Page 2 of 3
Posted: Mon Jun 14, 2010 18:46
by prosper
Kas selle balsa kasti juures soovitusi ei olnud mida pead juurde muretsema? Või on see töökäigus niiöelda fantaasia küsimus mis sest kõigest saab? Siis on see küll väga hea kursus lennuki ehitusest.Saad palju teada ja kogemusi ka.
Posted: Mon Jun 14, 2010 20:37
by titan
Asjad olid olemas kõik, peale mootori ja elektroonika ning viimistluse.
Ette olid nähtud tavalised rippuvad telikud, aileroni ja flapi juhtimine käis läbi mitme liigendi ühelt servlt, mis asetses keskel.
Tegin asja vähe moodsamaks ja töökindlamaks, sisse tõmbuvad telikud, servod tiibadesse jne. Ühe asja tellid, pärast selgub, et mitu asja oleks veel vaja läinud.

Nii see aeg läheb. Mõned asjad veel teel Eestisse, loodame, et viimased ka.
Ehk saab Linnumäel rattad maast lahti, ennem suurt ei julge lubada.
Posted: Sun Jul 25, 2010 18:11
by titan
Kere ja tiivad said balsakooriku peale:
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... DSC_0010_1
Flapid ja eleronid on veel küljest puudu, samuti ka sabatüür ja elevator.
Praegu paistab kere suht suur tiibade ja saba suhtes.
Tasakaaluga on nii, et kui mootori ette rippuma panin, siis püsis ka esimene ratas ise maas.
Seega Keks andis servode keskele paigutuseks head nõu. Oleks ma need kolmekesi taha sabasse pannud, oleks juba asi barlanksist välja hakanud kiskuma.
Nüüd saab akude paigutusega lihsamalt tasakaalu paika.

Posted: Thu Jan 05, 2012 19:36
by titan
Võtab aega, aga asja saab...

Kevadel (2012.a.) tuleb plaanide kohaselt esmalend!
Mingi aeg tagasi võtis Kuno ehituse oma tugevdatud kontrolli alla, kuna minu käes tegevus mitmetel põhjustel venima kippus.
Mudel on Keemiaulitsa angaaris soliidse lennuki välimuse omandanud. Liiguvad kõik telikus ja tüürid...
Plaanis oli 50 kuubine
bensukas teda vedama panna, aga Kunol tuli ideele, et võiks äkki hoopis elektrile üle minna.
Aga me mõlemad bensiini ja nitro kogemustega... oskate äkki midagi soovitada ... kas Turnigi elektroonikat riskiks sinna peale panna?
Oleks veel alternatiive? Palun ideid!
Posted: Thu Jan 05, 2012 23:56
by Marek
Ootan juba tükk aega selle lennuki valmimist. Paluks esmalennule kindlasti kohale kutsuda! Mina elektrit ei paneks. Saab küll paremini mahutada, ei pea võibolla niipalju nina lõhkuma aga krt, selline lennuk peab häält tegema! Väljanägemine ja hääl ongi selle lennuki tõmbenumrid. Aga see muidugi ainult minu arvamus

Edu igaljuhul!

Posted: Fri Jan 06, 2012 1:37
by prosper
Kui sellele elektri panete siis esmalend paluks 1. aprillil

Äärmisel juhul kõlarid peale ja õige mürin linti. Alternatiiv energia on muidugi IN aga püüdke seni läbi ajada bensiiniga. Miks mõtted teil elektrist tekkisid ,kas elekter tuleks odavam? Kergem?
Posted: Fri Jan 06, 2012 9:47
by titan
Elekter oleks ilusti kapoti alla ära mahtunud.
Oleks säilinud koopia terviklik välimus, bensukas sinna alla ära ei mahu ju.
Posted: Fri Jan 06, 2012 11:33
by Kuno
Miks mõtted teil elektrist tekkisid
elektrimõte tekkis puht praktilistel kaalutustel - ei tule odavam - võrreldav või pisut kallim,kaal sama.Probleem selles,et algselt oli mudeli otsa ette nähtud nitromootor (vist mingi 26ccm) ja telik mitte sisse tõmmatav.Ka pakendi valmistaja kaaluprognoos on oluliselt optimistlikum,kui tegelik elu,ehk alla 50ccm bensu pole mõtet sinna otsa üldse paigaldama hakatagi.Aga bensuka gabariidid on midagi muud - ehk peaks kapoti paar sentimeetrit pikemaks venitama ja silindri pea tuleb ka välja - allapoole ei saa teda panna,kuna seal "laiab" juba esitelik koos oma mehanismidega.Algselt ei olnud tulemüür mõeldud mootorit kandma,seega tuleb tugevdada,ehk kaalu lisada.Arvan,et elektri paigaldamine annab parema tulemuse välimuse osas ja ka lennuomadused saavad paremad,kuna lõppkokkuvõttes kaal tuleb arvatavasti väiksem.Alternatiivenergia ei ole mu meelest IN (mõeldes tuhamägedele ja elektrijaama kasutegurile) ja kahjuks läheb tõesti ka hääl kaduma (tuleb ise suuga juurde teha

).Lahe oleks mitu silindrit,aga siis läheb kaal ja hind väga mägedesse,niiet kisub kahjuks vägisi elektri poole
Aga 1 apill lendamise koha pealt on võimalik küll - kenasti pühapäev -vaja ainult ilm broneerida - kes võtab selle asja enda peale

Posted: Fri Jan 06, 2012 12:04
by ik
kas crrc 55cc kahesilndriline ei võiks ära mahtuda? Hind pole oluliselt erinev kui sul kuskil viidatud crrc 50 cm ühesilindrisel.. Võin enda oma ära mõõta kui huvi on.
Posted: Fri Jan 06, 2012 12:26
by prosper
Seda seletust oli hea lugeda. Täiesti

aksepteeritud

argumenteeritud

Egas jah kui mootor läheb gabariitidest välja on ikka kole. Eks siis kõik kohaletulnud saavad noodilehed ja küll me selle häälega siis hakkama saame

Eestimaalastele on see ühislaulmine ju eriti südamelähedane. Võite minu häälega arvestada. Ilm tuleb ka super

Posted: Fri Jan 06, 2012 13:10
by Kuno
kas crrc 55cc kahesilndriline ei võiks ära mahtuda?
täitsa hea mõte - vaja kohe gabariidid ära täpsustada ja proovida kapotiga sobitada.
Posted: Fri Jan 06, 2012 23:03
by titan
Kui nüüd jooniseid uskuda, siis CRRC 50cc-ga jäävad kapotist vaid süüteküünlad välja

pole paha!
Seega valik on vist tehtud ja tänud kaasamõtlejatele!
Jääme siis üks aprilli ootama

Posted: Fri Jan 06, 2012 23:42
by prosper
Üks asi on kaasa mõelda aga teine kaasa lüüa

Mida ma saaksin selle heaks ära teha, et see tõesti üks aprill rattad maast tõstaks.Andke nõu

mootori mahutatavus
Posted: Sat Jan 07, 2012 0:54
by aviaator
On veel sellised mootorid spetsiaalselt mõeldud skaala mudelitele, kindlasti olete kuulnud neist, kuid kahjuks kõige suurem neil 20cc.
http://www.westonuk.co.uk/westonuk2_047.htm
Ka Alan on usaldusväärne spetsialist ja oskab ehk nõu anda kui küsida, olen sealt viimasel ajal igasuguseid vidinaid tellinud koopialennukite huvilistele.
Aivar
Posted: Sat Jan 07, 2012 11:41
by Kuno
On veel sellised mootorid spetsiaalselt mõeldud skaala mudelitele
Cuprum kasutas kunagi üht sellist isendit mingi lennuki ninas - mis sellest sai
Meie ülesande lahenduseks ta ei kõlba - liiga vähe jaksu.
See crrc 55cc tundub sobilik olevat - tänud ik-le tähelepanu juhtimise eest. Täna vaatame veelkord teema üle ja siis tuleb leida soodsaim ostupakkumine

Posted: Sat Jan 07, 2012 23:37
by titan
Selline ta siis praegu on:
https://picasaweb.google.com/1176899877 ... 8979715154
Kuno on tubli ja kõvasti vaeva näinud!
Posted: Sun Jan 08, 2012 1:15
by prosper
Väga ilus juba, võrreldes minu viimast pilti sellest. Meistri käes saab sellest ikka kunstiteos.
T-28 B
Posted: Sun Jan 08, 2012 1:46
by usamees
Natuke liikuvat pilti kah lennukist.
http://youtu.be/MTaJyGfcnr8?hd=1
Posted: Wed Jan 11, 2012 21:29
by mart63
Võtab juba ilmet!

Posted: Thu Mar 29, 2012 0:06
by titan
Posted: Thu Mar 29, 2012 9:01
by Marek
Piibe mnt-l see nv esmalend???

Igastahes väga paljutõotav näib. Kunolt muud ei ootakski

Posted: Thu Mar 29, 2012 9:10
by titan
Kiltsi pidi olema see õige koht, kus ruumi toimetada

Nv sõltub ilmast ja piloodi enesetundest - kas ta on valmis seda tegema

Eks ta ise kommenteerib ehk.
Posted: Thu Mar 29, 2012 9:48
by Kuno
Tahaks esmalennu tõesti suurema platsi peal teha - esiteliku pööramise lahendus on puudu - ninas on ruumipuudus - sinna oleks vaja panna üks servo- aga võibolla pole vajagi,ehk pöörab sabaga ka piisavalt,aga selle proovimiseks oleks lagedamat platsi vaja.
Kas nüüd pühapäeval juhtub midagi -ei oska öelda - ilm pole just paljulubav.
Posted: Thu Mar 29, 2012 9:59
by Marek
Kurjam küll, selle lennuki ruleerimine on juba neljandik naudingust, nii et tee see ninaratas juhitavaks ikka, kui vähegi võimalik.
Ja Piibe sobib ideealselt, Kiltsil on praod maas, rebivad selle scale teliku alt ära veel.
Posted: Thu Mar 29, 2012 10:36
by cuprum
Kuno wrote:ninas on ruumipuudus - sinna oleks vaja panna üks servo- aga võibolla pole vajagi
A too servo kahe trossiga kuskile kaugemale (saba poole) - kui raskuskese kannatab.
Posted: Thu Mar 29, 2012 12:59
by Kuno
kui raskuskese kannatab
raskuskeskmega pole probleemi - see mõnikümmend grammi siia sinna ei mõjuta midagi.Probleem selles,et telik sissetõmmatav ja pneumaatikaga,ehk ratta enda mehanism on küllalt suur.Otse tahapoole minna ei saa - tiib on ees,ehk oleks vaja trosside suunda 2x muuta,kusjuures teliku sisse tõmmatud asendis jäävad trossid lõdvaks - praegu küll sellist mõtet pole tulnud,kuidas seda asja töökindlalt ja mõistliku töömahuga lahendada.
Posted: Thu Mar 29, 2012 14:49
by cuprum
Nu servo õlg ju samamoodi lõdvaks jääks?
Trossisid aga vast pisut "vedrustada" annab. Lükkad mõlemile vedru vahele, ning kriitilised kohad kõrisse. Tõsi, kõri vast suuna muutmiseks ei sobi.
Kui kartus, et vedru rattal liig palju isepäi põõrata lubab, siis too sinna kohta, kus muidu peaks servo istuma "liikumine" mittelõtkuvate trossidega - nu umbes et kruvid lihtsalt servoõla raami külge, ning mõlema otsa otsa kaks trossi. Lõtkuma jääb siis telikupoolne osa - servo poolne pikk ülekanne on kogu aeg pinges.
Posted: Thu Mar 29, 2012 14:58
by prosper
Posted: Thu Mar 29, 2012 16:31
by Kuno
Kas kuidagi nii?
ei kõlba,ratta taga ei ole servo jaoks ruumi - seal on tiib.Ratta ees ka ei ole ruumi - seal on mootor.Ruumi on üleval,kabiini all - seal,kus istub piloot - sealt on vaja ülekanne tekitada alla teliku juurde.Telikut sisse tõmmates pöörata ei ole ruumi - mahub ainult otse.
Ratas liigub kere sisse nii:
http://www.youtube.com/watch?v=RwXwVdNNneo
paras mõistatus

Posted: Thu Mar 29, 2012 17:20
by titan
Põhimõttelt nii, et kui ratas välja tuleb, siis veab mõlemad trossid pingule servo ja teliku vahele. osa trossi saaks panna kõrisse ja kõri mõlemad otsad tuleks fikseerida, teliku poolsed otsad peavad olema pikemalt vabad, et tross paindesse saaks minna, kui telik sisse tuleb. Sedasi saab servo asukohta valida.
Mõni pilt teisest foorumist:
http://www.rcuniverse.com/forum/m_36808 ... tm#3680829
Seal on lahendatud ilma trossikõrita ja servo on teliku taga.