Page 4 of 5

Posted: Thu Apr 21, 2011 11:48
by kidu666
pisut mõttlemist ässadele :lol: varsti saan kopteri kätte ja tulen näitan kuidas tegelikult lennatakse :P http://youtu.be/-VzLnL2cKHI?hd=1

Posted: Thu Apr 21, 2011 12:14
by mart63
Nii tavaline, nina enda poole hõljutamine ning sirgelt lendamine pole selged, kuid flippe ja rolle tuleb ikka väänata.. Platsil, koos teistega lennates, tuleks tiba vaiksemalt võtta... esialgu. 8) :)
Edu harjutamisel!

Posted: Thu Apr 21, 2011 12:17
by Riff
Väga vinge lend, tahaks väga midagi sellist näha. PS! õpi ka paremale poole sujuv pööramine ära.
:roll:

Posted: Thu Apr 21, 2011 13:06
by Keks
Kas kellegil Tartu kandis ka reede-pühapäev plaanis ennast tuulutama minna kuhugi?

Posted: Thu Apr 21, 2011 13:07
by Kpe
kidu666 wrote:pisut mõttlemist ässadele :lol: varsti saan kopteri kätte ja tulen näitan kuidas tegelikult lennatakse :P http://youtu.be/-VzLnL2cKHI?hd=1
Millistele ässadele ja mida nad mõt(t)lema peaks?
Kopteri stabiilsus ja sujuv liikumine on ikka esmatähtsad. Aga kui julgust juba on siis hirmu taha ei tohiks midagi enam jääda.
Meelekindlust ja edu harjutamisel!

Posted: Thu Apr 21, 2011 13:31
by Marek
Keks wrote:Kas kellegil Tartu kandis ka reede-pühapäev plaanis ennast tuulutama minna kuhugi?
On ikke! Võimalik, et laup. Raadil näeb miskit huvitavat ;) Ja hiljem edasi Ridalisse.

Täna aga Hüüru. Sbach juba autos. Reha ka kohe.

Posted: Thu Apr 21, 2011 13:33
by Ervin2
Esimene tiir tehtud EVO käis õhus ,aga oli kole kõveraks vist läinud talvega,kaldus kohutavalt vasakule - tiib kergelt propelleris,proovin triikida.
Liitun peale 17.00

Posted: Thu Apr 21, 2011 14:22
by Kuno
Võimalik, et laup. Raadil näeb miskit huvitavat
ära aja asja põnevaks :roll: mis siis plaanis on :idea:

Posted: Thu Apr 21, 2011 14:26
by Jorgan
Läheb vist Eesti esimene Jet lenndu.

Posted: Thu Apr 21, 2011 15:08
by hommiku kohvi
Jorgan wrote:Läheb vist Eesti esimene Jet lenndu.

loodan et vähemalt keegi suunab siis mingisugusegi objektiivi selle sündmuse poole :)

Posted: Fri Apr 22, 2011 0:17
by Marek

Posted: Fri Apr 22, 2011 15:33
by ik
Jorgan wrote:Läheb vist Eesti esimene Jet lenndu.
kahjuks mitte, temperatuuriandur katki..
aga plaan oli jah. no vähemalt sai ülejäänud lennuk korralikult üle käidud, aga no krt!

Posted: Fri Apr 22, 2011 22:23
by Marek
Täna muutus ilm nii kiirelt nagu mõne pubeka tujud. Mul õnnestus lendamisi jäädvustada Vasalemmas ja Hüürus.
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... e=21-24-04

Image

Posted: Fri Apr 22, 2011 23:15
by Andu
Kurja. Raadist rääkides - loodan, et kõik kes seal eile olid, ei teadnud, mis autoga ma sõidan :lol:

Posted: Sat Apr 23, 2011 1:04
by lauri
Tänane ilm oli täpselt EMHI HIRLAM mudeli järgi paigas. Ma ei tahtnud ise uskuda, kuid oli enamvähem 30 minuti täpseusega nii, nagu sealt näha. Kui ikka 14 paiku pidi pilves olema ja 16 päike välja tulema, siis täpselt nii oligi ;)

Posted: Sat Apr 23, 2011 8:18
by Marek

Posted: Sat Apr 23, 2011 13:11
by ussimuna
lauri wrote:Tänane ilm oli täpselt EMHI HIRLAM mudeli järgi paigas. Ma ei tahtnud ise uskuda, kuid oli enamvähem 30 minuti täpseusega nii, nagu sealt näha. Kui ikka 14 paiku pidi pilves olema ja 16 päike välja tulema, siis täpselt nii oligi ;)
Maitea, üldiselt on jah nagu kokku läinud. Eile ja täna on siin tuulega küll kuidagi metsa pandud. Lubatud vaikse tuule asemel on eile lõunast saadik selline kirdetuul, et puud lookas :D

Posted: Sat Apr 23, 2011 20:47
by tiit

Posted: Sun Apr 24, 2011 11:24
by hommiku kohvi
sheerin eila õhtuseid pilte: https://picasaweb.google.com/akorsar/Apr232011#

tulin õhtul oma Floater Jet'iga tagasi (leidsin vea üles: kolmesoonelisel juhtmel, mis läks ESC'ist vastuvõtjasse, oli valge juhe ESC trükkplaadilt lahti tulnud). selle jootsin uuesti kokku ja asi oligi jonksus.

Tänud Matsale, kes andis hulga soovitusi ja näpunäiteid, selle isendi esmalennu "edukale" läbiviimisele.

Pildiseeriast viimased pildid illustreerivad seda, kuidas tiivad otsustasid kõrgust kogudes lihtsalt üksteisest eemalduda.

Kokku kahjustused = ühe tiiva jupp, mis katab seda kanalit, kuhu teise tiiva toru sisse läheb oli murdunud (liimi ja tugevdus teibi teema) ja ilus sirge nina on kõver nagu Kunksmooril. Aga see pidavat tagasi tõmbuma keeva veega ..

Ühesõnaga õppisin eilsest lennutusest palju ... 80 % kogemustest :)

Posted: Sun Apr 24, 2011 12:07
by TU.144
Viimased pildid nagu õudusunenäost. Huvitav miks otsustasid tiivad nii eemalduda? Kas tegid vahetult enne mingeid manöövreid mis tiibadele suure koormuse avaldasid või siis lihtsalt originaalkinnitus on nii jama? Hea, et niigi läks :)

Posted: Sun Apr 24, 2011 12:10
by hommiku kohvi
originaal kinnitus ongi nagu oleks tiivad "tatiga" kinnitatud. peale igat maandumist tuli tiibu uuesti kokku pressida, kuna mõlemalt poolt kere olid nad ~1 cm eemaldunud. Matsa soovitas panna takjariba (kärts) .. ise mõtlesin panna magnetid. võibolla mõlemad :) ?



Manööver oli lihtne kõrguse kogumine, et pulti üle anda Matsale ... ehk leiab lennus mingeid vigu / asju mida trimmida / parandada. 2-3 sek tõusin ja siis liraki ...

Posted: Mon Apr 25, 2011 1:59
by Marek
Nädalavahetusel sai lennutatud ka Ridalis ja Varstus.
Kui päris plaanerid angaarist välja toodud ja kokku pandud sai oli aeg õhku kompida. Kati ASW koos uue mootoriga lendas suht vaikses õhus kenasti. Piloot ehk ise kommenteerib hiljem. Tänu Ervini kiudteibile sai lennuk pisut jäigemaks ja seega julgem lennata!
Lennunduse alaselt väga maineka seltskonna ees pidi ka Sbach oma võimeid näitama. Tundus, et rahvale meeldis esitlus.
Ülar on ka mudelismiga tegelema hakanud; tema hetkel veel algaja mudelid asenduvad kindlasti varsti võimsate sportlennukitega või suurte plaaneritega.
Pühapäeval sai Sbach Varstu lennuväljal teliku valgeks ja õhtupoolikul püüdsime ASWga termikalendu harjutada. Tundub, et Kati ei ole ainult päris lennukitega, vaid ka mudellennukitega minust kõvem termikalendaja, sest leidis vähemalt kolm head tõusu, minu ühe vastu. :D Kuigi visuaalseid termika märke (peale kullide ja toonekurgede) ei näinud, olid tõusud täiesti olemas. Mina sain peale ASW mootori välja lülitamist vähemalt kaks korda rohkem kõrgust juurde, nii et silm enam ASWd ei tahtnud seletada ja 19min ning 20 sek lennatud.
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... e=21-24-04

Image

Posted: Mon Apr 25, 2011 15:16
by Katrin
Kui tõele au anda, siis see "kõvem termikalaendaja" :) ei saanud oma lennukit ise esimesest tõusust alla. Ilma Mareki abita oleks ASW praegu kusagil Lõuna - Eestis ja seda koos uue hästi töötava mootoriga. Pühapäeval oli küll pilvitu, kuid vinene taevas. Valget lennukit oli seetõttu eriti raske jälgida. Lisaks triivis lennuk tõusus pärituult järjest kaugemale.

Posted: Wed Apr 27, 2011 9:47
by hommiku kohvi
käisin Kollasel eile õhtul hilja koeri jooksutamas (lennuplatsist loomulikult eemal). võtsin siis ka lennuki kaasa. panin ta kokku, viskasin õhku ... kõik ilus ja kena. Maandusin ja äkki hakkas saatja kiiresti piiksuma. ekraanil kuvas saatja aku volte 4,1 :shock:
proovisin läbi selle piiksumise möllu liigutada tüüre ja mootorile pöördeid anda ja toimis ikka veel. Huvitav, mis Voldi number peab olema saatja ekraanil, et ta pillid kotti paneb :?:

Ühesõnaga lend jäigi mul nii lühikeseks ... õnneks jõudsin maanduda

Posted: Wed Apr 27, 2011 10:04
by mart63
DX6i ongi ju väiksema - 4.8v - akuga. Kui alarm 4.1v peal heliseb siis peaks olema ohutu lennuki maandada.

Posted: Wed Apr 27, 2011 12:02
by hommiku kohvi
huvitav .. kui akud on täis, siis kuvab mulle 5.5v??

Posted: Wed Apr 27, 2011 13:19
by Ropka
muideks, praegusel ajal müravad seal maantee peal teerullid


kel mahti, võiks küsida rullimehelt infot haltuura kohta

Posted: Wed Apr 27, 2011 14:32
by Keks
Rääkisin sõbra teetöölisega (pikaajaline), tema arvas et asfaldi rull keerab meie platsi tuksi, kas on ikka hea mõte seda suure rulliga rullida?

Posted: Wed Apr 27, 2011 15:07
by prosper
Asfaldi rull ei ole küll hea mõte sest need on ikka väga rasked ja kitsad sellise maa jaoks. Meie saame kasutada järelveetavat 1tonnist rulli ja sellega oli ka nii et maa ei tohi ei märg ei väga kuiv olla.Täpselt nii et kui maha istud siis püksid märjaks ei lähe :) Kas seal lähedal mingit põllumeest ei ole kellel oleks madal niiduk. Nad saavad selle nii madalaks lasta et kohati ka mulda võtab kus mätas suts kõrgem. Kui rulliga mätast silud siis ta varsti püsti tagasi. Ennem ikka mättad sileks ja siis rullida. Aga kollane polnud nii mätlik ju.

Posted: Wed Apr 27, 2011 17:16
by mart63
hommiku kohvi wrote:huvitav .. kui akud on täis, siis kuvab mulle 5.5v??
4.8V on nominaalpinge, täislaetuna on kõrgem pinge normaalne.