Aprill 2011

Teavita toimuvatest võistlustest ja kokkusaamistest ning treeningutest.

Moderators: Marek, mart63

kidu666
Posts: 22
Joined: Wed Mar 23, 2011 10:38
Location: tallinn

Post by kidu666 »

pisut mõttlemist ässadele :lol: varsti saan kopteri kätte ja tulen näitan kuidas tegelikult lennatakse :P http://youtu.be/-VzLnL2cKHI?hd=1
Last edited by kidu666 on Thu Apr 28, 2011 18:29, edited 2 times in total.
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Nii tavaline, nina enda poole hõljutamine ning sirgelt lendamine pole selged, kuid flippe ja rolle tuleb ikka väänata.. Platsil, koos teistega lennates, tuleks tiba vaiksemalt võtta... esialgu. 8) :)
Edu harjutamisel!
User avatar
Riff
Posts: 1439
Joined: Mon May 03, 2010 10:12
Location: Rakvere

Post by Riff »

Väga vinge lend, tahaks väga midagi sellist näha. PS! õpi ka paremale poole sujuv pööramine ära.
:roll:
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne :) ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
User avatar
Keks
Posts: 325
Joined: Thu Oct 04, 2007 19:59
Location: Loo
Contact:

Post by Keks »

Kas kellegil Tartu kandis ka reede-pühapäev plaanis ennast tuulutama minna kuhugi?
YAK 54
T-REX 700
kanal: 2,4G

Maksim Keks 5228035
User avatar
Kpe
Posts: 660
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:16
Location: Tallinn

Post by Kpe »

kidu666 wrote:pisut mõttlemist ässadele :lol: varsti saan kopteri kätte ja tulen näitan kuidas tegelikult lennatakse :P http://youtu.be/-VzLnL2cKHI?hd=1
Millistele ässadele ja mida nad mõt(t)lema peaks?
Kopteri stabiilsus ja sujuv liikumine on ikka esmatähtsad. Aga kui julgust juba on siis hirmu taha ei tohiks midagi enam jääda.
Meelekindlust ja edu harjutamisel!
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Keks wrote:Kas kellegil Tartu kandis ka reede-pühapäev plaanis ennast tuulutama minna kuhugi?
On ikke! Võimalik, et laup. Raadil näeb miskit huvitavat ;) Ja hiljem edasi Ridalisse.

Täna aga Hüüru. Sbach juba autos. Reha ka kohe.
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Esimene tiir tehtud EVO käis õhus ,aga oli kole kõveraks vist läinud talvega,kaldus kohutavalt vasakule - tiib kergelt propelleris,proovin triikida.
Liitun peale 17.00
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

Võimalik, et laup. Raadil näeb miskit huvitavat
ära aja asja põnevaks :roll: mis siis plaanis on :idea:
User avatar
Jorgan
Posts: 195
Joined: Fri Feb 11, 2011 14:58
Location: Viljandimaa

Post by Jorgan »

Läheb vist Eesti esimene Jet lenndu.
User avatar
hommiku kohvi
Posts: 399
Joined: Thu May 28, 2009 14:14
Location: tallinn

Post by hommiku kohvi »

Jorgan wrote:Läheb vist Eesti esimene Jet lenndu.

loodan et vähemalt keegi suunab siis mingisugusegi objektiivi selle sündmuse poole :)
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

User avatar
ik
Posts: 478
Joined: Tue Jun 30, 2009 17:39
Location: Tartu
Contact:

Post by ik »

Jorgan wrote:Läheb vist Eesti esimene Jet lenndu.
kahjuks mitte, temperatuuriandur katki..
aga plaan oli jah. no vähemalt sai ülejäänud lennuk korralikult üle käidud, aga no krt!
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Täna muutus ilm nii kiirelt nagu mõne pubeka tujud. Mul õnnestus lendamisi jäädvustada Vasalemmas ja Hüürus.
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... e=21-24-04

Image
User avatar
Andu
Posts: 323
Joined: Wed Jan 19, 2011 23:06
Location: Tallinn
Contact:

Post by Andu »

Kurja. Raadist rääkides - loodan, et kõik kes seal eile olid, ei teadnud, mis autoga ma sõidan :lol:
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Tänane ilm oli täpselt EMHI HIRLAM mudeli järgi paigas. Ma ei tahtnud ise uskuda, kuid oli enamvähem 30 minuti täpseusega nii, nagu sealt näha. Kui ikka 14 paiku pidi pilves olema ja 16 päike välja tulema, siis täpselt nii oligi ;)
Lauri Laidna - www.pistik.com
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

ussimuna
Posts: 916
Joined: Thu Feb 14, 2008 19:24
Location: Elva
Contact:

Post by ussimuna »

lauri wrote:Tänane ilm oli täpselt EMHI HIRLAM mudeli järgi paigas. Ma ei tahtnud ise uskuda, kuid oli enamvähem 30 minuti täpseusega nii, nagu sealt näha. Kui ikka 14 paiku pidi pilves olema ja 16 päike välja tulema, siis täpselt nii oligi ;)
Maitea, üldiselt on jah nagu kokku läinud. Eile ja täna on siin tuulega küll kuidagi metsa pandud. Lubatud vaikse tuule asemel on eile lõunast saadik selline kirdetuul, et puud lookas :D
User avatar
tiit
Posts: 384
Joined: Wed Feb 06, 2008 20:52
Location: helsinki

Post by tiit »

User avatar
hommiku kohvi
Posts: 399
Joined: Thu May 28, 2009 14:14
Location: tallinn

Post by hommiku kohvi »

sheerin eila õhtuseid pilte: https://picasaweb.google.com/akorsar/Apr232011#

tulin õhtul oma Floater Jet'iga tagasi (leidsin vea üles: kolmesoonelisel juhtmel, mis läks ESC'ist vastuvõtjasse, oli valge juhe ESC trükkplaadilt lahti tulnud). selle jootsin uuesti kokku ja asi oligi jonksus.

Tänud Matsale, kes andis hulga soovitusi ja näpunäiteid, selle isendi esmalennu "edukale" läbiviimisele.

Pildiseeriast viimased pildid illustreerivad seda, kuidas tiivad otsustasid kõrgust kogudes lihtsalt üksteisest eemalduda.

Kokku kahjustused = ühe tiiva jupp, mis katab seda kanalit, kuhu teise tiiva toru sisse läheb oli murdunud (liimi ja tugevdus teibi teema) ja ilus sirge nina on kõver nagu Kunksmooril. Aga see pidavat tagasi tõmbuma keeva veega ..

Ühesõnaga õppisin eilsest lennutusest palju ... 80 % kogemustest :)
User avatar
TU.144
Posts: 174
Joined: Fri Oct 01, 2010 14:49
Location: Tartu

Post by TU.144 »

Viimased pildid nagu õudusunenäost. Huvitav miks otsustasid tiivad nii eemalduda? Kas tegid vahetult enne mingeid manöövreid mis tiibadele suure koormuse avaldasid või siis lihtsalt originaalkinnitus on nii jama? Hea, et niigi läks :)
Image
FOTOD JA VIDEOD NII TAEVAST KUI MAALT
User avatar
hommiku kohvi
Posts: 399
Joined: Thu May 28, 2009 14:14
Location: tallinn

Post by hommiku kohvi »

originaal kinnitus ongi nagu oleks tiivad "tatiga" kinnitatud. peale igat maandumist tuli tiibu uuesti kokku pressida, kuna mõlemalt poolt kere olid nad ~1 cm eemaldunud. Matsa soovitas panna takjariba (kärts) .. ise mõtlesin panna magnetid. võibolla mõlemad :) ?



Manööver oli lihtne kõrguse kogumine, et pulti üle anda Matsale ... ehk leiab lennus mingeid vigu / asju mida trimmida / parandada. 2-3 sek tõusin ja siis liraki ...
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Nädalavahetusel sai lennutatud ka Ridalis ja Varstus.
Kui päris plaanerid angaarist välja toodud ja kokku pandud sai oli aeg õhku kompida. Kati ASW koos uue mootoriga lendas suht vaikses õhus kenasti. Piloot ehk ise kommenteerib hiljem. Tänu Ervini kiudteibile sai lennuk pisut jäigemaks ja seega julgem lennata!
Lennunduse alaselt väga maineka seltskonna ees pidi ka Sbach oma võimeid näitama. Tundus, et rahvale meeldis esitlus.
Ülar on ka mudelismiga tegelema hakanud; tema hetkel veel algaja mudelid asenduvad kindlasti varsti võimsate sportlennukitega või suurte plaaneritega.
Pühapäeval sai Sbach Varstu lennuväljal teliku valgeks ja õhtupoolikul püüdsime ASWga termikalendu harjutada. Tundub, et Kati ei ole ainult päris lennukitega, vaid ka mudellennukitega minust kõvem termikalendaja, sest leidis vähemalt kolm head tõusu, minu ühe vastu. :D Kuigi visuaalseid termika märke (peale kullide ja toonekurgede) ei näinud, olid tõusud täiesti olemas. Mina sain peale ASW mootori välja lülitamist vähemalt kaks korda rohkem kõrgust juurde, nii et silm enam ASWd ei tahtnud seletada ja 19min ning 20 sek lennatud.
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... e=21-24-04

Image
User avatar
Katrin
Posts: 9
Joined: Mon Oct 11, 2010 8:52
Location: Tartu
Contact:

Post by Katrin »

Kui tõele au anda, siis see "kõvem termikalaendaja" :) ei saanud oma lennukit ise esimesest tõusust alla. Ilma Mareki abita oleks ASW praegu kusagil Lõuna - Eestis ja seda koos uue hästi töötava mootoriga. Pühapäeval oli küll pilvitu, kuid vinene taevas. Valget lennukit oli seetõttu eriti raske jälgida. Lisaks triivis lennuk tõusus pärituult järjest kaugemale.
User avatar
hommiku kohvi
Posts: 399
Joined: Thu May 28, 2009 14:14
Location: tallinn

Post by hommiku kohvi »

käisin Kollasel eile õhtul hilja koeri jooksutamas (lennuplatsist loomulikult eemal). võtsin siis ka lennuki kaasa. panin ta kokku, viskasin õhku ... kõik ilus ja kena. Maandusin ja äkki hakkas saatja kiiresti piiksuma. ekraanil kuvas saatja aku volte 4,1 :shock:
proovisin läbi selle piiksumise möllu liigutada tüüre ja mootorile pöördeid anda ja toimis ikka veel. Huvitav, mis Voldi number peab olema saatja ekraanil, et ta pillid kotti paneb :?:

Ühesõnaga lend jäigi mul nii lühikeseks ... õnneks jõudsin maanduda
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

DX6i ongi ju väiksema - 4.8v - akuga. Kui alarm 4.1v peal heliseb siis peaks olema ohutu lennuki maandada.
User avatar
hommiku kohvi
Posts: 399
Joined: Thu May 28, 2009 14:14
Location: tallinn

Post by hommiku kohvi »

huvitav .. kui akud on täis, siis kuvab mulle 5.5v??
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

muideks, praegusel ajal müravad seal maantee peal teerullid


kel mahti, võiks küsida rullimehelt infot haltuura kohta
kogun vanu vene lennukimootoreid
User avatar
Keks
Posts: 325
Joined: Thu Oct 04, 2007 19:59
Location: Loo
Contact:

Post by Keks »

Rääkisin sõbra teetöölisega (pikaajaline), tema arvas et asfaldi rull keerab meie platsi tuksi, kas on ikka hea mõte seda suure rulliga rullida?
YAK 54
T-REX 700
kanal: 2,4G

Maksim Keks 5228035
User avatar
prosper
Posts: 1621
Joined: Mon May 11, 2009 18:22
Location: Hiiumaa
Contact:

Post by prosper »

Asfaldi rull ei ole küll hea mõte sest need on ikka väga rasked ja kitsad sellise maa jaoks. Meie saame kasutada järelveetavat 1tonnist rulli ja sellega oli ka nii et maa ei tohi ei märg ei väga kuiv olla.Täpselt nii et kui maha istud siis püksid märjaks ei lähe :) Kas seal lähedal mingit põllumeest ei ole kellel oleks madal niiduk. Nad saavad selle nii madalaks lasta et kohati ka mulda võtab kus mätas suts kõrgem. Kui rulliga mätast silud siis ta varsti püsti tagasi. Ennem ikka mättad sileks ja siis rullida. Aga kollane polnud nii mätlik ju.
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

hommiku kohvi wrote:huvitav .. kui akud on täis, siis kuvab mulle 5.5v??
4.8V on nominaalpinge, täislaetuna on kõrgem pinge normaalne.
Post Reply