Page 3 of 3

Posted: Sun Dec 29, 2013 17:55
by Ervin2
seekord mina pilte ei teinud......

Posted: Sun Dec 29, 2013 21:12
by K3ndu
Täna oli päris korralik lennuilm, peaaegu et tuulevaikne.

Otsustasin siis lennuki kokku lappida, ning selle käigus avastasin et kuumaliimipüstoliga on päris hea kokku liimida. Kuivab kiiresti ning jääb päris tugev.

Jõudsin kolm korda käest visata, esimese korraga kiskus paremale, teist korda ka paremale. Siis käisin kähku toas, ning teipisin tiiva all olevad penoplasti tükid kinni. Peale seda nagu lendas juba otsemini. Kolmas lend läks kenasti üles, sain juba päris kõrgele, ning kui otsa ümber keerasin suutsin lennuki kuidagi tagurpidi keerata ja siis läksid nupud segamini. Tuli kena lennuga vastu maad. Viga sai ainult veidike ninaots, mis oli veidike kõver jälle. Kerge pragu tuli ka sisse. Panin ninaotsa kuuma vette ja asi korras jälle. Hullem oli see, et tagant tuli horisontaaltiib küljest ära ning läks peaaegu, et pooleks. Kuid kuumaliimipüstoliga sain asja jälle kokku liimitud, kuid seda veel pole proovind kas lennuki külge ka liimitud saab.

Enda Bixler 2 tiivad jäid ka nüüd lennu ajal külge magnetite ja teibi abil.

Kaamera oli ka mütsi külge mul teibitud mis filmis, aga keegi helistas filmimise ajal ja kaamera läks lolliks, ning videot seega ei saanud. :(

Posted: Sun Dec 29, 2013 22:28
by trebla
K3ndu, lennuki sabast rääkides- horisontaalset tiiba nimetatakse stabilisaatoriks ja vertikaalset kiiluks. Kui sa siin horisontaaltiivast räägid, on raske aru saada kas jutt on tiivast või stabilisaatorist :wink:

Viljandis oli täna aga vihmane päev, lennata ei saanud. Eile oli tugevate puhangutega kuiv ilm, lennukit rapsis õhus tugevalt ja maandumiseks pidi puhangute vahelist pausi passima. 500-st kopterit loopis ka päris tublisti, päris kõhe hakkas, üle kahe kuu esimene kord lennuväljal käia :oops:

Algaja nõuanded teisele algajale

Posted: Sun Dec 29, 2013 23:02
by Silversass
K3ndu!

Tore, et Sul huvi on. Mina soovitaksin siiski hankida simulaator, arvutisse
installida ja seda siis igal vabal hetkel togida. Usu, sellest on suur kasu,
eriti, mis puutub oma poole lendamise ajal kangide segi minemisse.
Lendamine on selline asi, et kui lennuk õhus, ei ole aega pikalt mõlgutada
selle kallal, kuhu poole ma pean kangi lükkama, et lennuk sinna pööraks -
kõik peab käima automaatselt. Muidugi saavutab selle ka päriselt
lennutades aga siis kulub ikka palju liimi. FPVMarkol on vist just värske
laar väikeste kollaste mehikeste poolt valmis nikerdatud pulgakesi koos
CD-plaatidega saabunud. Plaatidel on mitmeid huvitavaid simulaatoreid:
Phoenix RC, RealFlight G jne. Julgen soovitada sellepärast,
et olen ka ise päris algaja ning poole aasta eest lõppes iga
lennukatsetus suure remontimisega. Mul arenes üks lennuk
seejuures nii tugevaks, et isegi üks kokkupõrge autoga lõi tiivale vaid
väikese grammi sisse. Seejuures ... ah. auto pole täna teemaks.
Muidugi, lennuki kaal on ka päris tubli.
Aga nagu mitu korda olen varemgi, paljude "isade" meelehärmiks korranud:
raskemat lennukit mõjutab tuul palju vähem!
Paned veel sellise karbikese ka peale:
http://hobbyking.com/hobbyking/store/__ ... _AUX_.html
ning häälestad ära, siis on päris lust lasta ka suhteliselt suure tuulega.

Posted: Mon Dec 30, 2013 2:57
by Oehh
K3ndu wrote:Hullem oli see, et tagant tuli horisontaaltiib küljest ära ning läks peaaegu, et pooleks. Kuid kuumaliimipüstoliga sain asja jälle kokku liimitud, kuid...
Parim oleks stabika sisse üks või isegi kaks 2mm sõevarrast liimida.
Kui söevarrast võtta pole võid ka männa liistu tugevduseks peale kleepida.
Murdunud tagatiiva liimimine lihtsalt püstoliliimiga pole kindlasti jätkusuutlik.

bixler

Posted: Mon Dec 30, 2013 4:12
by särts
Head asjad ka grilltikud bambusest 4 ja 5mm diameeter.

Posted: Mon Dec 30, 2013 10:22
by K3ndu
Silversass, olen PhoenixRC'ga veidi aega veetnud. Esialgu mängisin tavalise gamepadi punnidega, ning lõpuks sain ka õige puldi selle taga tööle. Kuid gamepadiga on rohkem tunde mängitud kui õige puldiga.

Eks mulle võis saatuslikuks saada ka see, et ala ei olnud piisavalt suur. Mets hakkas vastu tulema ja hakkasin veits paanitsema et ümber keerata. Sealt tekkiski väike segadus, lennuk oli tagurpidi, sain isegi korraks taeva poole liikuma, aga siis milelgipärast lolli peaga tõin jälle maa poole ta ja vastu maad ta maanduski.

Eks ma uuri seda stabilisaatorit, ühel kasutajal jäi vist see isegi üle.

Posted: Mon Dec 30, 2013 11:48
by trebla
Oehh wrote: Murdunud tagatiiva liimimine lihtsalt püstoliliimiga pole kindlasti jätkusuutlik.
Aastalõpu tähenärimist-norimist jätkates: ega tagatiib pole ka stabilisaator, see on konstruktioon tiiva tagumises osas :wink:

Ja mänd on pisike puu, millest pudrumända saab teha, suuremat puud nimetatakse pedajaks :lol:

Re: bixler

Posted: Mon Dec 30, 2013 12:06
by Silversass
särts wrote:Head asjad ka grilltikud bambusest 4 ja 5mm diameeter.
K3ndu! Madalal metsa servas, kui on vähegi tuuleõhku, on Bixleriga isegi
edasijõudnul jama lennata. Tekkivad õhukeerised, mis teevad kerge
vahendiga mis ise tahavad. Vali mingi lagedam väli või lase lennuk
metsast tunduvalt kõrgemale. Maanduda aga proovi vastutuult,
allasööstuga. Seda soovitan enne simus kõvasti harjutada, et õigel ajal
oskaksid horisontaali pöörata. Sellega on vaja arvestada, et kõrgemal tuul
tugevam, ning lennukit ei tohi allatuult kaugele ära lasta.

Võimalik, et ajasin jama? Edasijõudnud, vajadusel palun korrigeerige minu
soovitusi.

Posted: Mon Dec 30, 2013 12:14
by Marek
Viimasel ajal on palju teemast mööda juttu. Siin on ikka kokkusaamiste ja lendude kirjelduste osa.

Posted: Mon Dec 30, 2013 12:34
by Silversass
Marek wrote:Viimasel ajal on palju teemast mööda juttu. Siin on ikka kokkusaamiste ja lendude kirjelduste osa.
Kas paar soovitust võivad olla või?

Posted: Tue Dec 31, 2013 17:24
by trebla
No vot, Viljandi lennuväljale jõudes ütlesin Heinarile, et lähen ja teen viimase lennu ära ning peaaegu oleks ka nii läinud :shock:
Olin Triwonile just Orange R410 vastuvõtja peale pannud aga ei osanud halba aimata. Olin paar ringi ära teinud ja läksin veits suuremale ringile kui järsku põllu kohal Viljandi poolse metsatuka juures kontroll ära kadus. Tõmbasin kohe gaasi maha igaks juhuks kui side jälle taastuma peaks, failsafe ajal on niikuinii gaas maas. Side taastus üsna maa lähedal ja päris nina ees siiski maha ei tulnud ning ainsaks kahjustuseks oli ainult pori põllult :) Side kadus silma järgi otsustades 150 meetri pealt. Varem oli seal lennukil ASSAN X8 R4H vastuvõtja, sellega mingeid leviprobleeme polnud, võis lennuki suht täpiks lasta. Nüüd panin Orange R620 peale, kui homme ilma annab, teen testi ära.
Aga anomaaliaid esines veel- marti kopteri mootor keeldus käima minemast, hiljem kodus töötas nagu vana mees. Peab vist jooma hakkama. Head aasta lõppu kõigile!