Page 4 of 4

Posted: Tue Apr 28, 2015 13:19
by [J]
F5J lennuk Tragi Cluster T-801XE maandumistreeningul:

Image

Posted: Thu Jul 30, 2015 18:36
by tikka
Kui ma satun Tartusse tulevasele F5J etapile, siis kuidas ma tõestan, et mu kõrgusemõõtja (RC Multi2) on õige tarkvara versiooniga? Kuidas siiani on tehtud, kas on keegi võistleja, kellel on alati läpakas erinevate seadmete tarkvaradega kaasas?

Saan aru, et signaali juhe peab kindlasti läbi kõrgusemõõtja minema, aga kas BECi toitejuhtmed võib kindluse mõttes Y kaabliga kõrgusemõõtjaga paralleelselt vastuvõtjasse viia?

Posted: Thu Jul 30, 2015 20:09
by [J]
Signaalijuhe peab jah regust vastuvõtjasse läbi mõõtja minema, sest aja järgi peab mõõtja saama mootorit välja lülitada (30 sek. maksimum) jne. Toitejuhe on enamusel dubleeritud, rida servopistikuid toite vahel poleks töökindel variant.
Kõrgusmõõtjat peab saama lennukist kontrolliks välja võtta (reeglite punkt)ja vajadusel saab teha testlennu koos etaloonkõrgusmõõtjaga.
Kontroll toimub kahtluste ja protestide esitamise korral. Erakorraliste olukordade puhul leiab lahenduse võistluse žürii.
Kohalikel võistlustel pole spets. FAI softi variant kohustuslik olnud aga kõrguse järgi väljalülimine on kindlasti keelatud.
Hetkel on vist enamusel Altis V4 või Altis V4+, millel on ka trenni jaoks telemeetria võimalused ja näidu lugemine väga mugav:
http://www.aerobtec.com/products/rc-ele ... /altis-v4/
Kellel plaanis uut muretseda, umbes nädalaga saaks kätte näiteks siit:
http://www.horejsi.cz/Pages/ListProdukt ... 225&fraze=

Image

Posted: Mon Aug 24, 2015 11:09
by [J]
Kogenud termikates surfaja pole 5 meetri kõrgusel sugugi alati lennu lõpfaasis:

Image
(klõpsa)

Posted: Sun Sep 13, 2015 10:59
by [J]
Üks F5J võistlusprotokoll tulemustega, kus osales ka paljukordne maailmameister Joe_Wurts:

Tulemused

Posted: Thu Oct 08, 2015 18:04
by [J]
Lihtne võte outrunneri juhtmete kaitsmiseks peenes lennukikeres:
http://www.reisenauer.de/artikeldetails.php5?aid=2006

Posted: Thu Nov 12, 2015 20:01
by [J]
Keila klubi F5J piloodid Soomes võistlemas:

Image
(klõpsa pildil - video)

Posted: Thu Dec 17, 2015 16:04
by [J]
Veidi õpetlikku viiekordselt maailmameistrilt:
https://www.modelaircraft.org/files/PerkinsDaryl.pdf

Posted: Thu Apr 28, 2016 11:39
by Ervin2
Huvitav,kas peale selle Altis V4+ on veel mingeid alternatiive teistelt firmadelt.......

Posted: Thu Apr 28, 2016 16:46
by tikka
Ervin2 wrote:Huvitav,kas peale selle Altis V4+ on veel mingeid alternatiive teistelt firmadelt.......
Umbes viis postitust eespool ja ka mõnedes varasemates postitustes on mainitud ühte:
tikka wrote:Kui ma satun Tartusse tulevasele F5J etapile, siis kuidas ma tõestan, et mu kõrgusemõõtja (RC Multi2) on õige tarkvara versiooniga? ...

Posted: Thu Apr 28, 2016 23:18
by [J]
Huvitav jah :?:
Kui tootjal on näidata ka FAI sertifikaat, et kõlbab, siis ilmselt kõlbab:
http://www.aerobtec.com/download/AMRT01 ... %20v4+.pdf
Võib ju otsida, ehk leiab:
http://www.hyperflight.co.uk/products.a ... me=cam-f5j
Reeglite kohaselt peab saama kõrgusemõõtjat lennukilt kontrollimiseks ära võtta. Kahtluste korral testlend koos õige mõõtjaga võtab mõned minutid.

Posted: Tue May 03, 2016 10:27
by [J]
Jälle müügis:
http://www.horejsi.cz/Pages/ListProdukt ... 225&fraze=

Vahepeal oli kõikjal otsas - F5J hooaeg algamas ja osalejaid palju ...

Posted: Wed May 04, 2016 8:22
by [J]
Ilmunud ja ilmumas uued termikalennu õppevideod:

Image

Posted: Mon Aug 29, 2016 11:55
by [J]
Image

Posted: Mon Aug 29, 2016 23:26
by Ervin2
kes jääb saatjatega pisut hätta......väga põhjalikud juhendid ja eelnevalt koostatud programmijupid.........

https://red-sailplane.myshopify.com/collections/all

Posted: Fri Sep 09, 2016 19:16
by [J]
Kerge ja kvaliteetne reduktoriga mootor F5J lennukitele:

https://www.lindinger.at/en/airplanes/e ... ed-for-f5j

Image

Posted: Sun Sep 18, 2016 12:54
by [J]
Üks tõsine termikalennu võistlus Euroopa tippude osavõtul:

Image
(klõpsa pildil)

Hea ilmaga leitakse tõusev õhuvool võimalikult madalalt.

Posted: Sat Oct 01, 2016 10:45
by [J]
F5J "Eurotour 2016" etappidest osavõtjaid oli sellel aastal üle 500. Kuidas näeb välja kaasaegne F5J lennuk ja palju muud saab teada FXJ Foorumist:

https://www.facebook.com/groups/332833164809/

Image
(klõpsa pildil)

Posted: Wed Oct 05, 2016 10:56
by [J]

Posted: Tue Oct 11, 2016 9:22
by [J]
2016.a. rahvusvahelise F5J seeriavõistluste tulemused:

CONTEST-Eurotour

Posted: Thu Oct 13, 2016 10:17
by [J]
"Ultima F5J" on hetkel uus täht termikalennu maailmas. Viskeplaanerite tootmise tehnoloogiat kasutades on sellel 4 meetrise tiivaulatusega lennuki lennukaal kusagil 1,3 kg piires.

http://forum.modelarji.com/viewtopic.php?f=46&t=92311

http://www.rcgroups.com/forums/showthre ... 288&page=9

Posted: Wed Mar 22, 2017 1:33
by [J]

Posted: Sun Mar 26, 2017 18:55
by Lukas
Tõsisemad plaanerimehed foorumites lennuki disaini kohta räägivad , et saba läheb ikka pikemaks ja pikemaks - eesmärgiks stabiilsus. Pierre Rondelle on oma Genoma2 kere arvutanud parimaks üle 2 meetri pikkusena 4 meetrisel lennukil!!! Wurtsi plaan on ka praktilises mõttes väga hea. Klassikalisest lennukist käib see tüki väiksemateks tükkideks.

Posted: Mon Mar 27, 2017 2:25
by [J]
Sellise skeemi põhjus võib olla F3J stiilis täpsusmaandumine, nina ees maasse ja alati maksimumpunktid, ülelibisemisvõimalust pole.
FB FXJ Forumis nüüd ka lühike video. Ringitamisvõime madalal päris aukartustäratav ja ka lennukaal ainult veidi üle kilogrammi.
Piloodiks eelmisel aastal Lätis, Cesises võitnud Saksamaa esindaja.

https://www.facebook.com/groups/332833164809/

Posted: Sat Apr 29, 2017 21:04
by [J]
CONFIRMED in Lausanne:
First FAI F5J European Championship- Dupnitsa, Bulgaria. 19-25 August 2018.
First FAI F5J WCH (2019) will be in Slovakia.

Posted: Tue Sep 18, 2018 11:03
by [J]
Soome meistrivõistluse F5J seltskond kasvab päris kiiresti:

Image

Posted: Wed Nov 14, 2018 12:52
by [J]