LiPo-t toetav kiiruseregulaator ja aku miinimumpinge

Arutelu kõigist mootoritest ja sellega seonduvast... elektrimootorid, sisepõlemismootorid, kiiruseregulaatorid jms
Post Reply
AndresO
Posts: 146
Joined: Mon Feb 12, 2007 10:32
Location: Tallinn

LiPo-t toetav kiiruseregulaator ja aku miinimumpinge

Post by AndresO »

Sai mõni aeg tagasi tellitud Multiplexi kiiruseregulaator MULTIcont BL-27, mis peaks toetama ka 2-4 pakiseid Liposid, st. seal on vastav alapinge kaitse.
Nüüd kaasas olnud pabereid lähemalt uurides ja veidi arvutades tekkis kahtlus, et seda ei saa usaldada.
Nimelt on kirjas, et mootor lülitatakse välja, kui aku pinge on 65% esialgsest. Ja on hoiatus, et külge ühendada ainult täislaetud akusi.
Kui nüüd eeldada, et piiriks on 3V elemendi kohta, siis peaks esialgne pinge olema 4,6 V. Aga akut laetakse ju pingeni 4,2 V elemendi kohta.
Kui esialgne pinge on 4,2V siis regulaatori kaitsepiir oleks 2,7 V ning 3,7V puhul 2,4 V. See aga on ju LiPo-le surm!

Millised on kommentaarid ja kas kellegil on selle regulaatoriga kogemusi?

Peaks vist ka reaalseid katseid muudetava pingega toiteplokiga teostama.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Reaalne katse abiks, endal kogemust selle isendiga pole. Loodetavasti on regu siiski nii tark, et seal 3V kandis juba tõmbab ise mootoril pöördeid maha ja ei lase täis gaasiga enam käia või siis "jupitab" gaasi, et aru saaks!

Mis mudelile see läheb? Kui nt kopter või elektrimootoriga (mitte-plaaner) lennuk, siis on lennates ka tunda, kui aku hakkab tühjenema - võimsus kaob!

Iga elementi eraldi kontrolliv alarm oleks muidugi nii või naa abiks.

Olen ka üldsegi LiPo kaitseta reguga lennutanud, kuid siis tegin alati varuga lühemaid lende, et aku kindlasti tühjaks ei saaks (maksimaalne voolutarve oli mõõdetud!) - võimalusel ei soovita seda muidugi kellelegi.
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
tarts
Posts: 838
Joined: Thu Sep 14, 2006 20:01
Location: Tallinn
Contact:

Post by tarts »

2,7 on liiga madal. min 3,5 peale lendu, nii ei kaota LiPo tarbetult mahtuvust. lennu ajal min 3,0.
ESC cutoffi ei tasu usaldada, see on ainult hädajuhuks, mida rohkem on akusid seda suurem võib olla eksimine liPo eri purkide pingete erinevuse tõttu.
Kõige kindlam on välja arvestada aeg, kaua aku tühjeneb teatud pingeni ja lennu alguses taimer käima panna. järgiproovitud meetod, töötab alati :wink:
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Aja arvetamine sobib väga hästi kopteritele, halvemini elektrimootoriga lennukitele ja väga halvasti elektrimootoriga plaaneritele. Plaaneri puhul võib 30 minutine lend kasutada mootorit 60 sekundit või ka 1800 sekundit.
Lauri Laidna - www.pistik.com
vana
Posts: 676
Joined: Tue Sep 05, 2006 11:43
Location: Tallinn, Õismäe

Post by vana »

Tavaolukorras võib ESC cutoffi enamvähem usaldada. Kui ESC cutoff toimib kas või 2.8V purgil, on tõenäoline, et kõik on OK. Nimelt lülitub ESC välja järsul "gaasi andmisel", kui aku on juba pooltühi. Kui cutoff koormusel rakendub, tõuseb aku klemmipinge kohe. Mõne sekundi pärast võid mootorit jälle ettevaatlikult koormata ja mudeli ohutult koju tuua.
Ohtlikum on asi siis, kui akut koormatakse väikese vooluga. Nii võib nõrgima elemendi pinge langeda surmava alapingeni (ca 2.5V)
User avatar
mg3a1@hot.ee
Posts: 372
Joined: Sun Jul 01, 2007 21:44
Location: Pärnu

Post by mg3a1@hot.ee »

lauri wrote: Iga elementi eraldi kontrolliv alarm oleks muidugi nii või naa abiks.

Mis see täpsemalt on? Kuida ingise keeles kutsutakse? Ja kust saab?
Post Reply