Page 2 of 2

Posted: Wed Aug 13, 2014 11:44
by trebla
Kas need rattad mitte liiga suured pole sinu lennukile? Soovitaks poole väiksemaid ja kergemaid. Need rattad ainüksi kaaluvad kokku ligi 200 grammi sul, muudest telikuosadest rääkimata.

Posted: Wed Aug 13, 2014 12:17
by kyylik
Seda küll..põhiline et liiga väiksed poleks.siin pole sellist lennuvälja.aga seriff vist pidi ratastega aitama.

Posted: Sat Aug 16, 2014 2:43
by Silversass
Oehh wrote:Pidasin silmas, et Liquisole on overkill.
Polyuretan vahuliim on mul Soudali PRO 45P.
Põhimõtteliselt peaks olema sama mis Cascol aga ei pruugi muidugi.
Soudali oma jääb jäik ja 3mm vahuplaadist kere kokkuliimimisel
kippus kogu aeg lahti tulema.
Kas Casco Polyuretan jääb peale kuivamist elastne?
Mina olen 3 mm plaadi kokkuliimimisel parimaid tulemusi saavutanud CT84-ga.
http://www.ceresit.net/download/PDF%20- ... %20EST.pdf
Ühest purgist jagub hulgaks ajaks.
Annab muidu suhteliselt rabedale plaadile hoopis teise kvaliteedi.
Üks näide: https://plus.google.com/photos/10165297 ... ueCC_5eOZw

p-38

Posted: Sat Aug 16, 2014 12:41
by särts
Mul ka pudel CT84 aga pole jõudnud proovida,enamasti vaja väga väikese paisumisega liimi.

Re: p-38

Posted: Sun Aug 17, 2014 17:17
by Silversass
särts wrote:Mul ka pudel CT84 aga pole jõudnud proovida,enamasti vaja väga väikese paisumisega liimi.
See muide paisubki väga vähe! Polegi mitte niiväga liimimiseks kui rohkem
monteerimiseks - suuremate vahede täitmiseks. Näiteks kohtades,
kus muidu tekkivad pingete konsentratsioonid.
Väga hea on töödelda: lõika noaga, sae rauasae lehega või nühi
liivapaberiga. EPO-vahuga vahetult ei nakku. EPO vaht tuleb
plastmassi krundiga üle lasta, siis nakkub küll. Teine variant kruntida
Moment kontaktliimiga.

Posted: Tue Aug 19, 2014 0:15
by kyylik
Äitähhhh silversassile kes varustas mind puuduvate ratastega.

Hetkel pooleli:
Kere värvimine.

Teha veel:
Rattad alla.
Mootorite ja regude paigutus.
Tüüride ehitamine.


Veel üks palve..ehk vedeleb mõnel piloodil 8x6 ja 8x6R propi? Kasvõi kolme labaga.

p-38

Posted: Tue Aug 19, 2014 17:49
by särts
Usun et sobiksid ka 8*4 või 8*5 propid,eriti kui 3laba.

Posted: Tue Aug 19, 2014 22:06
by kyylik
hetkel veel vaja lennuk alt valgeks värvida,,ja võib unistada juba korralikult servode,regude ja motode paigutusest.

Image

Posted: Tue Aug 19, 2014 22:40
by trebla
Need lennukid polnud alt päris valged, pigem heledamapoolsed hallid. Mudeli puhul on see toon muidugi kehvem kui valge, sest taeva taustal suht niru eristada.

Posted: Tue Aug 19, 2014 23:15
by Erki.K
Kuda moodi sellist tüüpi lennukil raskuskese paika pannakse?

Posted: Tue Aug 19, 2014 23:25
by Silversass
Samuti nagu ühekerelistel lennukitel, aku asetuse muutmisega.
Tiib on sirge, raskuskeskme määramine ei ole probleem:
1/3 tiiva laiusest, esiservast mõõdetuna. Täpsema tasakaalustatuse
saab teha juba lennutamise käigus.

Posted: Wed Aug 20, 2014 13:53
by cuprum
trebla wrote:Need lennukid polnud alt päris valged, pigem heledamapoolsed hallid. Mudeli puhul on see toon muidugi kehvem kui valge, sest taeva taustal suht niru eristada.
Aga selles just sõjalindude värvi point ongi...
* Pealt rohelised, et ülevalt vaadates maastiku sulanduksid
* Alt vaadates jäävad pilvede taustal märkamatuks

Omaette klassi moodustasid "tuumatuvid" - need värviti valgeks/hõbedaseks, et nende "muna" poolt tekitatud valguskiirgus ja sellega sarnane jälkus ilusti tagasi peegelduks.

p-38

Posted: Wed Aug 20, 2014 18:19
by särts
Raskuskese nendel pillidel peab olema suht tiiva esiotsas,muidu õhus ei hoia.

Raskuskese

Posted: Wed Aug 20, 2014 18:29
by Silversass
Raalisin välja, mis on mul mitme lennuki vähese stabiilsuse põhjus olnud:
liiga võikese pinnaga stabilisaator! 10% juurde ja asi muutub kardinaalselt!
Teine põhjus on suhteliselt raske saba: lennuk võib olla küll tasakaalus aga
sabal on liiga suur inerts. Kindlasti lükatakse need teooriad siin kohe
ümber aga jõudu ja tervist! Eks sellel kahe sabaga isendil on ka saba üldmass suhteliselt suur.

Posted: Wed Aug 20, 2014 19:47
by kyylik
Nii... rattad... tglt oli ml plaanis teha see lennuk ilma ratasteta,aga kuna esma start sellise isendiga oleks jube,,ja ratastega stardis annab ehk veel midagi parandada,,nt,kui CG ikk natukene vale vms.

Aga! aga kuna lennuki koostamisel ja värvimisel on tekkind mõned pisi vead mis ei luba antud lennukil olla ilueedi siis täna otsustati lennuki tulevik,juhul kui ta ikk lendama hakkab..nimelt tuleb sellest "test lennuk",,kui kõik ok siis tulevikus teen ühe juurde.

Aga nüüd lennuki tuleviku juurde tagasi..kuna ml varsti varsti pere suurenemas ja sugu pole teada,,siiis....siiiiiis.... kui tuleb tüdruk: võtan lennuki kaasa nt 20sept toimuvale combat võistlusele (v.järgmisele e.2015a)ning kui kohtunikud lubavad lennuki rajale siis võistlen sellega seal..

Posted: Wed Aug 20, 2014 21:24
by tikka
Silversass wrote: Tiib on sirge, raskuskeskme määramine ei ole probleem:
1/3 tiiva laiusest, esiservast mõõdetuna. Täpsema tasakaalustatuse
saab teha juba lennutamise käigus.
Piltidelt vaadates tundub, et mudelil on trapetsiline tiib ehk siis peaks esmalt leidma raskuskeskme keskmise momentide kõõlu suhtes (nimetatakse ka keskmiseks aerodünaamiliseks kõõluks). Rohkem infot näiteks raamatust "Mudellend", mis on saadaval ka digitaalselt http://www.coptercam.ee/mudellend/eesona.html.
Silversass wrote: Raalisin välja, mis on mul mitme lennuki vähese stabiilsuse põhjus olnud:
... Teine põhjus on suhteliselt raske saba: lennuk võib olla küll tasakaalus aga sabal on liiga suur inerts. Kindlasti lükatakse need teooriad siin kohe
ümber aga jõudu ja tervist! Eks sellel kahe sabaga isendil on ka saba üldmass suhteliselt suur.
See teooria on jah natuke kahtlane. Kui sa mõtled vähese stabiilsuse all vähest juhitavust (lennuk tundub lennutamisel uimane), siis võib nii olla küll. Raskem ja suurema inertsiga saba suurendab mudeli stabiilsust. Üks võte, mida koopia sõjalindude ehitajad kasutavad, on raskuste asetamine nina, saba ja tiiva otstesse. Raskuskeskmest kaugemal asetsevad raskused suurendavad inertsust ja mudel lendab rohkem päris lennuki moodi. Raske saba negatiivne külg on suurema ninaraskuse vajadus ja mudeli üldkaalu suurenemine.
kyylik wrote: ...võtan lennuki kaasa nt 20sept toimuvale combat võistlusele (v.järgmisele e.2015a)ning kui kohtunikud lubavad lennuki rajale siis võistlen sellega seal..
Võid enne oma mudeli mõõdud igaks juhuks mõne kolmvaate abil ise üle kontrollida. Tiiva otsa kõõlu pikkus enne kumeruse algust ja nina pikkus tiiva tüve esiservast tunduvad suht piiri peal olevat, aga eks pilt petab ka. Mõni P38 variant võis olla ka pikema ninaga (Pathfinder vms).

Posted: Fri Aug 22, 2014 0:18
by Erki.K
Kuidas mootorite pöörete reguleerimine toimub?
Kas ühe regulaatori all kaks mootorit või on kummalgi oma.

Posted: Fri Aug 22, 2014 1:49
by Oehh
BL mootoreid ei või panna ühe regu taha. Olgugi, et nii mõnelgi on see läbi ime õnnestunud.
Nende mootorite juhtimisel jälgib ESC kogu aeg mootorist tagasisidet ja vastavalt sellele kommuteerib faasidele toidet.
Kui kaks mootorit paralleelselt ühe regu taha panna on tagasiside mootori rootori asendist suhteliselt ebatäpne ja heal juhul langeb lihtsalt kasutegur,
halvemal juhul põleb kooslus maha.

Posted: Sun Aug 24, 2014 20:05
by kyylik
Nüüd ka lennukil toimiv ratas ees,mida saab ka puldist keerata.Nüüd vaja asjad peale panna ja peaks olema vist lennuks valmis.Üks juhe tuleb veel juurde sebida..saba servo juhe..tuleb pääääris pikk!

*Jah! lennukile tuleb 2 regu.

Image

Posted: Sun Aug 24, 2014 20:14
by seriff
sama komplekt koos keeramis süsteemiga seisab kapil mis oli sulle mõeldud aga lugesin et said aga eks järgmisele projektile,oli plaanis ise ära tuua kuid asjad muutusid.

Posted: Tue Aug 26, 2014 21:03
by kyylik
Pisikene test sõitmine isegi oli täna.. vaja veel tüürid paika panna jne.
sry et video suht halb,luts telf+hämar vihmane ilm.regud muidugi vajavad kh enne lendu ära kalibreerimist.

https://www.youtube.com/watch?v=RsYvlfa00qw


sry et video on kummuli..muutsin õigeks,aga youtube pole veel muudatust teind.

Posted: Thu Aug 28, 2014 21:25
by kyylik
Täna tegin lennukiga ka eduka lennu..stardis küll takerdusin mingi kivi otsa mis lõi ratta alt,aga õnneks start õnnestus.homme siis proowime startida käest ja ka filmida:D maandumine 2rattaga oli karm!

Posted: Fri Aug 29, 2014 21:11
by kyylik
Nonii...võib selle teema ka nüüd lukku panna,kuna lennuk lendab üli hästi.käest start ja maandumine oli ka mõnusad.prooviks lülitasin õhus motod välja et näha kuda käitub..ei kaldugi kummuli vms.hakkab lihtsalt alla vajuma..

Nüüd tuleb siis mõni uus projekt välja mõelda.

Posted: Tue Sep 16, 2014 12:21
by kyylik
Lubadus on lubadus..täna cr 10:00 syndis meile poiss.seega minu p38 ei osale 20sept võistlusel.

Posted: Tue Sep 16, 2014 14:40
by seriff
kyylik wrote:Lubadus on lubadus..täna cr 10:00 syndis meile poiss.seega minu p38 ei osale 20sept võistlusel.

´
õnnitlused siit poolt.tulevane lendur või.

P-38

Posted: Tue Sep 16, 2014 18:15
by särts
Minu poolt kah õnne!Nüüd oleks puldi kujulist lutti ka vaja ja muidugi vankrile tiivad.

Posted: Tue Sep 16, 2014 20:44
by trebla
Palju õnne! Loodetavasti kasvab poiss sinust priskemaks ikka :lol:

Posted: Tue Sep 16, 2014 23:41
by Oehh
Kisub O.T. :) ... aga minugi poolt palju õnne lisa pensionisamba puhul. :lol: