Page 2 of 2
Posted: Thu Oct 25, 2007 12:35
by daapn
Ma vaatan esimese raksuga järgi, et kas ma ikka vaatan üldse endale sobivat mudelit, kas see mootor sobib sellele mudelile ja kas aku ka paistab. No ja siis veel kogu ülejäänud elektroonika...
Eks ma siis mingil hetkel hakkan hindu ka uurima.
Tervisi,
daapn
Posted: Thu Oct 25, 2007 12:59
by vana
Hei daapn!
Ole nüüd kena ja mõtle oma võimalused, oskused, unistused, soovid jne sügavalt järgi.
2,5 kg elektrimudelile ainult vajalik akukomplekt maksab teisemehe mitme mudeli hinna. Laadija sinna juurde alates 100€.
Ei tea kuidas Sa lennutada oskad. Võibolla on mats- ja maaühendus.
Võibolla pole ka sellest Sulle midagi - rahaga probleeme pole ja võtad pagasnikust kohe uue...
Soovitaksin soojalt muretseda esimeseks mudeliks lendava, mitte kergelt puruneva ja raskeltlapitava isendi.
Neid pakutakse HULGI.
Posted: Thu Oct 25, 2007 13:19
by daapn
Kordan:
Kyosho M24 (nagu nad neid kutsuvad) Piper ja Cessna lendavad minu käes mõlemad. Siledale pinnale maandun ka. Muru asemel tuleb kahjuks valida kõrgem hein, kuna rattad on liiga pisikesed.
Silverliti jubinad ja Minium ilmselt ei ole mõtet arvestada, need annavad liigapalju vigu andeks.
Kuhugi tahaks edasi liikuda. Sisepõlemist ei taha. Siis ma siin aegajalt surfan ja unistan.
Eelarve paistab nõndamoodi:
Piper 200 eur
Akud 300 eur
Mootor (ma pole veel aru saand, millist vaja on) 200 eur
regu (ui teab) 200 eur
vastuvõtja 100 eur
saatja 300 eur
servod 4tk 150 eur
see oli nüüd peast kirjutatud... kokku 1500 eurot (see oli kokku liitmine ja liiaga üles ümardamine)? Kas see paistab reaalsusega sarnane?
Tegelikult hakkan ma tõesti vaatama, et kas mul ikka nii suurt ja head mudelit vaja on, kuna mul mudellennunduse harrastamiseks on aega ikka väga napilt. Suvel satub mõni nädal kus saab paar õhtut järjest ühislennutamistel käia. Ülejäänud on võsavahel kiirelt aku sisse ja paar tuuri, kui teised grillivad.
Äkki peaks miski odavama elektroonikakomplekti vaatama ja oma deproniväänamis liistude juurde jääma?
Aga aitähh kaasa mõtlemast!
daapn
Posted: Thu Oct 25, 2007 13:36
by Kuno
Neid rahanumbreid vaadates tekib ikkagi küsimus,et miks see sisepõlemismootor nii vastukarva on - selle raha eest saaks osta väga jämeda sisepõlemismootoriga lennuki,ei peaks isegi tellima,võiks minna mõnda mudelipoodi ja lihtsalt osta,ennem asja vähe katsudes ja mõne sõbraga konsulteerides.
Posted: Thu Oct 25, 2007 13:57
by tola555
heh, mina panin oma 1.8M piperi oluliselt odavamalt kokku. Sellise rahaga võiks äkki hoopis bensumootoriga lennukit vaadata
Pealegi, ma ei ole vist aru saanud kui suurt lennukit sa ostma hakkad, et mootor on 200 eur ja regu 200 eur. Minu piperi mootor maksis 20 eur ja regu 35 eur vastavalt siis
https://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOB ... oduct=4948 ja
https://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOB ... oduct=3730
lendab kah.
Sinu akude eelarvega saad 4 akut taolisele lennukile, kui mitte rohem (minule käivad enamvähem toimivad akud kah, nii umbes 8 tükki saaks selle rahaga )
Posted: Thu Oct 25, 2007 14:43
by Ropka
mina aga arvan, et esimene korralikum (trainer) lennuk ei tohiks üldse olla ilus, kena, kleepekatest kiiskav ja jube kallis
sellega juhtub nii, et sellega sa ei lendagi, hakkad igat muruliblet kartma ja iga väiksema tuulepuhanguga on süda saapasääres ja lennuk prügikotis.
Mida rohkem sa imetled lennukit, seda vähem sa julged teda lennutada/mõnda ohtlikku manöövrit proovida
kui midagi peaks juhtuma, siis sinu esimene mõte peaks olema et mis juhtus, mis valesti läks, kuidas oleks pidanud tegelikult talitlema, aga mitte et kurat nääd ilus lennuk oli.
selleks ongi trainerid kandilised, robustsed, lihtsad, odavad, aga peamine, nad lendavad hästi. Ei ole vaja lennukile 6 akent neetide ja luukide imitatsioone, mängutulesid ja antenne selleks et , proovida mismoodi saab lennukit pöörata vasakule või paremale....
Posted: Thu Oct 25, 2007 14:43
by daapn
tola555 wrote:Pealegi, ma ei ole vist aru saanud kui suurt lennukit sa ostma hakkad, et mootor on 200 eur ja regu 200 eur.
Ma kirjutasin numbrid peast aga mootori number tuli sellest, et Kyosho 1.8m tiivaga Piper kaalub 2.5 kilo, siis otsisin pistiku nimekirjast mootorit.
Leidsin selle:
http://shop.pistik.com/product_info.php ... 34af5a6c3a
See maksab ligi 3tuhhi, ehk seega 200 euri.
Piisab mingist odavamast mootorist ilmselt?
daapn
Posted: Thu Oct 25, 2007 14:46
by lauri
Nii suure/võimsa elektrika puhul tänasel päeval kipub asi tõesti kallimaks kui nitromootor minema ja enamvähem samasse auku bensukaga. Väiksemate lennukite/võimsuste puhul on elektri värk juba sama kallis enamvähem või mõnel juhul isegi odavam.
Sinu kokkulöödud numbrid on muidugi aukartust äratavad, sest ise mõtlen sama või väiksemagi raha eest F3A mudeli peale

Seni olen lennumudelite peale ehk kokku sama raha kulutanud, kui see ühe lennuki eelarve
Minule jääb veidi arusaamatuks, miks peaks mingit Piperit elektrimootoriga tegema? Koopiamudel ja elektrimootoriga, ei käi nagu kokku. Elektrimootor vigurlennu mudelil annab eelise (võistlustel töökindel, ei sure välja, ei jäta suitsutriipu teavasse) ning ka EasyStar-il ja Elektro-UHU-l ja teistel taolistel on elektrikas enesestmõistetav.
Ma isiklikult ei vaata üldse positiivselt nende koopia-Piperite suhtes. Pole ei üks ega teine. Sirge ülatiivaline, pole eriti stabiilne, pole vigurlennuks võimeline, lihtsalt üks suur kollane lendav kast (sorry). Kui lendama õppida soovida, siis ülatiivaline trainer hea - STABIILNE! Koopiamudelina ka Curtis jt alatiivalised ja V-kujuga on end üpris hästi tõestanud - suht stabiilsed ja teevad ka igasugu vigureid.
Posted: Thu Oct 25, 2007 14:51
by daapn
lauri wrote:Seni olen lennumudelite peale ehk kokku sama raha kulutanud, kui see ühe lennuki eelarve

Mis mul seal eelarves siis valesti on?
Mootor, mis sobib 2.5kg lennukile on 200 euri pistiku hinnakirjas. Tootja poolt soovitatav 4000mAh tundi aku puudub, lähim on 3200-ne, see on ju 300 euri hetkel seal nimekirjas. Regu... ega ma täpselt tea, kirjutasin igaks juhuks 100 eur. Vastuvõtjad algavad 800-st kroonist, panin igaks juhuks 100 euri. Saatja - no kas siis alla 300 euri saab head pilli vä? Lennuki kere on 200 euri, noh sellel mudelil, mida me praegustes arvutustes ja arutelus näidiseks kasutame...
daapn
Posted: Thu Oct 25, 2007 15:01
by Ropka
normaalse saatjaga on tavaliselt ka vastuvõtja komplektis, seega esimese lennuki korral pole vaja vastuvõtjat hinna sisse arvestada, küll aga järgmiste puhul.
Posted: Thu Oct 25, 2007 22:48
by Ervin2
Eelarve on jah suht ülepingutataud,vaata ka mujal laias maailmas ringi.peale pistiku on ka teisi netipoode olemas,usun et väga korraliku masina saad kõige täiega kätte poole odavamalt,sealjuures väga korraliku aparatuuri,mootori,aku ja kõige muuga.
Võin aidata kokku panna eelarve koos soovitavate jubinatega,ka kohad kust tellida,algatuseks oleks oluline sobiv lennukitüüp leida,teha väikesed arvutused mootori osas ja edasi on juba lihtsam.
Olen oma elektikate komplekteerimisega päris pikalt vaeva näinud ja nüüd umbes poole aasat jooksul on hakanud pilt enam vähem selgeks saama,et kust,kuipalju ja mida.
Samas on siin foorumis ka suht palju teisi elektrilennunduse fänne,näit.Vana ja Mart63,kõik võivad hea nõuga abiks olla,kui asi konkreetne ja selge.
Muide Lauril Piperi suhtes õigus - suur lendav kast!
Samuti on õige ka see,et korraliku raadioaparatuuri ostmine on tõsine ja kaugeleulatuv investeering.
Posted: Fri Oct 26, 2007 9:37
by daapn
Kuno wrote:Neid rahanumbreid vaadates tekib ikkagi küsimus,et miks see sisepõlemismootor nii vastukarva on - selle raha eest saaks osta väga jämeda sisepõlemismootoriga lennuki,ei peaks isegi tellima,võiks minna mõnda mudelipoodi ja lihtsalt osta,ennem asja vähe katsudes ja mõne sõbraga konsulteerides.
Sisepõlemise juures on vastukarva see, et mul selle lennunduskraami hoidmisega raskusi. Üleliigset garaazhi pole, köögikapi otsa mahub 58x58 cm. Praegune Kyosho meetrine Piper istub kastis ja voodi all. 1.8 meetrine mahuks ilmselt sinna samasse, kui ma selle eelmise mõnele päris algajale sobiva rahasumma eest edasi pärandan. Cessna vaeseke on üldse vanemate juures kamina otsas.
Peaks vist kergema lennuki jaoks elektroonikat hankima ja ehitama uue oma viimase mudeli shabloonide järgi. Noh teate küll see
http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=1485 "Minu kolmas lennuk" teema. See lennuk ilma igasuguse elektroonikata kaalus mingi 110-120 grammi. Koos kipaka Kyosho elektroonikaga 340g.
No ja nüüd läheb jälle lahti... milline elektroonika siis valida...
Ja lükkaks oma lendava kasti (Piperi) mõtted ja sisepõlemissoovitused tulevikku. Ja õpiks veel paremini lendama.
Kui ma õigesti aru saan, siis sellise lennuki lendama vedamiseks hirmkallist lugu pole vaja. (väljaarvatud investeeringud pulti ja vastuvõtjasse)
Kõik on plaani tasemel, ma siin pigem mõtlen valjult.
daapn
PS: Saast!!!

Mu deproni nülgimis alus on ära "koristatud". Ma pean vineeri poodi minema vist nüüd. Vot käi veel ärireisidel.
Posted: Fri Oct 26, 2007 10:06
by daapn
tola555 wrote:heh, mina panin oma 1.8M piperi oluliselt odavamalt kokku.
Seega olen ma valinud liiga karmi mootori, kuna Black Horse Models Piper J-3 Cub kaalub lausa 2.7 kg.
Mul tuleb oma eelarve kohe ringi teha.
Ma mõtlesin, et unistamine on tore asi, kuna ta on tasuta. Aga kui selle juurde kuulub nii palju kalkuleerimist, siis varsti hakkab see mind ära tüütama.
daapn
Posted: Fri Oct 26, 2007 10:21
by Ropka
kui kuhugi panna pole, siis natuke puuri, ja hobinurk saab
selline:
teistel ka hea vaadata kui asjad korrapäraselt paigutatud on
kered saab ka samamoodi panna või kasvõi ninapidi naela otsa rippuma
Posted: Fri Oct 26, 2007 11:10
by daapn
Selleks peab olema poissmees.
Aga mul on veel laste mänguasjad (sh mudellennukid ja picooz) ka vaja kuskile panna. Kui meetrise lennuki panen köögikapi otsa, siis naine ütleb, et köök nagu garaazh.

Ta on küll väga mõistev aga talle see asi ei meeldi.
Seepärast pesitsevadki mu isetehtud mudelid kõrgema kapi peal alguses lõigatuna ja siis ma kleebin neid kokku arvestades asjaoluga, et silma ei tohi riivata. Õnneks on ta vaid 1.60 pikk.
daapn
Posted: Fri Oct 26, 2007 12:07
by tola555
daapn wrote:tola555 wrote:heh, mina panin oma 1.8M piperi oluliselt odavamalt kokku.
Seega olen ma valinud liiga karmi mootori, kuna Black Horse Models Piper J-3 Cub kaalub lausa 2.7 kg.
daapn
2.7 peaks olema täismass ilma kütuseta või sarnast. Ja elektrimootor on kergem kui sisepõlekas.
Posted: Fri Oct 26, 2007 13:51
by Ervin2
Kaalu ja võimsuse suhe jääb kindlalt elektrimootori poolele.
Elektrimootor võimsusega 1300W kaalub ca 280g (korralikel valmistajatel) ja selline veab üles kuni 5kg masinat(trainer tüüpi),2,5-3kg pilotaaz.
Sama võimsusega sisepõlekas umbes 0,5kg.
Posted: Fri Oct 26, 2007 19:39
by lauri
Elektrimootorile toiteks ju ka akut vaja kaasa vedada, mis jällegi tunduvalt raskem kui kütus mootori jaoks. Seega kokku teeb enamvähem sama välja.
daapn, palju raha ja suurt maja on vaja hoopis

Mul pool suurt üle-seina koridori kappi mudelismi täis...