Page 2 of 2
Posted: Sun Jan 11, 2009 19:33
by [J]
sest Eesti polevat Põhjamaa
Kindlasti on rohkem kui Taani! See sõltub kõige rohkem meie käitumisest.
Posted: Sun Jan 11, 2009 19:38
by Marek
Laurile vastates:
Oleneb mis võistlusega tegu on aga nagu Priit (kes käis mingil tähtsal koosoleksul Rootsis vist) ütles siis seal Eestit Põhjamaaks ei loeta. Mina sain aru ka nagu Mart, kes samuti MLÜ koosolekul oli. Põhjamaade meistriks tulla ei saa eestlane.
Posted: Sun Jan 11, 2009 20:02
by lauri
Tõepoolest, ka F3A PM bulletäänis oli see kirjas nii. Samas arvan, et üheski raadiolennu klassis meil seda ohtu veel pole
Noh, et võidad küll ära ja siis karikas antakse kellelegi Andersile või Jukkale.
Posted: Fri Jan 16, 2009 2:12
by Marek
jätkates kaalu ja suuruse probleemi arutelu siis hetkel on arvamust avaldanud väga vähesed. Senistest võistlejatest vist 3 vmt. Arutlegem siis kõik, muidu on pärast solvunud näod ees?!
Posted: Fri Jan 16, 2009 23:37
by Marek
Või? Kui lennuk ei mahu kabariitidesse ja/või ületab kaalu, siis võetakse iga viguri eest 1 punkt maha? Mina arvan, et see suht mõistlik, kuna kindlasti mida suurem lennuk seda parema juhitavusega ja seda sujuvamalt on võimalik lennata + tõesti, raskem lennuk ei kard nii tuult ja võbiseb vähem - ehk riivab vähem kohtuniku silma. Miks peaks siis mõnel olema selline eelis? Peale selle mõjutaks see inimesi muretsema F3A lennukeid ja see viiks kogu üritust edasi arengu suunas. Nt Kuno võiks omale ikka õige F3A lennuki muretseda
See väljapakutud reegel ei mõjutaks ka kolossaalselt sooritust üldjoontes.
Posted: Sat Jan 17, 2009 0:43
by Ropka
2x2 meetrit võib küll norm olla, aga see kaal võiks normeerimata jääda, mõnisada grammi ei tee lennukit superstabiilseks, et seda keelata
nii jääks kõik bensiinilennukid mängust välja automatselt....
Mida rohkem võistlejaid, seda suurem konkurents ja areng, minu arust.
Kui karmide reeglite korral võistlejaid/proovijaid väheks jääb, siis on see juba tagasiminek
Posted: Sat Jan 17, 2009 1:05
by Marek
Selge see, et gramme keegi taga ei aja (ka FAI poolt on eksimus 1% lubatud, noh, meie võiks nt 10 % lubada) aga kui on ikka 2.4 m ja 7.5 kg siis on kindel eelis. Miks peaks vähemaks jääma kedagi? Lennata ju luba on ja see, et üks punktike ära võetakse või mõni muu õiglane reegel kehtestatakse ei tohiks asjaarmastajat küll ära peletada? Muidu võime F3M-i harrastama hakata. Suund võiks olla ju ikka see, et tekiks grupp F3A inimesi kellega ka välismaale minna ja seal on FAI reeglid. 2 aastat on juba igasugu masinatega lennatud, nüüd peaks selge olema kas asjaga edasi areneda ja tegeleda või ala vahetada. Ma arvan, et selle 10% reegli sisse mahuks kõik praegused lendajad (paljudel ju mitu lennukit) ja kui lähebki üle, siis see 1 punkti mahavõtmine ei tohiks tappa? (seda viimast reeglit peab küll veel läbimõtlema)
Kui aga enamus arvab, et see mida ajan on jama ja esitab vastuargumente, siis muidugi teeme nii nagu enamus õigeks peab.
Posted: Sat Jan 17, 2009 1:19
by [J]
Arutlegem siis kõik
Kuna võistlejate arvu piiramine pole eesmärk, mina premeeriks kuidagi reeglite täpse täitmise eest. Karistamine pole stimuleeriv ja edasiviiv toiming.
Lahendus oleks ehk, et üldkokkuvõttesse saavad ainult normis lennukiga lennatud võistlused, etappe võib võita ka "sohilennukiga".
Posted: Sat Jan 17, 2009 13:02
by Võsalendur
[J] wrote:Arutlegem siis kõik
Kuna võistlejate arvu piiramine pole eesmärk, mina premeeriks kuidagi reeglite täpse täitmise eest. Karistamine pole stimuleeriv ja edasiviiv toiming.
Lahendus oleks ehk, et üldkokkuvõttesse saavad ainult normis lennukiga lennatud võistlused, etappe võib võita ka "sohilennukiga".
Ehk teisiti sõnastades: "sohilennukiga" võistlejaid karistatakse lõpparvestusest välja jätmisega.
Posted: Sat Jan 17, 2009 14:19
by [J]
Ehk teisiti sõnastades:
Mulle siiski tundub, et normis lennukiga saab nõnda rohkem ja mittenormis lennukiga midagi ära ei võeta.
Võimalik muidugi ka nii mõelda, et tagapool kolmandat kohta mehed jäävad karistuseks karikatest ilma!
Posted: Sat Jan 17, 2009 15:40
by Marek
Mulle jääb tunne, et pigem peletab inimesi ära mõte, et nad nagunii ei saa konkureerida põhi asja pärast, ehk siis tulla Eesti meistriks aga kui võetakse väheke punkte vähemaks, siis ju võimalus säilib.
Ma pean küll veel läbimõtlema, et kas iga viguri eest punkti maha arvestamine ehk liiga suurt vahet sisse ei tee aga see vist oleneb ka nt kohtunike arvust jne.
Täna oli nt Harku väga hea vaadata kuidas suur ja raske lennuk ei kõikund üldse ja oli väga hästi juhitav. Samal ajal kui nt väikesed elektrikad tilbendasid tiivalt tiivale kui tuul või tõusev õhuvool vähe lükkas.
Posted: Sun Jan 18, 2009 15:18
by Kuno
Minuarust lennuki eest karistamine-premeerimine õige ei ole,kui lendame Sport kava.Soomlased näiteks ütlevad,et F3A mudel ei ole Sport kavas soovitatav.Isiklikult ei plaani rahvusvahelisel tasemel võistlema hakata,seega investeerida F3A lennukisse ma väga ei tahaks.See kava võiks jääda siiski piiranguteta.Kui vaadata võistlustulemusi,siis on näha,et eelistatud olukorras on siiski päris F3A lennukid.Kui mõelda võistlemisele rahvusvahelisel tasandil,siis peaks hakkama ka FAI kavasid lendama ja siis ei pääse nagunii õige mudeli hankimisest.
Posted: Sun Jan 18, 2009 23:42
by lauri
Paar pointi, mille vastu võite vaielda...
* Sport-kava on läbi lennatav ülatiivalise Trainer-lennukiga. Suvaline vigurlennu mudel on selle jaoks väga hea.
* "õige" F3A mudeliga pole soovitatav Sport-kava klassis võistelda, sest see annab väga suure eelis Trainer-tüüpi lennukite ees.
* Sport-kava on F3A vigurlennuga alustamiseks
* Meil on mehed 2 aastat Sport-kava lennanud. Ehk oleks aeg mõningatel meestel Nordicut lendama hakata, et Sporti jääks ühtlasem tase. Nii saab endiselt jätta Sport-klassis lennuki reegli mõistlikuks. Nordic-klass oleks "nagu päris" ehk reaalselt on vaja vigurlennu mudelit. Ei pea endiselt 2x2m F3A mudel olema, sommidel mitmetel ju 1.6m olid. Kahte klassi lennates saab üksteisel kohtunik olla. Seda, et 3-4 võistlejat ühes klassis ainult, ei tasu karta
Tuleb Sporti uusi juurde ja kellel Sport käpas, saab hakata juba Nordicut harjutama.
* Nordic kava pole mingi raketiteadus. Eeldab mõistliku vigurlennu mudeli olemasolu (see on Sport-kava lendajatel enamikel olemas!) ja veidi harjutamist. Kui veel võistelda ei taha, siis harjutada võib ju seda ikkagi.
* Olen mitmelt inimeselt kuulnud arvamust või tunnetanud vaimsust, et Spordis kõvad mehed ees, mis sinna ikka torkima minna. Unustatakse ära, et see ongi alustamiseks. Võistelda võib ka siis, kui kasvõi 4-5 vigurit ainult ära teed, aga kui hästi teed, saad 5x10p
Posted: Mon Jan 19, 2009 14:58
by Raits
Milline on siis õige sport kava lennuk,millised on need piirid?Kui vaadata soome reegleid siis kõik alla5kg-i ja 2x2m,peale F 3A täismõõdus lennuki.Ma ei saa sellest eriti aru,kus maalt hakkab täisvereline F-3A lennuk.
Posted: Mon Jan 19, 2009 15:36
by silver
Posted: Mon Jan 19, 2009 15:41
by mart63
Too on selline puhtavereline Sport F3A lennuk, sellistega lendamiseks on Sport kava minu silmis loodudki.
Posted: Mon Jan 19, 2009 21:02
by lauri
Raits wrote:Milline on siis õige sport kava lennuk,millised on need piirid?Kui vaadata soome reegleid siis kõik alla5kg-i ja 2x2m,peale F 3A täismõõdus lennuki.Ma ei saa sellest eriti aru,kus maalt hakkab täisvereline F-3A lennuk.
"täisvereline" F3A mudel on 2x2m ja kuni 5kg vigurlennu mudel. Esmastähtis võiks olla Sport-kava abil uusi võistlejaid vigurlennu maailma tuua ja kes juba paar aastat Sport kava lennanud, võiksid siirduda Nordic kava lendama. Vigurlennu kava jaoks piisab ka ülatiivalisest trainerist või suvalisest vigurlennu mudelist. Nordic kava sisuliselt nõuab juba korralikku vigurlennu mudelit, kuid tingimata ei pea see 2x2m või isegi 1.8m-ne olema.
Tegelikult on ju Sport-kava mõeldud selleks, et uusi tegijaid ja vigurlennuhuvilisi juurde tuleks. Tegijad lendavad Nordicu kava ja väga kõvad mehed FAI kava. Sport-klassis midagi väga rangelt piirama ja karistama hakata on imho tobe.
Posted: Tue Jan 20, 2009 10:51
by Raits
Ma mõtlesin seda ,kus algab see piir millega ei tohiks Soome reeglite järgi Sport kava lennata.
Posted: Tue Jan 20, 2009 11:40
by lauri
Mina olen nii aru saanud, et Soomes Sport kava võistlusel ülekaalulise või veidi ülemõõdulise mudeliga minema ei aeta. Küll aga tahetakse, et 2x2m F3A mudeliga Sport kava ei lennataks. Kui sa 2x2m F3A mudelit omad, siis on sul tõenäoliselt veel paar lennukit mis sobivad Sport kava jaoks paremini ja samas, oleks sul ehk õigem juba Nordicut lennata. Nii olen ma asjast aru saanud...
Ja nagu Viljandis näha oli siis... Kui ikka 2 meest teevad üpris võrdse Sport kava lennu, siis kõrgemad punktid saab ikkagi see, kes suudab ilmselgelt kehvema lennukiga seda teha! Ehk siis Sport kavas võiks nagu kohtunikud mingil määral arvestada ka lennuki võimeid! Läbivajamust PEAB suutma korralik vigurlennu mudel teha. Ülatiivaline trainer ei pruugi seda ealeski teha nii nagu peab. Samas kui on näha, et piloot teeb kõik õigesti, saavad mõlemad enamvähem samad punktid. Mingi selline loogika. Igaüks teeb ise järeldused
A kui sa tahad konkreetselt teada, kas SELLE mudeliga Soomes kõlbab Sport võistlusel osaleda, siis kõige lihtsam on seda neilt küsida. Võta minuga ühendust, edastan küsimuse...
Sport luokassa lennokille ei ole tiukkoja rajoituksia. Se voi olla polttomoottori- tai sähkökäyttöinen, yksi tai kaksitaso, iso tai pieni. Koneen tulee kuitenkin pystyä nousemaan maasta ja olla sellaisessa kunnossa että sitä voidaan turvallisesti lennättää. Täysiverisellä 2×2m F3A taitolennokilla ei kuitenkaan Sport luokkaan saa osallistua, niiden omistajia kehoitetaan osallistumaan Nordic- ja FAI-luokkiin.