Page 2 of 2
Posted: Sat Jul 27, 2013 15:45
by henryko
Ausalt öeldes, ma tegin siin ainult vahemärkuse, et mis lendab "paremini" mis mitte
!!? Küsimus, et kes siin paremini lennutab peaks olema üleüldse küsimus
? Bluesmell, rahu-rahu! Ja fast-lad on suure kaarega minu kopterist mööda läinud, et sa teaksid ;-)Kõigil on tasemel kopterid oma klassis, aga see ei tähenda, et postituse teema kohaselt kellegilt midagi üldse ära ostetakse
Hinnad on kõigil nii mõistlikud, milleks müüjad ise seda peavad - seega "respect them"! However sõbrad, ega ainult aadlikel olid vanasti "vinged püssid" - talupoegadel olid ise tehtud "relvad" ja hea kui sedagi oli
No-hard-feelings!
Posted: Sat Jul 27, 2013 15:46
by Riff
Ütlen ka sõna sekka.
Soovitan 500 klass kopter osta. Samas 450 klass kopter on ka hea ja odav, senikaua kuni jõuad parandamiseni, mida tuleb alguses rohkem ette
500 seeria kopter on loomult stabiilsem. Soovitaks alguses lennata FB peaga või investeerida tunduvalt rohkem aega ning võta FBL.
TT vs rihm - lendasin alguses rihmaga, kuid nüüdseks olen vahetanud rihma mõlemal kopteril TT (kardaan, torque tube) vastu. Rihm tekitab rohkem võimalusi staatilise elektri tekkeks, mis võib olla FBL ajule ja muule elektroonikale kahjulike tagajärgedega. Lugesin ka netist, et rihm andestab rohkem sabalööke jne ... ei ole õnneks sellel põhjusel kardaanist (TT) jagu saanud veel.
Soovitaks seega võtta Bluesmell või Stayazz 500 seeria kopteri, mõlemad on väga head. Saad töötava kopteri ning ei pea hakkama juppe välja vahetama, kui just ise ära ei lõhu.
HK kraam ei ole just väga kvaliteetne. Ainukesed head asjad HK-l on mitte liikuvad jupid ja see on ka kõik. Viimati, kui sai 450-se raam ära lõhutud oli vaja kiiresti uus raam hankida, sain Eestist 450-sele uue raami, hk toodang.
Metall vs plastik - ei ole alguses suurt vahet. Kui oled juba vinge 3D trikitaja ning soovid jäigemat liikurit, siis võib mõelda metallist (Al) juppidele.
Posted: Sat Jul 27, 2013 18:28
by trebla
Riff wrote:Ütlen ka sõna sekka.
TT vs rihm - lendasin alguses rihmaga, kuid nüüdseks olen vahetanud rihma mõlemal kopteril TT (kardaan, torque tube) vastu. Rihm tekitab rohkem võimalusi staatilise elektri tekkeks, mis võib olla FBL ajule ja muule elektroonikale kahjulike tagajärgedega. Lugesin ka netist, et rihm andestab rohkem sabalööke jne ... ei ole õnneks sellel põhjusel kardaanist (TT) jagu saanud veel.
Sa, Riff, oled nähtavasti oma algajapäevad ära unustanud
Kui käsi veel kindel pole on väga lihtne saba maha vajutada ning kardaani hammakatest ja seejärel ka paljudest muudest juppidest lahti saada.
Mina olen väga rahul, et alustasin 450 kopteriga, remont oli odav ja õppisid refleksid kiiremalt selgeks. 500 kopter tundub tõesti pärast 450 kopteriga lendamist rahulik nagu veis jänese kõrval aga see kõik on petlik- kui see veis külje maha otsustab keerata piloodi aeglase/vale refleksi tõttu, on purustusi kordades rohkem.
Igatahes- väiksema kopteri pealt suurema peale minek on kordades kergem kui vastupidi, see kehtib ka rahalises mõttes
Posted: Sat Aug 31, 2013 22:35
by STan
Nonii. Hetkel siis nii palju/vähe tehtud. Homme hakkan vaikselt elektroonikat peale sättima.
Õhku ma teda kindlasti esimesena ei tõsta.
Posted: Sat Aug 31, 2013 23:05
by STan
Labad, mis sai pildi jaoks külge pandud nõksa valesti:D
Posted: Sat Aug 31, 2013 23:05
by STan
Labad, mis sai pildi jaoks külge pandud nõksa valesti:D
Posted: Sat Aug 31, 2013 23:13
by Riff
Pole hullu, olen ka ise paaril korral väiksel kopteri sabalabad valet pidi paigaldanud ning siis mõelnud, et kuidagi imelik...
Posted: Sun Sep 01, 2013 21:21
by STan
Sai siis täna omal käel ikkagi proovimas käinud. Simu on kökimöki võrreldes reaalse hõljutamisega. Training geari külge ei pannud.
Kahjuks lõpuks lendas pisige kiva main geari ja selle "rihma gear vahele" ja vajab vahetamist. Igal juhul peaks main geari ära vahetama. Hk oma veits lopendab.
Paar klippi ka:
https://www.youtube.com/watch?v=uVH3y2q ... ata_player
https://www.youtube.com/watch?v=5jaOt5_ ... ata_player
Posted: Sun Sep 01, 2013 21:28
by Riff
Väga tubli!
Aku peaks olema rohkem ees pool. Kabiini alumine serv peaks jääma raami põhjaga samale tasapinnale.
Sellise kruusa ja klibu rohkel pinnasel just väga hea ei ole, st madalal olla. Proovi lennutada nii, et tõstad kohe 0,5-1m kõrgusel ning proovi siis hõljutada, tuleb kindlasti paremini välja. Niivõrd madalal tekib õhupadi, mis segab hõljutamist.
R.
Posted: Sun Sep 01, 2013 21:52
by Kpe
Sul paistab saba gyroga väike probleem olema. Või ei ole gyro AVCS režiimis. Igatahes saba ei hoia üldse.
Posted: Sun Sep 01, 2013 22:01
by STan
Ei olnud avcs režiimis. Normal oli. Hoverdamine parem selle režiimiga? Erinevaid aruteluaid lugenud ja igaüks kiidab erinevat:D hea et saba ei võbele vähemalt. Hk401 gyro ning Power HD 3688HB Digital Servo
Posted: Sun Sep 01, 2013 22:40
by trebla
Parem pane güro ikkagi AVCS (head lock) reziimi, kui siis ka saba ei hoia, suurenda vastavalt güro gaini. Hõljutamise harjutamise juures on väga ohtlik lasta kopteri saba enda suunast ära pöörata, orientatsioon on kiire kaduma
ja siis pole ka kräss kaugel.
Tolmused ja kiviklibused platsid pole hõljutamiseks head, peenike kivitolm sööb liikuvad pinnad ruttu viledaks.
Harjutustelikuga saad julgemalt kopterit tõsta ja õpid kiiremini, muidu aku saab suht ruttu otsa ja oled ainult veidi "konnahüppeid" teha saanud
Posted: Sun Sep 01, 2013 22:42
by STan
Ütöen ausalt, et ma ei osanud training geari külge panna:D neli kummi oli kaasas ja ma ei nuputanud kuidagi välja kuda paigutada:D loll on loll olla
Posted: Sun Sep 01, 2013 22:45
by trebla
Kummid? Treeningalus peab ikka jäigalt kinni olema ja selleks on kaablisidemed (soomepäraselt nipukad)
Posted: Sun Sep 01, 2013 22:50
by STan
Seepärast segaduses olingi siis.
õnneks nipukaid palju
Aitäh Trebla!
Nüüd vaja uued gearid saada ning saab taas proovima. Kellelgi üle ei ole? Ehk saame kaupa teha?
Posted: Wed Sep 04, 2013 9:23
by STan
Tekkis küsimus. Eile käisin hõljutamist proovimas ning alati kui mootor hakkab tuure üles võtma siis kopter nn võbeleb. Kui pöörded juba kõrgemal siis kaob see koheselt. Mis asi võiks seda tekitada? Osadel youtube videotel samuti seda märganud. Kas tegu võib olla, et pealabad ei ole ennast veel nn "välja sirutanud" või võib ka milleski muus asi olla.
Posted: Wed Sep 04, 2013 9:54
by Kpe
Kas suurendad pearootori pöördeid liiga järsult või on labad liiga kinni.....
Posted: Wed Sep 04, 2013 10:02
by STan
arvan, et tegu pigem teise variandiga siis, sest soft start on peale timmitud. Igal juhul tänud!!!
Posted: Wed Sep 04, 2013 10:19
by Riff
Liialt pehme jalus põhjustab sellist tüüpi probleeme, lisaks liialt pehme (madala hõõrdumisega) pinnas.
Kontrolli üle ka pealaba ja sabalaba poltide pingsus - labade paari poltide pingsus peab olema võimalikult ligilähedane.
Posted: Wed Sep 04, 2013 10:56
by trebla
STan wrote:Tekkis küsimus. Eile käisin hõljutamist proovimas ning alati kui mootor hakkab tuure üles võtma siis kopter nn võbeleb. Kui pöörded juba kõrgemal siis kaob see koheselt. Mis asi võiks seda tekitada? Osadel youtube videotel samuti seda märganud. Kas tegu võib olla, et pealabad ei ole ennast veel nn "välja sirutanud" või võib ka milleski muus asi olla.
Kui labad pole tasakaalustatud jääb vibratsioon alles (ning suureneb) ka täispöörete saavutamisel. Kui normaalpööretele lähenedes probleem kaob siis on see vibratsioon väikeste pöörete juures normaalne nähtus. Labad võtavad alles teatud pöörete juures stabiilse asendi ja jäävad kogu lennu ajaks veidi kiikuma vertikaaltelge pidi. Kui labad on liiga kinni, ei jõua labad oma raskusega stabiliseeruda ning vibratsioon suuremal või vähemal määral jääb alles. Liiga lõdva kinnituse puhul võivad labad rootori pöörete järsu muutumise korral viga saada kas labahoidjate, teise laba vms vastu põrgates. Mida raskem laba, seda kõvemini tuleb polt kinni keerata. Kontrollida võib pingust nii:
Siruta labad piki kopterit välja, hoia kopterit ühe käega jalastest ja teisega rootoripeast, keera kopter külili ja raputa järsult. labad peavad langema enam-vähem võrdselt peaaegu vertikaalselt alla. Siis saad teada mis laba lõdvemaks või jäigemaks keerata. See ei ole mingi täppismõõtmine ja erinevad labad võivad nõuda erinevat pingust. Üldiselt kehvemad labad tahavad lõdvemat kinnitust.