Solar lennuk - mitu ööpäeva õhus
Liitium-akusid on erinevaid tulemas... ehk siis erinevate ühenditega, liitum-raud, liitium-väävel jne. Kõik neist ei ole kindlasti mudelismis reeglina nõutavate suurte voolude jaoks sobivad, kuid igaühel omad eelised siiski. Kui nüüd ei eksi, siis liitium-väävel akud pidi olema sellised, et neid saab teha väga erinevate "nimi-pingetega" - näiteks 1.5V, 2.4V jne...
Võibolla on tõesti külmakindlus eelis või siis väga hea energia/massi suhe vms. Väävliga liituim-akude kohta lugesin kuskil pool aastat tagasi, et aasta-paari pärast on tehnoloogia piisvalt arenenud, et akusid välja anda.
Liitiumiga üldisem mure on see, et leiukohti väga vähe ja vist kuskil Tshiilis või taolises regioonis suur osa kogu maakera varudest. Näiteks kui regioon poliitiliselt ebakindlaks muutub, siis võivad kohe kõik liitium-toodete hinnad lakke lennata. Pole ka see metall ammendamatu ja tarbimine järjest suureneb - patareid, akud ja muu keemiatööstus. See puhas teooria ja võibolla lihtsalt ajakirjanduse hirmutamine. Ei oma ülevaadet sellest, kui mitu % LiPo aku hinnast moodustab seal sisalduva liitiumi hind - tõenäoliselt väga väike %, niiet isegi kolmekordne metalli hinnatõus ei tohiks aku hinda palju kergitada... aga üks tore teooria ja teadmine sellegipoolest
Võibolla on tõesti külmakindlus eelis või siis väga hea energia/massi suhe vms. Väävliga liituim-akude kohta lugesin kuskil pool aastat tagasi, et aasta-paari pärast on tehnoloogia piisvalt arenenud, et akusid välja anda.
Liitiumiga üldisem mure on see, et leiukohti väga vähe ja vist kuskil Tshiilis või taolises regioonis suur osa kogu maakera varudest. Näiteks kui regioon poliitiliselt ebakindlaks muutub, siis võivad kohe kõik liitium-toodete hinnad lakke lennata. Pole ka see metall ammendamatu ja tarbimine järjest suureneb - patareid, akud ja muu keemiatööstus. See puhas teooria ja võibolla lihtsalt ajakirjanduse hirmutamine. Ei oma ülevaadet sellest, kui mitu % LiPo aku hinnast moodustab seal sisalduva liitiumi hind - tõenäoliselt väga väike %, niiet isegi kolmekordne metalli hinnatõus ei tohiks aku hinda palju kergitada... aga üks tore teooria ja teadmine sellegipoolest
Lauri Laidna - www.pistik.com
Njaa. New Scientistis oli hea artikkel selle kohta millal eri maavarad otsa saavad. Näiteks indiumi (LCD ekraanide oluline osa) teadaolevad varud lõppevad kümnekorra aasta pärast. Eeldusel et Hiina ja India ei hakka tarbima rohkem kui kaks korda rohkem kui seni.
Üldiselt 50 aasta perspektiivis oli pilt küllaltki ebameeldiv.
Arne
Üldiselt 50 aasta perspektiivis oli pilt küllaltki ebameeldiv.
Arne
Kui 2 ööpäeva lendas, siis kas miski ei takista, või väga vähe jääb puudu, et 24/7 suudaks lennata. Kui selline lennuk avalik, siis võib arvata, et USA sõjaväel taolised 24/7 lendajad juba aastaid käigus!
Väljundit asjale oleks... nii luuretegevus kui ka side - ei saada mitte kallist sateliiti orbiidile, vaid taolised lendajad teenindavad side osas.
Sellist mõnekümnekilost elektrimootoriga UAV'i ei suuda vist ükski rakett ka alla tulistada. Võibolla tiirutab neid juba mitu tükki Moskva ja Bagdadi kohal. Kui alla kukub, siis ei jää palju järele ka.
Teistel taevakehadel lendamine taoliste pillidega on reeglina kergem - näiteks on planeedi gravitatsioon nõrgem, päikese-energiat rohkem vms. Selle suunitlusega on ka asja juba aastaid arendatud, kuskilt "discovery"-saadetest kõrva jäänud.
Väljundit asjale oleks... nii luuretegevus kui ka side - ei saada mitte kallist sateliiti orbiidile, vaid taolised lendajad teenindavad side osas.
Sellist mõnekümnekilost elektrimootoriga UAV'i ei suuda vist ükski rakett ka alla tulistada. Võibolla tiirutab neid juba mitu tükki Moskva ja Bagdadi kohal. Kui alla kukub, siis ei jää palju järele ka.
Teistel taevakehadel lendamine taoliste pillidega on reeglina kergem - näiteks on planeedi gravitatsioon nõrgem, päikese-energiat rohkem vms. Selle suunitlusega on ka asja juba aastaid arendatud, kuskilt "discovery"-saadetest kõrva jäänud.
Lauri Laidna - www.pistik.com