Page 2 of 2

Posted: Fri Aug 07, 2009 22:20
by felch
Ma ei tea kuidas ja mida sa logid aga oma masinates olen kahtlaste asjade välja juurimiseks pannud prose logima (või seriali pidi välja saatma) kõike vähegi asjasse puutuvat: sisendandmed, kahtlasemate arvutuste tulemused ja ka otsused, mida nende põhjal vastu võetakse.

Posted: Sat Aug 08, 2009 12:25
by ak
Hei,

tänane päev on purilendurite jaoks ideaalne! Päike on, tuult pole. Rohkemaks kui esialgseks tõusuks polnud mootorit vaja, lennuk puudutas korduvalt 350m "lage" ja isegi ületas seda - kuigi ta ei tohi kõrgemal kui 350m termikaid otsida ja lendab niisama ringi, võib ta siiski termikasse sattuda ja siiski tõusta.

Kõrguse graafik (lendasin tund aega + mõned minutid peale maandumiseks):
Image

AndrusK

Posted: Sat Aug 08, 2009 22:02
by [J]
Päris uhke!
Kaamera ka veel peale ja võib valveteenust pakkuma hakata (näiteks metsatulekahjud või kulupõletajad).

Posted: Mon Aug 10, 2009 0:21
by lauri
Ehk hoopis päikesepatarei, et suudaks parda/autopiloodi ära toita ja veidi tõusuks ka :wink:

Posted: Mon Aug 10, 2009 10:08
by ak
Hei,

kui päikest on, siis on ka tõusvaid õhuvoole ja eraldi päikesepatareisid pole vaja;-)

Samas, õhuvoolude peale ei saa loota - neid pole mitte igal pool ja mitte igal ajal ning tuule korral algpunkti tagasi jõudmine sööb kõrgust. Ikka puhas hobivärk esialgu. Ma huvi pärast proovisin, et mis toimub 6 paiku õhtul ja ka 9 paiku õhtul ja minu lennuk vähemasti ei korjanud üles midagi sellist mis oleks teda tõsta suutnud.

Suur huvi on proovida, et kui kõrgele ta läheks (praktiliselt) ilma piiranguteta, aga selleks tuleb Tallinnast päris kaugele sõita... .. kuhugi Rapla kanti vist oleks päris hea. Ühtlasi kadestan kõiki neid, kes Viljandi ümbruses elavad:-)

AndrusK

Posted: Mon Aug 10, 2009 10:34
by lauri
tõusva õhuvooluga elektirienergiat ehk ei genereeri siiski :wink: Päikesepatareiga saaksid teha, vähemalt teoorias, 24-7 lendava UAV. See oli minu idee ja soovitus. Oleks ju tore eesmärk, et mudel suudaks omal jõul näiteks 12h või 20h õhus püsida. Aga hetkel on sul autopiloodi elektroonika toitmiseks 20h puhul juba päris palju energiat vaja kaasa vedada....

Posted: Mon Aug 10, 2009 10:46
by ak
Hei,

mul on jäänud mulje, et 24h lendavad asjad on ikkagi väga spetsiifiliste projektide tulemus. Minu Arus suudab ilma termikata õhus püsida tund - 12 (öö) tunnini on sealt väga pikk maa. Ma huvi pärast vaatasin ka, et kui palju maksaks kohalikest poodidest tellides päikesepaneelid, mis annaks 11V ja 800mA (e-sky laadija parameetrid, kuigi lennuks jääks sellest väheks) - kuskil 27000EEK tuli see summa.

Tõusva õhuvooluga elektrienergia genereerimine - huvitav, kui palju energiat saaks, kui propelleri labasid mitte klappida ja lasta mootoril pikeerides generaatorit mängida? Ei tea küll, et keegi oleks nii teinud, aga kui mul mootoriga 100m tõusuks läheb u. 100mAh, siis midagi võiks ju laskudes tagasi kah saada:-) Et siis termikas tõused ja siis pikeerid alla ja siis jälle termikas tõused, või lendad termikas allapoole, pidurdades(genereerides elektrit) mootoriga:-)

Kasutaks n.ö. "ram air turbine't" :-)

Andrus

Posted: Mon Aug 10, 2009 11:08
by felch
See pikeerides laadimise idee on küll väga huvitav! PEaks ära mõõtma, palju niiviisi pinget tekib ja siis natuke rehkendama. Peab arvestama et samal ajal tarbib elektroonika ikka midagi (servod, vastuvõtja ja prose). Nende voolutarve võib ka päris priske olla.

Posted: Mon Aug 10, 2009 11:43
by [J]
Plaanerile kõlbavaid tõusvaid õhuvoole on tegelikult ka pilves ilmaga rohkem kui piisavalt. Tugevus pole muidugi see, mis keskpäeval päikesepaistelise ilmaga. "Surnud õhk" on ainult mere kohal meretuulega ja õhtul väga hilja. See-eest pole siis ka kõvasid langevaid ja nende vältimisoskus on plaanerimehele sama oluline.
Neid diagramme vaadates paistab selle lennuki vajumiskiirus olema peaaegu 1 m/s. Headel plaaneritel on see 0,3-0,4 m/s (vaadake: http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=2520 ).
"Solarit" saab ka soodsamalt kui kohalikud röövlid ketist välja jätta:
http://www.flexiblesolarzellen.com/inde ... _OEM.php#5
http://store.sundancesolar.com/pofo.html
Suvilasse ostsin eBayst 12v 1A umbes 1K-ga.

Posted: Wed Sep 09, 2009 14:03
by AndrusT
Panen nupukesena kirja, et ühinesin ka AK projektiga. Esialgu vaid tarbija ja testija rollis. Hiljem loodan oma panuse anda ka tarkvara arendusse.
Esimesed testlennud AK piloodiga võib õnnestunuks lugeda :-).

Posted: Thu Jul 01, 2010 20:07
by AndrusT
Hurraaa, ei saa rõõmu vaka all hoida. AKpiloot rokib täiega. Tänased testlennud turbulentses tuules vaidiiva ja deltaga näitasid AKpiloodi elujõudu. Esimest korda umbes 4 a. otsingute karjääri jooksul oli täna minul tõeline rõõmupäev. Muideks, AK viskab oma deltat pöördega tiiva servast ja kasvõi risti tuulde aga lennuki stabilisatsiooni loogika tuleb sellega toime. Vaatepilt oli imetlusväärne :-)

Posted: Sat Mar 10, 2012 1:22
by rosoft
Kaugel asi on. On ka kuskil selle rauda ja softi ka näha.

Posted: Sat Mar 10, 2012 6:29
by AndrusT
Asi toimib. Just kavatseme piloote juurde teha, sest on tekkinud tunnetus, et need hakkavad kaubaks minema.

Kui huvi siis anna teada, räägime lähemalt.