Page 5 of 6
Posted: Sun Feb 27, 2011 22:28
by Trex
felch wrote:Trex wrote:Riff wrote:Vedru, mis tõmbab gaasi idle peale?
Esti keeles kõlaks siis nii :Vedru mis tõmbab kaasi maha ,kui vool ära kaob.
Maakeeli vast ikka gaasi mitte (pudrupoti-) kaasi ...
Voib ka nii
Posted: Sun Feb 27, 2011 22:34
by Bluesmell
Riff: viimane oli näha jah.
Kpe: Väga karm lugu. Tuleb välja et alla kukkumine st cräshimine ei olegi kõige karmim laks. Loodan et saad ikka midagi tagasi ja kevadeks õhku.
Posted: Sun Feb 27, 2011 22:50
by Trex
Riffi pildid ka nähtud
Nüüd näeb kõiki pilte.
Posted: Sun Feb 27, 2011 22:50
by Tommikuld
see täitsa nähtav
Posted: Sun Feb 27, 2011 22:52
by Tommikuld
pildid siis uues kohas
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... =Tommikuld
Marek täiendab:
Selleks peabki alati mudelistil fotokas kaasas olema! Tubli Tommi!
Posted: Sun Feb 27, 2011 22:53
by Ropka
Posted: Sun Feb 27, 2011 22:56
by Trex
Bluesmell
Täna käisin sinukantis lennutamas
Kolm 700st ja üks nitro 600ne olid.
Kas sa ka vahest lennutamas käid
mõtlen suurt kopterit
Posted: Sun Feb 27, 2011 22:58
by Bluesmell
Eh tropid - oleks siis mulle ka helistanud - ma vaatasin et tore ilm - lendaks - aga üksi on kole igav ja nokkisin nina edasi....
Arsenal on lennuvalmis. Paak on täis. Ootamas kõikide asjaolude lennusobilikku kokkusattumist.
Trex wrote:Bluesmell
Täna käisin sinukantis lennutamas
Kolm 700st ja üks nitro 600ne olid.
Kas sa ka vahest lenutamas käid
mõtlen suurt kopterit
Posted: Sun Feb 27, 2011 23:04
by Trex
Võid vahest ise ka aktivist olla
Kutsud meid näiteks lendama või lausa pidutsema
näiteks........
Posted: Sun Feb 27, 2011 23:35
by Tommikuld
Tänud
Aga kiita tuleks mu musit ta see operaator kripskrapskrõps
nii, et annan paid edasi
Posted: Sun Feb 27, 2011 23:41
by prosper
KKK-Kahju Kalle Kopterist
Loodan, et saad kopteri tagasi. muidugi kui ta merejääle maandus, siis .........)
Eks külmaga on palju anomaalseid nihkeid. Ma siin suures lennutamise tuhinas ei pannud ükskord tähele, et saatja akud olid üsna lõpukorral. Õnneks ei juhtunud halba, kõik jäi terveks.
70-ndatest on meeles Kuusikul võistlused suvel. Timmimiseks käest visatud lennuk läks mulli ja muutus täpiks üsna kiiresti. Lennukit ei ole siiani leitud või tagasi toodud.
Laupäeval saigi siselendu tehe sest meil suht vali tuuleke. Oli ka üsna lõbus ja huvitav.
Posted: Mon Feb 28, 2011 0:10
by JazZ
prosper wrote:KKK-Kahju Kalle Kopterist :( Loodan, et saad kopteri tagasi. muidugi kui ta merejääle maandus, siis .........)
Ma ütleks et kui ta merejääle maandus, siis läks sigahästi, vähemalt ei saanud mõni mängiv laps sellega mööda pead.
Posted: Mon Feb 28, 2011 0:14
by Marek
Ärme nüüd pane inimesi lisapingesse. Hommikul autoga tööle sõites paneme me kõik siin kõiki 100 korda tõenäolisemalt ohtudesse.
Posted: Mon Feb 28, 2011 0:45
by [J]
Delfis aerovideod kasutusse võetud:
http://forte.delfi.ee/news/auto/video-v ... d=41101885
JazZ wrote:Ma ütleks et kui ta merejääle maandus, siis läks sigahästi
Toetan väidet, sest mõneski paigas oli täna jääle raske pihta saada!
Vabalennumeestel on äralendamiste suhtes vist kõige treenitum närv. Kastis 2-4 1000-2000$ võistluslennukit ja aegajalt ikka lähevad ...
Posted: Mon Feb 28, 2011 1:28
by Kpe
Marek wrote:Ärme nüüd pane inimesi lisapingesse. Hommikul autoga tööle sõites paneme me kõik siin kõiki 100 korda tõenäolisemalt ohtudesse.
Annan sellised jämedused Jazzile andeks! Tean teda juba piisavalt. Ja rooli istudes paneme me tõesti iga kord teisi inimesi suuremasse ohtu kui üks mudellennu vahend seda tekitada võib. Aga mõnele ei mahu sellised asjad pähe. Oleks siis ise lendaja.....
Täna oli tegelikult Harkus elav näide kuidas täiskasvanud inimesed nagu meelega lennuvahendite alla ronivad endal pea kuklas - jube kift on.
Merejää sai Kakumäe lahes üle vaadatud ruutmeetri haaval. Eks ta kuskil võsas ole. Või Neptunuse juures.
Posted: Mon Feb 28, 2011 11:23
by Kuno
Merejää sai Kakumäe lahes üle vaadatud ruutmeetri haaval. Eks ta kuskil võsas ole. Või Neptunuse juures
huvitav,mismoodi võiks seisva mootoriga juhitamatu kopter maanduda - kas toimub seal mingi autorotatsioon,või kukub ta nagu kivi peale kütuse lõppemist
Minu kunagi äralennanud Katana oli küll pärast "veeldumist" Kopli lahte täiesti pilbastunud - ainult kile hoidis kere balsatükke ühes koos,muidu oleks kõik ilmselt mööda veepinda laiali pihustunud (riismed olid kalameeste võrku kinni jäänud,ja üks neist juhuslikult teadis,mis asjaga tegemist võiks olla,sealt tuli ka info leidmise kohta).
Tõenäolioselt kopter asustatud punkte ei tabanud - muidu oleks juba uudistest kuulda olnud
Posted: Mon Feb 28, 2011 11:40
by Trex
Minul oli sama lugu ainult elektri kopter trex 600 , kui pardast vool lahkus,
siis jäi ka mootor seisma ja kopter kukkus seisva rootoriga vastu maad.
Katki ei läin midagi
Igaks juhuks vahetasin võllid ja lend jätkus
Posted: Mon Feb 28, 2011 11:47
by Riff
Kui nüüd lisada vedru throttle aka gaasi kangile, siis peab see olema ju suhteliselt suure jõuga vedru ning servo on pidevalt koormatud? Või on mingi kavalam nipp?
NB! Osa sellest teemast võiks kolida uue teema alla nagu ohutus v midagi sarnast
Posted: Mon Feb 28, 2011 11:53
by Trex
Ilma vooluta liiguvad servod väga kergelt ja paljudel besiinikatel on seal vedru . Olen kuulnud et automehed kasutavad ka seda nippi .
Posted: Mon Feb 28, 2011 12:01
by imm
autodel on see vedru kohe karbussi küljes, vähemalt enamus nitrokatel, neil pole ju ka selline pöördsiiber nagu lennuki-kopteri mootoritel, kuigi aretada annab kindlasti igale karburaatorile. Pigem paneb mind hetkeks mõtlema see, et kui kasutada lahjemat servot, siis lennu aeg, kui gaas on peal on ka servol suht tugev vastusurve kogu aeg
samas, kui kasutada jõulisemat servot siis vaja juba tugevamat vedrut, mis omakorda jne jne
Posted: Mon Feb 28, 2011 12:07
by JazZ
See on muidugi tore et mulle andeks antakse, aga mille eest nagu? Et ma julgen arvata et paljud siinsed kopteri lennutajad käituvad nii nagu need kopterid oleks mänguasjad ja isegi elementaarsetest ohutusnõuetest midagi ei tea (see ei olnud nüüd küll konkreetselt selle juhtumi kohta)? Ja tee mis tahad, minule tundub küll kontrollimatult lendav kopter ohtlikum kui auto mis mööda tänavat sõidab, sellist kopterit nähes ma jookseks küll kuskile suure asja taha peitu, autot nähes ma seda ei tee üldiselt.
Muide, Sina mind tead juba piisavalt, kas mina Sind ka tean?
Mis minu lendamisse puutub, siis jah, ma tõesti ei lenda juba üle paari aasta suuremate kopteritega, täpsemalt öeldes loobusin sellest siis kui väikemees perre tuli.
Mis ma tegelikult öelda tahtsin oli see, et see juhtum näitab et kopteriga võib juhtuda mida iganes, olenemata sellest kas või kui hästi piloot lennata oskab ja hea on et me õhtul mingit uudist ei kuulnud telekast.
Teie siinsest vestlusest jäi täpselt selline mulje et midagi ei juhtunudki, ainult kopterist on jube kahju. Jah ma saan aru et kopterid maksavad suht palju ja ikka on kahju kui midagi sellega juhtub, aga minu isiklik arvamus on, et tegelikult läks nii hästi kui sai minna.
Aga võibolla ma olen lihtsalt liiga palju Helifreak'is ohutusalast alateemat lugenud.
Posted: Mon Feb 28, 2011 12:28
by Marek
Mõeldud oli ikka tõenäsust, et palju inimesi saab vigastada liikluses iga päev versus mudelkopteriga. Mis siis teeme? Jätame hobi? Jah, olen isegi täheldanud (mitte ainult kopteristid ja ise ka muide harva), et lendame veidi liiga julgelt mõnikord aga kui ikka pardaaku üles ütleb, siis selle vastu ei saa ju. Õnnetusi ikka juhtub. Või siis elame kodus teki all ja ei pane kedagi kunagi ohtu? Aga puid saagida on ju vaja, autoga sõita on vaja, tuld kaminasse on teha vaja jne jne.
Posted: Mon Feb 28, 2011 12:35
by Trex
imm wrote:autodel on see vedru kohe karbussi küljes, vähemalt enamus nitrokatel, neil pole ju ka selline pöördsiiber nagu lennuki-kopteri mootoritel, kuigi aretada annab kindlasti igale karburaatorile. Pigem paneb mind hetkeks mõtlema see, et kui kasutada lahjemat servot, siis lennu aeg, kui gaas on peal on ka servol suht tugev vastusurve kogu aeg
samas, kui kasutada jõulisemat servot siis vaja juba tugevamat vedrut, mis omakorda jne jne
Minul igatahes töötab ja lausa juuksekummiga . Korralikud servod liigivad väga kergelt . Ise kasutan gaasil DS 650 ALIGN
Posted: Mon Feb 28, 2011 12:45
by JazZ
Marek wrote:Mõeldud oli ikka tõenäsust, et palju inimesi saab vigastada liikluses iga päev versus mudelkopteriga. Mis siis teeme? Jätame hobi? Jah, olen isegi täheldanud (mitte ainult kopteristid ja ise ka muide harva), et lendame veidi liiga julgelt mõnikord aga kui ikka pardaaku üles ütleb, siis selle vastu ei saa ju. Õnnetusi ikka juhtub. Või siis elame kodus teki all ja ei pane kedagi kunagi ohtu? Aga puid saagida on ju vaja, autoga sõita on vaja, tuld kaminasse on teha vaja jne jne.
Ma saan aru mida Sa mõtlesid, saage Teie ka aru mida ma mõtlesin. Ma ei öelnud kuskil et te peaksite loobuma lendamisest.
Ma sellele tahtsingi tähelepanu juhtida et meil võtekse seda asja kuidagi liiga julgelt ja ükskõikselt (või vähemalt selline mulje on minule jäänud), muud ei miskit.
Ja kui meil juba oleks juhtunud midagi mis uudistesse oleks jõudnud, siis oleks meil veel keerulisem leida kohta kus üldse lennata tohib... Igal pool mujal juhtub kopteritega ikka üsna tihti õnnetusi ja selliseid teemasid siin lugedes tekitab tunde et me ei ole ka õnnetusest just kuigi kaugel...
Posted: Mon Feb 28, 2011 13:10
by [J]
aga kui ikka pardaaku üles ütleb, siis selle vastu ei saa ju
Normaalne ja õigesti hooldatud aku "lambist" üles ikka ei ütle küll
Alati on siis mingi korraliku "ämbrisseastumisega" tegemist.
Posted: Mon Feb 28, 2011 13:41
by Kuno
Normaalne aku "lambist" üles ikka ei ütle küll
Alati on siis mingi korraliku "ämbrisseastumisega" tegemist
teages inimest on suht selge,et "ämbriga" siin tegemist ei olnud.Vahest on nii,et asjad lihtsalt juhtuvad - tee mis tahad
Mul on praktikas juhtunud selline asi,et akupaki sees purunes purke ühendav sild
(purunes,mitte ei tulnud lahti!).Seega - tuleb vahetada kogemusi,üritada leida-välja mõelda põhjused,miks sellised asjad juhtuvad ja püüda olukorda maksimaalselt kontrollida - 100% see nagunii ei õnnestu
Ja kui meil juba oleks juhtunud midagi mis uudistesse oleks jõudnud, siis oleks meil veel keerulisem leida kohta kus üldse lennata tohib... Igal pool mujal juhtub kopteritega ikka üsna tihti õnnetusi ja selliseid teemasid siin lugedes tekitab tunde et me ei ole ka õnnetusest just kuigi kaugel...
tegelikult juhtub õnnetusi väga vähe ja põhjus on inimfaktoris,mitte tehnikas ja enamalt jaolt on kannatajad ise kaudselt olukorra põhjustanud.Seega platsil silmad lahti ja kui näed probleemi,siis kohe vaja aktiivselt sekkuda
Posted: Mon Feb 28, 2011 14:15
by [J]
Kuno wrote:Seega - tuleb vahetada kogemusi,üritada leida-välja mõelda põhjused,miks sellised asjad juhtuvad ja püüda olukorda maksimaalselt kontrollida - 100% see nagunii ei õnnestu
Minu postitusi tuleks võtta kindlasti
üldiselt ja mitte konkreetse õnnetuse kohta.
Kogemusi siis.
Tavalisem häda on lõdvad pistiku kontaktid ja närakas sikutatud juhtmed.
Talvel külmaga on suur oht, et propelleri külm õhujuga jahutab aku töövõimetuks. Alla +5C akud teatavasti normaalselt ei tööta.
Kuna olen lennanud ka väga tõsise külmaga on mul aku hoolika kontrolli all. Näiteks viimase lendamise aku temperatuur:
Tõsi, mul soendab aku üles ülesminekul töötav elektrimootor. Kolbmootoriga on asi probleemsem ja erititi aja jooksul palju resurssi kaotanud akuga.
Posted: Mon Feb 28, 2011 14:42
by Marek
Alati on siis mingi korraliku "ämbrisseastumisega" tegemist.
NASA teadlased ka eksivad mõnikord. Mina (kunagi samuti akujuhtme purunemise läbi elanud), Kuno ja Kpe astusime ka korralikult ämbrisse. Anna andeks, tõesti kõike ette ei näe - meie kolm vähemasti. Ma ei pane kolme kollast hüüumärki aga ütlen, et osadel tegijatel juhtub, tore, kui mõnel ei juhtu.
Posted: Mon Feb 28, 2011 15:04
by lauri
Trex wrote:Ilma vooluta liiguvad servod väga kergelt ja paljudel besiinikatel on seal vedru . Olen kuulnud et automehed kasutavad ka seda nippi .
Täpselt nii. Paljudel automudelitel on see kohe tehases nii ehitatud, aga enamik paneb ise gaasi-maha-tõmbaja. Näiteks rahapaki kummirõngastest saab auto nitromootorile väga hõlpsalt sellise asja tekitada. Kindlasti 2-3 kummirõngast mitte üks. Tagantjärgi tark olles võib tõdeda, et nitromootoriga kopteril oleks taoline mehhanism gaasi maha tõmmanud küll.
Posted: Mon Feb 28, 2011 15:23
by [J]
kummirõngastest saab ...
Lisaksin, et enamus kumme miinuskraadides kaotavad venivuse. Oma lennuki piduriklapid panin seetõttu talvisesse režiimi, ehk vedrudega.