AXN Floater-Jeti ja wermecheri elu ja kulg.

Uued ja juba vastuse leidnud küsimused algajatele
User avatar
wermecher
Posts: 176
Joined: Tue Dec 14, 2010 23:24
Location: Tartu

Post by wermecher »

Ütleme nii, et tasakaalu üritasin ajada silma järgi. Manuaalis oli küll punkt näidatud ja tundus, et on enamvähem. Saatjaga olin niivõrd uus, et kohe ei tulnud trimmi peale, aga nüüdseks on seda seadistatud ja lennuk peaks parem olema. Eks annan teada, kui tuleb uus võimalus lennutama minna. Muidugi esimesed visked, kus on näha et mängin justkui noolemängu on päris esmased katsed üldse elus midagi lennuki laadset visates ja loomulikult ei teadnud, kui kõvasti või kuidas täpselt seda tuleks teha. Hiljem hakkas juba koitma ja nagu näha, läheb lendu küll. Tänud kommentaaride eest.

Kas CG from LE: 51.5mm tähendab, nüüd et mõõta tuleks nö. tiiva algusest saba poole 51.5mm ? Pean selle üle kontrollima, ise manuaalist sellist numbrit ei silmanud.
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

wermecher wrote: Muidugi esimesed visked, kus on näha et mängin justkui noolemängu on päris esmased katsed üldse elus midagi lennuki laadset visates ja loomulikult ei teadnud, kui kõvasti või kuidas täpselt seda tuleks teha. Hiljem hakkas juba koitma ja nagu näha, läheb lendu küll. Tänud kommentaaride eest.
Üldiselt selle viskamisega on jah niimoodu, et tuleb pisut harjutada, enne kui tunde kätte saab. Rusikareegliks on muidugi, et

* Lennuk peab *peale* viset liikuma piki oma normaalset lennutelge - sagedasimad vead: viskamisel võib lennuki asend õhuvoolu suhtes muutuda kas nina taevasse või mättasse (harvemini külg ette).

* Visata on soovitav *paralleelselt* maapinnaga, või isegi pisut maa poole. Ülesse viskamisel kipub lennukil kaduma ära kiirus õhu suhtes, ning ta vajub lihtlabaselt läbi. Samas tuletan meelde ka ühe vana indiaanitarkuse - mida kõrgemal lennuk on, seda kõrgemalt ta ka kukub. Maandumisel tapab vertikaalne, mitte horisontaalne kiiruse komponent.

wermecher wrote: Kas CG from LE: 51.5mm tähendab, nüüd et mõõta tuleks nö. tiiva algusest saba poole 51.5mm ? Pean selle üle kontrollima, ise manuaalist sellist numbrit ei silmanud.
LeadingEdge suhtes, ehk siis tiiva esimesest servast.
User avatar
wermecher
Posts: 176
Joined: Tue Dec 14, 2010 23:24
Location: Tartu

Post by wermecher »

Ise nagu täheldasin, et vise õnnestus siis kui viskasin teda õige pisut ikkagi üles poole ja üsna kõva lükkega ehk siis ei puisanud teda päris niisama näppude vahelt, vaid ikka andsin natukene seda hoogu. Vaatasin nüüd originaal videot ja jälgisin lennuki liikumist peale viset, kohe on näha, et viskan lennukit pisut üles poole ja lennuk korra läheb sellega kaasa, aga vajub siis kohe läbi ja hakkab maad ligi liikuma.

Kuidas kõige targem oleks lennukit tasakaalu ajada? Kas lihtsalt mõõdan välja ning märgin väikesed jooned peale ja võtan lennuki vaikselt näppude peale ja vaatan kuhu poole kiigub ja kui on korras siis peaks nagu seisma kenasti?
User avatar
hommiku kohvi
Posts: 399
Joined: Thu May 28, 2009 14:14
Location: tallinn

Post by hommiku kohvi »

Näppude asemel võid kaks pulka pista ntx penoplasti sisse ja siis aseta lennuk tiiva koha pealt nende pulkade peale seisma.
ussimuna
Posts: 916
Joined: Thu Feb 14, 2008 19:24
Location: Elva
Contact:

Post by ussimuna »

Ise nagu täheldasin, et vise õnnestus siis kui viskasin teda õige pisut ikkagi üles poole ja üsna kõva lükkega ...
Siinkohal meenus Hr. Cuprumi kunagi öeldu "Visatakse kivi, lennuk stardib.." :wink:
Ideaalis võiks tegelikult nii olla, et tasakaalus selline lennuk võiks käest startides, ilma mootori ja kangide abita rõõmsalt ise natust planeerida ja siis kõhule maanduda.
Kuidas kõige targem oleks lennukit tasakaalu ajada? Kas lihtsalt mõõdan välja ning märgin väikesed jooned peale ja ..
Misiganes kaks tokki/pliatsit/kruvi tooli seljatoes, mis tiiba ei riku ja lennuk nende joontega sinna siis otsa. Umbes nii http://static.rcgroups.net/forums/attac ... 1216406112
User avatar
wermecher
Posts: 176
Joined: Tue Dec 14, 2010 23:24
Location: Tartu

Post by wermecher »

Taaskord äitäh! Eks ma ehitan midagi, kus oleks hea tasakaalu panna.
Algul viskangi ja siis kohe õige pea stardibki :lol:
User avatar
wermecher
Posts: 176
Joined: Tue Dec 14, 2010 23:24
Location: Tartu

Post by wermecher »

Nonii, sai siis täna kiiresti ehitatud mingit masti agregaat, mille peal oleks võimalik lennukit tasakaalu ajada. Nagu lennuki peale tõstsin vajus kohe nina alla. Proovisin siis kõige lihtsamat varianti ja liigutasin akut ning tõstsin ka vastuvõtja karbi ninast eemale, tulemus kohe märksa parem ja juba võiks öelda, et peaaegu stabiilne. Hetkel on suurem mure tiibades, kuna teiste kinnitus on väsinud ja logisevad juba üsna kenasti. Ilmselt sellises seisundis teda välja viia ei tohi, tuleb muretseda magnetid või leida muu moodus, kuidas tiivad kõvasti fikseerida.

Ehk on kellegile abiks ja lisan nagu kombeks ka teemasse pildimaterjali.

Lihtne ehitis, põhi vahtplastist ning kuumaliimiga kaks puidutüüblit sinna sisse. Tüüblite tippu ka natukene kuumaliimi, et oleks parem pind kuhu peale tõsta.

ImageImageImageImage

* Mõõdulint kätte ja vajalikud märgistused tiibadele.
* Lennuk algseisundis ja seadistamata.
* Peale ülevaatamist ja seadistamist.
ussimuna
Posts: 916
Joined: Thu Feb 14, 2008 19:24
Location: Elva
Contact:

Post by ussimuna »

On Sul need aku ja vastuvõtja kinni ka seal? Et juhul, kui ikkagi nina maad uurima läheb, ei peaks kohe jälle aku õiget kohta otsima hakkama. Kui magneteid ikka ullusti vaja on, siis mul möned siin on, kuigi ma ei usu, et see hea lahendus on.
User avatar
wermecher
Posts: 176
Joined: Tue Dec 14, 2010 23:24
Location: Tartu

Post by wermecher »

ussimuna wrote:On Sul need aku ja vastuvõtja kinni ka seal? Et juhul, kui ikkagi nina maad uurima läheb, ei peaks kohe jälle aku õiget kohta otsima hakkama. Kui magneteid ikka ullusti vaja on, siis mul möned siin on, kuigi ma ei usu, et see hea lahendus on.
Täna sai natukene meisterdatud tiibade kinnituse kallal ja leidsin ka ühed imepisikesed magnetid millega sai katsetatud, aga ilmselgelt jäid need liiga lahjaks ja mitte mingit efekti nad ei andnud. Mõtisklesin siis natukene ja leidsin järgmise lahenduse, uuristasin natukene ühte tiiba ja kuumaliimiga kleepisin sinna säärase riideriba nagu paljudel kopteritelgi akude küljes on ning teise tiiva külge siis teise riba, mis kinni jällegi võtab. Hetkel tundub, et sai enamvähem ja peab üsna kõvasti kakkuma et tiivad lahti tuleksid.

Sama lahendusega panin hetkel aku kinni ning vastuvõtja tõmban tavaliselt elektriteibiga kinni ja seni on kõik asjad liikumatult püsinud, kui peale sõitu neid uurida. Teibi variant muidugi ajutine. Magnetid tellin vajaduse korral eBayst, seal neid igasuguseid või kui Teil on korralikke ja tugevaid magneteid pakkuda, siis jätan selle kõrva taha.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Aku (ja ka teiste asjade) kinnitamise nipp on see, et põhja külge kahepoolne velcro riba ja siis teise ribaga aku sinna külge suruda. Taolisest kinnitusviisist paremat mina ei tea. Aku pea-aegu et ei saa lahti tulla, kui nii tahta. Sellises stiilis:
Image
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
hommiku kohvi
Posts: 399
Joined: Thu May 28, 2009 14:14
Location: tallinn

Post by hommiku kohvi »

wermecher wrote: imepisikesed magnetid millega sai katsetatud, aga ilmselgelt jäid need liiga lahjaks ja mitte mingit efekti nad ei andnud.

Magnetid tellin vajaduse korral eBayst, seal neid igasuguseid või kui Teil on korralikke ja tugevaid magneteid pakkuda, siis jätan selle kõrva taha.

http://www.amagnet.eu/et/ketas.html - 1 cm diameetri ja 4 mm paksune magnetike tirib 5 kg jõuga. arvan, kui panna kolme punktiga (ehk siis kummalegi tiivale vastakuti kolm magnetit), siis on seal kokkutõmmet enam kui küll :)

Sain eile enda lennuki (ilma mootori, servode ja ESC variandi) ka kätte ja paistab, et on ikka täiesti tore ja kvaliteetne asi :)

Üks asi, mis mind hetkel painab, on see, et kuhu paigaldada vastuvõtja. "Salongi" ei tahaks panna sinna servode ja aku juurde. üks koht mille leidsin on kui vaadata servode vahelt lennuki sisemusse (tiiva alla), siis on seal sees tegelikult päris kenake ruum. selleks, aga et sinna paigutada vastuvõtja ja ESC nii, et neid saaks ka muuta / eemaldada oleks vaja teha kuhugile ligipääs. kõige loogilisem oleks läheneda näiteks lennuki külje pealt (tiiva alt) ja teha sinna avaus / luuk. Iseasi, kuidas see mõjutab lennukikere üldist vastupidavust ja läbipainduvust?
Sooviks kellegi targema arvamust, kas on väga loll idee??
User avatar
wermecher
Posts: 176
Joined: Tue Dec 14, 2010 23:24
Location: Tartu

Post by wermecher »

Kuna tal salongis metsikult ruumi pole, siis vaja jah mõelda ja leida endale see sobiv paigutus. Mina jätsin saatja siiski aku lähedale ja hetkel ei näe tema asukohas liialt suurt probleemi. Kui sa 2200mAh aku talle sobitad, siis soovitan esimese asjana servo metallvardad lühemaks lõigata. Muidu võivad nad küll vastu akut hakata sõitma, kui aku sedasi paigutadada, et lennuk stabiilne oleks.

Lappa seda teemat, vaata kuidas neil poistel paigutatud on : http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=972336

Kas kellegil Tartu inimestest ka AXN Floater on peale minu?
User avatar
wermecher
Posts: 176
Joined: Tue Dec 14, 2010 23:24
Location: Tartu

Post by wermecher »

Täna käisin Raadil lennutamas, uus seadistus andis kohe tunda ja lennuk lendas nagu valatult. Enam ei tulnud nina alla ning sai täiesti vabalt liuelda tükk aega nii, et tõmbasin õhus olles mootori pöörded täiesti nulli. Samuti sai täna tiibade kallal ikkagi nokitsetud, kuna mulle ei meeldinud nende lõtk ja liikumine. Tõmbasin mõlema tiiva äärde elektriteipi kaks tiiru ja surusin siis kere külge, jäi väga hästi ja tihkelt sinna sisse. Samuti tuli täna maandumine hästi välja, maandusin tühikäigul vastu tuult ja lennuk liugles täiesti sujuvalt ja vaikselt kuni jõudis maapinnani, mõnna. Mõni Tartu inimene võiks endast teada anda, saaks vahest koos kusagil lennutamas käia. Hetkel on foorumi rahvas minule täiesti tundmatu :)
ussimuna
Posts: 916
Joined: Thu Feb 14, 2008 19:24
Location: Elva
Contact:

Post by ussimuna »

Novot, nagu vanarahvas teab rääkida, lendab ka telliskivi nagu linnuke, kui korralikult tasakaalu ajada :lol:
User avatar
wermecher
Posts: 176
Joined: Tue Dec 14, 2010 23:24
Location: Tartu

Post by wermecher »

Kust seda kahepoolset velcro riba saaks osta või ehk kellegil on seda üle? Tundub, et sellega on ikka kõige mugavam majandada. Ei soovi teipi ka kasutada, kuna see on tülikas ja peab pidevalt vana uuega asendama. Hetkel lammutasin jälle kõik laiali kuna ei meeldi selline värk, et peab pool kremplit pealt kakkuma lihtsalt selleks, et saaks aku laadima panna. Natukene vaatasin ja leidsin arvatavasti ka ühe hoopis soliidsema seadistuse ning nüüd olekski velcrot vaja, et kõik kenasti omale kohale kinni saada. Muidugi saaks kuumaliimi ja muid vahendeid ka kasutada, aga nii jäädavat lahendust siiski ei sooviks.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Ehituspoest leiad kitsa kleebisribaga. Rullis kõrvuti kare ja karvane. Ehk oli Tesa oma? Korralikud velcro strap'id (taolised) jäid silma Ehituse ABC-s. HobbyKing'is müüdav lai helesinine on väga hea liimiga. Saab endale sobiva riba laiuse lõigata.
Last edited by lauri on Tue Apr 12, 2011 21:33, edited 1 time in total.
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
wermecher
Posts: 176
Joined: Tue Dec 14, 2010 23:24
Location: Tartu

Post by wermecher »

lauri wrote:Ehituspoest saab kitsa riba. Rullis kõrvuti kare ja karvane. Ehk oli Tesa oma? Korralikud velcro strap'id (taolised) jäid silma Ehituse ABC-s
Tänud. ABC mul siin lähedal, lähen uurin homme.
User avatar
wermecher
Posts: 176
Joined: Tue Dec 14, 2010 23:24
Location: Tartu

Post by wermecher »

Ehituse ABC.s on ilusti olemas takjateibi riba, kohe kassa kõrval riiulis. Sai võetud ning toimetab küll täitsa kenasti. Kõik komponendid said sellega kinnitatud ja tulemus sai päris soliidne juba. Tulin ka lõpuks sellise paigutuse peale, et saaks kergelt akusid vahetada. Aku mahub kenasti sisse ja kerge on ka teda eemaldada, samuti on kerge ESCi kaableid ühendada. Servodel on samuti ruumi ja ükski komponent vastu ei puutu kuhugi ning takjateip tundub esmapilgul üsna korralik ja hoiab seadmeid liikumatult. Ainus mis ehk häirib on kaablid, nendega annab tiirutada ja nad kipuvad ikka puntras olema. Tähtsamad kohad said kuumaliimiga üle tõmmatud. Vastuvõtja antenni tarbeks lõikasin väikese soone kere sisse ja nüüd käib ka kuppel ilusti kinni.

Image
User avatar
wermecher
Posts: 176
Joined: Tue Dec 14, 2010 23:24
Location: Tartu

Post by wermecher »

Täna oli taas huvitav päev, saabus üks tellitud kaameratest ja sai loomulikult see kohe lennuki peale ka pandud. Käisin siis kiiresti Raadil ja tegin esimese katsetuse ka kaameraga, aga täna oli küll tuul nõmedalt segav ja loomulikult see jäädvustatav pilt polnud ei midagi erilist, kuna sai kõvasti tuule sees rahmeldatud. Kaamera tõmbasin lihtsalt takjateibiga kinni ja seadistasin ta toas ära, et oleks nii lennuki kaalujaotus paigas ning ka kaamera vaateväli puhas lennuki ninast jms. Lendu läks täna eriti rõõmsalt sellise tuulega, aga seda videot ei näe mõtet kuhugi üles riputada. Kunagi, kui ilus ilm ning ka päike väljas üritan parema filmi valmis saada.

Lennuk siis näeb välja selline ja teip on puhtalt "igaksjuhuks" peale tõmmatud, aga ilmselt pole teda sinna üldse vaja, sest juba käega on täitsa raske kinnitust lennnuki küljest lahti tõmmata.

ImageImage
Bluesmell
Posts: 616
Joined: Wed Mar 10, 2010 0:13

Post by Bluesmell »

Kuidas sul see pilt jäi? mul kipub selle kaameraga hirmsa vibra sisse viskama ja kuna selle salvestuskiirus pole kõige kiirem siis on pilt täiesti kõlbmatu? Olen proovinud pärast ka antishake filtreid km. aga ikkagi pole söödavat kraami kätte saanud lennu pealt. Kui see kaamera on paigal siis on pilt OK aga niipea kui midagi seda kaamerat lennutab on pilt saast...
Image T-Rex 700N DFC, 600N 3GX, 600EFL PRO SK720, 500EFL PRO DFC, 450Pro & SAB Goblin 630 & 500, Blade nano, 130, Blade mCX, Sebart Sukhoi 29S 30E, DX18, RF G6.5
Image
User avatar
wermecher
Posts: 176
Joined: Tue Dec 14, 2010 23:24
Location: Tartu

Post by wermecher »

Bluesmell wrote:Kuidas sul see pilt jäi? mul kipub selle kaameraga hirmsa vibra sisse viskama ja kuna selle salvestuskiirus pole kõige kiirem siis on pilt täiesti kõlbmatu? Olen proovinud pärast ka antishake filtreid km. aga ikkagi pole söödavat kraami kätte saanud lennu pealt. Kui see kaamera on paigal siis on pilt OK aga niipea kui midagi seda kaamerat lennutab on pilt saast...
Eks see vibra ei meeldi neile ühelegi ma arvan. Pilt oli enamvähem, aga nagu mainisin siis tuul rikkus ilu ära. Tahan üks päev veel proovida, kui on täiesti tuulevaikne, et saaks vaikselt liuelda ilma mootori plärinata ning täna oli päike ka juba head aega öelnud. Salvestamise kohta ei oska halba öelda, täitsa enamvähem, lugesin et tahavad head mälukaarti ja sai siis ostetud ka koheselt 4GB ning Class 6.

Esimeseks kaameraks kõlbab küll, saab mingi tunnestuse kätte ja saab pisut harjutada kaamera seadistamist. Kui teise kaamera kätte saan, siis võibolla panen selle müüki ehk kellegile pakuks huvi. Kena komplektiga tuli ja terve rida kinnitusi kah kaasas + silikoon kest. Lähedal olevaid objekte filmib ma ütleks, et "super" hästi isegi selle raha eest, aga jah üldpilt on kõvasti lahjem kuna kaugemal olevad objektid on ikkagi udusemad. Lähedal pean silmas, et filmib oma kodulooma, kes seisab sinu kaamera eest näiteks. Teine kaamera muidugi maksis ka toredalt rohkem ja loodan korralikuma pildi kätte saada.

Otsustasin ikkagi mingi video ka valmis teha, siis saate ise otsustada. Video on tehtud testi põhimõttel ja näitab ära kvaliteedi eri tingimustel ja aegadel. Video lõpus näeb ka natukene tänast lendu.

http://vimeo.com/22449471
User avatar
wermecher
Posts: 176
Joined: Tue Dec 14, 2010 23:24
Location: Tartu

Post by wermecher »

Sain nüüd parema kaamera ka kätte ja sellega juba täitsa kannatab filmida. Hetkel on väike probleem tulnud ligi millele üritan lahendust leida, aga võhiklikkus annab ilmselt tunda. Nimelt mure järgmine, lennuk hakkas lihtsalt ühel heal päeval paremale vajuma. Varem sellist muret ei täheldanud ja puldi pealt ei ole ka midagi paigast näppinud, aga nüüd vajub nagu parema tiiva juurest läbi ja peab pidevalt kaldtüüri kangiga teda vaikselt tagasi hoidma, et saaks sirgelt lennata. Ei oska nagu midagi hetkel väga peale hakata, servod olen mitu korda üle vaadanud ja algpositsioonis on kõik kena, et ei tohiks ise kuhugi ennast keerata. Enne, kui probleem ilmus sai maandutud ja tugevam taimevars tungis natukene tiiba ja jättis pisikese mitte läbiva augu. Sinna sai siis majapidamises leiduvat penoplasti pandud ja pärast liimi selga. Ei taha kuidagi uskuda, et see pisikene remont võis kohe juhtimist niiviisi mõjutada või siiski.

Keegi oskab öelda, mida võiks vaadata? Kas võib olla, et üks tiib raskem, kui teine ja see põhjustab? Puldist sai servosid ka näpitud, aga ei tundunud, et oleks sellest küll abi suurt olnud. Samuti sai lennatud igas suunas ja vajus alati ühele poole.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

vajus alati ühele poole
Tuleks ühe silmaga lennuki pikitelge pidi rihtida ja otsida mingeid ebasümmeetrilisusi-kõverusi. Miski peab teisel pool teistmoodi olema.
Tiibade suur kaaluvahe saab mõjutada. Mootorlennus mootori nurkade muutumine. Halval servol saavad neutraalid temperatuuri muutudes nihkuda. Tiibade erinev karedus-siledus saab mõjutada.
Kui kalle pole suur, saaks tüüri veidi vastu panna.
User avatar
wermecher
Posts: 176
Joined: Tue Dec 14, 2010 23:24
Location: Tartu

Post by wermecher »

Minu silm küll välja ei seleta, et tiivad oleksid erinevad. Pole ühtegi sellist kukkumist või maandumist ka olnud, et nüüd midagi võiks täitsa ära painduda.

Tiivad panin puki peale ja üks on teisest natukene raskem. Asetasin 1EEK mündi (5g) ja siis sain paika. Pildi peal asukoht näha. Teisel pool viidatud parandatud koht, aga see sellise koha peal, et ei tohiks küll kuidagist midagi mõjutada.

Image
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Kas kõrgustüür liigub vabalt ja nö sirgelt täispikkuses, kui servoga liigutad seda? Kui ei, siis võib üles-alla liikudes kergelt "propelleris" olla ehk üks pool liigub rohkem (see, kuhu kang kinnitub), kui teine. Kui nii on, siis iga kõrgustüüri liigutuse puhul tekib ka lennukit kergelt kallutav jõud...
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
wermecher
Posts: 176
Joined: Tue Dec 14, 2010 23:24
Location: Tartu

Post by wermecher »

Täna käisin lennutamas. Ainukene, mis silma riivas oli saba, nimelt oli üks saba pool natukene teisest all pool, aga see sai kenasti tagasi painutatud ja sellega asi ei lahenenud. Täpselt samamoodi kaldub lennuk koheselt paremale ja maru kõvasti isegi. Liigutasin puldi pealt servod põhja ja siis sai nagu asi parem, aga ikkagi tundub et lennuki juhitavus on kehva ja pole justkui selline nagu ta oli algselt. Äkki keegi Tartu inimene oleks nii kena ja viitsiks asja üle vaadata või läheks kellegagi koos mõnel päeval lennutama. Nii palju kui mina oma silmaga vaatasin ei osanud küll midagi kahtlustada, imelik et niimoodi täiesti äkki hakkas probleem pihta. Algul oli ainukene viga lennukil, et raskus liiga ninas, aga muidu oli kõik super. Nüüd käitub kuidagi teisiti või siis tõesti on tuul ka paljus süüdi, aga selles paremale kaldumises küll mitte.

Üks asi on muidugi mõnus, aku peab ikka kole kenasti vastu ja lennuaega on minu stiiliga lennates küll korralikult ~25-30min lennutamist ja aku näitas täna 11.1V peale maha võtmist testri taga. Vähesed ajad täis gaasiga, enamasti rahulikum lend ning tühikäigul liuglemine.
User avatar
wermecher
Posts: 176
Joined: Tue Dec 14, 2010 23:24
Location: Tartu

Post by wermecher »

Uurisin natukene veel ja vaatasin, et parema tiiva kleeplint oli kehvasti peale saanud ja nüüd olid sinna tiiva ette kleeplindist randid tekkinud, äkki on võimalus et see kleeplindi väike rant tiiva ees on küllaldaseks takistuseks, et tiiba alla suruda. Igatahes vahetasin teibi välja ja nüüd on hästi. Täna tuleb uus katsetamine, eks näis.
nuudel
Posts: 391
Joined: Sat Apr 02, 2011 14:30
Location: TLL/DUB

Post by nuudel »

Herr, Wermaahter, mul tekkis küsimus seoses sinu varustusega - nimelt kaua su see Turnigy 9X 9Ch hiinamaalt koju kätte lendas?
User avatar
wermecher
Posts: 176
Joined: Tue Dec 14, 2010 23:24
Location: Tartu

Post by wermecher »

nuudel wrote:Herr, Wermaahter, mul tekkis küsimus seoses sinu varustusega - nimelt kaua su see Turnigy 9X 9Ch hiinamaalt koju kätte lendas?
Ei mäleta täpset aega, seisis tükk aega enne backorderis ja siis mingi 2-3x sain jaole ja siis saadeti ka minu poole teele. Ühesõnaga on selle puldi vastu huvi suur ja esimese laariga ei pruugigi saada.

Tänane teibi korrigeerimine jällegi kahjuks ei aidanud ja endiselt kakub paremale ja peab puldi pealt trimmima päris korralikult. Muidu oli ilm hea ja lendas üldiselt hästi. Sai ka täna päris õnnelik crash tehtud, algul puu okstesse, siis sealt siiru viiru alla ja siis lisaks veel ninaga vastu tammepuud. Maru hea on see vahumaterjal ikka, kõik lõppes vaid mõne kriimu ja nina natukene lõmmi minemisega. Sai kohe kuuma vett peale ja on jälle naerunägu peas. Ei tasu ikka kaskadööri mängida. :lol: Selle eest oli ilm nii kaunis, et sai päris maheda aerovideo. Koju jõuan kunagi, siis üritan ka asja üles laadida.
User avatar
wermecher
Posts: 176
Joined: Tue Dec 14, 2010 23:24
Location: Tartu

Post by wermecher »

Panen siis ühe video ka : http://vimeo.com/22783881

Eile sai esimest korda lennatud nii kaua, et aku monitor hakkas kriiskama ja mootor hakkas vaikselt täispööretel virisema. Aku monitor pani lärmama momendil, kui mootori pöörded suureks tõmbasin, seda sai hiljem maa peal katsetatud. Eks ta oleks jäänudki kisama, kui oleks alla teatud piiri pinge langenud. Vähemalt tean nüüd, et seade töötab ja reaalselt ka hoiatab midagi. Indikaatortuled muutusid samuti punaseks nagu pidavat. Sai tellitud ka puldi sisse spetsiaalne LiPo low discharge aku, peaks hästi vastu pidama ja hea laadida sama laadijaga nagu teisigi. Hetkel on veel AXN lõbus ja varsti peaks servod äkilisemaks tõstma, aga juba on kergelt hammas verel ja peagi sooviks midagi kiiremat ja sportlikumat. HobbyKingi kodukas sai ka läbi tuhlatud ja häid kommentaare loetud selle isendi kohta, mis ka ilmselt mu üheks järgmiseks isendiks kunagi osutub : http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=15398
Post Reply