P-38

Ise tehtud - hästi tehtud. Näitame siin oma projekte teistele!
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

P-38

Post by kyylik »

Tere! kuna Bf109 lennusalk ootab veel motosi jne..siis niisama kasutasin korra võimalust....

mõista mõista....(mis lennukit ma ehitan?)

NB! jooniseid küsisin särtsult ja välja printis need silversass siis teie ei tohi vastata!
Image
Last edited by kyylik on Tue Jul 15, 2014 22:49, edited 1 time in total.
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Nina meenutab kaugelt P-38 Lightningut aga sellel peaks tiibade küljes 2 mootorigondlit olema :?
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
User avatar
ulmeKulgur
Posts: 279
Joined: Fri Oct 02, 2009 21:12

Post by ulmeKulgur »

Mõni kahesabaline vana aja ründelennuk? Või on saba lihtsalt jätkamata veel?
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

Õige Trebla ja Ulmekulgur,tegu ja P-38 .ega siis ei saand jube kohe sellist pilti näidata:D
aga kuna sa juba ära arvasid siis .... tänane ehitamine siis:

Image

Image

saba jätsin homseks(magustoiduks)kuna siis pean jälle traadiga lõikama jne.isegi mõõdud ajasin paika 1/12
Last edited by kyylik on Tue Jul 15, 2014 22:51, edited 1 time in total.
User avatar
Oehh
Posts: 1196
Joined: Thu Jul 12, 2007 1:23
Location: Tallinn

Post by Oehh »

kas tahad P-38 ga õhuvõtlusse minna? :lol:
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

Oehh wrote:kas tahad P-38 ga õhuvõtlusse minna? :lol:
Eieieiei! ma ei usu... ma õppisingi lendama taolisega.
https://www.youtube.com/watch?v=1pVikDuvVVw

ammu oli plaanis ehitada nüüd üks suurem ja korralikum.
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Oehh wrote:kas tahad P-38 ga õhuvõtlusse minna? :lol:
No sellise lennukiga võeti kunagi Vaikse ookeani kohal Jaapani admiral alla :wink:
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
User avatar
särts
Posts: 679
Joined: Sat Nov 08, 2008 14:26

P-38

Post by särts »

Tee "sabad" pikemaks ja suurenda stabilisaatori pindala~10-15%,koopia lendab suht rabedalt.
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

Täna siis said valmis ka saba tükid.nüüd vaja veel kuhjaga lihvida ja siis võib juba unistada lennuki katmisest jne jne.Peaks lihvima ka mootorid,kuna hetkel häirib pikk nina(mootorite osa puudu ju)

Image
User avatar
Oehh
Posts: 1196
Joined: Thu Jul 12, 2007 1:23
Location: Tallinn

Post by Oehh »

Millega katad?
Kena vaadata usinaid ehitajaid :)
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

Jõupaberiga ja pva vist.tiivad paksemaga ja kere õhemaga.


Ml lollil tuli ehitamis tuhin.just siis kui 2kuud veel aega(pere jälle suurenemas)siis aega jälle ehitamisest puhata:)


Küsin tarkadelt nõu..niisama piilusin mootorite jne jne..ja avastasin hobbykingist lennuki SkyMule.kui kasutada tema tükke?

Image

Prop: Durafly® SkyMule 1500mm - Propeller Set (L/R)
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _L_R_.html

Moto:Durafly™ SkyMule 1500mm - Replacement Motor 1100kv
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 100kv.html

Regud:Durafly™ SkyMule 1500mm - ESC Set inc. Power Lead
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _Lead.html
User avatar
Oehh
Posts: 1196
Joined: Thu Jul 12, 2007 1:23
Location: Tallinn

Post by Oehh »

Kusagil rcgroups.com foami teemas kiideti kui hea on katta selle õhukese klaasriidega
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... Thin_.html
penost konstruktsioone

Aga mitte EPO vaid mingi "water based acrylate" liimi või lakiga...

:oops:
Võttis nädalajagu aega enne kui avastasin, et olen lingi kopimisega midagi segast pannud...
Nüüd siis õige link õhukesele klaasriidele
Last edited by Oehh on Wed Jul 23, 2014 22:21, edited 3 times in total.
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

Kuna kahjuks on hetkel aega napilt siis p-38 on pausil natukene,loodan ehitamist jätkata uuel nädalal.(võibolla õnnestub 16august narvas teha sellega niisama esmalend)
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

Vaikselt ikk ehitan...

Image

Nina norib juba katmist.
Erki.K
Posts: 274
Joined: Sat Feb 15, 2014 1:03
Location: Saare mk

Post by Erki.K »

Mis materjalist sa selle lennuki välja voolisid?

Ja milleks see kilega katmine vajalik on?

Mul EPO vahust ja lendavad ilma kileta kah.Minu teada balsa sõrestikule on kilet peale vaja ,et õiget kuju saada.
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

lennuk on finfoamist vms.mingi kollakas plaat,,ja katan jõupaberiga.
Erki.K
Posts: 274
Joined: Sat Feb 15, 2014 1:03
Location: Saare mk

Post by Erki.K »

Milleks vahu katmine (klaasriie.jõupaber ,jne) vajalik on?
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

ma kasutan aind jõupaberit.katan kuna ehitus poest saadud vahu plaat on ikk nõrgem kui see hk vahukas.pealegi kaetud kere on parem värvida jne.
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

Erki.K wrote: Ja milleks see kilega katmine vajalik on?

Mul EPO vahust ja lendavad ilma kileta kah.Minu teada balsa sõrestikule on kilet peale vaja ,et õiget kuju saada.

Milleks vahu katmine (klaasriie.jõupaber ,jne) vajalik on?
Kaetakse, et saada paremini lendavat, ilusamat ja vastupidavamat mudelit. Katmata penoplastist mudelid paljude mudelistide meelest lähedalt vaatamist ei kannata (peno struktuur näha, muljumisjäljed jne), seepärast katsetatakse igasuguseid vahendeid kõvema pealispinna saamiseks.

Näiteks saab kaetud mudeli tiiva tagaserva saab teha palju õhema, ilma et see kohe puru läheks. Õhem tiiva tagaserv tagab paremad lennuomadused, ja see näeb parem välja kui 5mm paksune serv.
Erki.K
Posts: 274
Joined: Sat Feb 15, 2014 1:03
Location: Saare mk

Post by Erki.K »

Mis liimi kasutad?

Mina ostsin Casco Liquisolet. Kuivab kaua aga kui lõpuks ära hangub siis
seda kohta ikka enam naljalt lahti ei võta.
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

Hakkab looma,tiivad ja kere kaetud.Täna liimisin tiivad kh juba kinni.homme üritan juba saba külge liimida.

Image
Erki.K
Posts: 274
Joined: Sat Feb 15, 2014 1:03
Location: Saare mk

Post by Erki.K »

Hakkab juba ilmet võtma jah.

Aga liimi kohta ei taheta ikka infot jägada?
User avatar
särts
Posts: 679
Joined: Sat Nov 08, 2008 14:26

p38

Post by särts »

Cascol Poyuretan.Espakist.750ml 15.40EUR.
User avatar
Oehh
Posts: 1196
Joined: Thu Jul 12, 2007 1:23
Location: Tallinn

Post by Oehh »

Erki.K wrote:Mina ostsin Casco Liquisolet. Kuivab kaua aga kui lõpuks ära hangub siis
seda kohta ikka enam naljalt lahti ei võta.
Ma liimin sellega saapataldu ja oma puudiku saapaninasid.
Tõeliselt karm kummimass.
Plastkooriku sisse liimisin küll vineerist tugevdused sellega.
EPO lõi iga mättasse tulekuga lahti, Liquisole nakkub karestatud plastiga veidi paremini.
Vahust lennuki ehituseks veidi overkill.
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

hommik! selle Cascol Poyuretaniga ma liimin aind sellised eriti olulised kohad,nagu:tiiva kinnitused,saba tükid jne..aga tiibade ka kere katmiseks kasutan ikk pva-d.
User avatar
särts
Posts: 679
Joined: Sat Nov 08, 2008 14:26

p38

Post by särts »

Midagi nüüd valesti aru saadud,see meenutab makroflexi ainult paisub vähe ja on ülikerge võrreldes muude liimidega.Liguisoliga midagi ühist ei ole,polüuretaanvaht paisub niiskuse toimel. Overkill see nüüd kindlasti ei ole,pigem ainuke mõistlik liim vahu tarbeks,muidu on mõeldud puidu liimimiseks.Täidab hästi suuri vahesid ja nakkub väga paljude materjalidega.Lisan hiljem pildi ka.
User avatar
Oehh
Posts: 1196
Joined: Thu Jul 12, 2007 1:23
Location: Tallinn

Post by Oehh »

Pidasin silmas, et Liquisole on overkill.
Polyuretan vahuliim on mul Soudali PRO 45P.
Põhimõtteliselt peaks olema sama mis Cascol aga ei pruugi muidugi.
Soudali oma jääb jäik ja 3mm vahuplaadist kere kokkuliimimisel
kippus kogu aeg lahti tulema.
Kas Casco Polyuretan jääb peale kuivamist elastne?
Erki.K
Posts: 274
Joined: Sat Feb 15, 2014 1:03
Location: Saare mk

Post by Erki.K »

See liquisole on ka polüuretaanliim!

Palun: http://www.casco.ee/index.php?contentID ... ductID=528

Mina olen sellega vahtu liiminud.
User avatar
särts
Posts: 679
Joined: Sat Nov 08, 2008 14:26

p38

Post by särts »

See on nagu nätsu ja autorehvi võrdlemine.Üks kuivab elastseks kummiks teine üsna jäigaks vahuks.Olen ära kulutanud 3L vahtu ja 4 tuubi liquisoli,oskan võrrelda aga tänud õpetamise eest.Paar väikest nippi veel-vahuliimi saab vedeldada med.piirituse ja viinaga.Täiteainena saab kasutada soodat,paisutab tihedamaks ja jäigemaks.Palava ilmaga üks pind niisutada veega.Kiilto D4(deco4) sama aga paisub rohkem,jääb väga poorne.Soudali PRO 45 vist kõige parem aga saadavus olematu Rakveres.Saapataldu väga hea liimida makroflexi tühja pudelisse jääva tumekollase õlilaadse jäägiga,kõvemat liimi ei tea(kingsepad kasutavad).
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

Nüüd saab vaikselt värvi loopida lennukile:D

Image

Ega keegi ei taha annetada 3ratast lennukile?
ehk midagi sellist? http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... inch_.html
Post Reply