Aprill 2011
Millistele ässadele ja mida nad mõt(t)lema peaks?kidu666 wrote:pisut mõttlemist ässadele varsti saan kopteri kätte ja tulen näitan kuidas tegelikult lennatakse http://youtu.be/-VzLnL2cKHI?hd=1
Kopteri stabiilsus ja sujuv liikumine on ikka esmatähtsad. Aga kui julgust juba on siis hirmu taha ei tohiks midagi enam jääda.
Meelekindlust ja edu harjutamisel!
Esimene tiir tehtud EVO käis õhus ,aga oli kole kõveraks vist läinud talvega,kaldus kohutavalt vasakule - tiib kergelt propelleris,proovin triikida.
Liitun peale 17.00
Liitun peale 17.00
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
- hommiku kohvi
- Posts: 399
- Joined: Thu May 28, 2009 14:14
- Location: tallinn
Täna muutus ilm nii kiirelt nagu mõne pubeka tujud. Mul õnnestus lendamisi jäädvustada Vasalemmas ja Hüürus.
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... e=21-24-04
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... e=21-24-04
Tänane ilm oli täpselt EMHI HIRLAM mudeli järgi paigas. Ma ei tahtnud ise uskuda, kuid oli enamvähem 30 minuti täpseusega nii, nagu sealt näha. Kui ikka 14 paiku pidi pilves olema ja 16 päike välja tulema, siis täpselt nii oligi
Lauri Laidna - www.pistik.com
Maitea, üldiselt on jah nagu kokku läinud. Eile ja täna on siin tuulega küll kuidagi metsa pandud. Lubatud vaikse tuule asemel on eile lõunast saadik selline kirdetuul, et puud lookaslauri wrote:Tänane ilm oli täpselt EMHI HIRLAM mudeli järgi paigas. Ma ei tahtnud ise uskuda, kuid oli enamvähem 30 minuti täpseusega nii, nagu sealt näha. Kui ikka 14 paiku pidi pilves olema ja 16 päike välja tulema, siis täpselt nii oligi
- hommiku kohvi
- Posts: 399
- Joined: Thu May 28, 2009 14:14
- Location: tallinn
sheerin eila õhtuseid pilte: https://picasaweb.google.com/akorsar/Apr232011#
tulin õhtul oma Floater Jet'iga tagasi (leidsin vea üles: kolmesoonelisel juhtmel, mis läks ESC'ist vastuvõtjasse, oli valge juhe ESC trükkplaadilt lahti tulnud). selle jootsin uuesti kokku ja asi oligi jonksus.
Tänud Matsale, kes andis hulga soovitusi ja näpunäiteid, selle isendi esmalennu "edukale" läbiviimisele.
Pildiseeriast viimased pildid illustreerivad seda, kuidas tiivad otsustasid kõrgust kogudes lihtsalt üksteisest eemalduda.
Kokku kahjustused = ühe tiiva jupp, mis katab seda kanalit, kuhu teise tiiva toru sisse läheb oli murdunud (liimi ja tugevdus teibi teema) ja ilus sirge nina on kõver nagu Kunksmooril. Aga see pidavat tagasi tõmbuma keeva veega ..
Ühesõnaga õppisin eilsest lennutusest palju ... 80 % kogemustest
tulin õhtul oma Floater Jet'iga tagasi (leidsin vea üles: kolmesoonelisel juhtmel, mis läks ESC'ist vastuvõtjasse, oli valge juhe ESC trükkplaadilt lahti tulnud). selle jootsin uuesti kokku ja asi oligi jonksus.
Tänud Matsale, kes andis hulga soovitusi ja näpunäiteid, selle isendi esmalennu "edukale" läbiviimisele.
Pildiseeriast viimased pildid illustreerivad seda, kuidas tiivad otsustasid kõrgust kogudes lihtsalt üksteisest eemalduda.
Kokku kahjustused = ühe tiiva jupp, mis katab seda kanalit, kuhu teise tiiva toru sisse läheb oli murdunud (liimi ja tugevdus teibi teema) ja ilus sirge nina on kõver nagu Kunksmooril. Aga see pidavat tagasi tõmbuma keeva veega ..
Ühesõnaga õppisin eilsest lennutusest palju ... 80 % kogemustest
- hommiku kohvi
- Posts: 399
- Joined: Thu May 28, 2009 14:14
- Location: tallinn
originaal kinnitus ongi nagu oleks tiivad "tatiga" kinnitatud. peale igat maandumist tuli tiibu uuesti kokku pressida, kuna mõlemalt poolt kere olid nad ~1 cm eemaldunud. Matsa soovitas panna takjariba (kärts) .. ise mõtlesin panna magnetid. võibolla mõlemad ?
Manööver oli lihtne kõrguse kogumine, et pulti üle anda Matsale ... ehk leiab lennus mingeid vigu / asju mida trimmida / parandada. 2-3 sek tõusin ja siis liraki ...
Manööver oli lihtne kõrguse kogumine, et pulti üle anda Matsale ... ehk leiab lennus mingeid vigu / asju mida trimmida / parandada. 2-3 sek tõusin ja siis liraki ...
Nädalavahetusel sai lennutatud ka Ridalis ja Varstus.
Kui päris plaanerid angaarist välja toodud ja kokku pandud sai oli aeg õhku kompida. Kati ASW koos uue mootoriga lendas suht vaikses õhus kenasti. Piloot ehk ise kommenteerib hiljem. Tänu Ervini kiudteibile sai lennuk pisut jäigemaks ja seega julgem lennata!
Lennunduse alaselt väga maineka seltskonna ees pidi ka Sbach oma võimeid näitama. Tundus, et rahvale meeldis esitlus.
Ülar on ka mudelismiga tegelema hakanud; tema hetkel veel algaja mudelid asenduvad kindlasti varsti võimsate sportlennukitega või suurte plaaneritega.
Pühapäeval sai Sbach Varstu lennuväljal teliku valgeks ja õhtupoolikul püüdsime ASWga termikalendu harjutada. Tundub, et Kati ei ole ainult päris lennukitega, vaid ka mudellennukitega minust kõvem termikalendaja, sest leidis vähemalt kolm head tõusu, minu ühe vastu. Kuigi visuaalseid termika märke (peale kullide ja toonekurgede) ei näinud, olid tõusud täiesti olemas. Mina sain peale ASW mootori välja lülitamist vähemalt kaks korda rohkem kõrgust juurde, nii et silm enam ASWd ei tahtnud seletada ja 19min ning 20 sek lennatud.
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... e=21-24-04
Kui päris plaanerid angaarist välja toodud ja kokku pandud sai oli aeg õhku kompida. Kati ASW koos uue mootoriga lendas suht vaikses õhus kenasti. Piloot ehk ise kommenteerib hiljem. Tänu Ervini kiudteibile sai lennuk pisut jäigemaks ja seega julgem lennata!
Lennunduse alaselt väga maineka seltskonna ees pidi ka Sbach oma võimeid näitama. Tundus, et rahvale meeldis esitlus.
Ülar on ka mudelismiga tegelema hakanud; tema hetkel veel algaja mudelid asenduvad kindlasti varsti võimsate sportlennukitega või suurte plaaneritega.
Pühapäeval sai Sbach Varstu lennuväljal teliku valgeks ja õhtupoolikul püüdsime ASWga termikalendu harjutada. Tundub, et Kati ei ole ainult päris lennukitega, vaid ka mudellennukitega minust kõvem termikalendaja, sest leidis vähemalt kolm head tõusu, minu ühe vastu. Kuigi visuaalseid termika märke (peale kullide ja toonekurgede) ei näinud, olid tõusud täiesti olemas. Mina sain peale ASW mootori välja lülitamist vähemalt kaks korda rohkem kõrgust juurde, nii et silm enam ASWd ei tahtnud seletada ja 19min ning 20 sek lennatud.
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... e=21-24-04
Kui tõele au anda, siis see "kõvem termikalaendaja" ei saanud oma lennukit ise esimesest tõusust alla. Ilma Mareki abita oleks ASW praegu kusagil Lõuna - Eestis ja seda koos uue hästi töötava mootoriga. Pühapäeval oli küll pilvitu, kuid vinene taevas. Valget lennukit oli seetõttu eriti raske jälgida. Lisaks triivis lennuk tõusus pärituult järjest kaugemale.
- hommiku kohvi
- Posts: 399
- Joined: Thu May 28, 2009 14:14
- Location: tallinn
käisin Kollasel eile õhtul hilja koeri jooksutamas (lennuplatsist loomulikult eemal). võtsin siis ka lennuki kaasa. panin ta kokku, viskasin õhku ... kõik ilus ja kena. Maandusin ja äkki hakkas saatja kiiresti piiksuma. ekraanil kuvas saatja aku volte 4,1
proovisin läbi selle piiksumise möllu liigutada tüüre ja mootorile pöördeid anda ja toimis ikka veel. Huvitav, mis Voldi number peab olema saatja ekraanil, et ta pillid kotti paneb
Ühesõnaga lend jäigi mul nii lühikeseks ... õnneks jõudsin maanduda
proovisin läbi selle piiksumise möllu liigutada tüüre ja mootorile pöördeid anda ja toimis ikka veel. Huvitav, mis Voldi number peab olema saatja ekraanil, et ta pillid kotti paneb
Ühesõnaga lend jäigi mul nii lühikeseks ... õnneks jõudsin maanduda
- hommiku kohvi
- Posts: 399
- Joined: Thu May 28, 2009 14:14
- Location: tallinn
Asfaldi rull ei ole küll hea mõte sest need on ikka väga rasked ja kitsad sellise maa jaoks. Meie saame kasutada järelveetavat 1tonnist rulli ja sellega oli ka nii et maa ei tohi ei märg ei väga kuiv olla.Täpselt nii et kui maha istud siis püksid märjaks ei lähe Kas seal lähedal mingit põllumeest ei ole kellel oleks madal niiduk. Nad saavad selle nii madalaks lasta et kohati ka mulda võtab kus mätas suts kõrgem. Kui rulliga mätast silud siis ta varsti püsti tagasi. Ennem ikka mättad sileks ja siis rullida. Aga kollane polnud nii mätlik ju.