Page 2 of 2

Oktoobri lõpp

Posted: Sun Oct 27, 2013 19:21
by Silversass
Virumaal oli ilm täiesti olemas ja kaks aktivisti olid ka väljas.
Pisut küll tuul häiris aga ei midagi hullu.
Vahepeal vilgatas päikegi pilvede vahelt.
STan, kuidas see Corsair tegelikkuses käitub ka?

Re: Oktoobri lõpp

Posted: Sun Oct 27, 2013 19:41
by STan
Silversass wrote:Virumaal oli ilm täiesti olemas ja kaks aktivisti olid ka väljas.
Pisut küll tuul häiris aga ei midagi hullu.
Vahepeal vilgatas päikegi pilvede vahelt.
STan, kuidas see Corsair tegelikkuses käitub ka?
Päris äkiline pill on. Panen õhtu jooksul oma tänastest lennutamistest väikese klipi ka youtube-i. :)

Posted: Sun Oct 27, 2013 20:52
by nemo
Igal pool Lääne-Virus head ilma ka nüüd polnud. Väike-Maarjas sadas mis kole vahepeal, hirmus niiske kõik ja see tõmbab ju kontidest läbi.
Ma hetkel tegelen nii aktiivselt hobiga, et vaatasin mis ma vaatasin ning leidsin, et lennukitest üksi vähe. Vahel tahaks maja ligidal mängida.
Rebisin otsa lahti sellega, et sai hakatud mõtlema quadcopteri peale, raam ja regud tellitud, uuel kuul püüan ülejäänu mandi ka ära tellida.
Mingit hüpersuper vinget pilli sellest ei saa, pole veel miljonäriks hakanud, et panna kokku 500-1000 euri eest elektroonikat.
Bixler seisma ei jää niisama, vahetan mootori välja, et suuremaid proppe kasutada. Mul tarvis, et ta ka kaalu rohkem üles viia suudaks. Ringraja kiiruskatseteks see lennuk ei sobi nagunii ja turnigy D2826 2200KV läheb varakambrisse teist platvormi ootama

Posted: Sun Oct 27, 2013 21:11
by STan
Pisike video tänasest päevast. Ilm oli soe, natuke tuuline ning pilves. Õnneks vihmast pääsesin. :)

https://www.youtube.com/watch?v=Cxecdv3 ... ata_player

Posted: Sun Oct 27, 2013 21:27
by Silversass
Pajustis oli küll hommikul kuiv ja Rakveres ei tulnud ka kogu päeva jooksul vihma.
Tuul oli küll päris tugev

Nemo, põlgasid mu abipakkumise ära aga siin võid vaadata videot sammkompunn Bixleri pardalt (Lennuk 1.2.1).
Selle riista kaal on muide 1,2kg ja heal juhul veab veel ka 0,5kg ballasti.
Nii raske sellepärast, et väga tugeva ehitusega.
Video: http://www.youtube.com/watch?v=J6Erkhlk ... e=youtu.be .

Posted: Sun Oct 27, 2013 22:24
by nemo
Silversass wrote: Nemo, põlgasid mu abipakkumise ära aga siin võid vaadata videot sammkompunn Bixleri pardalt (Lennuk 1.2.1).
Selle riista kaal on muide 1,2kg ja heal juhul veab veel ka 0,5kg ballasti.
Nii raske sellepärast, et väga tugeva ehitusega.
Video: http://www.youtube.com/watch?v=J6Erkhlk ... e=youtu.be .
Ma pole põlanud abipakkumist. Niikaua kui omal on käed küljes ja nupp nokib, nii kaua teen kõik ise - midagi pole parata, mind on nii kasvatatud

Posted: Mon Oct 28, 2013 20:15
by pohjakas
minu vahekokkuvõte, koperi õppimisest. :)
http://www.youtube.com/watch?v=kCGzI1vg7Xo

Posted: Mon Oct 28, 2013 23:11
by trebla
pohjakas wrote:minu vahekokkuvõte, koperi õppimisest. :)
http://www.youtube.com/watch?v=kCGzI1vg7Xo
Kopter püsib sul juba hästi käes. Et asjaga edasi minna, soovitan sul treeningjaluse küljest ära võtta. Esialgu tundub kopter ilma nendeta erksam aga harjud kohe ära. Kaugemale lennates võivad treeningjaluse pallid silmapette valmistada ja kaotad orientatsiooni, ilma nendeta harjud kopterit tervikuna tajuma ja kaugemal lendamine on lihtsam. Aga kuna hõljutamise õppimine on kopterilennu alus siis treeni hästi hõljutamist vaheldumisi kumbki külg enda poole ja alusta simus nina enda poole hõljutamise trenni. Reaalses elus peaksid seda tegema alguses vähemalt 10 meetri kõrgusel, et jõuaksid vea korral kopteri ära päästa.

Ja ära sa akut kunagi signalisaatori ega regu cut-offini tühjaks sõida, kasuta taimerit, sinu kopteri puhul tundub sobivat 6 minutit. Aku eluiga on nii kordi pikem :wink:

Tuul, tuul!

Posted: Mon Oct 28, 2013 23:39
by Silversass
STan!
See "putukas" teeb tõesti päris mõnusa vertikaalstardi!
Kõva tuulega võtab ka kogenud piloodi maadlema.
Hingekosutav on näha, et ka teistel mitte päris proffi videot.

Posted: Tue Oct 29, 2013 1:13
by pohjakas
ma veel palle alt ära ei tahaks võtta kuna küljega ei oska veel väga hästi ja maandumist pelgan ka natukene ilma selleta :) tuleb kõvasti harjutada simus,muidugi simus on see sama kopter hulga erksam ja hõljuda raskem simus,aga noh seal võib ju crashida õnneks :)
trebla wrote:
pohjakas wrote:minu vahekokkuvõte, koperi õppimisest. :)
http://www.youtube.com/watch?v=kCGzI1vg7Xo
Kopter püsib sul juba hästi käes. Et asjaga edasi minna, soovitan sul treeningjaluse küljest ära võtta. Esialgu tundub kopter ilma nendeta erksam aga harjud kohe ära. Kaugemale lennates võivad treeningjaluse pallid silmapette valmistada ja kaotad orientatsiooni, ilma nendeta harjud kopterit tervikuna tajuma ja kaugemal lendamine on lihtsam. Aga kuna hõljutamise õppimine on kopterilennu alus siis treeni hästi hõljutamist vaheldumisi kumbki külg enda poole ja alusta simus nina enda poole hõljutamise trenni. Reaalses elus peaksid seda tegema alguses vähemalt 10 meetri kõrgusel, et jõuaksid vea korral kopteri ära päästa.

Ja ära sa akut kunagi signalisaatori ega regu cut-offini tühjaks sõida, kasuta taimerit, sinu kopteri puhul tundub sobivat 6 minutit. Aku eluiga on nii kordi pikem :wink:

Posted: Tue Oct 29, 2013 12:22
by trebla
Kui suudad kopterit 15-20 cm kõrgusel minuti või vähemalt pool paigal hoida, oled võimeline ka vabalt ilma treeningjaluseta maanduma ja õhku tõusma. Külg enda poole hõljutamist harjuta umbes poolteise meetri kõrgusel. Alati kui midagi uut harjutad, mõtle välja päästemanööver, sinu puhul on see praegu saba enda poole keeramine ja kui tundub, et päästmiseks jääb kõrgust väheks, tuleb kopter kõrgemale tõsta, sest kui pöörded alla lased, on ka kopteri kuuletuvus kehvem. Arvan, et oled juba sellel tasemel, et seda proovida :wink:

Posted: Tue Oct 29, 2013 16:24
by Riff
Lendu vaadates võiksid treeningjalusest loobuda. Ebaühtlase pinnase puhul soovitan vahetada 450 kopteri jalus 500 seeria kopteri jaluse vastu.

Posted: Mon Nov 04, 2013 10:56
by Kuno
pühapäeval kollasel käies selgus,et platsi olid külastanud "rullnokud" ja jätnud endast maha pahupidi keeratud murukamara (õnneks küll kahel nurgal) ja kaks kasutatud preservatiivi.Kõva värk - tundub,et see on nagu loodusõnnetus - korra või paar ikka aastas tabab :twisted:

Posted: Mon Nov 04, 2013 10:59
by STan
Mul oli samamoodi hämming, kui seda nägin ja siis kuulsin, et ennegi seal rüüstamas käidud. Ulme.

Posted: Tue Nov 05, 2013 22:01
by Matsa
Head Kollase lennuplatsi kasutajad,

Kirjutan kohaliku konstaabli palvel ühest pisikesest vahejuhtumist.

Eelmisel nädalal pöördus minu poole kohalik konstaabel. Tema mure oli selles, et 19.10.2013 oli keegi mudelistidest kollasel oma lennukit lennutanud. Ühel hetkel ei allunud lennuk enam kontrollile ja kukkus seejärel sõiduteele puruks. Seekord oli kukkumine siiski õnnelik, sest autod pihta ei saanud ja ainult lennuk purunes asfaldil Kuna kukkumine oli olnud autole väga lähedal, siis tänu sellele pöördus autoomanik politsei poole, et me ikka püüaksime lennutamisega ettevaatlikud olla, sest kes ja kuidas katab tekkivad kulud, kui lennuk oleks tabanud kukkumisel autot või inimest.

See vahejuhtum tõstab jälle päevakorda kindlustamise vajalikkuse teema.

Posted: Tue Nov 05, 2013 22:48
by Ropka
Mina pakuks välja teema, et lennutamise reeglitest peaks kinni pidama

Lennutamiseks valitakse kindel sektor ja mis kõik veel vastavalt oma kogemustele ja tehnikale jne...

kõik see on kirja pandud juba algaja juhendis. Ilmselt tuleks kuidagi kohustulikuks teha selle järgimine ja üle pea ja üle autode lennutajaid ikkagi kuidagi "reguleerida".
Lennusektoris lennanud lennukitel on minu arust suht raske juhitavuse kadudes sõiduteele sattuda. On ka minul õige mitu lennukit kollasel alla kukkunud erinevatel põhjustel ja asfaldile pole neist ükski ligilähedalegi sattunud.
Seda juhendit ei saa enam kaela väänata kõigile mudelitemüüjatele, sest enamus lennukeid tuleb ikkagi netipoodidest, aga ikkagi võiks midagi sellel teemal välja mõelda.
Ei tahaks, et algajad kaoks ära mingite reeglite ja seaduste kehtestamisest, mis harjutamise väga raskeks teeksid. Samas ei saa ka seda võimalikku "kindlustust" peale määrida igale riigipiirist sisse tulevale penoplastist pisilennukile vms., jääks ikkagi asi vabatahtlikuks ja seega ka ilmselt väga vähe kasutust leidvaks niššiks. Kaldun arvama, et see kindlustusmaks ei saa väga väike olema ja seetõttu ka uued üritajad saavad tõrjutud.

tahtsin jõuda selleni, et kuna on olemas hooldatud lennutusplats, siis peaks seal mingid elementaarsed lennutusreeglid ikkagi olema täidetud iga piloodi poolt rahvusest, vanusest, lennuvahendi väiksusest hoolimata

aparatuuri ja lennumasina lennueelne kontroll esimeseks asjaks, lennutussektorist kinnipidamine jne

Algaja?

Posted: Tue Nov 05, 2013 23:54
by Silversass
See, et lennutamise reeglitest peab kinni pidama on täiesti õige.
Aga minu arvates on siin veel üks aspekt, mille peale ilmselt "vanad kalad" ei tule.
See on, et algaja lennutaja võib tahta kogu hingest nendest reeglitest kinni pidada aga ikkagi võib tekitada paksu pahandust.
Ta lihtsalt ei saa lennutamisega hakkama ning lennuk ei pruugi ka kohe alla kukkuda,
hoopis lendab levist välja ja kukub alla kuskil kaugemal.
Olles ise algaja olen väga tänulik edasijõudnule, kes mind oma õpilaseks võttis ja päris mitu korda duubeldatud puldiga õpetas,
enne kui lennutamine kuidagimoodi laabuma hakkas. Simulaator üksi ei lahenda probleemi. Tegelikkuses on tunne hoopis teine,
olgugi tingimused justkui samad. Võib-olla võiks hoopiski mingi kohustuslik koolitus olla?
Näiteks kui tahad lennutada ligemal kui 2, 3, 5 või 10 km asustatud punktist või üldkasutatavast teest,
pead olema läbinud algtaseme koolituse.

Ilmselt tekkib nüüd järjekord nendest, kes sooviksid mulle vastu kukalt anda: "Palun väga".

Posted: Wed Nov 06, 2013 1:08
by Oehh
Silversass wrote:Ta lihtsalt ei saa lennutamisega hakkama ning lennuk ei pruugi ka kohe alla kukkuda,
hoopis lendab levist välja ja kukub alla kuskil kaugemal.
Ma täitsa nõus. Algajal on vahel tõesti raske seda lennusektorit hoida.
Kui juhtud veel pisut paanikasse ka minema siis kukud nende tikkudega võimlema ja ei saa ise ka aru mida teed :)
Usun, et kõigil on ette tulnud vähemalt mõni "väga närviline" olukord.

Kohustuslik lennukoolitus on muidugi liiast.
See oleks ainult äriplaan koolitajaile nagu autokool.
Liikluses on tuhandeid idikaid ja ostetud lube.

Ega siin muu ei aita kui selle ohutuse teema aeg-ajalt üles võtmine ja meelde tuletamine.
Ja kuni kindlustust ei ole jääb ainsks võimaluseks enne starti palvetada :)

Posted: Wed Nov 06, 2013 9:39
by cuprum
Hetkel tundub mulle isiklikult, et ainus mõistlik (ja tegelikult mitte väga effektiivne - pigem JOK) lahendus oleks *tõelised* reeglid platsile ülesse riputada. Ja kui juba sildistamiseks läks, siis ka igaks juhuks veel keelumärk rajale minekuks...

Miks mitte rohkemat?
Me (Kollase pidajad) *ei* *saa* vastutada kõige eest. Samamoodi, nagu käiakse Kollasel keppimas ja driftimas, täpselt sama moodi võidakse seal ka käia "lollilt lendamas". Selle vastu saabki ainult siltidega (ja loomulikult ka reeglite eirajatele märkuste tegemisega). Sildist lootus, et äkki siiski keski loeb ja saab aru, et *miks* niimoodi on.

Lisaks võiks muidugi sildile panna ka viited foorumile ja/või mõne pisut kogenuma kontaktid, et tõeline algaja saaks konsultatsioonid kokku leppida.

Posted: Wed Nov 06, 2013 10:56
by Silversass
Vaataksin asja pisut laiemalt. Ega "kollane" ei ole ju ainuke võimalik plats,
kus keegi algaja võib oma "esimesi samme lennunduses" tegema minna.
Kõige suurema kasuteguriga oleks teavitus massiteabevahendite kaudu.
Näiteks veerandtunnine saade televisioonis. Selles tutvustataks põgusalt
mudelismi (lennu) ja ennekõike sellega seotud ohtusid. Kui ostad valmis
lennuki, on karbi peal hoiatused aga kui lähed ostad tahvli penoplasti, puldi
mootori ja aku, ei informeeri keegi, et tegeled potentsiaalselt päris ohtliku
tegevusega.

Sellesse foorumisse sattusin minagi alles siis kui lendamine välja
ei tulnud ning hakkasin uurima, milles asi.

Selleks, et televisiooni saada tuleks vist mingi MTÜ luua ja projekt kirjutada?
See aitaks ühtlasi ka antud ala propageerida.

Posted: Wed Nov 06, 2013 13:49
by Submarin
Pole mõtet heietada siin mõtetu möla. Nii vähe või palju kui Mina olen kollasel käinud on seal täielik .... vahet pole kui suurelt see reeglite tahvel seal särab. Ei olnud kaua aega tagasi, kui kollasel Merkuga Hexat proovisime kus mingi vana tegi autode juures FPV lendu ja crashis 0,5 m enne Matsa autot. Mitte kedagi ei huvita.

Siin ei muutu mitte midagi.

Posted: Wed Nov 06, 2013 13:56
by cuprum
Nujah - sellel teemal on ka ennem piisavalt jauratud. Kusjuures, osa teemaarendustest tõenäoliselt pole siia välja jõudnud - liiga avalik koht.

Ühelt poolt vajaks asi vägagi reguleerimist - teiselt poolt aga on olemas oht, et peale seda reguleerimist saavad "kraanid" liiga kinni keeratud. Kusjuures keeratakse justnimelt nende kraane, kes üritavad seadusekuulekad olla. Väga mõistlik tundub nn. "juhiloa" rakendamine ühes selle juurde kuuluva kolmanda poole kindlustuse nõudega - samas, kus kohast tõmmata piir. Kas peaks näiteks supermarketis Silverlit'i kopteri ostmisel kontrollima ostja "pabereid"; Mida teha sellise tegelasega, kes tellib omale EU-seest viiekilose mudeli (Eesti Tiguposti AS nõuab paberit?!?)...

Justnimelt nende põhjuste pärast on võibolla kõikse levinum arvamus siinse rahva hulgas (loomulikult mitte kõik ja ühehäälselt) et tasub hoida sama seisu, ning parem mitte torkida.

Posted: Wed Nov 06, 2013 15:24
by Silversass
Väga nõus, et mõttetut möla ei tohi jaurata!

Posted: Wed Nov 06, 2013 16:12
by Kuno
Huvitav,mismoodi konstaabel võiks meie muresse suhtuda seoses vandaalidega kollasel platsil.Otsene kahju on meile tekitatud - Matsa,sa võiks korra kõne tagasi võtta ja küsida,mida teha - ehk toimib külas kasvõi mingi kaudne korralekutsumise võimalus.Ehk konstaablil on mõni mõte,kuidas selliseid vendi ohjata :idea: Omalt poolt - ega me keegi taha ju mudeleid crashida aga ikka juhtub.Tegelikult on probleem autode suhtes siis,kui ei ole kaskokindlustust - kui on, siis kasko korvab juhtumi,omavastutus küll tuleb maksta.Samas - meil neid käestläinud olukordi seal kollasel vist kolm tükki olnud siin läbi aegade - üks lennuk kunagi kukkus kellegi aeda - siis oli ka suur kisa ja minu suur bensukas lendas Kopli lahte (see oli tegelikult suur vedamine,et merre!).Eks nende kaugele lendavate asjadega on probleem tõsisem,aga seal tuleb mingil hetkel nagunii tõsisem reguleering.Üldjuhul enamus olukordi laheneb lennusektori piires :lol:

Posted: Wed Nov 06, 2013 16:54
by kyylik
no kõige lihtsam on lihtsalt mônda algajat nàhes veitc informeerida.,seletage talle lühidalt miks nii ei tohi vms.vôibolla ta lihtsalt ei tea,ega ei oska selle peale tulla.endalgi oli nii.lugedes mõnda nappi autosse kukkumist,muutsin minagi oma lendamisi,vàldin teid jne.mainige tle lihtsalt mónda juhtumit kus olex võind sitasti minna,raha summasi,kyll vôtavad aru pàhe! aga mis puutub kollasel juttide tegemisse...eks môni kohalik oli.

kui silt panna siis hoiatava kahe pildiga,,eriti verine pilt kokku puutes inimesega ja ka autoga,ning platsi juures oleva tee äärde pisike silt mis hoiatab autojuhte..

nt naljaga pooleks.....
Image

Image

m olen näind isegi ühte youtube video kus platsi ääres oli aed(majad taga) ja sinna oli kirjutatud kh suuuuuuurelt, umbes et sinna lendamine on keelatud!"