis olen kollektiivtellimusel vist käsi.

Arvestades stardikiirusi ja proofiili ja vajalikku reguleerimise täpsust
- siis ise (põlve-otsas) sellist asja paari nädalaga küll kokku ei õmble.
arne
Posts: 467
Joined: Thu Aug 11, 2005 23:07
Location: Tallinn
Contact:

Post by arne »

Viskamine tuleb esimese korraga välja. Tegelt on see imelihtne. Lihtsalt tuleb kergelt võtta. Keeruliseks läheb siis kui sa üritad eriti kõvasti visata - see vajab harjutamist ja mitte ülepingutamist. Aga esimene start on imelihtne - lihtsalt võta lõdvalt.

Juhtima praktiliselt ei pea. Sõltub lennuki häälestusest (raskuskeskme asukoht) ja viskesuunast - võib olla vajalik kõrgustüüri preset viske ajal - lennuk keerab siis nina üles, sina lased preseti lahti ja lennuk lendab otse üles. See on kasulik aga saab ka ilma, eriti algul.

Tõusu lõpus pead ise kõvasti rooli ettepoole lükkama, et nina lennuasendisse saada. Aga kui ei lükka midagi hullu ka ei juhtu - kõrgust on ja kiirust mitte väga.

Arne
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Kui suurel võistlusel 20 inimest korraga startis on, kui tihi kokkupõrkeid esineb. Kas see on sündmus, või tavaline asi?
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Oleks huvilisi, saaks ju Eesti võistlusi F3J ja F5J samal ajal teha? Kohtunikud olemas ja F3K võistlus ei tohiks ju meeletult palju aega ka võtta... Peamine, et lennukeid ja huvilisi tuleks...

Ega esialgu pole meil 3-4 tuhandest lennukit vaja, selle jõuab ka hiljem tellida. Kui 3-4 mehel on odav lennuk, siis omavahel saab ikka võrrelda, kes paremini lendab.

Niisama lennutamisel on viskamine tõesti lihtne, pole küll proovinud, kuid olen videosid vaadatanud.
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Siin siuke ulme jutt mingitest tõstejõu jaotustest, reynoldisi arvudest ja täpsetest profiilidest, siuke tunne tuleb et viska enda ehitamisel olev kohe prükki ja osta mitme tuhande eest korralik asi :?
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

No Arnel teooria paigas. Kui Liivimaa meister ja Saksa lahtistel käinud, siis teisiti ei saa ju..

Esimese mudeli puhul pole see aga üldse tähtis, pea-asi et lennutada saab ja lennuk esimese saja viskega otsi ei annaksvõi pehmeks ei läheks. Ostame soodsad mudelid, paneme lendama, lennutame, siis müüme järgmistele maha ja ostame endale uued ja paremad.

Eks mudellennunduses ongi nii, et mõnele meeldib palju lennukeid ehitada ja neid lennutada... kui ühest villand, siis uus. Teine variant on mõni lennuk või lennuki mudel võimalikult ideaali lähedale viia ja sellega ka võistelda. Ma ise ka see viimase variandi mees. Aastas üle ühe mudeli kuidagi ei jõua kokku ja lendu - ei tahagi rohkem :)
Lauri Laidna - www.pistik.com
mart
Posts: 498
Joined: Tue Aug 15, 2006 16:53
Location: Wermelskirchen

Post by mart »

"Viskekas" on mu üks lemmikmudeleid.
Kahjuks mul teda isiklikult pole ja pean lapse käest laenama.
Vötan ta pea alati kaasa, kui platsile lähen.
Lennutada saab pea igal pool, kus veidike ruumi.
Viskamisega saab igaüks hakkam, vöistlemiseks peab aga harjutama.
Siin möned vanemad pildid ka.

http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... m11&page=1

Soovitan soojalt köigile, hea vaheldus ükspuha millisele mudelile.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Olen siin veidi neid lennukite manuale ja kokkupaneku juhendeid jms uurinud. Esialgu tasub kindlasti lihtsa mudeliga rahulduda. Kallimate mudelite juures ja nö maailma tipus läheb asi ikka päris peeneks teaduseks... mis on ise-enesest tore, arenguruumi on küllaga.

Hinnaklass jääb siis 2-3k päris korraliku mudeli kohta. Kui saaks 3-5 huvilist ühest kohast (ühte mudelit) tellima, siis võiks ju ka soodushinda küsida!
Lauri Laidna - www.pistik.com
arne
Posts: 467
Joined: Thu Aug 11, 2005 23:07
Location: Tallinn
Contact:

Post by arne »

[J] wrote:Kui suurel võistlusel 20 inimest korraga startis on, kui tihi kokkupõrkeid esineb. Kas see on sündmus, või tavaline asi?
Ühes raundis vist üle 12 inimese pole kunagi. Kokkupõrked on vägagi ebatavalised - inimesed vaatavad enamasti ette.

Arne
arne
Posts: 467
Joined: Thu Aug 11, 2005 23:07
Location: Tallinn
Contact:

Post by arne »

mart63 wrote:Siin siuke ulme jutt mingitest tõstejõu jaotustest, reynoldisi arvudest ja täpsetest profiilidest, siuke tunne tuleb et viska enda ehitamisel olev kohe prükki ja osta mitme tuhande eest korralik asi :?
Halb mõte. Alati on midagi paremat kui sul endal just on, sellest ei tohi frustreeruda.

Arne
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Jäi täiesti suvaline altimeetriga tehtud F3K mudeli SuperGee lennu logi silma, panen selle siia üles motiveerima F3K viskekast mõtlema :P

Image
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

lauri wrote: Hinnaklass jääb siis 2-3k päris korraliku mudeli kohta. Kui saaks 3-5 huvilist ühest kohast (ühte mudelit) tellima, siis võiks ju ka soodushinda küsida!
Od, kui ma oma väljalubatud 80% nüüd korra täie ette arvan, siis vast 3 huvilist juba olemas oli.
Kui välja käia konkreetne mudel & hind (loomulikult ilma soodukata esialgu), siis vast saaks veel paar huvilist juurde & otsuseid kindlamaks
User avatar
tola555
Posts: 348
Joined: Thu Mar 15, 2007 13:24

Post by tola555 »

cuprum wrote:
lauri wrote: Hinnaklass jääb siis 2-3k päris korraliku mudeli kohta. Kui saaks 3-5 huvilist ühest kohast (ühte mudelit) tellima, siis võiks ju ka soodushinda küsida!
Od, kui ma oma väljalubatud 80% nüüd korra täie ette arvan, siis vast 3 huvilist juba olemas oli.
Kui välja käia konkreetne mudel & hind (loomulikult ilma soodukata esialgu), siis vast saaks veel paar huvilist juurde & otsuseid kindlamaks
Jaa. Minagi oleksin käpp.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Eks peab veel uurima (olen seda juba paar õhtut teinud) ja Arnega nõu pidama ning ka tellijatega - et mida me siiski tahame? Kas esimest F3K mudelit või juba sellist, millest kauemaks rõõmu on ja pole vaja hakata peale mõnda aega juba uue poole vaatama. Hinnavahe ongi siis neil nii <2k või siis 2-3k.

LongShot 2 - Hind 5156CZK = 2948kr link
"Contest grade discus launch RC glider"
Image
wingspan: 1490 mm
length: 1130 mm
wing airfoil: AG set
RTF weight: from 290 grams
4 servos: ailerons , rudder, elevator (air brakes, flaps)
degree of prefabrication: ARF
arne wrote:Hinnas alla minnes on Hybrid-DL (www.arthobby.pl) ~2200 krooni. Endal kogemust pole aga IMHO on see oluliselt kehvem mudel kui LongShot.
Hyper-DL 117€ = 1837kr ja Hybrid-DL 142€ = 2230kr mudelid http://www.arthobby.pl

Hyper-DL Joonis
Hybrid-DL Joonis ja PDF-manual

Eks neid mudelieid on veel mitmeid, mida võiks kaaluda. Isiklikult tundub ka see Long Shot 2 päris asjalik. Vana Long Shot'i arendus ning taoline konstruktsioon sellise hinna eest on küll mõistlik. Alla 1000kr rohkem kui odavaimad ja saab juba nö võistlusmudeli.

"Võta-ja-Viska" pakend pole vist ükski, kõigiga tuleb ikka mitu õhtut vaeva näha... õnneks on sügis :)
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
tola555
Posts: 348
Joined: Thu Mar 15, 2007 13:24

Post by tola555 »

mis LongShot 2'st paremuselt järgmine on?
arne
Posts: 467
Joined: Thu Aug 11, 2005 23:07
Location: Tallinn
Contact:

Post by arne »

Kui sa odavamat tahad siis võta see KIS Entry. Selle Art Hobby soovitaks ma vahele jätta.

Arne
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

Post by daapn »

Arne, pajata korra sellest...

Sa mainisid varasemas postituses "naks lennuk kokku ja kohe lendama". Kuda see 1.4m tiib sinna kere külge käib siis?

Kas mingi maitse viskamisest võiks saada nende jubinate abil, mis paarisaja krooni eest Hobikeskuse poes müügil on? Erinevad suurused on erineva hinnaga aga plaaneri laadsed on nad kindlasti.


daapn
arne
Posts: 467
Joined: Thu Aug 11, 2005 23:07
Location: Tallinn
Contact:

Post by arne »

Tiiva ja saba peale on kokku kolm kruvi. Need keerab minutiga paika.

Hobikeskuses pole käinud ja neid jubinaid ei tea. Paarsada krooni - kas tegu on ikka raadiojuhitavate mudelitega?

Arne
daapn
Posts: 300
Joined: Mon May 28, 2007 12:48

Post by daapn »

Paarisaja krooni eest saab sealt ikka tühja lennukere koos tiibadega. Ma mõtlesin, et äkki annab see kasvõi mulje viskekast. Lajataks paarkend korda lendu teise ja siis põletaks jaanitulel rahulikult ära. Muidugi on võimalik nendele ka raadiojuhtimine külge ehitada.

Aga see oli lihtsalt idee.


daapn
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Ilusaid pilte kaasaegsetest lahendustest:
http://www.airplane-model.com/blaster22.html
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Samas nende Arthobby mudelitega saaks ju korraliku alguse teha,se Hyper DL oleks ju alguseks igati taskukohane(117.- eur.),hiljem vaataks juba edasi,et kas see ala sobib ja kas on tahtmist põhjalikumalt tegelda, siis hakkaks nn. maailmaklassi mudeleid ostma.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Alustajate F3K lingid on nüüd olemas, äkki saaks mõned tunnustatud võistlusmudelite tootjate lingid samuti kui neid on!
Mis profiile kasutavad edukalt võistlejad veel, peale AG-de?
Paistab, et kasutatakse ka tõstvaid stabilisaatoreid ja sellega seoses raskuskeset kusagil tiiva esimesest kolmandikust tagapool?
arne
Posts: 467
Joined: Thu Aug 11, 2005 23:07
Location: Tallinn
Contact:

Post by arne »

No see link sai juba postitatud: http://www.schmeissgeier.net/lang_at/dlgs

Peale AG veel AH - vendade Herrig'ute modifikatsioon AG teemadel - ülemine pind on täpselt sama, alumine natuke paisutatud. Muid praktiliselt polegi.

Mis sabasse puutub - see pole nii lihtne. Mark Drela on vähemalt kolm korda umbes sellisele kirjale, et "stab on ju tõstev" vastuseks kirjutanud, et see sõltub. Otsi RC Groupsist, kui rohkem huvi pakub aga see kas tõstab või mitte pole nii ühene. Seal tuleb muuhulgas mängu tiiva downwash, mis stabi efektiivset kohtumisnurkma muudab.

Arne
Post Reply