Page 2 of 2
Vajan abi
Posted: Fri Oct 01, 2010 8:04
by Matsa
Olen pisut hätta jäänud Spectrum DX 8 seadistamisega nimelt elektrika puhul ei saa kuidagi gaasi hooba toimima nii, et mootr hakkaks tööle algusest mitte 63% pealt. Olen juba mida iganes katsetanud, kuid kahjuks tulutult. Kui vaadata kogu seadistust üldiselt, siis gaasi hoob olles alumises asendid näitab -98 ja keskel 0. Kuidas seda muuta saan pole kahjuks veel avastanud
Posted: Fri Oct 01, 2010 9:55
by JazZ
Kas Sa ESC'ile endpoint'id õpetasid? Uuri ESC'i kasutusjuhendit.
Re: Vajan abi
Posted: Fri Oct 01, 2010 10:12
by cuprum
Matsa wrote: Kui vaadata kogu seadistust üldiselt, siis gaasi hoob olles alumises asendid näitab -98 ja keskel 0. Kuidas seda muuta saan pole kahjuks veel avastanud
Soovitaksin esmalt vaadata üle
travel adjust ja sättida see niimoodu, et gaas käiks ikka ilusti 100%-0-100% ehk siis mõlemas suunas saja protsendi peale välja.
Seejärel jah nagu JazZ soovitas, võta ESC pihile. Tüüpiline lunastuspalve, mida talle lugeda näeb välja järgmine
NB! ENNE LOE MANUALI, et see ka Sinu ESC korral kehtiks
1. Kõik toited väljas
2. Lülitad saatja sisse ja sätid throtle kangi maksimumi
3. Lülitad ESC-ile toite peale ning ootad, kuni ta oma esimese "laulukese" lõpetab
4. Ootad ~5 sek, kuni ESC esitab teise laulukese, siis tõmbad throtle alla
5. Nüüd peaks siis ESC jälle piiksatama ning tõenäoliselt miski ajahetk esitab ta ka laulukese sellest, et ta on töövalmis.
Ongi kõik, ESC peaks suutma nüüd kasutada KOGU gaasikäiku.
NB1 ! - Kogu see jutt on kirjutatud "harju keskmise" ESC kohta, Sinu omand võib olla midagi muud. LOE ENNEM MANUALIST ÜLE!
NB2 ! - IGAKS JUHUKS HOIDU PROPELLERIST EEMALE ja KINNITA LENNUK
Posted: Fri Oct 01, 2010 10:51
by Matsa
Hei,
Traveli teema ok 100 0 100. Pean siis hakkama esc-i koolitama. eks ole näha mis toimub.
tänud
Posted: Sun Oct 03, 2010 21:23
by Matsa
Tänud, sain asja tööle. Spectrum DX8 tahab kõik kontrollerid eraldi bindida.
Posted: Mon Oct 04, 2010 8:17
by cuprum
Matsa wrote:Tänud, sain asja tööle. Spectrum DX8 tahab kõik kontrollerid eraldi bindida.
Oda, mida see ülevalpool õeldu nüüd tähendas? Kas seda, et kõik *vastuvõtjad* vaja saatjaga bindida või miskit muud?
Posted: Mon Oct 04, 2010 8:46
by Matsa
See tähendab, et ESC on vaja bindida vastuvõtjaga.
Posted: Mon Oct 04, 2010 9:17
by cuprum
Matsa wrote:See tähendab, et ESC on vaja bindida vastuvõtjaga.
ESC bindida?!? Veelgi vähem saan aru
ESC-i konfigureeritakse jah vastavaks saatja poolt määratud impulsipikkustele (see oleks siis 'esc throttle calibration'). See oleks ainukene otseselt saatjat puudutav teema (eeldame, et revers on sellega kah kaetud). Ülejäänud konfid (põõrdesuund, "süütenurk", start...) ei puutu absoluutselt saatjasse.
Võimalikud on muidugi "segasemad" olukorrad - näiteks vastuvõtja, ESC ning paar servot istuvad ilusti ühe paarigrammise plaadikese peal. Siis tuleb jah bindimine läbi viia "ESC-i plaadikesega", samas, bindid ikka vastuvõtjaosa seal plaadikesel. Teine segane lugu on siis, kui vastuvõtja on "liiga tark" - et siis ei anna ennem kuskile signaali, kui link stabiilne, või annab seniks, kuni linki pole välja failsafe "hästi madalat gaasi". Sellise vastuvõtjaga on tõesti suhteliselt niru ESC-i progeda.
PS. Ma eeldan, et BIND'imine - digitaalse raadioülekande korral saatja ja vastuvõtja vaheliste identifikaatorite (identifikatsioonikoodide) vahetamine. DX8 peaks erinema selle poolest, et seal on võimalik (ja kui kasutatakse, siis ka tarvilik) bindida telemeetriasaatja.
Posted: Mon Oct 04, 2010 10:10
by Matsa
Nii on manualis kirjas.
To bind an aircraft with an electronic speed controller that powers the receiver through the throttle channel (ESC/BEC), insert the bind plug into the BATT/BIND port in the receiver and the throttle lead into the throttle (THRO) port. Proceed to Step #2.
2. Power the receiver. The LED on the receiver will be flashing, indicating the receiver is ready to be bound to the transmitter.
3. Move the sticks and switches on the transmitter to the desired failsafe positions (low throttle and neutral control positions).
4. Press and hold the trainer button while powering on transmitter.
5. The system will connect within a few seconds. Once connected, the LED on the receiver will go solid indicating connection.
6. Remove the bind plug from the BATT/BND port on the receiver. Power off the transmitter and store the bind plug in a convenient place.
Posted: Mon Oct 04, 2010 10:38
by cuprum
Matsa wrote:Nii on manualis kirjas.
To bind an aircraft with an electronic speed controller that powers the receiver through the throttle channel (ESC/BEC),
Ok, müstika kadunud
Mina tõlgiks seda bindimist natukene teisiti - "...selleks, et bindida ESC-iga, mis toidab vastuvõtjat läbi gaasi kanali, lennukit..." - krt, kui nüüd oma tõlget hakkan üle lugema, siis jah, ise kah loeks esimese laksuga et ESC-iga binditakse. Tegelik mõte siiski, et binditakse lennukit, mille vastuvõtjat toidab ESC läbi throtle kanali. Liig vähe veel hommikul kohviautomaati "lüpstud" järelikult.
Kiillaused küll rohkem sakslaste pärusmaa, aga tundub, et ka inglise keeles võimalik päris korralikult kukerpallitada
PS. Ka minu terminite osas on võimalik norida, kuna tegelikult kutsutakse tegelast, kes lennupakist radiosüsteemi toidab mitte ESC-iks vaid hoopis BEC (Battery Eliminator Circuit) - aga kuna algselt oli kasutusel ESC-i mõiste, siis jätsin selle sisse. Reaalselt kasutasid Sa siis jällegi hübriidi ehk ESC-i koos sisse ehitatud BEC-iga.
Posted: Mon Oct 04, 2010 10:52
by Matsa
Ega ma ka osanud ju kõige paremini seletada. Igal juhul sain eile oma esimesed lennud ka tehtud kuni mootor õhus lihtsalt otsad andis ja gravitatsioon lennukile oma otsest mõju avaldama hakkas ja endaga koos ka propelleri kuludesse kandis. Pean tunnistama, et DX8 on väga ok! Nüüd vaja veel mõned vastuvõtjad juurde soetada.
Posted: Tue Oct 12, 2010 15:40
by cuprum
Matsa wrote: Pean tunnistama, et DX8 on väga ok! Nüüd vaja veel mõned vastuvõtjad juurde soetada.
Yep, nädalavahetusel sai seda pilli pisut "näpitud", ning esialgu ainult kiitvaid sõnu.
Pult ise tundub peos vägagi mugav. Võibolla ainult et liig kerge (kuid see minusuguse vana kooli mehe kiiks, kes on harjunud lisaks ka veel antenni inertsiga).
Menüüd suht arusaadavad, lisaks väga positiivne, et paralleelselt setingutega võib näha ka "monitori" - ehk siis seda, mis konkreetne seting konkreetsete kanalitega teeb. Olemas ka minu jaoks järgmise puldi jaoks esitatud nõue - olgu KÕIK kanalid trainer modes lülitatavad.
Kui jutt juba traineri peale läks, siis minu PCM9X II puldiga läks trainerdamine väga kähku. Ainus koht, kus kukalt sügasin (kõrvaltvaataja pilk ütles vea laksust ära, niiet mina lammas) oli see, et throtlet ei saanud üle kantud - aga kuna throtle cut ja trainer sama nupu all, siis see ju elementaarne.
Mille üle pisut nuriseda võib, on traineri nupu asend liiga näpust kaugel - a kuna tegu pigem ametlikult t-cut nupuga, siis see võiblla isegi pluss. Samuti on maitse asi lülitid (enamus DX-i omadest muideks kolmeasendilised) versus liugurid. Mina isiklikult oleksin võibolla eelistanud veel ühte liugurit kuskil ilusti näppude all, kuid see kah jälle siuke maitse küsimus.
Posted: Tue Oct 12, 2010 16:43
by JazZ
Tänud arvamuse eest, cuprum!
Mul endiselt üks veel poes näidiseks. Samas enamus kes näha tahtsid on vist vaatamas ära käinud, nii et kui kellelgi on soov see ära osta siis saab seda teha.
Olen sellel laupäeval (16.10) Tallinna lähedal Laitse rallipargi automudelirajal offroad mudelite kestvussõit “Laitse Endurance 2010” võistlusel. Saan DX8 sinna kaasa võtta kui mõnel Tallinna inimesel on huvi seda oma silmaga näha.
Spektrum DX8'le on väljas ka softi uuendus.
http://www.spektrumrc.com/Products/Supp ... ID=SPM8800
Posted: Tue Oct 12, 2010 17:10
by Matsa
Kuidas dx 8 Simuga ühendada?
Posted: Tue Oct 12, 2010 17:23
by cuprum
Matsa wrote:Kuidas dx 8 Simuga ühendada?
Sõltub simust. Üldjuhul on olemas 2 võimalust:
1. Spetsiaalne USB ühenduslüli. Ühes otsas siis USB, teises otsas tavaliselt 3.5-ne pulkpistik, mille külge traineri ühendad
2. Tarkvara, mis suudab line-in'ist PPM signaali lugeda ja seda siis simule serveerida. Juttu olnud
siinsamas foorumis
Kommertssimudel üldiselt oma puldid kaasas (riistvaraline võti). Kui nendele oma pulti vaja õpetada, siis osadel (RealFlight näiteks) on võtmepuldil "õpilase pesa", millele traineriotsa oma puldist külge lükkad. Teine osa võib(ja võib ka mitte) tunda mingil muul moel (ntx punkt 1) arvutile taha ühendatud pulti ja võimaldada seda paralleelselt võtmepuldiga kasutada.
Posted: Wed Oct 13, 2010 11:27
by Matsa
Spektrum AR6110E vastuvõtjat ei õnnestu kuidagi DX 8 suhtlema panna.
Posted: Wed Oct 13, 2010 19:55
by JazZ
Matsa wrote:Spektrum AR6110E vastuvõtjat ei õnnestu kuidagi DX 8 suhtlema panna.
Eem... The DX8 is compatible with all current Spektrum DSM2 aircraft receivers.
Seega peaks nagu toimima. On Sul võimalik seda vastuvõtjat mingi teise Spektrum'i saatjaga proovida? Äkki on vastuvõtjal miskit viga?
Posted: Thu Oct 14, 2010 10:40
by Matsa
Proovisin eile teise ESC-ga ja sellega sain toimima. Tundub, et esc on vigane. eks ma õoin iga päev midagi uut DX8-ga
Posted: Thu Oct 14, 2010 11:52
by cuprum
Matsa wrote:Proovisin eile teise ESC-ga ja sellega sain toimima. Tundub, et esc on vigane. eks ma õoin iga päev midagi uut DX8-ga
Teise
ESC-iga?!? Hmm, siis vast ESC-il peal miski safety, mis näiteks ei anna vastuvõtjale toitu enne, kui signaal käes. A see kipub pisut absurdiks minema. Kas selle mittetoimiva ESC-iga ikka vastuvõtja sai oma toiduportsu kätte (et siis tulukesed süttisid)?
PS. Lihtsalt bindimiseks on vast kõikse lihtsam kasutada esmalt mitte ESC/BEC süsteemi, vaid tavalist pardaakut - kottloll aga kasulik selle koha pealt. Pärast, kui juba saatja/vastuvõtja omavahel rahulikult "lobisevad", siis alles tuua ESC mängu, ning tema progemise(gaasi käik) peale mõelda.
PS. Kisub siin teema all offtopicuks. Äkki koliks näiteks tehnika & elektroonika alla üle?
Posted: Fri Nov 26, 2010 11:46
by JazZ
Lõpuks siis saabumas teine partii Spektrum DX8'id, peaksid kohale jõudma täna või siis hiljemalt esmaspäeval.
DX8
Posted: Fri Nov 26, 2010 14:47
by Matsa
Millal sul DX8 ka 8 kanaliga vastuvõtjad tulevad?
Re: DX8
Posted: Fri Nov 26, 2010 15:57
by JazZ
Matsa wrote:Millal sul DX8 ka 8 kanaliga vastuvõtjad tulevad?
Sa mõtled seda?
SPMAR8000 DSM2 8Ch Receiver AIR 1410.- (€90.12)
http://www.spektrumrc.com/Products/Defa ... =SPMAR8000
Seda polnud esialgu plaanis lattu võtta, kuna üle 6 kanaliga vastuvõtjaid pole minu käest väga ostetud.
Aga kui on kindel soov see saada, siis tellida saab selle kohe, see on EU laos täiesti olemas. Tellin esmaspäeval nagunii kaupa, nii et kui on huvi kiiresti saada see, siis anna enne esmaspäeva teada.
Re: DX8
Posted: Tue Nov 30, 2010 22:15
by cuprum
Huvitavat lugemist DX8 omanikele. Loodan, et siinkandis tolle "põrnikaga" apastraate eriti ei leidu. Kuigi, kirjeldatakse põrnikat just "initial shipment"-is, ning JazZ oli minu mäletamist pidi esimese partii hankimisel üsnagi tubli.
Re: DX8
Posted: Mon Dec 06, 2010 14:57
by Matsa
cuprum wrote:Huvitavat lugemist DX8 omanikele. Loodan, et siinkandis tolle "põrnikaga" apastraate eriti ei leidu. Kuigi, kirjeldatakse põrnikat just "initial shipment"-is, ning JazZ oli minu mäletamist pidi esimese partii hankimisel üsnagi tubli.
Mul on üks kirjeldatud partii DX8. Tegin siis vajaliku testi ära, kuid esialgu ma seda kirjeldatud kotermanni ei avastanud. Töötab laitmatult edasi.
Posted: Mon Feb 14, 2011 10:17
by JazZ
DX8 AirWare Version 2.00
Software Upgrades:
• DSMX is enabled.
• DSMX/DSM2 bind mode is now shown on the main screen immediately to the
right of the Spektrum logo.
• DSMX/DSM2 mode selectable on the Frame Rate screen. Note that a DSMX
receiver is necessary for DSMX operation.
• Added support for new Telemetry sensors Airspeed, Altitude, and PowerBox.
• Receiver Voltage is now shown on the Min/Max screen.
• Telemetry menu is now a scrolling list, to improve ease of use as the number of
possible sensors increases.
• When setting the Flight Pack Voltage alarms, you can easily set the alarm points
based upon LiPo cell count, then tweak them to your preference.
• The low-level SD interface is updated to improve compatibility with PC’s.
• Mix and Gear switches can now be used in mixing functions to have the active
position either 0 or 1. These are named Mix-0/Mix-1 and Gear-0/Gear-1. The “1”
option is the same as the old Mix or Gear option, as the mix function was
previously active in position 1.
• The Timer Setup screen now hides information which is not related to the
selected timer mode.
• In Elevon wing types, the Flap System is enabled, providing the flap function on
Aux 1 and enabling proper elevator compensation. In this mode, the Aux1
channel would typically be used either as a drag brake or a spoiler.
• The Serial Number screen now includes an EXPORT function to make it simpler
to enter the serial number when registering a new radio.
Software Corrections
• Mix Switch – The Mix Switch was sometimes treated as a 3-position switch.
• Mode-Change Recalibration – When changing between Mode 1 and Mode 2,
the throttle and elevator sticks were calibrated to different tolerances than during
factory calibration.
• Telemetry Alarming – Corrected problem with multiple alarms on main voltage
sensor inter-acting with one another.
Halb uudis on see et maailmas on umbes 400 DX8't millele see soft ei sobi kuna RF plaat on vigane ja ei toeta DSMX'i. Kas see sinu DX8't puudutab saad teada kui registreerid/logid sisse
https://community.spektrumrc.com/ lehel.
Kui peaks juhtuma et mõni FH'st ostetud DX8 omab seda probleemi, siis võtke minuga ühendust.
Posted: Sat Feb 19, 2011 10:10
by JazZ
DX8 AirWare v2.01 on väljas!
https://community.spektrumrc.com/
Version 2.01
Software Upgrades
• Language translations corrected in telemetry and helicopter screens.
• Timer screen allows access to change throttle stick position.
• Telemetry screens for PowerBox and other sensors are not shown when the
Display control is set to Inhibit.
• A model file that has the timer set to Inhibit can now be imported correctly.
• Flap system output positions are updated immediately as changes are made.