4-kopteri ehitus
Moderator: Kristjan
Säärane sisetakistus paneb mõtlema et võib-olla on midagi hoopis kopteri toitelülitis. Tegin selle BTS555 kiviga. Andmelehe järgi on tema takistus ka samas suurusjärgus ehk 2,5 millioomi. Niisama laua peal katsetades ta justkui ei kuumenenud üldse aga äkki 20A voolu juures siiski ? Võimsuskadu peaks olema 1W mis tõesti nagu poleks palju.
Pole midagi paremat halvast ilmast !
Mnjaa...samade logide põhjal arvutades (stardist laetud akuga kuni 10 mA/h tarbimiseni saan sisetakistuseks 50 millioomi! Hoopis teine suurusjärk ! Aku ja muu pudi vahel on BTS55ga lüliti. Selle sisendis ja väljundis on 1500 uF konded. Võimalik et vähe. Igatahes tundub, et akud võib tõesti maha kandalauri wrote: Teine asi. Mõõda ära aku sisetakistus. Selle saad lihtsalt välja arvutada, kui mõõdad ära erineva koormusega voolu ning pinge. Ri=(U1-U2)/(I2-I1) Mõõtmised tuleks teha nii, et aku vahepeal tühjemaks ei saa.
Akud olid 2,2A/h mahutavusega.
Ehk mõjus akule pahasti ka see, et BTS-lüliti sisendisse panin konde alles hiljuti (kui vaatasin ossiga tema vooluanduri väljundidt, mis oli jubedalt sodine).
Samas...3-kopteri uus 5A/h aku kannatab samuti kui endine 2,2 A/h element vaid ca 6 imnutit lendamist. Ja nüüd olid konded juba olemas.
Pole midagi paremat halvast ilmast !
Tegin veel katseid:
- http://parsek.yf.ttu.ee/~felc/a.FDR laetud aku seisis paar päeva (16 kraadi juures) niisama, täna siis lendasin. Tarbiti kuskil 0,7A/h! Tagasi läks samapalju.
- http://parsek.yf.ttu.ee/~felc/b.FDR laadisin uuesti (kodus, kus soojem) ja katsetasin niisama.
- http://parsek.yf.ttu.ee/~felc/c.FDR sama lennu jätk paar tundi hiljem ilma laadimata.
Ossiga vaadates pole akul mingit erilist pulsatsiooni märgata, pinge kõigub küll sõltuvalt koormusest.
Et siis aku kutu?
PS. .FDR failid on Eagletree Dataloggeriga tehtud.
- http://parsek.yf.ttu.ee/~felc/a.FDR laetud aku seisis paar päeva (16 kraadi juures) niisama, täna siis lendasin. Tarbiti kuskil 0,7A/h! Tagasi läks samapalju.
- http://parsek.yf.ttu.ee/~felc/b.FDR laadisin uuesti (kodus, kus soojem) ja katsetasin niisama.
- http://parsek.yf.ttu.ee/~felc/c.FDR sama lennu jätk paar tundi hiljem ilma laadimata.
Ossiga vaadates pole akul mingit erilist pulsatsiooni märgata, pinge kõigub küll sõltuvalt koormusest.
Et siis aku kutu?
PS. .FDR failid on Eagletree Dataloggeriga tehtud.
Pole midagi paremat halvast ilmast !
Lae aku täis (4.2V/element). Lae aku tühjaks. Suurema vooluga tühjaks laadides kuni 3.3-3.4V/element, väiksema vooluga kuni 3.5V/element. Mitu mAh mahtuvust välja andis? Mis siin ikka ümber nurga testida. Kui mahtuvust pole, on kindlasti küps.
Akut kasuta alati üle +15C temperatuuriga, pigem sellises +25 - 50C vahemikus. Alla selle ei pea töötama normaalselt.
Akut kasuta alati üle +15C temperatuuriga, pigem sellises +25 - 50C vahemikus. Alla selle ei pea töötama normaalselt.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Mu laadija lubab tühjendada vaid kuni 1A vooluga, keerab seda veel isetahtsi alla ja 120m peale annab timeout'i. Selleks ajaks pole energiat eriti palju välja läinud (kuskil 0,8A/h tuuri) ja sisse läheb nipin-napin sama palju. Madal tarbimisel nagu töötab, suure vooluga aga langeb pinge ruttu. Sisetakistus suur (ehk kutu ikkagi)?
Aku on 2,2A/h, Bionic'u toodang, 30C tühenemisvooluga. Teine on VTEC, 2,3A/h, 25C. Kolmas on hetkel töö juures kopteri peal. Kõik käituvad sama kahtlaselt.
Oleks maru hea kui saaks kellegi akuga korra katsetada...
Üldiselt tundub et ongi vist aeg mõni uus aku hankida. Vanad on juba päris kaua teeninud, ehk lennukil veavad veel veidike.
Kas säärane võiks olla sobiv: http://www.hobbycity.com/hobbyking/stor ... oduct=6306
Jama on selles, et uute saabumiseni peab ootama (aastavahetusel ilmselt veel eriti kaua) aga näpud sügelevad...
Aku on 2,2A/h, Bionic'u toodang, 30C tühenemisvooluga. Teine on VTEC, 2,3A/h, 25C. Kolmas on hetkel töö juures kopteri peal. Kõik käituvad sama kahtlaselt.
Oleks maru hea kui saaks kellegi akuga korra katsetada...
Üldiselt tundub et ongi vist aeg mõni uus aku hankida. Vanad on juba päris kaua teeninud, ehk lennukil veavad veel veidike.
Kas säärane võiks olla sobiv: http://www.hobbycity.com/hobbyking/stor ... oduct=6306
Jama on selles, et uute saabumiseni peab ootama (aastavahetusel ilmselt veel eriti kaua) aga näpud sügelevad...
Pole midagi paremat halvast ilmast !
Ehk siis... kui ta sul timeouti annab, jätka tühjakslaadimist. Liida saadud mahtuvusesd kokku ja saad tõe lõpuks teada Zippy Flightmax nimelised akud on tihtipeale korralikud olnud. Minul nii Zippy kui Turnigy nimelisi olnud sealt ja mõlemad väga väga ok. Kenasti võrdsed elemendid, tulevad HK-st võrdse laetusega jne.lauri wrote:Lae aku tühjaks. Suurema vooluga tühjaks laadides kuni 3.3-3.4V/element, väiksema vooluga kuni 3.5V/element. Mitu mAh mahtuvust välja andis? Mis siin ikka ümber nurga testida. Kui mahtuvust pole, on kindlasti küps.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Nojah, liita ma veel kuidagi suudan... Tahtsin lihtsalt öelda, et kas on sellel mõtet - ET logist on ju näha, et paki pinge kukub katastroofiliselt aga tarbitakse seejuures liiga vähe (mahtuvusest). Ja tulemuse saab kiiremin kätte ka...
Aga hüva mõõdetud - tehtud. Turnigy Accucell laadija teab ise, mis pingeni tühjendama peab (3S puhul 9V), seega tuli ise silma peal hoida et 10,5V juures protsess katkestada.
Tulemus: välja läks 2039 mA/h, sisse tagasi enam-vähem samapalju: 1942 mA/h. Tühjendusvool oli ca 0,5A (laadija määratud).
Ometigi ei anna selle purgiga lennata rohkem kui paar minutit. Tarbimine on lennu ajal oluliselt suurem: keskmiselt 18A. Paki pinge langeb alla 10,6V kuskil 2..3 minutiga.
Aga ok, ilmselt tuleb aku(d) maha kanda.
Tänan kaasamõtlejaid !
Aga hüva mõõdetud - tehtud. Turnigy Accucell laadija teab ise, mis pingeni tühjendama peab (3S puhul 9V), seega tuli ise silma peal hoida et 10,5V juures protsess katkestada.
Tulemus: välja läks 2039 mA/h, sisse tagasi enam-vähem samapalju: 1942 mA/h. Tühjendusvool oli ca 0,5A (laadija määratud).
Ometigi ei anna selle purgiga lennata rohkem kui paar minutit. Tarbimine on lennu ajal oluliselt suurem: keskmiselt 18A. Paki pinge langeb alla 10,6V kuskil 2..3 minutiga.
Aga ok, ilmselt tuleb aku(d) maha kanda.
Tänan kaasamõtlejaid !
Pole midagi paremat halvast ilmast !
Kindlasti mitte. Olen rc-võistlusautodel LiPosid tarbinud. Kiirelt arvutades... hetkel põhilisel akul (2s2p 5000mAh 50C) umbes 60tk 50%-list tsüklit seljataga. Jõudlus märkimisväärselt pole halvenenud. Mahtuvus ehk nii 5% kukkunud. Sisetakistus veidi tõusnud. Täpselt mõõtnud pole, kuid laadija näitas varem 2-3mohm, nüüd 4-5mohm elemendi kohta. Seda siis tühjakslaadimisel keskmise vooluga ~6C. Usun, et 100+ tsüklit oleks täiesti ok aku eluiga.felch wrote:Kas vastab tõele et Lipo eluiga (nooruslik, sportlik) ongi kuskil 20...30 paagitäit?
- kunagi ära hoia liposid täis laetult üle ühe ööpäeva. Osadel laadijatel on "storage" rezhiim olemas. Teine variant on nad nii 30-50% peale tühjaks laadida. Täis laetud lipos käib keemiline protsess, mis ei mõju akule hästi.
- säilita akut võimalikult jahedas, kasuta soojalt. Kuni +55C on OK ja mida soojem on, seda väiksem sisetakistus >> performance
Tarmo peaks oskama ka kena statistikat siia kirja panna. Tal oli vanasti vähemalt päris täpselt logi kirjas.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Seniks kuni akud hiinast kohael ujuvad, heietame mälestusi...
Õhtud Tip lähistel:
http://www.youtube.com/watch?v=TvxldTThxzY
Õhtud Tip lähistel:
http://www.youtube.com/watch?v=TvxldTThxzY
Pole midagi paremat halvast ilmast !
Siiani pole nagu märganudki effekti et tuulega kipub 4-kopter yaw-sihis pöörama (ja et on raske teda tagasi keerata). Esimene kord lõid lausa käed värisema ja süda jättis paar lööki vahele...aga siis harjusin. Aga eks olen seni ka vaid tuulevaikse ilmaga sõitnud.
Kuidas 4 ja suurema mootorite arvuga kopteritel üldse "saba" hoidmisega on? Tundub, et 3-kopteril võiks olla parim võimalus end jonksus hoida või eksin ?
Kuidas 4 ja suurema mootorite arvuga kopteritel üldse "saba" hoidmisega on? Tundub, et 3-kopteril võiks olla parim võimalus end jonksus hoida või eksin ?
Pole midagi paremat halvast ilmast !