F3A tulevik
Moderator: Marek
F3A tulevik
Täna sain teada, et Lauri enam kahjuks F3A võistlusi ajanappuse tõttu korraldama ei hakka ning lahkub ka mudellennu ühendusest. See tähendab, et peame otsima uue inimese (+abilised), kes esindab F3A ja üldse sisepõlemismootoritega lendajaid mudellennu ühenduses. Tuleval aastal tuleb kindlasti võistlused teha, sest lendajaid ja võistluslennukeid on tekkinud juurde hoogsalt ja kuna ala on olnud aktiivne juba 2 aastat, siis tähendab 2009 hooaeg juba ametlike Eesti Meistrivõistlusi. Mulle tehti juba pakkumine see üllas ülesanne enda peale võtta ja kui vaja siis ma sellega tegelema hakkan ka aga kui on veel inimesi, kes arvavad, et võiksid ja tahaksid mudellennu ühenduses F3A lendureid esindada ja võistlusi korraldada, siis andke teada. Endast märku võiks anda ka inimesed, kes oleks abiks siis võistluste korraldamisel, et siis nö varu-korraldajad (nagu see aasta olin mina ja Kuno).
PS! Palun andke teada kõik, kes F3A-d võistelda kavatsevad tuleval aastal!
Tagasisidele lootes,
Marek
PS! Palun andke teada kõik, kes F3A-d võistelda kavatsevad tuleval aastal!
Tagasisidele lootes,
Marek
Olen ise soomlaste F3A-maililistis. Nagu teame, siis on neil aktiivseid tegijaid umbes 3-4 korda rohkem, kuid seda ka korraldusliku poole peal! Näiteks on erinevad tööd ja ülesanded ära jagatud, võistlustel on erinevad korraldajad (a la Tartu klubi jne). Aastavahetuse paiku valitakse uued või samad inimesed tööde peale - ülesanded järgmiseks aastaks teada.
Et asja hästi teha, võiks 1 inimese asemel 2-3 F3A-ga tegeleda. Ka reeglite kirjutamise, hindamissüsteemi jms juures on mitu pead mitu pead!
Seega igasugune osavõtt organiseerimise juures on tähtis.
Mina tõepoolest järgmisel aastal korraldamise taaka endale võtta ei jõua. See suvi näitas, et vabu nädalavahetusi oli ehk 3-4 tk. Aga kohtunikukoolituse olen läbi teinud ja paber selle kohta ka kenasti olemas
Tasuks võibolla 2009 võistelda Nordic ja Sport kavaga? Nii on kõvad tegijad eest läinud ja Sport klass algajatele täpselt paras, nii nagu peabki. Ka kohtunike probleemi lahendab see süsteem Nordic Spordil ja vastupidi kohtunikuks. Nordic kava kohtunik olla pole muidugi nalja-asi, kuid süsteem võiks ehk toimida.
Ei tasu unustada, et 2007 viimasel võistlusel oli meil 8 osalejat - see võiks miinimumiks kujuneda tulevikus Muideks Viljandi F3A 2009 kevadel koos soomlaste osavõtuga on >vägagi tõenäoline<. Soomlased peavad plaani tulla ja Mait ka väga selle treeninglaagri toimumist ümber ei lükanud.
Et asja hästi teha, võiks 1 inimese asemel 2-3 F3A-ga tegeleda. Ka reeglite kirjutamise, hindamissüsteemi jms juures on mitu pead mitu pead!
Seega igasugune osavõtt organiseerimise juures on tähtis.
Mina tõepoolest järgmisel aastal korraldamise taaka endale võtta ei jõua. See suvi näitas, et vabu nädalavahetusi oli ehk 3-4 tk. Aga kohtunikukoolituse olen läbi teinud ja paber selle kohta ka kenasti olemas
Tasuks võibolla 2009 võistelda Nordic ja Sport kavaga? Nii on kõvad tegijad eest läinud ja Sport klass algajatele täpselt paras, nii nagu peabki. Ka kohtunike probleemi lahendab see süsteem Nordic Spordil ja vastupidi kohtunikuks. Nordic kava kohtunik olla pole muidugi nalja-asi, kuid süsteem võiks ehk toimida.
Ei tasu unustada, et 2007 viimasel võistlusel oli meil 8 osalejat - see võiks miinimumiks kujuneda tulevikus Muideks Viljandi F3A 2009 kevadel koos soomlaste osavõtuga on >vägagi tõenäoline<. Soomlased peavad plaani tulla ja Mait ka väga selle treeninglaagri toimumist ümber ei lükanud.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Käisin täna esimest korda mudellennu ühenduse juhatuse koosolekul ja sain mõningad ülesanded. Loodame siis, et järgmine aasta tulevad põnevad F3A Eesti Meistrivõistlused.
Et siis peaks tasapisi mõtlema etappide arvu peale ja mis kava lennata ja mis kuupäevad paika panna? Mina olen hetkel ikka selle aasta kava poolt, sest ega korralikult ei lenda seda veel keegi. Ei ole mõtet Nordikuid jne hakata lendama kui ei oska veel korralikult pöördetüürigi kasutada.
EM etappe võiks olla nt 4 ja kolm läheks arvesse. Võib korraldada ka väljaspool EM arvestust võistlusi, nt a-la jaanipäeva F3A võistlus vmt.
NB! Osalustasudest niipalju, et 100 eek osalustasust läheb mudellennu ühendusele (aastalõpu karikad, noorte sponsoreerimine jne) ja ülejäänu korraldajale. Kui ma ei eksi, siis mina teadsin see aasta seda asja vastupidi. Et siis 50 eek 150st ühendusele. Aga see selleks.
Ootan siis ikka vastukaja.
Et siis peaks tasapisi mõtlema etappide arvu peale ja mis kava lennata ja mis kuupäevad paika panna? Mina olen hetkel ikka selle aasta kava poolt, sest ega korralikult ei lenda seda veel keegi. Ei ole mõtet Nordikuid jne hakata lendama kui ei oska veel korralikult pöördetüürigi kasutada.
EM etappe võiks olla nt 4 ja kolm läheks arvesse. Võib korraldada ka väljaspool EM arvestust võistlusi, nt a-la jaanipäeva F3A võistlus vmt.
NB! Osalustasudest niipalju, et 100 eek osalustasust läheb mudellennu ühendusele (aastalõpu karikad, noorte sponsoreerimine jne) ja ülejäänu korraldajale. Kui ma ei eksi, siis mina teadsin see aasta seda asja vastupidi. Et siis 50 eek 150st ühendusele. Aga see selleks.
Ootan siis ikka vastukaja.
Neli osavõistlust on mu meelest täitsa OK,ehk suvel 1 kord kuus - jääb aega ette valmistada ja treenida.Kohad võiks olla nagu eelmisel aastal - Viljandi - Ridali - Vasalemma - Hüüru.Need võiks olla nagu F3A võistlused.Rahvakogunemistel ja muudel tähtpäevadel võiks äkki freestyle harrastada?Näit 3 min lendu muusika saatel - kõigil ilus vaadata.F3A läheb ehk pealtvaatajatele vähe igavaks.Programmina võis siiski lennata Sport kava,kuna keerulisema kava lendajaid oleks ehk 3-4.Nordicu peale võiks ehk mõelda,kui saame Sport kava lendajaid kokku nii u 10,siis on nagu võistluse moodi.Siis võiks hakata tasapisi edasi liikuma.Äkki käia ka Soomes korra võistlemas?Nagu võõras keskkond ja kõik teistmoodi-oleks nagu huvitav kogemus - saaks nagu selles mõttes jalad maha,et mida me suurema seltskonna hulgas väärt oleme.
Jah, täitsa nõus. Arvatavasti tulebki esimene etapp jälle Viljandis koos Kullo üritusega kevadel. Ridalis ma hakkan eeldavasti suvel nagunii tihti viibima, nii et minugi poolest võib jälle Ridalis - kus oli väga soe vastuvõtt ja super tingimused - võistluse mahapidada.
Hetkel näen mina võistlejatena F3A-s selliseid inimesi:
Kuno, Mart, Raivo, Reivo, Tarmo, Cuprum, Jaan, Taivo, Laurinko, Seriff, Edvin, mina, Paul, Alvar, Aleksandr jne jne. Oskusi ja lennukeid on paljudel, loodetavasti ka tahet ja julgust ja ettevõtlikust. Kuna 2009 aasta tegu siis ametlike Eesti Meistrivõistlustega siis on ehk huvilisi ka Ida-Eestist ja äkki ka Pärnust ja saartelt? Eks tulevik näitab. Mina teen reklaami asjale nii palju kui oskan.
Hetkel näen mina võistlejatena F3A-s selliseid inimesi:
Kuno, Mart, Raivo, Reivo, Tarmo, Cuprum, Jaan, Taivo, Laurinko, Seriff, Edvin, mina, Paul, Alvar, Aleksandr jne jne. Oskusi ja lennukeid on paljudel, loodetavasti ka tahet ja julgust ja ettevõtlikust. Kuna 2009 aasta tegu siis ametlike Eesti Meistrivõistlustega siis on ehk huvilisi ka Ida-Eestist ja äkki ka Pärnust ja saartelt? Eks tulevik näitab. Mina teen reklaami asjale nii palju kui oskan.
F3A team
Tere.
Mina püüan ka olla abiks, kohtunikud on need keda on vaja.
Ja ongi üks teema korraldata Vasalemmas üks suvine nädalavahetus võistlus kuhu tuleks soomest ja eestist osalejaid. Kohtunikuid on ka saada soomest ja Eestist.
Mina püüan ka olla abiks, kohtunikud on need keda on vaja.
Ja ongi üks teema korraldata Vasalemmas üks suvine nädalavahetus võistlus kuhu tuleks soomest ja eestist osalejaid. Kohtunikuid on ka saada soomest ja Eestist.
Oleks vaja kokkuleppida 2009 võistluste ajad. Selge on, et korraldame 4 osavõistlust: maist augustini 1 kord kuus. Kotadeks võiks olla Viljandi, Hüüru, Vasalemma ja Ridali nt. Esimene võistlus võiks jällegi toimuda igaaastasel Viljandi kevade üritusel mais. Vaadake kalendritesse ja andke teada, mida arvate!
F3A tulevik võiks olla ehk see, et eesti mehed jõuavad ka lähiriikidesse võistlema - eeskätt Soome. Seetõttu võiks ehk ka soome kalendriga arvestada? Teoorias on see juba paigas, täpsemalt ei ole jälginud viimasel ajal.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Mehed! Mul on vaja varsti võistlusmäärustik valmis kribada 2009 aastaks ja oleks vaja teada kui täpselt me F3A reeglitest kinnipidama hakkame. Mõtlen just lennukeid - kaal ja kabariidid täpsemalt. Tean, et mõnel tekib kindlasti väike kaaluprobleem ja see vast polegi nii hull aga kui tiivad on üle 2 m, siis tekib probleem küll kuna suuremat lennukit näeb paremini ja üldjuhul on juhtida ka kergem. Mis mõtted teil selle koha peal liiguvad?
Tegelikult ma ei saagi aru miks on kaalupiirang üldse F3A-s - raskem on vähem tundlik tuule suhtes? Samas ega keegi saagima ei hakka jah kui lennuk on 205 cm tiivaga. Aga võistlusmäärustikku pean ma siiski midagi kirja panema ja mingid piirid tõmbama ja oleks ka viisakas siis neid järgida.
Veel mõte:
Eraldi klassid? Eraldi klasse ma arvan, et veel luua pole vaja - vaadates juba kui suur on huvi ja aktiivsus F3A vastu kasvõi foorumis võib eeldada, et võistlema tuleb heal juhul siis 3 võistlejat ühte klassi ja 3 teise. Parem on siis 6 või nii kohal ja võistlemas. Kui keegi arvab, et ahh nagunii vanadele vastu ei saa siis võtke eeskuju Tarmost, kes aastage treenis end Eesti üheks (kui mitte kõige) paremaks lendajaks. Või mis?
Ja mis te siis kavast arvate? Mina pooldan ikka eelmise aasta kava. Või hakkame FAI-d lendama? Mina nt ei tunne end veel küll nii kõva lendajana. Kes oskavad igas asendis lennukit pöördetüüriga vastu tuult korrigeerida? Või korralikku keerist teha? Ma arvan, et ei pea veel muretsema, et kõik saavad sport kavas ainult 10-neid figuuride eest. Kui aga see aasta saab 6-8 võistlejat aktiivselt osalema siis olen kindel, et järgmine aasta võime mõelda kava muutmisele ja miks ka mitte siis juba erinevatele klassidele. Aga seni kuni kohal käib 5 inimest ja nendest 2 vahetuvad etappide jooksul pole vast mõtet? Või?
Veel mõte:
Eraldi klassid? Eraldi klasse ma arvan, et veel luua pole vaja - vaadates juba kui suur on huvi ja aktiivsus F3A vastu kasvõi foorumis võib eeldada, et võistlema tuleb heal juhul siis 3 võistlejat ühte klassi ja 3 teise. Parem on siis 6 või nii kohal ja võistlemas. Kui keegi arvab, et ahh nagunii vanadele vastu ei saa siis võtke eeskuju Tarmost, kes aastage treenis end Eesti üheks (kui mitte kõige) paremaks lendajaks. Või mis?
Ja mis te siis kavast arvate? Mina pooldan ikka eelmise aasta kava. Või hakkame FAI-d lendama? Mina nt ei tunne end veel küll nii kõva lendajana. Kes oskavad igas asendis lennukit pöördetüüriga vastu tuult korrigeerida? Või korralikku keerist teha? Ma arvan, et ei pea veel muretsema, et kõik saavad sport kavas ainult 10-neid figuuride eest. Kui aga see aasta saab 6-8 võistlejat aktiivselt osalema siis olen kindel, et järgmine aasta võime mõelda kava muutmisele ja miks ka mitte siis juba erinevatele klassidele. Aga seni kuni kohal käib 5 inimest ja nendest 2 vahetuvad etappide jooksul pole vast mõtet? Või?
mina pooldaks eelmise aasta kava juurde jäämist. Ei ole mõtet asja liiga keeruliseks ajada ja mitut eraldi klassi tekitada, nii ei taha teemaga alustajad eriti vedu võtta, kui kava liiga raskeks läheb.
ja negu meenub, siis enamasti võistluse ajaks on ilm suht kehvaks sätitud, niiet sellegi kava korralikus ärategemiseks on harjutamist kõvasti
ja negu meenub, siis enamasti võistluse ajaks on ilm suht kehvaks sätitud, niiet sellegi kava korralikus ärategemiseks on harjutamist kõvasti
kogun vanu vene lennukimootoreid
Mudeli võiks jätta täiesti vabaks,ega meid nüüd niipalju ka pole,et kedagi võistlemisest eemal hoida.Arvan,et eelise annab just see,kui su midel on täpselt 2x2 m ja kuni 5 kg raske,muud variandid on kõik halvemini juhitavad ja vähem sobivad F3A Sport kava lendamiseks.Kuna soomlastega kontakti hoiame,võiks kava sama olla.Huvitav kas soomlased jälgivad raudselt seda 2 m ja 5 kg nõuet Sport kavas?
Noored võiks hatata Nordicut harjutama,eesmärgiga väljapoole eestit võistlema minna- samas muidugi eeldab see õige mudeli olemasolu - mudel aga eeldab raha või väga pälju vaba aega ja töökoda mudeliehitusse pühendumiseks.
Noored võiks hatata Nordicut harjutama,eesmärgiga väljapoole eestit võistlema minna- samas muidugi eeldab see õige mudeli olemasolu - mudel aga eeldab raha või väga pälju vaba aega ja töökoda mudeliehitusse pühendumiseks.
Kuna ainult Eesti ise peab ennast põhjamaaks, siis ei näe põhjust nordicu peale mõeldagi. Nt kui tahaksime põhjamaade meistrikatel osaleda, siis saab seda ainult väljaspool arvestust, kui sedagi. Kui üldse siis juba kohe FAI ja võtta osa mõnest EM või MM üritusest, kui asi juhtub olema Euro piires.
http://www.mat.uc.pt/~pedro/ncientificos/f3a/F3A.html
http://www.mat.uc.pt/~pedro/ncientificos/f3a/F3A.html
PM võistluste kohta oli ju lausa kutse baltimaadele. Oli seal kirjas, et väljaspool arvestust? Või mille kohta sa seda "väljaspool arvestust" ütled?
Esimese asjana võib Sport kava Soomes lendamas käia ja soomlasi ka siia võistlustele kutsuda, eriti kui nüüd kuupäevad paigas.
Esimese asjana võib Sport kava Soomes lendamas käia ja soomlasi ka siia võistlustele kutsuda, eriti kui nüüd kuupäevad paigas.
Lauri Laidna - www.pistik.com