AXN Floater-Jeti ja wermecheri elu ja kulg.

Uued ja juba vastuse leidnud küsimused algajatele
User avatar
wermecher
Posts: 176
Joined: Tue Dec 14, 2010 23:24
Location: Tartu

AXN Floater-Jeti ja wermecheri elu ja kulg.

Post by wermecher »

Otsustasin ikkagi teha endale siia foorumisse teema, kuhu saaks kirjutada oma tegemistest AXN Floater-Jet mudellennukiga. Kuna ise olen täielik võhik, siis ilmselt tuleb ka terve rida küsimusi ning oma protsessist lisan siia ka pildimaterjali.

Komplektist : - Täitsa lendab.

* Lennuk : AXN Floater-Jet - hetkel täitsa stockis.
http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh ... oduct=8359
* Aku(d) - 2x Turnigy 2200mAh 3S 20C Lipo Pack
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oduct=8932
* Laadija : Imax B6 + 5A 12V adapter
* Saatja / Vastuvõtja : Turnigy 9X (mode 2) komplekt. Hetkel kasutan täitsa tavalisi 1.5V patareisid (8tk). Ilmselt tellin LiPo aku puldi sisse varsti. (Rhino 2620mAh 3S 11.1v Low-Discharge Transmitter Lipoly Pack)
http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh ... oduct=8992
Puldist nii palju, et Mode1 on väga kerge ümber teha Mode2.ks, selle pärast ei ole vaja jätta pulti tellimata. Korra pult lahti ja kangide ümber tõstmise vaev. Muidugi, kui puldiga tuleb kaasa garantii, siis pole vist kõige targem kohe lammutama hakata.


Üritan siin lähipäevil lennuki kokku saada, hetkel aga igaksjuhuks ei hakka midagi "meisterdama". Sooviks natukene ennem targematelt juttu, ei soovi oma esimest lennukit ka kuidagi valesti kokku monteerida ja õpetuses on küll pildid, aga pole kahjuks juttu kõrval.

Lisan siis kohe ka esimesed pildid:

* Selline vaade avanes, kui pakk sai avatud. Servod on eelnevalt kinnitatud ja kaablid läbi viidud, enamasti ühendamise vaev.
ImageImage

* Tiivad lähemalt ning eleronide ehk kaldetüüride (Aileron ing k.) kinnitused tehase poolt. Viimasel pildil näha samuti tugevdusvarda auk. Ühel tiival oli varda osa eelnevalt kokku liimitud, aga teisel on varda osa liimimata, seega see töö tuleb endal ära teha. Kui varras ühele tiiva poolele liimitud, siis ilmselt see ongi mõeldud sinna püsivaks jäämiseks ja lihtsalt suskad teise tiiva sinna otsa.
ImageImageImage

* Saba lähemalt ning küljes olev pöördetüür (Ing k. rudder) ning kõrgustüür (Ing k. elevator). Pildil ka näidatud, kust on toodud servo pikendused läbi kere sabani ja kohe kõrval jookseb ka mootori toitekaabel.
ImageImageImageImage

*Canopy kaas maha ja avaneb järgmine vaade. Servod ning ESC. Kaas käib maha kergelt ning kinnitub magnetiga. Kaabliotsad on eelnevalt joodetud ja ühendamiseks valmis.
ImageImageImageImageImage

* Mõned pildid ka mootorist endast. (AX-2208N, manuaali järgi)
ImageImageImage

* Lennuk kiiruga kokku pandud, et esmane mulje avaneks. Jah, meeldib. EPO.st lennuki kohta tundub väga viisakas ja soliidne välimus.
Image

* Nüüd jääb üle vaid kätte võtta manuaal ning koti sees olev ka külge monteerida.

Image
Koti sisu:
* 2x propellerid (5x5) + prop saverid (O-Ring)
* Servo kinnitused ja liimituup.
* Ilmselt propi vaherõngad (plastik).
* Y-kaabel.
Last edited by wermecher on Wed Apr 06, 2011 15:56, edited 12 times in total.
User avatar
hommiku kohvi
Posts: 399
Joined: Thu May 28, 2009 14:14
Location: tallinn

Post by hommiku kohvi »

tore tore... kuu lõpus plaanis endale kah tellida ... pikemas perspektiivis soov FPV-d proovida :)
User avatar
wermecher
Posts: 176
Joined: Tue Dec 14, 2010 23:24
Location: Tartu

Post by wermecher »

hommiku kohvi wrote:tore tore... kuu lõpus plaanis endale kah tellida ... pikemas perspektiivis soov FPV-d proovida :)
Ma üritan kõige pealt ta kunagi lendugi saada ja seda nautida 8)
User avatar
TU.144
Posts: 174
Joined: Fri Oct 01, 2010 14:49
Location: Tartu

Post by TU.144 »

Hea lennuk ja vinged kassid :)
User avatar
wermecher
Posts: 176
Joined: Tue Dec 14, 2010 23:24
Location: Tartu

Post by wermecher »

TU.144 wrote:Hea lennuk ja vinged kassid :)
Loodame, et on hea lennuk ning kassid on muidugi toredad. Varsti peaks üks neist pojad taevavalgele tooma, on juba väga suureks paisunud. :wink:
Muidugi oleks kena nii, et kui keegi leiab mõne vea või on miskit valesti seletatud, siis andku teada ja saan ära muuta. Ma siiski veel ei tea kõike nii hästi ja pigem ajan kirjandusest näpuga järge.
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

wermecher wrote:pigem ajan kirjandusest näpuga järge.
Nu ühe asja, kuskohast näpuga veel järge ajada ma soovitaksin küll - Vaata juba praegu, kui mudel veel laiali, üle, et juhtpinnad ei loksuks. Loksumine võib tulla nii linkidest enestest, kui ka servodest. Tiivad olid Sul vist juba koos - sabaosa veel mitte, aga sealgi saad juba üle kontrollida, et vähemalt servod ei logiseks (kui servo õlga kergelt loksutada, siis see ei tohiks vabalt liikuda - natukene suurema jõu korral muidugi liigub, aga siis juba koos mootoriga, ning see on OK).

Kahjuks isiklik kogemus on näidanud, et "servod kaasas" mudelitega on tavaliselt ikka need va kõikse odavama otsa servod kaasas.
User avatar
wermecher
Posts: 176
Joined: Tue Dec 14, 2010 23:24
Location: Tartu

Post by wermecher »

Õnneks annab servosid alati paremate vastu vahetada ja ennem nagunii lendu ei kavatse tõusta, kui mõni oma ala spetsialist on lennuki heaks kiitnud.

Tiibades olevad servod peab ilmselt küll üle vaatama, esimese kiire pilguga ei tuvastanud liimi millega nad kinni oleks.
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

Nu kõik sõltub keskkonnast ;)
Alguseks *võibolla* polegi liimi vaja - kui servo kindlalt "taskus" püsib, siis võib sellise rahuliku lendaja puhul täiesti piisata ka läbipaistvast teibist üle servo väliskülje ja taskuümbruse. Aga kõige esmasem muidugi jälle seesammune loksutamine, ning loomulikult mitte üks ja ainumas kord, vaid enne igat lendu tasub siuksed kiired katsed läbi teha.
User avatar
wermecher
Posts: 176
Joined: Tue Dec 14, 2010 23:24
Location: Tartu

Post by wermecher »

Küsiks juurde selle liimi kohta, mis kaasa pakendati, et kas see kraam ka üldse kõlbab kuhugi või tuleks midagi asjalikumat muretseda? Ning kas kellegil on selliste liimidega kogemusi, palju teda tuleks panna ning kas peaks kandma nii detaili peale, kui ka liimitavale pinnale? Hetkel kodus leidub EPOt ning kuumaliimi.

Ei ole varem ka ühtegi servot paigaldanud ning servo pikendusvardaid ühendanud, võib küll lihtne tunduda, aga kas peaks seda kellegiga koos esimene kord vaatama? Muidugi tundub üsna "straight forward action" nagu mul kombeks öelda :lol:

Juhtus siin ka selline tore sündmus, et kaotasin mobiiltelefoni ära ja ilmselt praeguse seisuga läheb mu raha uue mobiili suunas liikuma ning akud tulevad kunagi hiljem, aga sellest pole ka väga hullu, sest pulti nagunii hetkel saada pole ...backorder.
User avatar
hommiku kohvi
Posts: 399
Joined: Thu May 28, 2009 14:14
Location: tallinn

Post by hommiku kohvi »

niipalju kui mina sealt HK lehelt selle lennuki "pajatusi" lugesin siis kindlasti soovitati "rehinge-da" juhtpinnad (elevator, rudder ja aileronid). täpselt ei saagi aru, kas seal mingit hinge siis ei olegi ... või on seal lihtsalt vahuserv selleks hingeks? igaljuhul soovitati uued hinged panna, kuna originaalis juhtpinnad pidid üsna raskelt liikuma ja vaikimisi kaasasolevad servod maha tapma (Aileron and elevator hinge lines are tight enough to strip the servo gears. You'll want to cut thru and re-hinge.).
Teiseks soovitati algajamal ja uuel lenduril veenduda, et lennuki sabaelemendid (rudder ja elevator) oleks omavahel 90 kraadi all elevaator siis kerega võrreldes 90 kraadi.
kolmandaks kiruti seda mootorit ... pidavat oma magnetitest lahti ütlema
neljandaks soovitati mingi tugevama liimiga.

Mulle endale on veel arusaamatu see, kas kahte tiiba hoiabki omavahel koos tiibade ühenduskohas olev naljakas ühendus? kas see on piisav? ehk oleks mõtekas panna tiibade ühenduskohta veel neid pisikesi tugevaid magneteid ... misiganes nende nimed olid :)
User avatar
wermecher
Posts: 176
Joined: Tue Dec 14, 2010 23:24
Location: Tartu

Post by wermecher »

Vastan siis oma arvamusega sinu jutule.

* Jah, tiibade eleronid ning ka saba juhtosad liiguvad tõesti kõvasti ja ilmselt peab need ümber tegema kuna ka mulle tundub, et selline "karm" rapsimine nendega võib servodele saatuslikuks saada. Tundub nagu oleks lihtsalt seda EPO.t juhtosade kohtadest murtud, aga ta ei liigu sujuvalt ja vabalt, vaid jõuliselt. Ilmselt aitaks see, kui noaga üle tõmmata ning teip peale?

* Tiivad lähevad nagu lego kokku omavahel ning see muidugi ei ole kõige tugevam ühenduskoht, aga tugevduslatt omakorda hoiab neid omavahel küll korralikult. Ühe lati poole liimid sa tiiva sisse konkreetselt ja teisele tiivale läheb ülejäänud lati osa sisse väga "tihkelt" ja ilmselt ei logise ta sealt eriti kerge vaevaga lahti.

* Liimi testin ära ja vaatan, kuidas toimetab.

* Mootori koha pealt ei oska midagi öelda, niipalju olen siit samast foorumist lugenud, et keegi oli magnetid üle liiminud vms.

* Pidasid silmas ilmselt Neodymium magneteid ?

Kokkuvõtteks : Väga väärt tähelepanekud, tänud!
motokrosser
Posts: 142
Joined: Wed Apr 12, 2006 17:05

Post by motokrosser »

Mina küll ausalt öeda mitte midagi ei teinud temaga.
Natuke pani põhjapeale kleeplinti et põhja ära ei kraabiks ja kogu lugu.
Lendab siiamaani.
Vahepealt ainult mõni servo alla andnud ja siis läks ikka vanahea HXT900 asemele.
Tõeliselt plug&play lennuk.
User avatar
felch
Posts: 1462
Joined: Wed Apr 22, 2009 16:48
Location: Tallinn, Nõmme
Contact:

Post by felch »

Kasutaja Ilmar lendab (vähemasti piltide ja jutu järgi...) sellise linnuga. Äkki jagab kogemusi kui küsida?
Pole midagi paremat halvast ilmast !
User avatar
wermecher
Posts: 176
Joined: Tue Dec 14, 2010 23:24
Location: Tartu

Post by wermecher »

Jah, ise tellin ka kohe servosid ilmselt juurde ning olen ka vaid kiidusõnu lugenud HXT900 servode kohta, odavad ja korralikud. Seega ilmselt üks partii neid tagavaraks ning samuti peaks kunagi lennuki kriitilisemad kohad teibiga üle tõmbama, et maandudes või kukkudes nii kergelt ei puruneks.

Tänase seisuga ka üks hea uudis, Turnigy pult vabanes backorderist ja on nüüd "reserved" ehk siis kohe lähipäevil peaks posti minema. 8)
Teistele Turnigy puldi huvilistele nii palju, et selle puldi vastu on tõsine maanja käimas HK.is ja asjad lähevad nagu tulised saiad, seega pole erilist mõtet niisama lao uuendust oodata vaid tuleb kohe order ära teha. Minu pult läks loosi alles teise kauba varustamise käigus.

Kas AXNile on siis hea 3S 2200mAh aku või peaks olema väiksem/kergem ikkagi? Arvatavasti tahaks varsti ka mõne aku ära tellida koos servode ja pisinänniga.
motokrosser
Posts: 142
Joined: Wed Apr 12, 2006 17:05

Post by motokrosser »

Mul on 1800 3S ja tina küll pole pannud kuhugi.
User avatar
wermecher
Posts: 176
Joined: Tue Dec 14, 2010 23:24
Location: Tartu

Post by wermecher »

motokrosser wrote:Mul on 1800 3S ja tina küll pole pannud kuhugi.
Kaua sellise akuga ka lennata saab? Ise mõtlesin tellida 2200mAh akusid.
motokrosser
Posts: 142
Joined: Wed Apr 12, 2006 17:05

Post by motokrosser »

9-10min. kui rahulkult planeerida vahepeal.
User avatar
wermecher
Posts: 176
Joined: Tue Dec 14, 2010 23:24
Location: Tartu

Post by wermecher »

Tänase seisuga hakkab vaikselt komplekt kokku saama, veel on puudu ainult aku AXN jaoks. Hiljuti sai tellimus sisse antud HobbyKingi, seega küll need akud ka kunagi saabuvad ning siis võiks juba vaikselt hakata mõtlema lennuki kokku monteerimise peale ja saab ehk kogu aparatuuri ära testida.

Igatahes tellitud sai sellist nodi :

* 2x Turnigy 2200mAh 3S 20C Lipo Pack
* HXT Lipo Monitor 3S.
* HXT900 servo (tagavaraks)
* Mõned banaani pistikud, misiganes ühendusdeks)
* LiPo monitor / piipar, mis teoorias peaks kisama hakkama lennu ajal.

Kuna on teada, et jutt koos piltidega on siiski huvitavam, siis lisan oma tarvikutest mõned pildid.

Turnigy 9X 9Ch Transmitter w/ Module & 8ch Receiver (Mode 2) (v2 Firmware)

ImageImageImageImage

Puldist räägiks nii palju, et sellega on plaanis üks väike modifikatsioon. Nimelt on tal algselt sees tavaline patareihoidik, kuhu läheb sisse 8x AA patareid/akut, see on aga päris kena kogus ja jutud räägivad, et ega nad väga hästi ei kesta samuti. Seega hakkas internetis silma üks teema, kus saab üsna hõlpsalt puldi ära modida töötamaks liitium akudega. Kuna endal on varasem kogemus olemas 18650 akudega, siis ilmselt läheb õpetus käiku.

Lühidalt õpetusest :

Pult töötab algselt AA patareide pealt, pinge ~12V+. Puldi sisene skeem, aga on ehitatud töötamaks kenasti vaid 5V pealt, see tähendab seda et pool pingest läheb kaduma ning see muutub kuumuseks, mis aga pole muidugi hea sisemistele komponentidele. Õpetuse eesmärk on kasutada liitium akusid, mis annavad välja 7,4V+, tänu sellele on komponendid puldi sees jahedamad ning lisaks kestavad need akud kaua. Lisaks on neil akudel sees elektronkiip, mis ei luba akusid päris tühjaks laadida.

Õpetus : http://www.rcmodelreviews.com/tendollarbattery.shtml

Kellel on kogemusi 9X puldi kasutamisest simulaatoriga, siis andke teada! Hetkel igatahes teda tööle ei saanud helikaardi taga.

Üldine õpetus peaks olema see : http://www.hobbyking.com/hobbyking/foru ... p?TID=1428

iMAX B6 (Töötab 5A 12V adapteriga)

Image
ImageImageImage
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

miks sa arvad, et pult peaks patareide pealt käima
AA akud käivad sinna sisse ikka, korpusel on ometigi laadimise pistik ju ka

ja ei kuumuta ta sel sees midagi "kõrge pinge" pärast, pingeregullaator teeb pinge skeemi jaoks parajaks ja kuna ta hirmsasti voolu ei tarvita, siis ei kuumene seal miskit

Nikkel akudel on isetühjenemine, et kui kaua aega pulti ei kasuta, ilmselt sellepärast soovitatakse LiPosid, a nagunii laetakse akusid enne lennutama minekut :wink:
kogun vanu vene lennukimootoreid
User avatar
wermecher
Posts: 176
Joined: Tue Dec 14, 2010 23:24
Location: Tartu

Post by wermecher »

Ropka wrote:miks sa arvad, et pult peaks patareide pealt käima
AA akud käivad sinna sisse ikka, korpusel on ometigi laadimise pistik ju ka

ja ei kuumuta ta sel sees midagi "kõrge pinge" pärast, pingeregullaator teeb pinge skeemi jaoks parajaks ja kuna ta hirmsasti voolu ei tarvita, siis ei kuumene seal miskit

Nikkel akudel on isetühjenemine, et kui kaua aega pulti ei kasuta, ilmselt sellepärast soovitatakse LiPosid, a nagunii laetakse akusid enne lennutama minekut :wink:
Akud/patareid, mõlemad võid sa sinna pulti asetada. Loe see teema seal korralikult läbi, seal kenasti seletatud, miks üks ja teine asi hea või halb on.

Mõned tsitaatid :
Well one good reason, in the case of NiMH cells is their relatively high rate of self-discharge.
It's converted to heat. Heat that makes critical components called voltage regulators run hotter than they need to.
When I used 600mAH NiCads in my 9X, I was lucky to get two hours of use before needing to recharge. With the new setup, it would seem that I'll possibly four or five times that at least.
One thing I have noticed already is that the Corona 2.4GHz module which used to run quite warm with an 8-cell pack, now runs cool.
Ise teen selle modimise ära ja hiljem teen omad järeldused, kui on proovitud nii liitum akusid, kui tavalisi AA akusid.
Last edited by wermecher on Tue Feb 15, 2011 17:30, edited 1 time in total.
User avatar
mcmatrix
Posts: 266
Joined: Wed May 09, 2007 17:01
Location: Peetri alevik / Harjumaa
Contact:

Post by mcmatrix »

Ropka wrote:miks sa arvad, et pult peaks patareide pealt käima
AA akud käivad sinna sisse ikka, korpusel on ometigi laadimise pistik ju ka

ja ei kuumuta ta sel sees midagi "kõrge pinge" pärast, pingeregullaator teeb pinge skeemi jaoks parajaks ja kuna ta hirmsasti voolu ei tarvita, siis ei kuumene seal miskit

Nikkel akudel on isetühjenemine, et kui kaua aega pulti ei kasuta, ilmselt sellepärast soovitatakse LiPosid, a nagunii laetakse akusid enne lennutama minekut :wink:
Kas ei pidanud mitte eneloop tüüpi akudel olema isetühjenemine minimaalseks viidud.
Image

Kes on huvitatud siis pdfi teisel lehel on isetühjenemise võrdlev graafik eneloop ja tavalise nimh aku vahel.
http://www.cnc-modellsport.de/anleitung ... -flyer.pdf
Last edited by mcmatrix on Tue Feb 15, 2011 17:52, edited 1 time in total.
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

Ei oska õelda, kui virtuoosselt Sa tinutuskolbi valdad, aga paluksin - hoia vähemalt esialgu oma näpud saatjast eemale. Tõenäosus seal miskit tuksi keerata on natukene liiga suur selle hüvega võrreldes, mida see Lixx akude peale üleminek pakub. Vähemalt esialgu ei usu, et suudaksid ka tavalised laetavad Ni akud platsipeal ennem tühjaks sõita, kui oma ühe/kahe lennuki omad. Kui aga suuremaks laadimiseks läheb, siis juba ette laetud Ni akude vahetamine käib sama kähku, kui Li-omadel.
aretaja
Posts: 280
Joined: Mon Sep 14, 2009 19:31

Post by aretaja »

simu töötab ainult nii kui saatja on välja lülitatud ja alles siis lüllad tolle 3,5 mm otsa taha.
User avatar
wermecher
Posts: 176
Joined: Tue Dec 14, 2010 23:24
Location: Tartu

Post by wermecher »

cuprum wrote:Ei oska õelda, kui virtuoosselt Sa tinutuskolbi valdad, aga paluksin - hoia vähemalt esialgu oma näpud saatjast eemale. Tõenäosus seal miskit tuksi keerata on natukene liiga suur selle hüvega võrreldes, mida see Lixx akude peale üleminek pakub. Vähemalt esialgu ei usu, et suudaksid ka tavalised laetavad Ni akud platsipeal ennem tühjaks sõita, kui oma ühe/kahe lennuki omad. Kui aga suuremaks laadimiseks läheb, siis juba ette laetud Ni akude vahetamine käib sama kähku, kui Li-omadel.
Jootejaam olemas ja aegajalt ikka puutun jootmistöödega kokku, seega selline ettevõtmine tükki küljest ei võta. Kindlasti ei soorita seda ettevõtmist kohe, algul vaja üldse korralikult pult ära testida, kas üldse teine töötab - seleta sa pärast garantiiosakonnale, mis takisti sinna skeemile on ilmunud ja miks akupaki kaabel on ära lapitud.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

ENELOOP akudel isetühjenemine pole tõesti enam probleem ja mahtuvus on AA-del 2000 mAh kanti. Saatja kiirgav aste käib tavaliselt täie pinge pealt, 5V on madalsagedusosas.
http://unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/ ... duct=10456
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
wermecher
Posts: 176
Joined: Tue Dec 14, 2010 23:24
Location: Tartu

Post by wermecher »

[J] wrote:ENELOOP akudel isetühjenemine pole tõesti enam probleem ja mahtuvus on AA-del 2000 mAh kanti. Saatja kiirgav aste käib tavaliselt täie pinge pealt, 5V on madalsagedusosas.
http://unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/ ... duct=10456
Tänud, ilmselt tuleb midagi sellist algatuseks sisse osta 8)
User avatar
wermecher
Posts: 176
Joined: Tue Dec 14, 2010 23:24
Location: Tartu

Post by wermecher »

Win 7 64bit all sain tööle ikkagi kenasti 9X puldi simulaatoris, seega saan kinnitada et töötab küll 8)
User avatar
hommiku kohvi
Posts: 399
Joined: Thu May 28, 2009 14:14
Location: tallinn

Post by hommiku kohvi »

ei viitsinud tervet teemat läbi lugeda, aga kas pidid AS Eesti Tollile ja mingit maksu maksma??
User avatar
wermecher
Posts: 176
Joined: Tue Dec 14, 2010 23:24
Location: Tartu

Post by wermecher »

hommiku kohvi wrote:ei viitsinud tervet teemat läbi lugeda, aga kas pidid AS Eesti Tollile ja mingit maksu maksma??
Senimaani on kõik minu mudelismiga seonduv kraam tulnud kenasti kohale ja toll pole midagi kinni pidanud.
Post Reply