Page 2 of 2

Posted: Sun Mar 03, 2013 12:21
by varustaja
priitom wrote:
varustaja wrote:
priitom wrote:Tänane ilm oli täpselt see, mida ma oma 2 aastat olen oodanud - krõbe kandev lumi ja suhteliselt tuulevaikne. Ma ei oska sõnadesse panna, kui rahul ma hetkel oma Lariiiissaga olen, sest pika sirge peal arendas ta kiiruseid, 40km/h - 50km/h ja oli driftimises väga stabiilne ja hästi juhitav. Ei teagi, kas eduka sõidu aluseks olid viimastel päevadel tehtud täiendused või kandev ja üsna jäine lumi. :)

Igatahes, kui mõni päev aega, siis teen ka video. Miskipärast mu kaamera viskab külmas kiirelt pildi eest ära. Akude kestvus on üldse väga nutune, aga fun-i peab saama!
Mu hõljukil on külmaga 1 akuga 3s 5000mah 45c sõiduaega 4 min ja 2 samasuguse akuga 9min. Aga sõites tundub terve igavik :)
No ei tea. :roll: 9min on väga vähe- ma lasen ikka 3x2000mAh-i järjest ja siis jääb ka väheks. Tänane kiirusrekord tuli 50C-ga, aga ma tean, et natuke annab veel välja pigistada, sest gaas ei tule 100% peale. Ma teeks sinu masinaga driftingupäeva, aga ei saa, sest sa sõidad mu minihõljujast üle.. :)
Mul on sõitma minnes kaasas 6x 5000mah seega 3x 9min. mida pole ka muidugi väga palju. Koos oleks vägev driftida, mul on tõuketurbiinil lahja mootor praegu (700w 2500kv), seega mu oma jääks su masina peale kinni mitte ei sõidaks üle :) Praegu selle mootoriga on mu masina kiirus koheval lumel 27kmh. ja jääl ikka 40+ Kui Revalisse asja siis võta hõljuk kaasa :wink:

Posted: Tue Mar 05, 2013 15:30
by priitom
Sõitsin koheva lume peal - tulemus on kordades parem, kui enne, aga pidu lõppes viimase akutäiega, kui masin minu jalajälge kukkus ja propp vastu alumist, kõva lume kihti, saagis. Kilde lendas ja propeller lendas täielikult ribadeks, alumiiniumist mootori kinnitus väändus ja murdus hiljem minu 10g sõrme tõukejõu all. :D
Super...

Üldiselt sellise haakuva sula lume peal mõistlik sõita ei ole, sest järsk kurv lõpeb pea alati kukerpalliga.. nii võib proppe päevas hulgi minna.

Posted: Sat Mar 30, 2013 22:12
by priitom
Vahepeal olen masina elektroonikat vahetanud ja kõik viimase crashi haavad parandanud. Täna õhtul käisin esimest test-sõitu tegemas, aga uue elektroonikaga on tekkinud uued probleemid.

Kõige suurem ja veidram probleem on levi puudumine või "levi häired". Kuigi 2 nädalat tagasi oli kõik TIP-TOP ja võis ka 100m kaugusele lasta. Nüüd hakkab u 30m peal turtsuma, servo kaotab oma õige asendi, tõstemootor töötab omasoodu ja tõukemootor samamoodi. Milles saab olla asi, kui vastuvõtja on sama, antenni asetus (kokku nö rulli kerituna) sama?

Uued komponendid on ainult tõukemootori ESC ja tõukemootori pikenduskaablid. Viimased tegingi arvuti toiteploki 20AWG juhtmetest. Kas võib olla, et nende läbilaskevõime on väike ja kuskil tekib ülekoormus, sest kui nüüd julmalt gaasi anda, aeglustub tõstemootor u 30% (hääle järgi aru saada). Pistikutes ei saa asi olla, sest need on mootorile vastavad korralikud bulletid. Tõukemootor tõmbab ilmselt max 25A, kui mitte vähem. Kui proovisin 20C akuga tundus kogu liikumine ikka väga vaevaline. 50C oli teine tera, aga siiski - levi probleem eksisteerib.
Saatja aku oli pooltäis (roheline indikaator veel põles). Mootorid ja ESC-id pärast paariminutilist sõitu jahedad: õues kah muidugi külm

Uus asi on ka see, et tõukemootori ESC, tõstemootori ESC ja vastuvõtja asuvad nüüd kõik sõbralikult nina osas koos - üsna tihkelt. Rx on segatud uuest tõukemootori ESC-ist? :roll:

Posted: Sat Mar 30, 2013 22:30
by Maikkel
Levialaline küsimus lisaks siia, kui suur on tõenäosus, et kohalik "raadio" internet mis on võrdlemisi kiire ja levib meil külas ning mis juhtumisi töötab 2,4ghz peal, segab puldi ja lennuki omavahelist tööd(pult siis Spektrumi 2,4ghz). Sest mul on viimasel ajal tõsised leviprobleemid.

Posted: Sat Mar 30, 2013 22:35
by priitom
Su postitusest on mulle vähe kasu... :D

Ma kasutan hõljuki peal Mhz-e kuna ta nii tilluke ja eksootiline pühapäevapill on.

Posted: Sat Mar 30, 2013 22:44
by trebla
Kui antenni annab rulli kerida siis on arvatavasti tegu 35-40 MHz süsteemiga. Ega päris rullis hoida antenni ka ei maksa, parem ikka pikemalt seda levitada mööda korpust. Kui on palju elektroonikat tihkelt koos võivad tekkida niisugused imeasjad nagu seisulained ja nende tõttu võib antenni lähedal olla levi nullilähedane. Proovi antenne või toitejuhtneid üksteise suhtes nihutada ja vaata kas midagi muutub.

Posted: Sat Mar 30, 2013 22:45
by ik
2.4 asjad reeglina ei häiri ,(v.a 2.4 videosaatja) ,seda wifit on niigi igal pool.
Aga muidu võivad kõik sul äratoodud asjad üksindagi leviprobleeme põhjustada. Mina olen saanud servod tõmblema pikkade keerutamata kaablitega, esci juures saab levi üsna hästi ära tappa,(seal võib olla lausa 2 põhjust, esci poolt tekitatav varjestus ja esci poolt genereeritud raadiohäired), ja need pikendatud juhtmed töötavad antennina. Kui võimalik, katsu ikkagi vastuvõtja natuke eemale paigutada, paar cm võib ka suur asi olla, ja pikad juhtemd võimalusel ära keerutada.

Posted: Sat Mar 30, 2013 23:21
by priitom
Tänud asjalike vastuste eest. Midagi sellist ma ise kartsingi. Igaks juhuks teen mootori pikendusjuhtmed kaa uued, 16AWG-st näiteks.

Mul antenn päris rullis ei ole - pigem nagu ovaalikujuliselt kokku keritud, nii, nagu vastuvõtjad üldjuhul karbist tulevad.

Vastuvõtja istus mul ilusti kokkupressituna kahe ESC-i vahel.. :roll: :lol:

Posted: Sat Mar 30, 2013 23:34
by varustaja
priitom wrote:Tänud asjalike vastuste eest. Midagi sellist ma ise kartsingi. Igaks juhuks teen mootori pikendusjuhtmed kaa uued, 16AWG-st näiteks.

Mul antenn päris rullis ei ole - pigem nagu ovaalikujuliselt kokku keritud, nii, nagu vastuvõtjad üldjuhul karbist tulevad.

Vastuvõtja istus mul ilusti kokkupressituna kahe ESC-i vahel.. :roll: :lol:
Ma murdsin sama probleemiga pead. Kui sul on tõste+lüke+vastuvõtja kõik ühe aku pealt siis võib vastuvõtjale voolu väheks jääda. Ma ei tea kuidas sinu vastuvõtjaga on aga minu 2.4ghz vastuvõtja teeb reseti kui voolu ei saa piisavalt. Mul oli ka nii, 40m hakkas tegema mis tahtis servo tõmbles ja ei allunud üldse. Nüüd panin vastuvõtjale 1800mah 2s lipo ja leviprobleemid kadusid. Minu masina 2 edfi rüüpavad korraga ikka kõvasti ja see jättis vastuvõtja kuivale.

Posted: Sun Mar 31, 2013 0:50
by priitom
varustaja wrote:
priitom wrote: Vastuvõtja istus mul ilusti kokkupressituna kahe ESC-i vahel.. :roll: :lol:
Ma murdsin sama probleemiga pead. Kui sul on tõste+lüke+vastuvõtja kõik ühe aku pealt siis võib vastuvõtjale voolu väheks jääda. Ma ei tea kuidas sinu vastuvõtjaga on aga minu 2.4ghz vastuvõtja teeb reseti kui voolu ei saa piisavalt. Mul oli ka nii, 40m hakkas tegema mis tahtis servo tõmbles ja ei allunud üldse. Nüüd panin vastuvõtjale 1800mah 2s lipo ja leviprobleemid kadusid. Minu masina 2 edfi rüüpavad korraga ikka kõvasti ja see jättis vastuvõtja kuivale.
Seda ma ei taha hästi uskuda, et vastuvõtja vooluta jääb. Sel juhul peab ju BEC-ist tulev vool eriti kõikuv olema. Nii palju, kui lugenud ja kuulnud olen, annavad kõik BEC-id stabiilsena 5-6v.., aga kas ülemäära ampreid tõesti nii teha võivad.. äkki keegi targem oskab kommenteerida?
Samas, Rx-i toitis sel korral uus ESC- mine tea... mingi defektiga äkki.

Ma arvan, et mul on asi uutes ja liiga peenikestes pikendusjuhtmetes- sellepärast kaob täisgaasil ühel jõud ära- eks paistab. Levi osas võin eraldi väikest Rx akut proovida- proovida võib. :roll:

Posted: Sun Mar 31, 2013 11:23
by varustaja
priitom wrote:
varustaja wrote:
priitom wrote: Vastuvõtja istus mul ilusti kokkupressituna kahe ESC-i vahel.. :roll: :lol:
Ma murdsin sama probleemiga pead. Kui sul on tõste+lüke+vastuvõtja kõik ühe aku pealt siis võib vastuvõtjale voolu väheks jääda. Ma ei tea kuidas sinu vastuvõtjaga on aga minu 2.4ghz vastuvõtja teeb reseti kui voolu ei saa piisavalt. Mul oli ka nii, 40m hakkas tegema mis tahtis servo tõmbles ja ei allunud üldse. Nüüd panin vastuvõtjale 1800mah 2s lipo ja leviprobleemid kadusid. Minu masina 2 edfi rüüpavad korraga ikka kõvasti ja see jättis vastuvõtja kuivale.
Seda ma ei taha hästi uskuda, et vastuvõtja vooluta jääb. Sel juhul peab ju BEC-ist tulev vool eriti kõikuv olema. Nii palju, kui lugenud ja kuulnud olen, annavad kõik BEC-id stabiilsena 5-6v.., aga kas ülemäära ampreid tõesti nii teha võivad.. äkki keegi targem oskab kommenteerida?
Samas, Rx-i toitis sel korral uus ESC- mine tea... mingi defektiga äkki.

Ma arvan, et mul on asi uutes ja liiga peenikestes pikendusjuhtmetes- sellepärast kaob täisgaasil ühel jõud ära- eks paistab. Levi osas võin eraldi väikest Rx akut proovida- proovida võib. :roll:

Väljavõte üheset väljamaa foorumist, ilmselt sulle see ei loe sest sul pole 2,4ghz: The basic reason a brownout can cause 2.4 systems the most trouble, is that they have in the receiver, a computer processor, if the voltage goes below operating level, it shuts down.
Then which maybe a split second later, the voltage returns, and the little computer must reboot, ( it takes it far less time than the computer you are reading this on,to reboot, but basically the same thing )

72 band and all other bands do not use a computer chip of this type. They may brownout and return in less time than you can realize, they always know what channel to work on.

For me, if the plane is large enough to carry a receiver battery, that is the single most reliable way to prevent any brownout issues. Or use a separate 10-20 amp bec.

We used to fly with 450-500 mah RX batteries and not think about it, only the large scale planes went with 1100 mah size, now you can have 2000 mah nimh the same size as a 500 was 20 years ago.

I have been flying RC for 35 years, I can not honestly blame any crash ( & i've had plenty) on actual radio system failure. I have had dumb thumbs and a total loss of ideas, but not anything that I did not cause myself. A few times I built a crash into the airplane, but I learned to stop that.

Posted: Fri Apr 05, 2013 23:19
by priitom
Kap-remont sai eile tehtud ja tänane test-sõit üsna hilisel tunnil näitas, et leviga on kõik korras ja jõuallikas annab välja maksimumi. Sulalumi, aga arendustööd on ennast ära tasunud, sest liikumine oli küllalt kiire.

Ma paigutasin vastuvõtja u 5cm kaugusele mõlemast ESC-ist ja antenni osa veelgi kaugemale. Lisaks vedasin nüüd u 30% antennist mööda propikaart üles, lisasin u 10cm pikkuse antenni tippu. Jalutasin hõljukist u 70m kaugusele - tundub, et leviga probleeme pole.

Lisaks märkasin, et enam ei poo mõlemad mootorid kinni, kui täisgaasiga sõita. Tegin uued pikendusjuhtmed ja seekord korralikust 16awg kaablist.

Ootan külma, krõbedat ja kandvat lund - soe kevad mind ei huvita. Vanduge selle peale palju tahate: mulle lumi meeldib. 8)

Kui vaja, lähen hommikul kell 5.00 sõitma, sest ilmajaam lubab näruseid nullilähedasi kraade päevaks.

Posted: Mon Apr 08, 2013 23:11
by priitom
Täielik fail..

Võtsin hõljuki kaasa, läksin lumisele väljale, plaan oli sihitult kihutada - tõstemootor ei käivitunud. Vahepeal, kui ESC-i juhtmeid mudisin, siis justkui võttis järgi ja siis jälle katkes. Mootor kõgistas tegelikult vaikselt koguaeg liikuda.. rohkem nagu tõmbles ühe koha peal hästi rahulikult. Järelikult sai HK Turnigy kuulikindel Plush eelmisel korral vett ja nüüd on kuulikindluse tulemus näha. Mul oli veel ühest otsast liimiga tihendatud.

Eelmine kord sadas paksu lund, oli tugeeev tuul ja lisaks väga külm. Toas sulas ära ja pidin rätikuga kogu kere üle käima.

Koguaeg on mingi nöökimine - ei saa tehnika rahus töötada. Enamus elektroonikat ei ole loodud meie kliimas aastaringselt töötama. :(
Peab hakkama ainult Traxxase elektroonikat ostma, sest neil on enamus ESC-e vee- ja külmakindlad.

Posted: Mon Apr 08, 2013 23:16
by lauri
Veekindlad regudki ei taha väga veekindlad olla. Igasugu mudelitel kasutatava elektoornika veekindluse vastu töötab soojuspaisumine. Kasutuses regud, servod jms soojenevad ning hiljem jahtuvad, mille käigus imevad edukalt niiskust endasse!

Onroad võiduklassides on olnud küll "veekindlaid" regusid, kuid tänasel päeval ei teagi, et oleks. Miks? Sest nad polnud oma nime väärilised. Kui on vaja vihmas sõita, siis ehitatakse kogu elektroonikale veekindel karp ümber. Sama tehakse ka rc-paatidega ja sama soovitaks ka sulle.

Näiteks - http://www.rctech.net/forum/attachments ... -box-1.jpg (loodan, et pildi link toimib)

Posted: Mon Apr 08, 2013 23:49
by Oehh
Ehk siis nagu nõukaajal veekindlate kellade kohta naerdi,
et sisse laseb, välja ei lase - tätsa veekindel :)

Posted: Tue Apr 09, 2013 0:17
by ufo
Minu on 100% VEEKINDEL esc mis on hetkel paadil peal+paat on 3korda vee alla vajunud+palju vett saanud (Ehk teise mudeli peal palju uppunud) ja ikka töötab.
Hiina toode ikkagi :lol: :lol:

Posted: Tue Apr 09, 2013 0:48
by priitom
Ega mul selle veekindla kasti paigaldamisest pääsu ei ole, sest suvel tahaks ikka rohkem vee peal sõita.
Ruumiga on eriti kitsas ja kaalu ei tahaks väga palju juurde lisada. Väga õhuke plastik sobib selle tegemiseks hästi.

Aga nüüd uut ESC-i järgi jootma....... :lol:
Homme loodetavasti jälle sõiduvalmis.

Posted: Tue Apr 09, 2013 5:45
by priitom
Näed siis. Pean varem öeldu tagasi lükkama - Turnigy Plushi lennutajad/sõidutajad võivad endiselt rahulikult hingata, sest ESC tundub täiesti OK olevat. Probleemi väljaselgitamiseks ei olnud vaja pikalt juurelda, sest pärast kolme erineva regu läbiproovimist oli selge, et viga on EDF mootoris, mis kahjuks suss tegi ja suitsu välja lasi. Iga reguga kögistas ühtemoodi. Kuidas mootor kahjustada sai on minu jaoks müstika. Ilmselt pidi lumi/vesi seda kuidagi rikkuma, sest muud variandid esialgu välistaks.

Juhuu. Lumi sulab, minul masin jälle seisab. :roll:

Posted: Tue Apr 09, 2013 5:57
by cuprum
priitom wrote:Iga reguga kögistas ühtemoodi.

Kui BL "kõgisema" hakkab, siis tõenäoliselt lihtsalt üks kolmest kaablist enam voolu juhtida ei osanud... Oma osa selleks võis loomulikult anda niiskus, kuid tegelikult võiksid kahtlustada lihtsalt "kollaseid näpukesi" või äkki miskit võõrkeha, mis Sul "föönist" läbi tõmmati, ning siis oma teel juhtmetega põrkus

Posted: Tue Apr 09, 2013 17:31
by priitom
cuprum wrote:
priitom wrote:Iga reguga kögistas ühtemoodi.
Kui BL "kõgisema" hakkab, siis tõenäoliselt lihtsalt üks kolmest kaablist enam voolu juhtida ei osanud... Oma osa selleks võis loomulikult anda niiskus, kuid tegelikult võiksid kahtlustada lihtsalt "kollaseid näpukesi" või äkki miskit võõrkeha, mis Sul "föönist" läbi tõmmati, ning siis oma teel juhtmetega põrkus
Üks mootori juhtmetest oli tegelikult kahtlane küll. Kui seda mudisin, siis hakkas mootor kohati tööle. Juhtme keskosa tundus väga pehme, nagu oleks muljutud. Lõikasin eile sellel juhtmel isolatsiooni ribadeks, et sisu näha. Kõik oli ilus, ainult, et peenikesed traadid ei olnud selles kohas enam keerdus vaid vastupidi, lahti, keerdunud (st ei olnud teineteisega ühenduses). Suhteliselt jäme traat oli seal sees.

Posted: Sat Aug 10, 2013 1:58
by priitom
Tegin täna paar tiiru vee peal: korralikud lained olid, tuul.

Käis veest läbi taaskord :D

Turnigy Plush on hea regu. Natuke fööni ja läheb jälle!

Posted: Thu Sep 12, 2013 5:11
by priitom
Väike update video väikese hõljuki tegemiste kohta vee ääres:
http://youtu.be/c3ee3AOYGYs

Kiirust ei oska täpselt hinnata, aga läheb edasi päris julgelt. Minu arendustöö on näitand, et hõljuki puhul on tähtis rohkem jõuline edasiminek, kui kiirus, seega ma väga kiirusest ei hooligi, kuigi kiire drift on kah huvitav. :)

Tahaks kangesti 4S-i proovida, aga elektroonika jääb lahjaks.

Posted: Thu Sep 12, 2013 12:13
by varustaja
Jõulisest edasiminekust rääkides, kas niidetud murul sõidab?

Posted: Thu Sep 12, 2013 23:33
by priitom
varustaja wrote:Jõulisest edasiminekust rääkides, kas niidetud murul sõidab?

Sõltub, kui kõrgelt see muru niidetud on. Arvestama peab sellega, et tegu on väikese mudeliga ja pind, millel ta sõitma on suuteline, peab olema nö scale.
2200mAh aku on tegelikult liiga raske- normaalne on poole kergem.

Videos, nagu ka muul ajal, töötab tõstemootor 40% peal. Seega on veel varu, aga ma nii ökonoomsuse mõttes. :roll:

Posted: Fri Sep 13, 2013 15:30
by varustaja
priitom wrote:
varustaja wrote:Jõulisest edasiminekust rääkides, kas niidetud murul sõidab?

Sõltub, kui kõrgelt see muru niidetud on. Arvestama peab sellega, et tegu on väikese mudeliga ja pind, millel ta sõitma on suuteline, peab olema nö scale.
2200mAh aku on tegelikult liiga raske- normaalne on poole kergem.

Videos, nagu ka muul ajal, töötab tõstemootor 40% peal. Seega on veel varu, aga ma nii ökonoomsuse mõttes. :roll:
Selge pilt. Plaanid veel hõljukeid ehitada?

Posted: Fri Sep 13, 2013 15:51
by priitom
varustaja wrote:
priitom wrote:
varustaja wrote:Jõulisest edasiminekust rääkides, kas niidetud murul sõidab?
Sõltub, kui kõrgelt see muru niidetud on. Arvestama peab sellega, et tegu on väikese mudeliga ja pind, millel ta sõitma on suuteline, peab olema nö scale.2200mAh aku on tegelikult liiga raske- normaalne on poole kergem.
Videos, nagu ka muul ajal, töötab tõstemootor 40% peal. Seega on veel varu, aga ma nii ökonoomsuse mõttes. :roll:
Selge pilt. Plaanid veel hõljukeid ehitada?
Otseloomulikult.

Aga esialgu tuunin ma enda hõljukikollektsiooni, mille olen kokku ostnud. Hetkel 5 tükki kokku :)

Aa, ja mul on olemas ka üks kiiremaid hõljukeid, mida poest osta on võimalik - Ikarus. Sellega oli nädal tagasi vee peal väike drag´imine ja minu 200g rohkem kaaluv Larisa oli täpselt sama kiire - akud, propid samad mõlemal. Põnev oli 8)