Sai mõni aeg tagasi tellitud Multiplexi kiiruseregulaator MULTIcont BL-27, mis peaks toetama ka 2-4 pakiseid Liposid, st. seal on vastav alapinge kaitse.
Nüüd kaasas olnud pabereid lähemalt uurides ja veidi arvutades tekkis kahtlus, et seda ei saa usaldada.
Nimelt on kirjas, et mootor lülitatakse välja, kui aku pinge on 65% esialgsest. Ja on hoiatus, et külge ühendada ainult täislaetud akusi.
Kui nüüd eeldada, et piiriks on 3V elemendi kohta, siis peaks esialgne pinge olema 4,6 V. Aga akut laetakse ju pingeni 4,2 V elemendi kohta.
Kui esialgne pinge on 4,2V siis regulaatori kaitsepiir oleks 2,7 V ning 3,7V puhul 2,4 V. See aga on ju LiPo-le surm!
Millised on kommentaarid ja kas kellegil on selle regulaatoriga kogemusi?
Peaks vist ka reaalseid katseid muudetava pingega toiteplokiga teostama.
LiPo-t toetav kiiruseregulaator ja aku miinimumpinge
Reaalne katse abiks, endal kogemust selle isendiga pole. Loodetavasti on regu siiski nii tark, et seal 3V kandis juba tõmbab ise mootoril pöördeid maha ja ei lase täis gaasiga enam käia või siis "jupitab" gaasi, et aru saaks!
Mis mudelile see läheb? Kui nt kopter või elektrimootoriga (mitte-plaaner) lennuk, siis on lennates ka tunda, kui aku hakkab tühjenema - võimsus kaob!
Iga elementi eraldi kontrolliv alarm oleks muidugi nii või naa abiks.
Olen ka üldsegi LiPo kaitseta reguga lennutanud, kuid siis tegin alati varuga lühemaid lende, et aku kindlasti tühjaks ei saaks (maksimaalne voolutarve oli mõõdetud!) - võimalusel ei soovita seda muidugi kellelegi.
Mis mudelile see läheb? Kui nt kopter või elektrimootoriga (mitte-plaaner) lennuk, siis on lennates ka tunda, kui aku hakkab tühjenema - võimsus kaob!
Iga elementi eraldi kontrolliv alarm oleks muidugi nii või naa abiks.
Olen ka üldsegi LiPo kaitseta reguga lennutanud, kuid siis tegin alati varuga lühemaid lende, et aku kindlasti tühjaks ei saaks (maksimaalne voolutarve oli mõõdetud!) - võimalusel ei soovita seda muidugi kellelegi.
Lauri Laidna - www.pistik.com
2,7 on liiga madal. min 3,5 peale lendu, nii ei kaota LiPo tarbetult mahtuvust. lennu ajal min 3,0.
ESC cutoffi ei tasu usaldada, see on ainult hädajuhuks, mida rohkem on akusid seda suurem võib olla eksimine liPo eri purkide pingete erinevuse tõttu.
Kõige kindlam on välja arvestada aeg, kaua aku tühjeneb teatud pingeni ja lennu alguses taimer käima panna. järgiproovitud meetod, töötab alati
ESC cutoffi ei tasu usaldada, see on ainult hädajuhuks, mida rohkem on akusid seda suurem võib olla eksimine liPo eri purkide pingete erinevuse tõttu.
Kõige kindlam on välja arvestada aeg, kaua aku tühjeneb teatud pingeni ja lennu alguses taimer käima panna. järgiproovitud meetod, töötab alati

Aja arvetamine sobib väga hästi kopteritele, halvemini elektrimootoriga lennukitele ja väga halvasti elektrimootoriga plaaneritele. Plaaneri puhul võib 30 minutine lend kasutada mootorit 60 sekundit või ka 1800 sekundit.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Tavaolukorras võib ESC cutoffi enamvähem usaldada. Kui ESC cutoff toimib kas või 2.8V purgil, on tõenäoline, et kõik on OK. Nimelt lülitub ESC välja järsul "gaasi andmisel", kui aku on juba pooltühi. Kui cutoff koormusel rakendub, tõuseb aku klemmipinge kohe. Mõne sekundi pärast võid mootorit jälle ettevaatlikult koormata ja mudeli ohutult koju tuua.
Ohtlikum on asi siis, kui akut koormatakse väikese vooluga. Nii võib nõrgima elemendi pinge langeda surmava alapingeni (ca 2.5V)
Ohtlikum on asi siis, kui akut koormatakse väikese vooluga. Nii võib nõrgima elemendi pinge langeda surmava alapingeni (ca 2.5V)
- mg3a1@hot.ee
- Posts: 372
- Joined: Sun Jul 01, 2007 21:44
- Location: Pärnu